Intresse för "community"

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Intresse för "community"

Inlägg av minalman »

Det som alltid händer är att de eldsjälar som driver ett separat initiativ tappar farten efter ett eller ett par år.
Fördelen med att ha legat under DIF Hockey så länge, är kontinuiteten, att nya ständigt hittar hit som bara surfar runt på difhockey.se. Även andra SHL-lags supportrar ramlar ju in här allt som oftast.
Så ett samarbete med difhockey.se måste till om vi ska flytta. En länk på difhockey.se är ett måste. Samt att historiken måste förvaltas och kunna läsas igen. Vem minns inte diskussionera under mackan-gate till exempel?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Intresse för "community"

Inlägg av williams »

Praetori skrev:
m0ng00se skrev:
Jag är så oldschool så för mig duger ett forum bra att ventilera mina åsikter. Skulle inte säga att det här är dött men det var mer drag förr om åren. Antar att community ligger mer i tiden.
Jag är också oldschool men forum-modellen är lite föråldrad. Särskilt när det gäller matchtrådar och ett rent helvete att pyssla med på mobilen när man är på Hovet eller annan arena.

Bara en våt tanke men tänk att ta API från TSM/OVR live statistik med tidsstämplarna och lägga i ett flöde kopplat till livekommentering (med krav på registrering så klart). Det skulle förhoppningsvis få upp intresset även om viss moderering skulle krävas för att hålla nivån.
Den enda möjliga negativa konsekvensen är att 90-talister och millennials I klacken kanske blir än mer upptagna med mobilerna men i så fall med "rätt" saker.
Jag var med och utveckla/drifta SHL appen där det fanns bl.a. live rapportering plus alla andra apier. Dock kom inte SHL överens med oss så vi stängde ner den förra året. Du kunde ju välja ditt lag så blev appen som en DIF app som var rätt smidigt. Vi hade massa features som skulle in i appen, Även chat funktionen. Nu sitter vi på all kod, dock inget jag kan göra något med såklart, men jag kan hjälpa till om det skulle bli aktuellt med ett nytt forum/web/app.
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET
Inlägg: 63
Blev medlem: 2007-10-17
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Intresse för "community"

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

williams skrev:
Praetori skrev:
m0ng00se skrev:
Jag är så oldschool så för mig duger ett forum bra att ventilera mina åsikter. Skulle inte säga att det här är dött men det var mer drag förr om åren. Antar att community ligger mer i tiden.
Jag är också oldschool men forum-modellen är lite föråldrad. Särskilt när det gäller matchtrådar och ett rent helvete att pyssla med på mobilen när man är på Hovet eller annan arena.

Bara en våt tanke men tänk att ta API från TSM/OVR live statistik med tidsstämplarna och lägga i ett flöde kopplat till livekommentering (med krav på registrering så klart). Det skulle förhoppningsvis få upp intresset även om viss moderering skulle krävas för att hålla nivån.
Den enda möjliga negativa konsekvensen är att 90-talister och millennials I klacken kanske blir än mer upptagna med mobilerna men i så fall med "rätt" saker.
Jag var med och utveckla/drifta SHL appen där det fanns bl.a. live rapportering plus alla andra apier. Dock kom inte SHL överens med oss så vi stängde ner den förra året. Du kunde ju välja ditt lag så blev appen som en DIF app som var rätt smidigt. Vi hade massa features som skulle in i appen, Även chat funktionen. Nu sitter vi på all kod, dock inget jag kan göra något med såklart, men jag kan hjälpa till om det skulle bli aktuellt med ett nytt forum/web/app.
Intressant det du sa om SHL-appen. Undrade faktiskt varför den las ner. Trodde den var inhouse och blev väldigt förvånad när den stängdes ner. Väldigt märkligt att SHL inte har någon officiell app. Finns ju en del på app store men är bara skräp. Vad va det ni inte kom överens om?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Intresse för "community"

Inlägg av minalman »

Någon ville att vi skulle ses IRL.
Det är ju en förfest på E4 Norra innan Örebromatchen i kväll.
Vi gör en flashmob exakt 17:00! Sjunger ”Skål för Djurgårn”.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Intresse för "community"

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Någon ville att vi skulle ses IRL.
Det är ju en förfest på E4 Norra innan Örebromatchen i kväll.
Vi gör en flashmob exakt 17:00! Sjunger ”Skål för Djurgårn”.
Av intresse för någon som tvingades genomlida en spabehandling och matchen på TV istället. Blev det nån flashmob?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Intresse för "community"

Inlägg av williams »

DIFMOTRUBBET skrev:
williams skrev:
Praetori skrev:
m0ng00se skrev:
Jag är så oldschool så för mig duger ett forum bra att ventilera mina åsikter. Skulle inte säga att det här är dött men det var mer drag förr om åren. Antar att community ligger mer i tiden.
Jag är också oldschool men forum-modellen är lite föråldrad. Särskilt när det gäller matchtrådar och ett rent helvete att pyssla med på mobilen när man är på Hovet eller annan arena.

Bara en våt tanke men tänk att ta API från TSM/OVR live statistik med tidsstämplarna och lägga i ett flöde kopplat till livekommentering (med krav på registrering så klart). Det skulle förhoppningsvis få upp intresset även om viss moderering skulle krävas för att hålla nivån.
Den enda möjliga negativa konsekvensen är att 90-talister och millennials I klacken kanske blir än mer upptagna med mobilerna men i så fall med "rätt" saker.
Jag var med och utveckla/drifta SHL appen där det fanns bl.a. live rapportering plus alla andra apier. Dock kom inte SHL överens med oss så vi stängde ner den förra året. Du kunde ju välja ditt lag så blev appen som en DIF app som var rätt smidigt. Vi hade massa features som skulle in i appen, Även chat funktionen. Nu sitter vi på all kod, dock inget jag kan göra något med såklart, men jag kan hjälpa till om det skulle bli aktuellt med ett nytt forum/web/app.
Intressant det du sa om SHL-appen. Undrade faktiskt varför den las ner. Trodde den var inhouse och blev väldigt förvånad när den stängdes ner. Väldigt märkligt att SHL inte har någon officiell app. Finns ju en del på app store men är bara skräp. Vad va det ni inte kom överens om?
Jag vet tyvärr inte. Men jag tror det var en kostnadsfråga.
Skriv svar