Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Torsdagens match skjuts upp.

Två bekräftade fall plus en till som insjuknat under dagen. Resten av laget kan testas först immorn.
bra
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Vikas skrev:Torsdagens match skjuts upp.

Två bekräftade fall plus en till som insjuknat under dagen. Resten av laget kan testas först immorn.
bra
Påverkar ju dock inte avstängningar osv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Bra att matchen skjuts upp. Jag som däremot fick chansen att vara 1/50 som fick gå på matchen, hoppas jag får behålla min chans. Tror ni att det kan bli spel på lördag? Personligen hoppas jag nog också den skjuts upp då det är väldigt nära inpå.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
#10 skrev:
Vikas skrev:Torsdagens match skjuts upp.

Två bekräftade fall plus en till som insjuknat under dagen. Resten av laget kan testas först immorn.
bra
Påverkar ju dock inte avstängningar osv.
Fast avstängningar är tidsbestämda. Jag vet inte hur de löser det. Ändrar de datumen?
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av kaminor »

Skulle tro att det visst påverkar avstängningar, som sagt är de satta med datumintervall som motsvarar ett visst antal matcher. Så med lite tur innebär det att Högström och Björnfot missar nån match mindre.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev:Skulle tro att det visst påverkar avstängningar, som sagt är de satta med datumintervall som motsvarar ett visst antal matcher. Så med lite tur innebär det att Högström och Björnfot missar nån match mindre.
Tror nog DN kommer se över det hela. De säger ju att avstängningen skall "motsvara" x antal matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Brukar inte avstängningar vara avhängt av X antal matcher? Flyttas en match bör väl avstängningen hänga med bara?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Daniel942 »

m0ng00se skrev:Brukar inte avstängningar vara avhängt av X antal matcher? Flyttas en match bör väl avstängningen hänga med bara?
Nej, dom är satta enligt datumintervall.
DIF!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av kaminor »

Praetori skrev:
kaminor skrev:Skulle tro att det visst påverkar avstängningar, som sagt är de satta med datumintervall som motsvarar ett visst antal matcher. Så med lite tur innebär det att Högström och Björnfot missar nån match mindre.
Tror nog DN kommer se över det hela. De säger ju att avstängningen skall "motsvara" x antal matcher.
Lex: https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... a-matcher/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7161
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lite väl konspiratoriskt att tro att vi skulle dra på oss covid bara för att vi skulle kunna kringgå avstängningarna.

Ingen anledning att ändra på reglerna pga pandemin. Måste då vara viktigare att de diskuterar deras märkliga regeltolkningar. Högström får 3 matcher medan spelare som gör samma sak i annan match får en enkel 2:a.
Hoppa in med en armbåge i skallen på motståndaren ger typ 6 matcher som jämförelse mot Höggas straff.
4 segrar kvar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av ciirree »

Om matchen på lördag också skjuts upp så är Högström tillbaka på Tisdag och har således bara missat en match.
Bra för oss. Men ruttet system nu när vi är mitt i en pandemi och matcher skjuts upp.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Lite väl konspiratoriskt att tro att vi skulle dra på oss covid bara för att vi skulle kunna kringgå avstängningarna.

Ingen anledning att ändra på reglerna pga pandemin. Måste då vara viktigare att de diskuterar deras märkliga regeltolkningar. Högström får 3 matcher medan spelare som gör samma sak i annan match får en enkel 2:a.
Hoppa in med en armbåge i skallen på motståndaren ger typ 6 matcher som jämförelse mot Höggas straff.
Det vore väl i så fall extremt konstigt att vaska en match mot Leksand som är en konkurrent i de nedre regionerna.

Men det är ändå något positivt med att Högström och Björnfot blir avstängd en match mindre.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Gränsen för publik höjs från 50 till 300 personer.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Gränsen för publik höjs från 50 till 300 personer.
Känns väl rimligt. Vore konstigt att höja så mycket mer just nu.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av captcash »

Najs, undra hur DIF ska spendera de 75k som trillar in som bonus i varje hemma match nu? :roll:

Skämt åt sido, kul för 300 pers och jag förväntar mig att vi drar igång en Idol uttagning nu så enbart de som pallar att stå o.. ursäkta.. SITTA och sjunga i 60mins, blir de som får komma på matcherna!
Kom igen DIF-TV, signa upp 500 pers, låt oss följa deras liv och rösta ut genom svindyra sms-omröstningar tills vi når "The 300", lovar ni drar in mer stålar på det än hemma plåtarna! :wink:


Aja, bättre än inget, ett litet steg framåt och kul för typ ajk som får fullsatt nu. Dessutom, Fuck you, Corvid-19!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar