Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17482
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Undrar vilken klass han håller. Det är sällan som defensiva centrar går in och tokproducerar direkt i SHL. Men fin förstärkning för Skellefteå.
Han är väl ändå en rätt energisk vinge? Powerforward i SHL, grinder i NHL typ
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Undrar vilken klass han håller. Det är sällan som defensiva centrar går in och tokproducerar direkt i SHL. Men fin förstärkning för Skellefteå.
Han är väl ändå en rätt energisk vinge? Powerforward i SHL, grinder i NHL typ
Minns honom som center i Skellefteå men kan ha helt fel?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17482
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Undrar vilken klass han håller. Det är sällan som defensiva centrar går in och tokproducerar direkt i SHL. Men fin förstärkning för Skellefteå.
Han är väl ändå en rätt energisk vinge? Powerforward i SHL, grinder i NHL typ
Minns honom som center i Skellefteå men kan ha helt fel?
Det kanske han gjorde. Vi spelade i HA så jag bojkottade SHL.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

Försökte inte Växjö att kränga Emil Pettersson inför säsongen? Snacka om att revanschera sig.
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Fler än jag som njuter av att HV suger denna säsong? Rahm som var säker på att vi skulle få kvala. Eller blandade han ihop oss med sitt eget ruttna lag?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11853
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Fler än jag som njuter av att HV suger denna säsong? Rahm som var säker på att vi skulle få kvala. Eller blandade han ihop oss med sitt eget ruttna lag?
Agree, känns nästan ohälsosamt så mycket jag njuter av det :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev:Fler än jag som njuter av att HV suger denna säsong? Rahm som var säker på att vi skulle få kvala. Eller blandade han ihop oss med sitt eget ruttna lag?
Jodå det är mycket roligt att HV håller på att falla ihop som lag som trodde dom var le-mat vinnare efter försäsongen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7122
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Fler än jag som njuter av att HV suger denna säsong? Rahm som var säker på att vi skulle få kvala. Eller blandade han ihop oss med sitt eget ruttna lag?
Man njuter så länge det varar. En kvalfinal mellan Brynäs och Hv skulle jag sitta klistrad framför, och bara njuta.

Men jag tror stenhårt på att det kommer sluta med att Malmö och Oskarshamn får slåss för sin plats i SHL.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7136
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:Fler än jag som njuter av att HV suger denna säsong? Rahm som var säker på att vi skulle få kvala. Eller blandade han ihop oss med sitt eget ruttna lag?
Man njuter så länge det varar. En kvalfinal mellan Brynäs och Hv skulle jag sitta klistrad framför, och bara njuta.

Men jag tror stenhårt på att det kommer sluta med att Malmö och Oskarshamn får slåss för sin plats i SHL.
Tror också det. IKO skulle rykt redan i fjol. Lever på lånad tid.

Brynäs som förening förtjänar dock att åka ut i min mening. En rad oansvariga och kassa beslut, samt att de titt som tätt rent sportsligt dansat på gravens kant. Det är dags att de får samma kalldusch vi fick. Går alltså enligt prognos minus 29 miljoner - svarar med att värva Shane Harper. Fy fan. Ingen skam.

För övrigt är jag glad att vi valde (och/eller inte kunde) låna in ledande spelare. HV och Malmö får det tufft nu.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:Fler än jag som njuter av att HV suger denna säsong? Rahm som var säker på att vi skulle få kvala. Eller blandade han ihop oss med sitt eget ruttna lag?
Man njuter så länge det varar. En kvalfinal mellan Brynäs och Hv skulle jag sitta klistrad framför, och bara njuta.

Men jag tror stenhårt på att det kommer sluta med att Malmö och Oskarshamn får slåss för sin plats i SHL.
Jag var säker på det för en vecka sen. Är fortfarande rätt säker på att Oskarshamn hamnar där. Men det andra laget kan bli Brynäs, Malmö eller HV. Drömmen är såklart HV mot Brynäs och en sju matcher lång ångestserie utan publik.
EspenK
Inlägg: 8958
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av EspenK »

Snacka om att några lag gamblat när man lånat in nhl spelare. Inga dussinspelare som försvinner nu. I synnerhet hv 71 som tappar två högprofilnamn.
Vi tappar väl Björnfot som varit ok men inte dominerat.

Börjar tro att Hv får det jobbigt utan fortsatta värvningar.

Brynäs har många matcher på sig att ta igen poäng om de kan få igång spelet. Logiskt sett borde det vara Malmö Oskarshamn som möts men kanske kan det bli oskarshamn mot HV.
EspenK
Inlägg: 8958
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av EspenK »

Dubbelpost
m0ng00se
Inlägg: 1473
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

SAIK behöver förstärka upp så det är nog en helt rätt värvning. Dom har spelat flest matcher men har en dålig trend om man jmf den här haltande tabellen med en tabell utifrån poängsnitt/spelade matcher
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Wille rankas som nummer 6 inför draften i sommar här. Förut har jag sett rankingar där han varit i allt från andra till fjärderundor. Så vilket jävla kliv.
Risken blir bara större och större att både Holtz och Wille drar till NHL nästa säsong.
Praetori
Inlägg: 13665
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Wille rankas som nummer 6 inför draften i sommar här. Förut har jag sett rankingar där han varit i allt från andra till fjärderundor. Så vilket jävla kliv.
Risken blir bara större och större att både Holtz och Wille drar till NHL nästa säsong.
Jag tippar på att det kommer vara rätt turbulent i Nordamerika även nästa år sett till covid och de ekonomiska konsekvenser det för med sig. Blir det bantat antal matcher och ställs stora krav på testning osv så tror jag chanserna är goda att behålla spelare. Särskilt om det inte blir fart på AHL för då har NHL-lagen ingenstans att stoppa in sina prospects för speltid om de inte håller måttet.

Sen ser ju Holtz och Wille ut att vara ett kliv över dussinspelare och för den översta toppen brukar det ju se lite annorlunda ut.

MEN glöm inte att Wille är odraftad och därmed inte går förrän i nästa års draft. Det borde innebära att han är med oss minst hela nästa säsong (21/22) också medan Holtz kan försvinna tidigare (dvs inte är med oss säsongen 21/22). Det senare beror ju dock lite på hur de räknar med draften kontra säsongen. NHL har ju ännu inte dragit igång den säsong som gäller för de som draftades 2019. Logiskt sett så borde det dröja tills nästa NHL-säsong (21/22) efter den som kanske drar igång i Januari (20/21) innan Holtz kan vara aktuell, om ens då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar