Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev: 2021-05-03 19:11:55
diftobbe89 skrev: 2021-05-03 18:58:06 Varför skulle det vara fint om han lånades ut till oss, för att han draftades som sjua? Är han samma spelare om ett halvår vore det ganska ofint om han lånades ut till oss. Vi behöver bra spelare.
Klart det är en bra spelare. Dessutom lär han utvecklas en hel del under försäsongen. Väldigt sällan vi har 19 åringar som snittar .5ppg.
Man får ta honom för vad han är. I inledning av säsongen levde han upp till sin hype och mer därtill innan det kom en avgrundsdjup dipp. Får vi in honom på lån vore det toppen, så länge vi inte är beroende av honom i topp 6 om det fortsätter att låsa sig. Kan bli allt mellan 5 och 25 baljor.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2021-05-03 19:11:55
diftobbe89 skrev: 2021-05-03 18:58:06 Varför skulle det vara fint om han lånades ut till oss, för att han draftades som sjua? Är han samma spelare om ett halvår vore det ganska ofint om han lånades ut till oss. Vi behöver bra spelare.
Klart det är en bra spelare. Dessutom lär han utvecklas en hel del under försäsongen. Väldigt sällan vi har 19 åringar som snittar .5ppg.
''En bra spelare som inte spelar bra'' :D

Han var bra i början, dålig under långt tid senare delen av säsongen. Det är därför jag vill se någon form av utveckling om han ska tas tillbaka.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-05-03 19:35:38
mb81 skrev: 2021-05-03 19:11:55
diftobbe89 skrev: 2021-05-03 18:58:06 Varför skulle det vara fint om han lånades ut till oss, för att han draftades som sjua? Är han samma spelare om ett halvår vore det ganska ofint om han lånades ut till oss. Vi behöver bra spelare.
Klart det är en bra spelare. Dessutom lär han utvecklas en hel del under försäsongen. Väldigt sällan vi har 19 åringar som snittar .5ppg.
''En bra spelare som inte spelar bra'' :D

Han var bra i början, dålig under långt tid senare delen av säsongen. Det är därför jag vill se någon form av utveckling om han ska tas tillbaka.
Han får oförtjänt mycket skit när han inte producerar. Han skapade lägen under hela säsongen. Kollar man på hans p/60 så producerar han väldigt bra och bättre än till exempel Dick. Svårt att förvänta sig så mycket mer(jag hade väl trott kanske 2-4 poäng till) av en 19 åring faktiskt.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Betyder väl egentligen ingenting men bara sådana saker gör att man får upp hoppet lite. Eller är det bara jag?

Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2021-05-03 19:42:47
diftobbe89 skrev: 2021-05-03 19:35:38
mb81 skrev: 2021-05-03 19:11:55
diftobbe89 skrev: 2021-05-03 18:58:06 Varför skulle det vara fint om han lånades ut till oss, för att han draftades som sjua? Är han samma spelare om ett halvår vore det ganska ofint om han lånades ut till oss. Vi behöver bra spelare.
Klart det är en bra spelare. Dessutom lär han utvecklas en hel del under försäsongen. Väldigt sällan vi har 19 åringar som snittar .5ppg.
''En bra spelare som inte spelar bra'' :D

Han var bra i början, dålig under långt tid senare delen av säsongen. Det är därför jag vill se någon form av utveckling om han ska tas tillbaka.
Han får oförtjänt mycket skit när han inte producerar. Han skapade lägen under hela säsongen. Kollar man på hans p/60 så producerar han väldigt bra och bättre än till exempel Dick. Svårt att förvänta sig så mycket mer(jag hade väl trott kanske 2-4 poäng till) av en 19 åring faktiskt.
Okej, vi ser olika på det då. Jag tycker inte han bidrog alls utan var direkt dålig under sina sämre perioder. Vill minnas att Robban petade honom på slutet och då förstår man verkligen att en spelare är dålig, när Robban agerar. Men han är ung och utvecklingsbar såklart, hoppas han studsar tillbaka.
Spela fult
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

mb81 skrev: 2021-05-03 20:19:20 Betyder väl egentligen ingenting men bara sådana saker gör att man får upp hoppet lite. Eller är det bara jag?

Haha såg det, även Tellan var inne och gjorde en liten vädjan😉👍
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

mb81 skrev: 2021-05-03 20:19:20 Betyder väl egentligen ingenting men bara sådana saker gör att man får upp hoppet lite. Eller är det bara jag?

Om han kommer till oss så får han ju träffa grabbarna i fotbollen också, inte bara sitta på läktaren :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-05-03 20:19:20 Betyder väl egentligen ingenting men bara sådana saker gör att man får upp hoppet lite. Eller är det bara jag?

Det är då ingen nackdel. :D
Skulle vi landa Brome skulle jag bli förvånad. Vi brukar som sagt inte landa spelare i deras prime. Istället får vi ta dem en bra bit över 30-strecket eller med en tråkig skadehistorik. Ibland både och.

En värvning av Bromé skulle visa att vi faktiskt menar allvar.
Just därför lär han landa i Örebro. :(
4 segrar kvar
Burvaktarn
Inlägg: 43
Blev medlem: 2016-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Burvaktarn »

Någon som det snackades om under förra sillyn och även under säsongen var ju Dima Timashov. Det spekulerades i om att han skulle behöva en omstart i och med byten NHL och sedermera AHL spel.

Det jag kommer ihåg från JVM var att han var skridsko stark och hade känsla för spelet med öppnade passningar.

Omstart i SHL för att hoppa över pölen igen?
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Burvaktarn skrev: 2021-05-04 12:40:49 Någon som det snackades om under förra sillyn och även under säsongen var ju Dima Timashov. Det spekulerades i om att han skulle behöva en omstart i och med byten NHL och sedermera AHL spel.

Det jag kommer ihåg från JVM var att han var skridsko stark och hade känsla för spelet med öppnade passningar.

Omstart i SHL för att hoppa över pölen igen?
Skulle vara en bra värvning. Finns ju lite AHL-svenskar som kan bli aktuella att vända hem.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev: 2021-05-04 12:52:38
Burvaktarn skrev: 2021-05-04 12:40:49 Någon som det snackades om under förra sillyn och även under säsongen var ju Dima Timashov. Det spekulerades i om att han skulle behöva en omstart i och med byten NHL och sedermera AHL spel.

Det jag kommer ihåg från JVM var att han var skridsko stark och hade känsla för spelet med öppnade passningar.

Omstart i SHL för att hoppa över pölen igen?
Skulle vara en bra värvning. Finns ju lite AHL-svenskar som kan bli aktuella att vända hem.
Vilka finns det i Chicagos organisationen som Barry skulle kunna ta med sig.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-05-04 12:59:30
mb81 skrev: 2021-05-04 12:52:38
Burvaktarn skrev: 2021-05-04 12:40:49 Någon som det snackades om under förra sillyn och även under säsongen var ju Dima Timashov. Det spekulerades i om att han skulle behöva en omstart i och med byten NHL och sedermera AHL spel.

Det jag kommer ihåg från JVM var att han var skridsko stark och hade känsla för spelet med öppnade passningar.

Omstart i SHL för att hoppa över pölen igen?
Skulle vara en bra värvning. Finns ju lite AHL-svenskar som kan bli aktuella att vända hem.
Vilka finns det i Chicagos organisationen som Barry skulle kunna ta med sig.
Tim Söderlund. Men han känns väl som en tredjekedjespelare. Det var typ det som fanns om man kollar svenskar. Jag skulle tycka det var kul om man kunde få hit denna kille i en säsong innan han drar över till NHL. Tyska ligan till SHL känns som ett bra steg för att sen gå vidare till NHL. Lukas Reichel. Chicagos förstaval i draften ifjol. Har ingen aning om det är realistiskt men skulle vara häftigt!

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... as-reichel
vincent1891
Inlägg: 15
Blev medlem: 2021-04-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vincent1891 »

Intressant med Bromé, han har utgående kontrakt med Red Wings och om han nu inte får ett nytt kontrakt så finns det stor möjlighet att han vänder hem till Sverige. Intressant om han då väljer Djurgården men det tror jag, han har utvecklats så mycket de senaste åren så han har nu en topproll i första kedjan om han kommer till oss. Han kan även välja KHL som inte är helt omöjligt.

Tror dock vi inte har råd med både Bromé och Åberg så där får man välja mellan dem. Ludvig Rensfeldt borde väl bli presenterad imorn eller iallafall denna vecka. Ser att många inte tar med Josef i deras lagbygge men jag tror att han kommer vara tillbaks. Han kommer vila i 8-9 månader innan säsongen börjar och det är precis vad som behövs. Rhett är så svårt att veta vad han vill, om han får ett bud från KHL så nappar han på det direkt men han har iallafall öppnat upp för Dif. Räknar även med Alsing, tror han vänder hem.

Nilsson Alsing

Högström Bengtsson

Arnesson Ekberg

Ingman


Eklund
Josefson
Åberg/Brome

Videll
Strandberg
Rhett? Annars Bergfors


Ågren
Rensfeldt
Andersson

M. Davidsson? / Andersson om Rhett förlänger så tar Bergfors platsen i 3:e kedja.
Engsund
Cederqvist
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1274
Blev medlem: 2016-02-24

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Harmageddon »

Nu vet jag inte hur ställt det är på målvaktssidan hos oss inför kommande säsong men kollar på SVT(Sverige- Norge) och Reideborn letar klubb.
Han letar främst klubbar i KHL och NHL men det kanske kan vara något.

Däremot kanske vi inte har råd med honom
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Harmageddon skrev: 2021-05-04 16:44:49 Nu vet jag inte hur ställt det är på målvaktssidan hos oss inför kommande säsong men kollar på SVT(Sverige- Norge) och Reideborn letar klubb.
Han letar främst klubbar i KHL och NHL men det kanske kan vara något.

Däremot kanske vi inte har råd med honom
Svedberg och Mantas har ju kontrakt. Jag är ganska säker på att han vill vara utomlands ett tag till iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Låst