Vem ska vi helst förlänga med?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vem ska vi helst förlänga med?

Omröstningen slutade 2021-01-29 18:01:27

Marcus Högström
3
5%
Simon Johansson
2
4%
Tom Nilsson
20
35%
Robin Norell
0
Inga röster
Jesper Pettersson
3
5%
Dick Axelsson
10
18%
Niclas Bergfors
0
Inga röster
Oscar Bjerselius
0
Inga röster
Henrik Eriksson
6
11%
Albin Grewe
0
Inga röster
Michael Haga
0
Inga röster
Rhett Rakhshani
11
19%
Tom Wandell
1
2%
Manuel Ågren
0
Inga röster
Kalle Östman
1
2%
 
Antal röster: 57

Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av SirDIFalot »

Tveksam till Hank. Det gör väl ingenting om han gnuggar i en fjärdekedja ett år till men jag vet inte riktigt hur många säsonger i rad det är okej att han är sämsta ordinarie forward men ändå automatiskt får vara kvar år efter år. Så var inte fallet med Fimpen exempelvis.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av diftobbe89 »

Jag förstår faktiskt inte heller riktigt hur Hank som ändå får ses som en väldigt begränsad spelare, klarar sig år efter år. Han är ju inte skicklig någonstans förutom att han har en underbar arbetsförmåga, jag tycker ju han är liiite för begränsad som ishockeyspelare för att ses som given hur mycket jag än älskar hans slit i matcherna.
Jag har inget emot en förlängning men man kan väl åtminstone sluta upp med att han ska ha en given startplats i truppen år efter år och match efter match när det finns tuffa spelare att värva men som är betydligt skickligare.

Hank skulle funka utmärkt som trettondeforward då och då att kasta in i matcherna och jag tror inte han skulle klaga.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Mattias_87 »

Hank är en kämpe och sprider säkert glädje. Men problemet är att om han är kvar i fjärdekedjan är den kedjan dödsdömd till att kunna producera poäng.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: 2021-01-27 23:44:41 Tveksam till Hank. Det gör väl ingenting om han gnuggar i en fjärdekedja ett år till men jag vet inte riktigt hur många säsonger i rad det är okej att han är sämsta ordinarie forward men ändå automatiskt får vara kvar år efter år. Så var inte fallet med Fimpen exempelvis.
Fast hans underliggande stats brukar ju inte vara sämst utan snarare i mitten och i vissa aspekter straxt efter våra tongivande toppspelare. Sett till den "roll" han har, de spelare han spelar med och det skitgörat han förväntas utföra så är hans prestationer snarare imponerande.
Den enda akilleshälen som jag ser det är att han inte gör mål på alla de chanser som han emellanåt skapar. Fast å andra sidan, om han haft målskyttet så hade han förmodligen inte spelat hos oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2250
Blev medlem: 2014-01-16

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-01-28 11:06:07
SirDIFalot skrev: 2021-01-27 23:44:41 Tveksam till Hank. Det gör väl ingenting om han gnuggar i en fjärdekedja ett år till men jag vet inte riktigt hur många säsonger i rad det är okej att han är sämsta ordinarie forward men ändå automatiskt får vara kvar år efter år. Så var inte fallet med Fimpen exempelvis.
Fast hans underliggande stats brukar ju inte vara sämst utan snarare i mitten och i vissa aspekter straxt efter våra tongivande toppspelare. Sett till den "roll" han har, de spelare han spelar med och det skitgörat han förväntas utföra så är hans prestationer snarare imponerande.
Den enda akilleshälen som jag ser det är att han inte gör mål på alla de chanser som han emellanåt skapar. Fast å andra sidan, om han haft målskyttet så hade han förmodligen inte spelat hos oss.
Agree, låt även Hank spela PP, vårt klart bäste spelare på att skymma målvakten så sätt honom i den rollen.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Support 81 »

BigJ skrev: 2021-01-28 13:26:15
Praetori skrev: 2021-01-28 11:06:07
SirDIFalot skrev: 2021-01-27 23:44:41 Tveksam till Hank. Det gör väl ingenting om han gnuggar i en fjärdekedja ett år till men jag vet inte riktigt hur många säsonger i rad det är okej att han är sämsta ordinarie forward men ändå automatiskt får vara kvar år efter år. Så var inte fallet med Fimpen exempelvis.
Fast hans underliggande stats brukar ju inte vara sämst utan snarare i mitten och i vissa aspekter straxt efter våra tongivande toppspelare. Sett till den "roll" han har, de spelare han spelar med och det skitgörat han förväntas utföra så är hans prestationer snarare imponerande.
Den enda akilleshälen som jag ser det är att han inte gör mål på alla de chanser som han emellanåt skapar. Fast å andra sidan, om han haft målskyttet så hade han förmodligen inte spelat hos oss.
Agree, låt även Hank spela PP, vårt klart bäste spelare på att skymma målvakten så sätt honom i den rollen.
Tyvärr så tycker jag inte Hank håller SHL kvalitet som 13e power forward JA
och som hjärta i laget bästa killen JA
men som spelare i ordinarie NEJ
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Grabben från Söder »

Hank är DIF. Enda spelare som aldrig gör en svag insats, aldrig osynlig. Kör 100% varje byte. Dessutom är det kul och bygger kulturen med en spelare som är kvar i flera säsonger.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av diftobbe89 »

Ifall man aldrig har sett Hank göra en svag insats har man nog lite skev kravställning på en spelare. Jag tror ingen ifrågasätter det jobb han lägger ned men ska du år efter år vara ordinarie i SHL måste det ju finnas någonting mer, tyvärr är ju Hank väldigt begränsad. Jag tror han år efter år är kvar inte minst för den fina person/förebild han är vid sidan av och i omklädningsrummet. Han visar vägen.
Han försöker så gott han kan på isen också och det kommer alltid uppskattas men för min del finns det mer att önska. Jag tycker exempelvis Mikael Ahlén var betydligt bättre.

Nåväl, jag har som sagt inget emot om Hank blir kvar.
Spela fult
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Support 81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-01-28 17:17:20 Hank är DIF. Enda spelare som aldrig gör en svag insats, aldrig osynlig. Kör 100% varje byte. Dessutom är det kul och bygger kulturen med en spelare som är kvar i flera säsonger.

Nej att säga att Hank är Dif. Är samma sak som att säga att Dif inte har Ambitioner att bli ett topp lag

Han har ett stort hjärta men det vinner inga martcher
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1336
Blev medlem: 2021-01-22

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Exile »

Alltså Hanks spelartyp är inte längre modern, även "gnuggarspelare" ska numera kunna hantera puck och göra mål.

Sedan kan du ha hur mycket hjärta som helst för klubben... Hank är för mig en 13:e forward som du kan skicka in när laget behöver energi.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1621
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av jsson »

Tompa. Alla dagar i veckan. I särklass våran bästa back. SÄRKLASS.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Grabben från Söder »

Exile skrev: 2021-01-28 20:23:13 Alltså Hanks spelartyp är inte längre modern, även "gnuggarspelare" ska numera kunna hantera puck och göra mål.

Sedan kan du ha hur mycket hjärta som helst för klubben... Hank är för mig en 13:e forward som du kan skicka in när laget behöver energi.
Fast han gör ju en del poäng för att vara en gnuggarspelare i fjärde. Om man bortser från i år så gör han mellan 10-15 poäng per säsong, varav hälften är mål. Detta utan PP och mycket boxplay
kaminor
Inlägg: 3260
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av kaminor »

Tom och JP är de enda som gör nåt för att förtjäna förlängning i nuläget.
gaspo
Inlägg: 1531
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av gaspo »

Vem följer med ner i allsvenskan?
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 703
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Vem ska vi helst förlänga med?

Inlägg av Jimmy Peterson »

Det var många som engagerade sig onekligen. Jag tycker att frågan är intressant utifrån att vi lär ha ytterst begränsade resurser. Utifrån dagens delårsrapport är det tydligt att vi kämpar ordentligt. Vi har skjutit upp skatt och moms samt tagit lån, vilket så klart måste vara med i beräkningen framåt om pandemin fortsätter även in i hösten och vintern.

Jag svarade Marcus Högström eftersom han har en potential som överstiger de andra. Förutsätter dock att lönen kommer att sjunka för honom precis som alla kommande säsong. Då tycker jag att det är värt att ha honom kvar – om han själv vill och är motiverad förstås. Svårt val med Tom, man gillar ju honom, men tycker det finns fler uppsidor med en Högström som trivs ute på isen.
Skriv svar