Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2021-06-06 18:47:59 Kempe vill inte spela i Sverige. Så mycket för spelulationerna att han vill vinna sm guld med sitt lag...
Vilken jävla gris han framstår som i sina senaste uttalanden. Total avsaknad på ödmjukhet. "Varva ner..... Eller vinna SM-guld". Med andra ord helt ointresserad av DIF. Plastsupporter! Får jag se dig sno en biljett från en riktig Djurgårdare nästa gång vi spelar SM-final kommer jag tappa det...

Patrask!
EspenK
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Manijock skrev: 2021-06-06 19:06:47
EspenK skrev: 2021-06-06 18:47:59 Kempe vill inte spela i Sverige. Så mycket för spelulationerna att han vill vinna sm guld med sitt lag...
Vilken jävla gris han framstår som i sina senaste uttalanden. Total avsaknad på ödmjukhet. "Varva ner..... Eller vinna SM-guld". Med andra ord helt ointresserad av DIF. Plastsupporter! Får jag se dig sno en biljett från en riktig Djurgårdare nästa gång vi spelar SM-final kommer jag tappa det...

Patrask!
Mm... Ryktet har ju sagt att Zibbe och Kempe hade nån sorts plan. Jag menar inte att vi kan kräva det av random spelare. Men spelare som verkligen profilerat sig som DIF borde väl ändå kunna säga att det är DIF eller inget om man flyttar ”hem”...

Sympatin för Kempe svalnade en hel del idag.Hybris!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Pinsamt, Kempe. Räcker så...
Bild
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Blir galet provocerad av Kempes svar. Efter hans prestation i VM lär nog inte många klubbar rycka i honom. Lycka till med din fortsatta hockeykarriär Kempe, dock INTE i DIF :evil:
Manijock
Inlägg: 7761
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

På riktigt, nu hoppas jag DIF för en gångs skull visar lite stake. Fan heller att vi ska va någon sista utväg. Fanskapet är inte välkommen oavsett. Dessutom en personlighet som skriker Bajen. Du kan hålla dig borta, och som sagt, ge fan i att fixa några svåger-biljetter på Hovet/Globen i framtiden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11860
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad har jag missat, har Kempe själv sagt att DIF ligger närmast efter VM, eller varför denna besvikelse?

Killen hejar på DIF ibland, när det är fest i stan. Och?
Innerst inne är han MoDo, det är svårt att byta genbank under resans gång

Sedan pratar vi inte direkt vinnarkultur där heller, Mario är killen som gör roliga straffar ibland......på träning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Timrå värvar Zajac från Oskarshamn. Där borde vi varit framme om vi nu inte har nåt väldigt bra på g.
EspenK
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Om inget händer på arenafronten kommer vi så småningom harva i mitten/botten på grund av mindre resurser än övriga lag. Vi är beroende av att spelare som är DIF vill vinna med DIF. Säger inget om att man är ute några år och hämtar in pengarna. Men sedan... 33-34 bast gammal... kan man kanske tycka att hjärtat skulle klappa mer än plånboken bultar i fickan. Tyvärr har vi inte fått samma gensvar från våra proffs som andra klubbar haft. Josef, Engqvist och Ragnarsson är väl undantagen.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Berra »

EspenK skrev: 2021-06-07 15:58:06 Om inget händer på arenafronten kommer vi så småningom harva i mitten/botten på grund av mindre resurser än övriga lag. Vi är beroende av att spelare som är DIF vill vinna med DIF. Säger inget om att man är ute några år och hämtar in pengarna. Men sedan... 33-34 bast gammal... kan man kanske tycka att hjärtat skulle klappa mer än plånboken bultar i fickan. Tyvärr har vi inte fått samma gensvar från våra proffs som andra klubbar haft. Josef, Engqvist och Ragnarsson är väl undantagen.
Men glömde du inte någon nu Espen? :D
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-06-07 11:05:57 Vad har jag missat, har Kempe själv sagt att DIF ligger närmast efter VM, eller varför denna besvikelse?

Killen hejar på DIF ibland, när det är fest i stan. Och?
Innerst inne är han MoDo, det är svårt att byta genbank under resans gång

Sedan pratar vi inte direkt vinnarkultur där heller, Mario är killen som gör roliga straffar ibland......på träning
Men exakt, förstår inte varför folk blir så sura? Vem fan bryr sig om Kempe lixom? Det är inte Sören, Wennberg eller Zibbe vi snackar om här... Låt Mario Bros köra på i Ryssland eller nått, who cares?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Harmageddon »

Berra skrev: 2021-06-07 16:17:18
EspenK skrev: 2021-06-07 15:58:06 Om inget händer på arenafronten kommer vi så småningom harva i mitten/botten på grund av mindre resurser än övriga lag. Vi är beroende av att spelare som är DIF vill vinna med DIF. Säger inget om att man är ute några år och hämtar in pengarna. Men sedan... 33-34 bast gammal... kan man kanske tycka att hjärtat skulle klappa mer än plånboken bultar i fickan. Tyvärr har vi inte fått samma gensvar från våra proffs som andra klubbar haft. Josef, Engqvist och Ragnarsson är väl undantagen.
Men glömde du inte någon nu Espen? :D
Nej, det är oroväckande att många inte väljer att avsluta sin karriär i DIF. Naturligtvis finns det skäl varför de inte gjorde det men t.ex. Kronwall bröderna hade man gärna vilja se avsluta sin tid i DIF.

Personligen skulle jag bli enormt besviken om inte Wennberg, Gabbe, Bengan och Zibanejad skulle avsluta i DIF, framförallt de två sistnämnda. På något sätt kommer det kännas tråkigt och vemodigt ner dessa herrar lägger skridskorna på hyllan.De sista DIF karaktärerna känns det som. Har säkert missat någon.

Nu hoppas jag innerligt att JJ kan hålla sig frisk inför kommande säsong och kan få ett värdigt avslut på sin karriär.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Harmageddon skrev: 2021-06-07 22:19:57
Berra skrev: 2021-06-07 16:17:18
EspenK skrev: 2021-06-07 15:58:06 Om inget händer på arenafronten kommer vi så småningom harva i mitten/botten på grund av mindre resurser än övriga lag. Vi är beroende av att spelare som är DIF vill vinna med DIF. Säger inget om att man är ute några år och hämtar in pengarna. Men sedan... 33-34 bast gammal... kan man kanske tycka att hjärtat skulle klappa mer än plånboken bultar i fickan. Tyvärr har vi inte fått samma gensvar från våra proffs som andra klubbar haft. Josef, Engqvist och Ragnarsson är väl undantagen.
Men glömde du inte någon nu Espen? :D
Nej, det är oroväckande att många inte väljer att avsluta sin karriär i DIF. Naturligtvis finns det skäl varför de inte gjorde det men t.ex. Kronwall bröderna hade man gärna vilja se avsluta sin tid i DIF.

Personligen skulle jag bli enormt besviken om inte Wennberg, Gabbe, Bengan och Zibanejad skulle avsluta i DIF, framförallt de två sistnämnda. På något sätt kommer det kännas tråkigt och vemodigt ner dessa herrar lägger skridskorna på hyllan.De sista DIF karaktärerna känns det som. Har säkert missat någon.

Nu hoppas jag innerligt att JJ kan hålla sig frisk inför kommande säsong och kan få ett värdigt avslut på sin karriär.
Det känns som väldigt ovanligt att spelare som har bra karriärer avslutar i SHL. Bengan är 36 nr hans kontrakt går ut. Skulle vara fint om han gör ett år hos oss innan han lägger av men tror han slutar eller kanske gör nåt mer år i NHL. Niklas Kronwall spelade också till lite för hög ålder i NHL för att det skulle kännas troligt att han skulle komma hem. Mikaoch Gabbe känns också för bra för att det ska bli aktuellt.
Det är inte unikt för oss direkt. Vilka av de riktigt bra NHL-spelarna har faktiskt kört i Sverige innan de lagt av? Foppa och Näslund gjorde det men inte Zäta, Lidas, Sedinarna, Alfredsson av de riktigt storatill exempel.

Det är spelare som Ante, Josefson med flera man får hoppas på. De som är på en lite lägre hylla.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Harmageddon »

mb81 skrev: 2021-06-07 22:49:00 Det känns som väldigt ovanligt att spelare som har bra karriärer avslutar i SHL. Bengan är 36 nr hans kontrakt går ut. Skulle vara fint om han gör ett år hos oss innan han lägger av men tror han slutar eller kanske gör nåt mer år i NHL. Niklas Kronwall spelade också till lite för hög ålder i NHL för att det skulle kännas troligt att han skulle komma hem. Mikaoch Gabbe känns också för bra för att det ska bli aktuellt.
Det är inte unikt för oss direkt. Vilka av de riktigt bra NHL-spelarna har faktiskt kört i Sverige innan de lagt av? Foppa och Näslund gjorde det men inte Zäta, Lidas, Sedinarna, Alfredsson av de riktigt storatill exempel.

Det är spelare som Ante, Josefson med flera man får hoppas på. De som är på en lite lägre hylla.
Ja, du har faktiskt en poäng där.
Kikade lite snabbt och såg att Albelin inte gjort det heller. Sudden är en annan för att nämna få.

Anledningen till att jag vill se dessa spelare i DIF igen är att göra det som var tanken med Ante/JJ. Naturligtvis är det ett önsketänkande och en dröm för jag ser inga andra spelare som ska göra det annars. Patrick Thoresen kanske.
Eller om man ska ta en helt annan väg.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Harmageddon skrev: 2021-06-07 23:19:30
mb81 skrev: 2021-06-07 22:49:00 Det känns som väldigt ovanligt att spelare som har bra karriärer avslutar i SHL. Bengan är 36 nr hans kontrakt går ut. Skulle vara fint om han gör ett år hos oss innan han lägger av men tror han slutar eller kanske gör nåt mer år i NHL. Niklas Kronwall spelade också till lite för hög ålder i NHL för att det skulle kännas troligt att han skulle komma hem. Mikaoch Gabbe känns också för bra för att det ska bli aktuellt.
Det är inte unikt för oss direkt. Vilka av de riktigt bra NHL-spelarna har faktiskt kört i Sverige innan de lagt av? Foppa och Näslund gjorde det men inte Zäta, Lidas, Sedinarna, Alfredsson av de riktigt storatill exempel.

Det är spelare som Ante, Josefson med flera man får hoppas på. De som är på en lite lägre hylla.
Ja, du har faktiskt en poäng där.
Kikade lite snabbt och såg att Albelin inte gjort det heller. Sudden är en annan för att nämna få.

Anledningen till att jag vill se dessa spelare i DIF igen är att göra det som var tanken med Ante/JJ. Naturligtvis är det ett önsketänkande och en dröm för jag ser inga andra spelare som ska göra det annars. Patrick Thoresen kanske.
Eller om man ska ta en helt annan väg.
Sudden var så självklar så jag var säker på att jag skrev hans namn.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2313
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-06-07 11:05:57 Vad har jag missat, har Kempe själv sagt att DIF ligger närmast efter VM, eller varför denna besvikelse?

Killen hejar på DIF ibland, när det är fest i stan. Och?
Innerst inne är han MoDo, det är svårt att byta genbank under resans gång

Sedan pratar vi inte direkt vinnarkultur där heller, Mario är killen som gör roliga straffar ibland......på träning
Kempe skriker Kramfors/Modo, han är en Stureplanslirare!

Vi måste in med backar, det känns lite gärsgårdsserie med "toppnamn" som Ingman och Bengtsson...
Låst