Tabelltips och SM-Guld vinnare 2019/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Inlägg: 13722
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tabelltips och SM-Guld vinnare 2019/20

Inlägg av Praetori »

TheForsa skrev:Såhär tippade journalisterna oss.

Bild
Får vi ut max av laget håller jag med. Men det skall otroligt mycket till.
Även om Svedberg skulle få en reawakening och stå på huvudet så klarar man sig inte på EN målvakt, båda måste upp/blomma. Även om Berglund kanske kan anpassa sig till SHL-spel på en säsong och dominera med 20+ mål och Holtz skulle växa ut till Kenta+Linkan+Otto så räcker det inte om inte allting annat också fungerar (Lex Connor McDavid). Även om vi har Sveriges bästa backsida så hjälper det inte om vi går bort oss i det taktiska eller forwards inte levererar.
Den teoretiska maxnivån i laget är off the charts men det är så många bitar som skall stämma och lite för många frågetecken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
maag80
Inlägg: 69
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Re: Tabelltips och SM-Guld vinnare 2019/20

Inlägg av maag80 »

Otroligt intressant.
Jag ska försöka mig på en liten sammanfattning efter att ha läst allas tips.

De flesta är överens om att topp-5 kan bestå av Djurgården, Färjestad, Växjö, Frölunda och Färjestad.

Sen är det en härlig röra med tips, där de allra flesta ändå tippar in HV71, Malmö, Rögle, Skellefteå och Brynäs som mittenlag runt plats 6-10.

Sedan kan man slå ut ett slags snitt där ofta Linköping och Örebro hamnar lågt, och allt som oftast hamnar Leksand ännu lägre.
Och nästan alla har Oskarshamn i botten.

Jag tror väl helt enkelt att något av de tippade "mittenlagen" kan floppa, något av "mittenlagen" kan göra succé, men vilket?
Verkligen ingen aning!

Det enda jag tror är att jag kan inte tänka mig att inte Färjestad, Frölunda eller Luleå hamnar i topp-5.

Bråka gärna emot om jag är ute och cyklar! :D
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tabelltips och SM-Guld vinnare 2019/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

maag80 skrev:Otroligt intressant.
Jag ska försöka mig på en liten sammanfattning efter att ha läst allas tips.

De flesta är överens om att topp-5 kan bestå av Djurgården, Färjestad, Växjö, Frölunda och Färjestad.

Sen är det en härlig röra med tips, där de allra flesta ändå tippar in HV71, Malmö, Rögle, Skellefteå och Brynäs som mittenlag runt plats 6-10.

Sedan kan man slå ut ett slags snitt där ofta Linköping och Örebro hamnar lågt, och allt som oftast hamnar Leksand ännu lägre.
Och nästan alla har Oskarshamn i botten.

Jag tror väl helt enkelt att något av de tippade "mittenlagen" kan floppa, något av "mittenlagen" kan göra succé, men vilket?
Verkligen ingen aning!

Det enda jag tror är att jag kan inte tänka mig att inte Färjestad, Frölunda eller Luleå hamnar i topp-5.

Bråka gärna emot om jag är ute och cyklar! :D
Tycker du grupperar lagen på ett bra sätt. Sedan såklart svårt att se vem som ska komma före det ena eller andra laget inom respektive grupp.

Några lag tycker jag är extra svåra att tippa.
DIF, Svedberg något osäkert kort. Vad får det för konsekvenser att Nyman lämnat? Signar vi Dick?
HV. Intressanta värvningar. Tippas rätt långt ned, men Hv har en vinnarkultur och har alltid studsat tillbaka efter mindre bra säsonger.
Saik. Kan bli det lag som överraskar negativt. Firma Möller och Lindström blir inte bättre. Lindström var inte lika överlägsen förra säsongen. Svag (?) målvaktssida. Årets flopplag?

1. FBK, de vinner också guld
2. Luleå, till final.
3. Frölunda
4. DIF
5.Växjö
6. Hv
7. Rögle
8. Brynäs
9. Mif
10. Saik
11.Leksand
12. Örebro
13. Linköping
14.Oskarshamn.
4 segrar kvar
Skriv svar