Vem ska vi helst förlänga med?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vem ska vi helst förlänga med?

Omröstningen slutade 2021-01-29 18:01:27

Marcus Högström
3
5%
Simon Johansson
2
4%
Tom Nilsson
20
35%
Robin Norell
0
Inga röster
Jesper Pettersson
3
5%
Dick Axelsson
10
18%
Niclas Bergfors
0
Inga röster
Oscar Bjerselius
0
Inga röster
Henrik Eriksson
6
11%
Albin Grewe
0
Inga röster
Michael Haga
0
Inga röster
Rhett Rakhshani
11
19%
Tom Wandell
1
2%
Manuel Ågren
0
Inga röster
Kalle Östman
1
2%
 
Antal röster: 57

Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 691
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Jimmy Peterson »

Vi har ett antal kontrakt som går ut efter säsongen. Kanske vill man att flera ska förlänga. Men vem tycker du är viktigast om du bara får välja EN spelare att förlänga med? Det behöver inte nödvändigtvis vara den bästa spelaren utan den som är viktigast för laget.

Anton Hedman är inte med här eftersom hans framtid är osäker, inte heller Nardella som är inlånad eller juniorer utan A-lagskontrakt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Mattias_87 »

Hm. Faktiskt en intressant tråd men relativt krånglig.

Men min röst faller ändå på Tom Nilsson som gör ett stabilt backjobb, kanske den enda förutom Nardella. Bergfors gör annars ett jäkla bra jobb i sin kedja.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av mb81 »

Kalle Östman förtjänar en förlängning. Perfekt tredje/fjärdecenter. Beror om Krüger kommer in och om Basse blir kvar om han blir tredje eller fjärde.

De andra som jag tycker är viktigast att förlänga med är Bergfors och Jeppe. Men Östman får min röst.

Rhett skulle man kunna ha kvar som högerforward till förstakedjan men där vill jag vänta och se vad vi får in först. Snackas om Brodin, Pontus Åberg är inte heller omöjligt och med Linus och Bergfors kvar så finns det inte hur mycket plats som helst.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Puckey »

Är det någon som ens vill föreställa sig vår defensiv utan Tom Nilsson?
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Buford »

Intressant tråd, men väldigt svårt att välj någon. Det beror på hur nästa säsong ser ut, körs den som vanligt och om vi ska gå för guld eller är målet att hålla oss kvar... Rhett eller Tom Nilsson.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Daniel942 »

Jag säger ändå Dick Axelsson. Varför? Han är en av ligans absolut bästa spelare när han är på humör och kan vända matchbilder totalt på egen hand. Ser inte den kvaliteten i någon annan tyvärr.
DIF!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av diftobbe89 »

Jag tycker Jesper varit en av lagets bästa backar och förtjänar definitivt en förlängning, sätt till förväntningar är jag nog mest nöjd med honom. Förutom hans gedigna defensiva arbete har han gjort mycket poäng och fin +/- statistik. Tom och Dick vill man alltid behålla men dom har inte direkt stuckit ut, Tom är alltid ganska bra men han kostar nog betydligt mer än Jesper.
Spela fult
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tom fick min röst, en av få som lyckats upprepa goda vanor denna säsong.
Han har varit bra en längre tid nu, dock lite skadeförföljd säsongerna innan denna

Andra som borde vara med i diskussionen.
Pettersson
Bergfors
Dick
Rhett
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Praetori »

Jag skulle säga att det helt och hållet beror på omständigheter och vilka andra spelare som skulle vara med i "mixen".
Får man bara välja EN spelare att bygga ett helt nytt lag kring så är det ju JJ alla dagar i veckan men då han inte är med på denna lista så skulle jag säga Bjerselius. Framtida monstercenter.

Om man däremot antar att vi har centersidan tryggad (de saknas ju från listan) så säger jag Hank och lägger min röst där. Bäst "bang-for-the-buck" då han kommer till jobbet varje dag och ger 100%, kulturbärare av rang. Wandell som bubblare (han levererar spelmässigt på en nivå långt över förväntningarna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-01-25 08:40:20 Jag skulle säga att det helt och hållet beror på omständigheter och vilka andra spelare som skulle vara med i "mixen".
Får man bara välja EN spelare att bygga ett helt nytt lag kring så är det ju JJ alla dagar i veckan men då han inte är med på denna lista så skulle jag säga Bjerselius. Framtida monstercenter.

Om man däremot antar att vi har centersidan tryggad (de saknas ju från listan) så säger jag Hank och lägger min röst där. Bäst "bang-for-the-buck" då han kommer till jobbet varje dag och ger 100%, kulturbärare av rang. Wandell som bubblare (han levererar spelmässigt på en nivå långt över förväntningarna).

Spelare med kontrakt behöver vi inte förlänga med. Därför är inte Josef och Basse med flera med.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Manijock »

Inte en diskussion i mina ögon. Vilka av dessa går inte att ersätta och vilka sticker ut i mängden med spetsegenskaper övriga saknar? Rätt svar är Tom och Dick.

Tom är den sista enda riktiga defensiva backen. Det vill säga, han begriper var han ska vara, han är kapabel att navigera och värdera situationer. Intelligent och stark. Ensam i sitt slag!

Dick berör. Han blandar skicklighet med en vilja att vinna som inte finns längre. Han förstår också att framgång kostar någonting. Något de flesta inte gör, framförallt de yngre, som mest tittar över axeln och förväntar sig draghjälp gratis.

Blir Tom om man måste välja en, eftersom det är försvarsspelet som är mest akut i Djurgården. Men naturligtvis ska bägge stanna om de vill. Samma gäller Hank, Rhett och Bergfors. JP är värd ett nytt ettårskontrakt!
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-01-25 10:06:59 Inte en diskussion i mina ögon. Vilka av dessa går inte att ersätta och vilka sticker ut i mängden med spetsegenskaper övriga saknar? Rätt svar är Tom och Dick.

Tom är den sista enda riktiga defensiva backen. Det vill säga, han begriper var han ska vara, han är kapabel att navigera och värdera situationer. Intelligent och stark. Ensam i sitt slag!

Dick berör. Han blandar skicklighet med en vilja att vinna som inte finns längre. Han förstår också att framgång kostar någonting. Något de flesta inte gör, framförallt de yngre, som mest tittar över axeln och förväntar sig draghjälp gratis.

Blir Tom om man måste välja en, eftersom det är försvarsspelet som är mest akut i Djurgården. Men naturligtvis ska bägge stanna om de vill. Samma gäller Hank, Rhett och Bergfors. JP är värd ett nytt ettårskontrakt!
Dick är fantastisk när han spelar och är på humör. Toppspelare i SHL. Men tveksamt om vi ska förlägna med en spelare som typ spelar 2/3 av varje säsong.

Tom är väl ok och inget emot att förlänga med honom. Men hans underliggande siffror är faktiskt oroväckande dåliga år efter år. Men för ett tredje backpar och BP så är jag ok med att förlänga med honom. Men att han får 30% av rösterna känns väldigt överskattat.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2021-01-25 11:16:18
Manijock skrev: 2021-01-25 10:06:59 Inte en diskussion i mina ögon. Vilka av dessa går inte att ersätta och vilka sticker ut i mängden med spetsegenskaper övriga saknar? Rätt svar är Tom och Dick.

Tom är den sista enda riktiga defensiva backen. Det vill säga, han begriper var han ska vara, han är kapabel att navigera och värdera situationer. Intelligent och stark. Ensam i sitt slag!

Dick berör. Han blandar skicklighet med en vilja att vinna som inte finns längre. Han förstår också att framgång kostar någonting. Något de flesta inte gör, framförallt de yngre, som mest tittar över axeln och förväntar sig draghjälp gratis.

Blir Tom om man måste välja en, eftersom det är försvarsspelet som är mest akut i Djurgården. Men naturligtvis ska bägge stanna om de vill. Samma gäller Hank, Rhett och Bergfors. JP är värd ett nytt ettårskontrakt!
Dick är fantastisk när han spelar och är på humör. Toppspelare i SHL. Men tveksamt om vi ska förlägna med en spelare som typ spelar 2/3 av varje säsong.

Tom är väl ok och inget emot att förlänga med honom. Men hans underliggande siffror är faktiskt oroväckande dåliga år efter år. Men för ett tredje backpar och BP så är jag ok med att förlänga med honom. Men att han får 30% av rösterna känns väldigt överskattat.
Suck. Inte helt oväntat från dig dock! Kämpa....

Överskattat? Tredje backpar? Får se om Holtz gör något mer mål denna säsong trots hans fina fantastiska siffror som du grävt fram. Säkerligen minst tre i snitt per match med tanke på hur pålitliga de brukar vara....

Mycket ska man höra. Märkliga åsikter som är helt uppåt väggarna, men du är en jäkel på att göra matchtrådar, det ska du ha .
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-01-25 18:07:18
mb81 skrev: 2021-01-25 11:16:18
Manijock skrev: 2021-01-25 10:06:59 Inte en diskussion i mina ögon. Vilka av dessa går inte att ersätta och vilka sticker ut i mängden med spetsegenskaper övriga saknar? Rätt svar är Tom och Dick.

Tom är den sista enda riktiga defensiva backen. Det vill säga, han begriper var han ska vara, han är kapabel att navigera och värdera situationer. Intelligent och stark. Ensam i sitt slag!

Dick berör. Han blandar skicklighet med en vilja att vinna som inte finns längre. Han förstår också att framgång kostar någonting. Något de flesta inte gör, framförallt de yngre, som mest tittar över axeln och förväntar sig draghjälp gratis.

Blir Tom om man måste välja en, eftersom det är försvarsspelet som är mest akut i Djurgården. Men naturligtvis ska bägge stanna om de vill. Samma gäller Hank, Rhett och Bergfors. JP är värd ett nytt ettårskontrakt!
Dick är fantastisk när han spelar och är på humör. Toppspelare i SHL. Men tveksamt om vi ska förlägna med en spelare som typ spelar 2/3 av varje säsong.

Tom är väl ok och inget emot att förlänga med honom. Men hans underliggande siffror är faktiskt oroväckande dåliga år efter år. Men för ett tredje backpar och BP så är jag ok med att förlänga med honom. Men att han får 30% av rösterna känns väldigt överskattat.
Suck. Inte helt oväntat från dig dock! Kämpa....

Överskattat? Tredje backpar? Får se om Holtz gör något mer mål denna säsong trots hans fina fantastiska siffror som du grävt fram. Säkerligen minst tre i snitt per match med tanke på hur pålitliga de brukar vara....

Mycket ska man höra. Märkliga åsikter som är helt uppåt väggarna, men du är en jäkel på att göra matchtrådar, det ska du ha .
Fint att man kan tycka olika. :D Vi har redan haft Tom-diskussionen och vi lär väl inte komma längre där. Men kör iaf. En defensiv backs siffror kan jag ha lite överseende med om det är så nån enstaka säsong och att det kan bero på matchning. Men Tom har faktiskt negativ corsi säsong efter säsong i ett lag som dessutom har bra siffror. Då har han ändå spelat mycket med backar som Nardella, Högström och Alsing som dragit upp hans siffror. Det är väldigt oroväckande tycker jag. Tom har blivit untouchable här inne vilket jag tycker är väldigt konstigt. Jag tycker inte att en fantastisk back hela tiden ska göra så vi får mer chanser mot oss än med oss. Det är inte bra i längden.

Ja Holtz har faktiskt väldigt fina siffror. Då är det väl dumt att inte maxa honom. Han förväntas göra näst mest mål av våra forwards och han har ett poängsnitt/60 min som är fjärde bäst i hela jävla serien.

Försöker få upp matchtrådarna dagen innan match. In och kör din 12-0 kommentar nu! :D
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Manijock »

Tom matchas väl visserligen ofta mot motståndarnas bästa spelare... Han är populär då han är bäst i laget på att tackla, som i sig är drar intresse. Han är bäst på att täcka skott, han är noggrann, spelar rejält och står ALDRIG för onödigt slarv...

Holtz är direkt beroende av att hans kamrater sätter honom i fria lägen. Just nu är ingen i skick att göra det. Holtz är så målsugen att han skjuter innan lägen ens uppstår. Tjong i plexit och Hej omställning. Stjälper mer än hjälper just nu.

Förövrigt väldigt nyfiken på vem som röstat på Simon Johansson :lol: Måste varit ett feltryck.

Fan min 12-0 grej verkar ha slutat verka. Men fullt rimliga resultat med tanke på alla skador, plus Hvs PP vs vårat boxplay.... Usch mycket ångest nu!
Senast redigerad av Manijock den 2021-01-25 19:33:14, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar