Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så totalt ointressant
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-29 21:19:19 Sveriges fulaste spelare förstör för det egna laget.

Så skönt. :D

Heja Jocke Lindström. :lol:
Exakt så en riktig gris i ett smutsigt grislag - Rögle rättvist vidare till finalen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-29 21:29:00
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-29 21:19:19 Sveriges fulaste spelare förstör för det egna laget.

Så skönt. :D

Heja Jocke Lindström. :lol:
Exakt så en riktig gris i ett smutsigt grislag - Rögle rättvist vidare till finalen
Yes.

Sedan, Rögle spelar precis den hockey jag skulle vilja att vi gjorde. De var klart bättre än Saiks tuta och köra.
Saik får tacka deras målvakt för att detta blev spännande.
Nu hoppas jag Rögle vinner guld.
4 segrar kvar
Landsortaren
Inlägg: 15
Blev medlem: 2014-02-28

Säsongen 20/21

Inlägg av Landsortaren »

Ni som önskar att Rögle ska vinna bor inte i Skåne kan jag säga! Vet inte om ni varit i Catena men jag har inte tagit med barnen dit på många år. Överförfriskade Helsingborgare (ja...HeIFare) i medelåldern som fått ledigt från frugan för att köra 2 mil norrut och ställa sig över djurgårdsklacken och häller ner öl. Då har jag inte ens nämnt de smutsiga Peab-pengarna som pumpas in. Nä fy fan. Jag vet att Läjkers är plast.....men jag är ledsen grabbar (och eventuella flickor), det går bara inte.
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Landsortaren skrev: 2021-04-29 22:24:11 Ni som önskar att Rögle ska vinna bor inte i Skåne kan jag säga! Vet inte om ni varit i Catena men jag har inte tagit med barnen dit på många år. Överförfriskade Helsingborgare (ja...HeIFare) i medelåldern som fått ledigt från frugan för att köra 2 mil norrut och ställa sig över djurgårdsklacken och häller ner öl. Då har jag inte ens nämnt de smutsiga Peab-pengarna som pumpas in. Nä fy fan. Jag vet att Läjkers är plast.....men jag är ledsen grabbar (och eventuella flickor), det går bara inte.
Rögle vs Läjkers är ju rövbölder eller pesten (och pandemier är man mer trött på). Än mer trött på gnagarHallam och Växjös köpelag med kolsäckar som rymt från råttbot i Ritorp. Rögle är åtminstone en hyggligt klassisk förening som kommer underifrån och dessutom slog de skelleftedopade sixfingers så om det är något lag man kommer hålla lite mer på så är det Rögle. Trots att de har tölpar i både lag och klack.

Sen uppskattar jag Skellefteås hockey mer än Rögles men det gör ingen skillnad nu när det är Växjö Rögle i final.

"Bellningen" att vinna inför tomma läktare blir ändå passande på nåt sätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2021-04-29 22:36:39
Landsortaren skrev: 2021-04-29 22:24:11 Ni som önskar att Rögle ska vinna bor inte i Skåne kan jag säga! Vet inte om ni varit i Catena men jag har inte tagit med barnen dit på många år. Överförfriskade Helsingborgare (ja...HeIFare) i medelåldern som fått ledigt från frugan för att köra 2 mil norrut och ställa sig över djurgårdsklacken och häller ner öl. Då har jag inte ens nämnt de smutsiga Peab-pengarna som pumpas in. Nä fy fan. Jag vet att Läjkers är plast.....men jag är ledsen grabbar (och eventuella flickor), det går bara inte.
Rögle vs Läjkers är ju rövbölder eller pesten (och pandemier är man mer trött på). Än mer trött på gnagarHallam och Växjös köpelag med kolsäckar som rymt från råttbot i Ritorp. Rögle är åtminstone en hyggligt klassisk förening som kommer underifrån och dessutom slog de skelleftedopade sixfingers så om det är något lag man kommer hålla lite mer på så är det Rögle. Trots att de har tölpar i både lag och klack.

Sen uppskattar jag Skellefteås hockey mer än Rögles men det gör ingen skillnad nu när det är Växjö Rögle i final.

"Bellningen" att vinna inför tomma läktare blir ändå passande på nåt sätt.
Precis så jag känner, stanken av råttskit, smuts och Ritorp blandat med två köpta SM-guld är för mycket för mig. Att sedan få se packet Hallam, Dynge, Rosen och Fasth stå där med bucklan... Nä, där går gränsen!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Landsortaren skrev: 2021-04-29 22:24:11 Ni som önskar att Rögle ska vinna bor inte i Skåne kan jag säga! Vet inte om ni varit i Catena men jag har inte tagit med barnen dit på många år. Överförfriskade Helsingborgare (ja...HeIFare) i medelåldern som fått ledigt från frugan för att köra 2 mil norrut och ställa sig över djurgårdsklacken och häller ner öl. Då har jag inte ens nämnt de smutsiga Peab-pengarna som pumpas in. Nä fy fan. Jag vet att Läjkers är plast.....men jag är ledsen grabbar (och eventuella flickor), det går bara inte.
Ingen rolig läsning. Tyvärr finns likadana historier om alla andra arenor, mer eller mindre.

Har själv bevittnad ett par tråkiga scener runt om i Hockeysverige. Även i och utanför arenorna i Stockholm.

Finns lite inom fotbollen också. :?
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 20/21

Inlägg av emilin »

Vet inte vart jag ska lägga detta.
Är det bara jag som varje dag längtar till 13:00 oavsett nyhet så är det något kring Djurgården.
Där måste jag ge dem tummen upp, inte ofta som jag brukar följa hockeyn på detta sätt, framför allt inte vid denna tid(fotboll igång).
Måste också ge Djurgården beröm för hur man har lyckats hålla tyst kring de i mina ögon större nyförvärven, Barry, Arnesson och Videll.
Barry oj vad jag längtar till han kliver in, pirr i magen vad gubben kan uträtta i Djurgården, Videll vad kan han uträtta i SHL 3 sista säsongerna riktigt bra, kan han bli vår Joel under 2 säsonger😉, Arnesson återvänder vad kan det göra för honom, kanske finns det möjligheter att det täcks en extra skott mm.
Vet att många har skrivit att denna säsong som komma skall ser dyster ut, men jag försöker fokusera på intressanta saker att följa likt de jag har tagit upp, trots stor besvikelse kring Hank(ska försöka släppa detta)där jag tror man gjort en miss.
Likt denna säsong som mitt stora fokus och intresse låg på lill fimpen, som säsongen innan test spelade några matcher i A-laget.
Förde långa diskussioner med min far, där jag framhävde William större än Holtz, denna säsong fick jag rätt, oftast brukar gubben ha rätt😉
Det gäller att plocka godbitar ur kakan och fokusera på dem, kanske inte blir nr17 men något man kan följa under säsongen.
Det krävs tills SHL blir en liga som levererar riktig hockey inte innebandy regler, risken är annars att mitt intresse för Djurgårdens hockey dör helt.😉
Ta hand om er sillyn är inte slut än, finns säker mer saker vi kan se fram emot👍
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7128
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Så uppfriskande det var med bäst av 5 i semifinalerna.

Jag kräver att vi tar bort svamlet med bäst av 7.
Det blir mycket mer nerv i varje match när det går ned i antal matcher.
Som hockeyintresserad vill jag självklart se en SM-final. Men vem orkar bry sig de första 2 -3 matcherna i en serie där inte ditt favoritlag spelar? Naturligtvis skulle jag kolla om DIF var ett av lagen, det gör jag oavsett vad.

Så, ta bort bäst av 7. Riktigt långtråkigt och omodernt 2021.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-03 19:10:09 Så uppfriskande det var med bäst av 5 i semifinalerna.

Jag kräver att vi tar bort svamlet med bäst av 7.
Det blir mycket mer nerv i varje match när det går ned i antal matcher.
Som hockeyintresserad vill jag självklart se en SM-final. Men vem orkar bry sig de första 2 -3 matcherna i en serie där inte ditt favoritlag spelar? Naturligtvis skulle jag kolla om DIF var ett av lagen, det gör jag oavsett vad.

Så, ta bort bäst av 7. Riktigt långtråkigt och omodernt 2021.
I värsta fall (under en normal säsong) så innebär ju bäst av 5 att ett av finallagen bara får 1 hemmamatch med finalpublik. Tänk dig Frölunda DIF i finalrepris. Då skulle vi fått en match i typ Globen och sedan var det roliga slut.
När det är semi och finaler är det ju oftast lapp på luckan så på det sättet är ju bäst av 7 bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-05-03 20:02:58
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-03 19:10:09 Så uppfriskande det var med bäst av 5 i semifinalerna.

Jag kräver att vi tar bort svamlet med bäst av 7.
Det blir mycket mer nerv i varje match när det går ned i antal matcher.
Som hockeyintresserad vill jag självklart se en SM-final. Men vem orkar bry sig de första 2 -3 matcherna i en serie där inte ditt favoritlag spelar? Naturligtvis skulle jag kolla om DIF var ett av lagen, det gör jag oavsett vad.

Så, ta bort bäst av 7. Riktigt långtråkigt och omodernt 2021.
I värsta fall (under en normal säsong) så innebär ju bäst av 5 att ett av finallagen bara får 1 hemmamatch med finalpublik. Tänk dig Frölunda DIF i finalrepris. Då skulle vi fått en match i typ Globen och sedan var det roliga slut.
När det är semi och finaler är det ju oftast lapp på luckan så på det sättet är ju bäst av 7 bättre.
Det var iofs 2-2 i matcher innan Frölunda tog två raka. Så två skulle vi iaf ha fått hemma. Men ja vid 3-0 så bir det bara en hemmamatch för ena laget.

Jag tycker man ska köra bäst av 7 för det blir mest rättvist och slumpen blir mindre. Dessutom är de flesta slutspelsmatcher slutsålda. Med publik är det riktigt kul. Sen kanske man inte sitter klistrad vid varje match när DIF är ute.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Spännande match mellan Plastsjö Läjkers och Rögle. Tycker Rögle spelar mer underhållande hockey och är vassare.

Förövrigt så måste Sanny vara en av dom sämsta kommentatorerna, massa ordbajseri och väldigt lite om/varför saker händer på isen, inga djupare analyser. Nu verkar han ha en fling med Växjö, varje spelare han pratar om är "nog den bästa". Han kanske börjar bli dement och inte håller reda på att han redan "utsett" den bäste :roll:
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-05-03 21:20:04 Spännande match mellan Plastsjö Läjkers och Rögle. Tycker Rögle spelar mer underhållande hockey och är vassare.
Håller med men det är ganska tydligt att det tyngre attackspelet inte är något av lagens starka sidor. De har förtvivlat svårt att göra något vettigt med pucken när de hamnar nere i sargen. Spelare som JJ, Basse och Bergfors är otroligt starka på att skaffa sig yta där men Växjö och Rögle är annorlunda byggda och spelar därefter.
Jag tror tex att Rögle skall tacka sin lyckliga stjärna att Skellefteå inte fick bättre fart på grejerna (och Växjö skall tacka Rögle att det inte är SAIK man möter) för där såg man verkligen skillnaden.

Växjö är som en jäkla blöt filt defensivt. De sjunker ihop hela laget kring pucken om motståndarna kommer in mellan cirklarna. Riktigt tråkigt att titta på även om det är effektivt och man får hoppas att de mer offensivt lagda lagen kan hitta nycklarna kommande säsonger.
Senast redigerad av Praetori den 2021-05-03 21:42:21, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2311
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Ja, det blir lite mycket "sarg till sarg", eller coast to coast,utan några egentliga farligheter. Men fort går det!

Nu måste Rögle knipa två hemma, men de är starka där.
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-05-03 21:41:36 Ja, det blir lite mycket "sarg till sarg", eller coast to coast,utan några egentliga farligheter. Men fort går det!

Nu måste Rögle knipa två hemma, men de är starka där.
Jag älskar Rögles utgångar. Exakt där DIF haft svagheter och backarna tvingats vänta eller försöka transportera puck så avlastar Rögle med 2 forwards och skapar därmed direkt två-tre rättvända passningsalternativ mot Växjös försök till överbelastning så fort man vinner tillbaka pucken. Det är därför det ser ut att gå undan. Pucken får göra jobbet istället för Högga eller Tom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar