Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Bombom: Linus flyttas från Hankkedjan och Grewe går in där istället. Linus går in med Ågren och Östman. Wille in i första med Josef och Rhett.
Källa hockeynews.
Då är jag i stort sett nöjd. :D

Kanske klokt att låta Wille ha Josef utmed sig ett tag till.
Men jag hade som sagt gärna velat se Wille med Östman och Linus och behållit Josefs kedja från senast. Tyckte Wille blommade ut rejält när Josef blev skadad och han fick mer tid med puck.
Josef älskar ju också att hämta pucken runt egen blå precis som Wille.

Åja, snart tar Robban hela sitt förnuft till fånga. Han flyttade då till en början Linus till en mer spelande enhet. :wink:
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Vilka siffror stödjer att Nardella skulle vara en så loose cannon? Eller alla andra saker du säger?
Tror du drar lite stora slutsatser av PDO också? Vad är ens bra PDO? Är det bra att ha en hög PDO? Ja för man har haft tur med skottutdelning eller räddningsprocent när man varit på isen? Men det visar väl mest att man faktiskt inte kan hålla det över tid. Fattar inte heller vad PDO per speltid indikerar då det är en procentsats. Den förändras inte av speltid.
Dåligt ordval kanske. Jag menade inte loose cannon i form av att han är en belastning utan för att han har stora offensiva uppsidor men inte haft så bra defensiva stats och att man därmed inte riktigt vet vart man har honom. Dvs mycket framåt och mycket bakåt tyder på att det svänger mer när Nardella är på isen (men det har ju så klart med kedjekamraterna att göra också).
Jag viktade PDOn mot speltid (med en egen ranking i nivåer efter speltid) eftersom PDOn inte tar någon hänsyn till det (spelare som får spela mycket offensivt ofta får inflation i sina siffror). PDOn var mest en ytterligare observation. Den största faktorn är CA# viktad mot total speltid under samma period.

Att Nardella har stora siffror CA# och CF# säger i sig självt inte så mycket eftersom han också loggat väldigt mycket speltid. Men delar du tex CA och CF med speltiden så får du siffror som är mer jämförbara mellan spelarna och då hamnar Nardella sämre till än många andra av backarna på det defensiva.
JP tex som får rätt mycket skit har rätt bra CA/FA på senaste sett till speltid medan Nardella och Tom ligger sämre till. Och då är Nardella och JP de som fått spela absolut mest av backarna på senaste. Däremot kan man argumentera för att det blir färre mål när Nardella är på isen än när JP är det vilket både stöds av insläppta mål och OISVS vilket tyder på att han inte går bort sig lika ofta som JP.
Nånstans måste du avrundat fel. Nardella har bäst (lägst)CA/60min i hela laget.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Daniel942 »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
mb81 skrev: Vilka siffror stödjer att Nardella skulle vara en så loose cannon? Eller alla andra saker du säger?
Tror du drar lite stora slutsatser av PDO också? Vad är ens bra PDO? Är det bra att ha en hög PDO? Ja för man har haft tur med skottutdelning eller räddningsprocent när man varit på isen? Men det visar väl mest att man faktiskt inte kan hålla det över tid. Fattar inte heller vad PDO per speltid indikerar då det är en procentsats. Den förändras inte av speltid.
Dåligt ordval kanske. Jag menade inte loose cannon i form av att han är en belastning utan för att han har stora offensiva uppsidor men inte haft så bra defensiva stats och att man därmed inte riktigt vet vart man har honom. Dvs mycket framåt och mycket bakåt tyder på att det svänger mer när Nardella är på isen (men det har ju så klart med kedjekamraterna att göra också).
Jag viktade PDOn mot speltid (med en egen ranking i nivåer efter speltid) eftersom PDOn inte tar någon hänsyn till det (spelare som får spela mycket offensivt ofta får inflation i sina siffror). PDOn var mest en ytterligare observation. Den största faktorn är CA# viktad mot total speltid under samma period.

Att Nardella har stora siffror CA# och CF# säger i sig självt inte så mycket eftersom han också loggat väldigt mycket speltid. Men delar du tex CA och CF med speltiden så får du siffror som är mer jämförbara mellan spelarna och då hamnar Nardella sämre till än många andra av backarna på det defensiva.
JP tex som får rätt mycket skit har rätt bra CA/FA på senaste sett till speltid medan Nardella och Tom ligger sämre till. Och då är Nardella och JP de som fått spela absolut mest av backarna på senaste. Däremot kan man argumentera för att det blir färre mål när Nardella är på isen än när JP är det vilket både stöds av insläppta mål och OISVS vilket tyder på att han inte går bort sig lika ofta som JP.
Nånstans måste du avrundat fel. Nardella har bäst (lägst)CA/60min i hela laget.
Siffror kan man alltid vända till vilken sida man en föredrar. :)
DIF!
Manijock
Inlägg: 7756
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Upp till bevis för Linus. Blir betydligt mindre isyta att jobba på när kedjekamraterna är bumbibjörnarna Östman och Ågren. Väldigt lätt kedja på pucken är magkänslan. Gillade på förhand förstakedjan som den såg ut mot Luleå, men helt klart dags att markera mot årets flopp i Manne. Ser ut som en HA-spelare i kroppen. Måste få tillbaka gnugget! Hade faktiskt personligen gärna lirat honom med Hank och Wandell. Låta honom gå in och bara köra järnet i ett par matcher. Har definitivt tagit fram en betydligt mognare och nyttigare sida hos Linus Andersson, som i mitt tycke, var bland det värsta jag har sett dessförinnan. Som en helt ny spelare sen han fick slita lite.

Rahkshani måste man ha tålamod med. Men karln är i sällsynt usel form. En match till sen är det bara att sätta honom ihop med Ölve dag och natt. Ser ut som Barbapappa ute på isen. Haga tillbaka också. Kul! Men prestationsmässigt så har han knappast överglänst Ludwig Nilsson hittils. Mycket att göra där.

Får man gissa på Svedberg i kassen imorgon? Extrem underdog på förhand naturligtvis. Frölunda är precis som Luleå i en annan division både trupp och ledarskapsmässigt. Tror knappast man är lika generösa som i Göteborg senast. Fram med blåstället och för helvete HÅLL ER PÅ ISEN! Första onödiga slashingen eller hakningen från valfritt fetto får klättra Globen upp med Anna Book fastsatt i kätting runt fotknölarna.
Praetori
Inlägg: 13706
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Nånstans måste du avrundat fel. Nardella har bäst (lägst)CA/60min i hela laget.
CA/totala antalet spelade minuter för senaste månaden för samtliga spelare som lirat mer än 5 matcher. Jag ser faktiskt inte vad som skulle blivit fel. Tittar man på alla matcher ligger han bättre till men jag ville bara ta tempen på hur det sett ut på senaste. Egentligen som ett tvärsnitt för att se om vi höll i trenden med utvisningar men sen spårade det lite. 8)
Senast redigerad av Praetori den 2020-12-14 22:13:29, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av SirDIFalot »

Ska man jämföra Nardellas siffror med övriga laget får man jämföra från datumet han gjorde sin första match med övriga spelare också. Lagets första månad kan ju pumpa upp eller dra ner siffrorna på ett sätt som ger Nardella ett försprång eller tvärtom.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13706
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Ska man jämföra Nardellas siffror med övriga laget får man jämföra från datumet han gjorde sin första match med övriga spelare också. Lagets första månad kan ju pumpa upp eller dra ner siffrorna på ett sätt som ger Nardella ett försprång eller tvärtom.
Ja jag ville som sagt bara titta på hur det sett ut nu på slutet när vi fick lite rull så det borde inte påverka. Om jag nu inte tabbat mig nånstans (se ovan).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Nånstans måste du avrundat fel. Nardella har bäst (lägst)CA/60min i hela laget.
CA/totala antalet spelade minuter för senaste månaden för samtliga spelare som lirat mer än 5 matcher. Jag ser faktiskt inte vad som skulle blivit fel. Tittar man på alla matcher ligger han bättre till men jag ville bara ta tempen på hur det sett ut på senaste. Egentligen som ett tvärsnitt för att se om vi höll i trenden med utvisningar men sen spårade det lite. 8)
Spårade lite kanske. Missade detaljen att det var senaste månaden. Men ser man från 12 november till 12 december(vet inte exakt vilket intervall du körde) har ändå Nardella sjätte lägst corsi against/60 min.

Men ska man se senaste månaden har du rätt att Dick har en riktigt fin trend. Andra som bör nämnas som spelare som har god form om man ser till corsin är Jeppe, Högström och Bergfors.


Bli patreon här så slipper du sitta och räkna minuter och riskera att avrunda fel eller blanda ihop siffror osv.

https://www.betterthanamonkey.com/player-stats/
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Support 81 »

Corsi statistik i all ära !

Vad Tränare o spelare borde fokusera och plöja i Vidio rummet
ÄR hur dom ska tänka och betee sej i situationen då dom tar utvisningar !!!!!

Dax för Jocke att ta i ordentligt om inte tränarna förmår att få buckt med det !!!!

Bänka anamma tryck in det i skallen bort med hakningar med klubbor o slag på klubbor/handskar
Det går helt enkelt inte hem efter dom regler som gäller. OSV. !!!!

Sen vad man tycker om dagens regler spelar Absolut 0
Laget klubben får konsekvenser av vårt sätt att ta utvisningar
Punkt stut !!!!
Senast redigerad av Support 81 den 2020-12-15 15:16:34, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK
Inlägg: 8991
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av EspenK »

Support 81 skrev:Corsi statistik i all ära !

Vad Tränare o spelare borde fokusera och plöja i Vidio rummet
ÄR hur dom ska tänka och betee sej i situationen då dom tar utvisningar !!!!!

Dax för Jocke att ta i ordentligt om inte tränarna förmår att få buckt med det !!!!

Bänka anamma tryck in det i skallen bort med hakningar med klubbor o slag på klubbor/handskar
Det går helt enkelt inte hem efter dom regler som gäller. OSV. !!!!

Sen vad man tycker om dagens regler spelar Absolut 0
Laget klubben får konsekvenser av vårt sätt att ta utvisningar
Punkt stut !!!!
Det går fort där ute. Tycker vi straffats ganska hårt för sånt som händer ganska ofta. Snarare så att vi kanske måste blir lite smartare i hur vi spelar fult.
Praetori
Inlägg: 13706
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Undrar vilken klass han håller. Det är sällan som defensiva centrar går in och tokproducerar direkt i SHL. Men fin förstärkning för Skellefteå.
EspenK
Inlägg: 8991
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Undrar vilken klass han håller. Det är sällan som defensiva centrar går in och tokproducerar direkt i SHL. Men fin förstärkning för Skellefteå.
Precis vad de behövde. Kommer göra stor skillnad. Har gjort en del poäng i NHL med jämna mellanrum.
Praetori
Inlägg: 13706
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Undrar vilken klass han håller. Det är sällan som defensiva centrar går in och tokproducerar direkt i SHL. Men fin förstärkning för Skellefteå.
Han har ju varit rätt bra i Sharks även om det inte är någon topplirare. Tror det kan vara väl sevärt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:Melker Karlsson klar för SAIK resten av säsongen. Hygglig bomb.
Kommer öka chanserna att nå topp 6.

Blir ett race mellan oss, Saik och Kaffe i topp6 striden. Gissar att Kaffe tar det, men får vi igång några killar till är vi med på allvar. Räcker med att kolla poängsnittet för att fatta att vi gjort en bra start på serien med våra förutsättningar.

Men Saik stärkte sina aktier med Melker, fin värvning.
4 segrar kvar
Skriv svar