Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-04-24 19:51:44 Långt inlägg för att beskriva min förhoppning att Svensk hockey återgår till det som är hockey och att i och med det bör titta på spelare som kan ge och ta en riktig tackling.
Jag håller helt med dig (min sig är en tribut till N.Kronwall) men mitt inlägg var helt och hållet sportsligt inriktat mot de förutsättningar som råder just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 20/21

Inlägg av emilin »

Praetori skrev: 2021-04-24 20:15:49
emilin skrev: 2021-04-24 19:51:44 Långt inlägg för att beskriva min förhoppning att Svensk hockey återgår till det som är hockey och att i och med det bör titta på spelare som kan ge och ta en riktig tackling.
Jag håller helt med dig (min sig är en tribut till N.Kronwall) men mitt inlägg var helt och hållet sportsligt inriktat mot de förutsättningar som råder just nu.
Jag hoppas att mitt inlägg kändes som kritik till ditt det var absolut inte min mening.
Jag har väl(kanske för stora) stora förhoppningar att vi sakta men säkert kan slippa se den hockey som Sverige har levererat under många år, vill minnas att även Thoresen beklagade sig över de Svenska reglerna när han var hos oss, där han (säkert inte ensam) undrade vilka som skulle vilja återvända till Svenska ligan. Det jävliga är att det har blivit ännu värre sen dess.
Jag hoppas att vi inom 3år har vänt på detta fiasko till regelverk som Sverige levererat.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Rögles BP är så pass bra att de förmodligen kunnat utmana årets DIF i bäst av 7 om de så fått spela 4v5 hela serien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Svårt att inte gilla #17 i Saik, både smartness och grym arbetskapacitet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4214
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Säsongen 20/21

Inlägg av sauron »

Rögle får känna på hur det brukar vara för oss... Är 7-1 i utvisningar nu?
It's the hope that kills you.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

sauron skrev: 2021-04-26 21:12:18 Rögle får känna på hur det brukar vara för oss... Är 7-1 i utvisningar nu?
Rätt solklara utvisningar dock. Kanske en eller två till på SAIK men Rögle sket verkligen i det blå skåpet disciplinmässigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sauron skrev: 2021-04-26 21:12:18 Rögle får känna på hur det brukar vara för oss... Är 7-1 i utvisningar nu?
Kan inte finnas ett hemmalag som får med sig fler domslut än AIK.
Känns exempelvis som att vi alltid har minst ett 3 mot 5 där.

Medias gullegrisar AIK kan nog ta detta till en match 5. Sanny vibrerar av glädje. :D
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-26 21:26:32
sauron skrev: 2021-04-26 21:12:18 Rögle får känna på hur det brukar vara för oss... Är 7-1 i utvisningar nu?
Kan inte finnas ett hemmalag som får med sig fler domslut än AIK.
Känns exempelvis som att vi alltid har minst ett 3 mot 5 där.

Medias gullegrisar AIK kan nog ta detta till en match 5. Sanny vibrerar av glädje. :D
Bortsett från att de har ett par fåntrattar i laget så skulle jag gärna se Rögle slå Skellefteå mest för att Svensk hockey kan behöva en shakedown. Men jag kan inte låta bli att tycka Skellefteå spelar en jäkligt underhållande hockey jämfört med övriga Semifinalister.
Ett par grymma artister och en positiv anfallsglad hockey. Serien mot Luleå är lätt det mest underhållande jag sett på mycket länge (borträknat personlig DIF-bias).

Jag tycker verkligen inte att de haft medvind i domsluten mot Rögle utan de kom som en konsekvens av hur de (och Rögle) agerade. Om något har ju SAIK blivit bestulna på mål och fått dömda mål mot sig som varit snarlika i tidigare matcher. Rögles BP är dock magnifikt och något jag tycker att vi kan kopiera rakt av.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jepp, spelmässigt tycker jag Saik är det klart roligaste laget att titta på.
En sjuk fart i allt, fin kreativitet, en offensiv grundsyn.
Sedan kan jag även uppskatta Skåne-Bajens hårdhet, måste vara sjukt jobbiga att möta, dom har levlat upp minst en nivå jämfört med grundserien

SamHall-Hockey är så sjukt trista, vill inte se dom höja bucklan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-04-26 21:35:14
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-26 21:26:32
sauron skrev: 2021-04-26 21:12:18 Rögle får känna på hur det brukar vara för oss... Är 7-1 i utvisningar nu?
Kan inte finnas ett hemmalag som får med sig fler domslut än AIK.
Känns exempelvis som att vi alltid har minst ett 3 mot 5 där.

Medias gullegrisar AIK kan nog ta detta till en match 5. Sanny vibrerar av glädje. :D
Bortsett från att de har ett par fåntrattar i laget så skulle jag gärna se Rögle slå Skellefteå mest för att Svensk hockey kan behöva en shakedown. Men jag kan inte låta bli att tycka Skellefteå spelar en jäkligt underhållande hockey jämfört med övriga Semifinalister.
Ett par grymma artister och en positiv anfallsglad hockey. Serien mot Luleå är lätt det mest underhållande jag sett på mycket länge (borträknat personlig DIF-bias).

Jag tycker verkligen inte att de haft medvind i domsluten mot Rögle utan de kom som en konsekvens av hur de (och Rögle) agerade. Om något har ju SAIK blivit bestulna på mål och fått dömda mål mot sig som varit snarlika i tidigare matcher. Rögles BP är dock magnifikt och något jag tycker att vi kan kopiera rakt av.
Håller med i det mesta.
Saik är i mycket en imponerande organisation.
Tycker vi ska värva Falk efter kommande säsong då kontraktet går ut.
Måste finnas en hel del gobitar att ta efter.

Men, Saik är kommundopat av Skellefteå kraft och har en hel del "gratis" tack vare det.
Dessutom avskyr jag att de är medias gullegrisar.
De har vunnit 3 guld, ändå är det som om de totaldominerat flera år.
Man kan ju se annorlunda på det, de har verkligen lyckats förlora rekordmånga finaler på kort tid.
De har alltså hittat sätt att förlora finaler.
I år har de väl fått hem allt som de pekat på, vinner de inte i år är det faktiskt ett fiasko. Men vågar Sanny säga det?
Nej, de kommer få beröm för att de är framme i ännu en semifinal.


Tänk om vi hade haft ett bra lag, typ finalåret. Och så hade vi efter jul fått hem Zibbe och Kruger dessutom.
(De fick nu till ett dyrt och bra lag hem Lindholm och Karlsson.)
Sanny, Wiken och Petter hade toksågat DIF om de legat under med 1-2 i matcher i en semifinal

Nja, heja Rögle. :D
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Intressant att domarna tar bort ytterligare ett mål för Skellefteå. Och i detta fall utan någon som helst kontakt med målvakten. Vi är alltså tillbaka i den gamla bedömningsnivån där domarna skall avgöra om spelsrens vistelse i målgården är att betrakta som störande eller ej....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är inte det där matchstraff?

Men det är klart. Lindholm spelar ju i Saik.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 21:15:25 Är inte det där matchstraff?

Men det är klart. Lindholm spelar ju i Saik.
För vad? Puckkampen med Ted? Nä då skulle nog halva Rögle och en tredjedel av Skellefteå och Örebro vara avstängda kommande matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-04-27 21:17:19
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 21:15:25 Är inte det där matchstraff?

Men det är klart. Lindholm spelar ju i Saik.
För vad? Puckkampen med Ted? Nä då skulle nog halva Rögle och en tredjedel av Skellefteå och Örebro vara avstängda kommande matcher.
Han trycker ju in huvudet med handen, sedan en armbåge på det.

Btw, bör vi inte se över trådarna till nästa år?

Typ, säsongen 20212022 DIF
Säsongen 20212022 Övriga SHL

Tycker det blir lite väl mycket läsa ikapp om man håller sig undan forumet ett tag.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Skidlöparn »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 21:20:08
Praetori skrev: 2021-04-27 21:17:19
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 21:15:25 Är inte det där matchstraff?

Men det är klart. Lindholm spelar ju i Saik.
För vad? Puckkampen med Ted? Nä då skulle nog halva Rögle och en tredjedel av Skellefteå och Örebro vara avstängda kommande matcher.
Han trycker ju in huvudet med handen, sedan en armbåge på det.

Btw, bör vi inte se över trådarna till nästa år?

Typ, säsongen 20212022 DIF
Säsongen 20212022 Övriga SHL

Tycker det blir lite väl mycket läsa ikapp om man håller sig undan forumet ett tag.
Solklart matchstraff! Han försöker ju fan mörda honom. Helt sjukt att de inte ens tar utvisning när de får se repriserna.
Skriv svar