Patrik Berglund till DIF!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Grabben från Söder skrev:Udda att Berglund inte tog en kaptensbindel?
Spara en bokstav till Dick!!!
Nu är det någon form av avancerad ironi från dig som jag inte förstår.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Grabben från Söder skrev:Udda att Berglund inte tog en kaptensbindel?
Njaa, ren logik känns det som..... för mig iaf
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av AirQ »

Lee Harvey Oswald skrev:
Grabben från Söder skrev:Udda att Berglund inte tog en kaptensbindel?
Njaa, ren logik känns det som..... för mig iaf
Med tanke på att JJ är typ den enda i DIF sen gudaminne att faktiskt producera med ett C på bröstet bör ju göra att han är fast där för all framtid :roll:

Efter lite efterforskande så var jag inte så fel ute iaf, JJ endast slagen av Kjellberg under min livstid..

Enda Kaptenerna som varit över 30p är följande
18-19 J Josefsson 35p
11-12 M Nilsson 32p
98-99 N Falk 32p
97-98 P Kjellberg 48p
96-97 P Kjellberg 40p
94-95 C Berglund 31p
85-86 H Södergren 30p
Senast redigerad av AirQ den 2019-08-08 13:34:30, redigerad totalt 1 gånger.
maag80
Inlägg: 71
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av maag80 »

DIF_Soldier skrev:
Jim Morrison skrev:Otroligt att han inte ens har fått ett nummer än.
Det har han nog valt för länge sen. Det är bara DIF som skiter att uppdatera.

Det är ju sommar - svenska för då får man ju skita i precis allting
Jag tror faktiskt det kan va så att han inte fått nåt nummer än.
Kalla mig gärna otroligt nördig å töntig, men jag kollade upp de numren han haft, nr 21 i St Louis, nr 10 i Buffalo, nr 17 i landslaget t.ex, alla de numrena är upptagna i Djurgården.
Jag fick för mig att han haft nr 18 nån gång också, men jag minns nog fel.
Det blir oerhört nördigt spännande att se vilket nummer han får tycker jag. :D
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 292
Blev medlem: 2016-03-11

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av KnoxBlue »

AirQ skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Grabben från Söder skrev:Udda att Berglund inte tog en kaptensbindel?
Njaa, ren logik känns det som..... för mig iaf
Med tanke på att JJ är typ den enda i DIF sen gudaminne att faktiskt producera med ett C på bröstet bör ju göra att han är fast där för all framtid :roll:

Efter lite efterforskande så var jag inte så fel ute iaf, JJ endast slagen av Kjellberg under min livstid..

Enda Kaptenerna som varit över 30p är följande
18-19 J Josefsson 35p
11-12 M Nilsson 32p
98-99 N Falk 32p
97-98 P Kjellberg 48p
96-97 P Kjellberg 40p
94-95 C Berglund 31p
85-86 H Södergren 30p

Så Ragge producerade inte när han blev kapten?
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av AirQ »

När han utryckte mig "producera" så menade jag enbart poäng.

Nu utgick jag bara ifrån de som producerat över 30p på en säsong som kapten, och Ragge fick ihop 20p, vilket gjorde han hamnade utanför.

Så poängmässigt, nej ragge producerade inte, året innan när han var assisterande så snittade han ca 0,75p/match och drog ihop 37p, året som kapten så hade han runt 0,5p/match och 20p.

Men sen var det väll heller aldrig riktigt Ragges jobb att va poängspruta och producerade säkert bra, kan själv inte minnas då jag inte följde hockeyn på den tiden.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av -daniel- »

AirQ skrev:När han utryckte mig "producera" så menade jag enbart poäng.

Nu utgick jag bara ifrån de som producerat över 30p på en säsong som kapten, och Ragge fick ihop 20p, vilket gjorde han hamnade utanför.

Så poängmässigt, nej ragge producerade inte, året innan när han var assisterande så snittade han ca 0,75p/match och drog ihop 37p, året som kapten så hade han runt 0,5p/match och 20p.

Men sen var det väll heller aldrig riktigt Ragges jobb att va poängspruta och producerade säkert bra, kan själv inte minnas då jag inte följde hockeyn på den tiden.
Tror du missat att Ragnarsson var back. En av de allra bästa som dragit på sig vår tröja, dessutom.
Bild
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av AirQ »

-daniel- skrev:
AirQ skrev:När han utryckte mig "producera" så menade jag enbart poäng.

Nu utgick jag bara ifrån de som producerat över 30p på en säsong som kapten, och Ragge fick ihop 20p, vilket gjorde han hamnade utanför.

Så poängmässigt, nej ragge producerade inte, året innan när han var assisterande så snittade han ca 0,75p/match och drog ihop 37p, året som kapten så hade han runt 0,5p/match och 20p.

Men sen var det väll heller aldrig riktigt Ragges jobb att va poängspruta och producerade säkert bra, kan själv inte minnas då jag inte följde hockeyn på den tiden.
Tror du missat att Ragnarsson var back. En av de allra bästa som dragit på sig vår tröja, dessutom.
Nja inte missat det :) , därför jag skrev att det inte var hans jobb att va en poängspruta.

Påstår absolut inte att han inte gjorde det bra, utan vad folk har klagat på senaste säsongerna är att så fort vi slänger ett C på bröstet på några av våra bäst poängproducerande spelare så har de inte lyckats producera längre, enkelt exempel taget i luften, Calle Ridderwall.

Hur som skall inte va mer off topic längre, JJ har gjort det bra som kapten, och bör då inte bytas ut.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av ciirree »

Ingen match för Berglund den här veckan heller.

Nya rapporteringen i Hockeynews är inget som direkt lugnar någon. Det är alldeles för mycket "Förhoppningsvis", "tror", "ska vara okej", och inte bara på Berglund.

Gillar inte sånt.
Återstår att se hur många matcher han gör i DIF-tröjan.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Gman »

ciirree skrev:Ingen match för Berglund den här veckan heller.

Nya rapporteringen i Hockeynews är inget som direkt lugnar någon. Det är alldeles för mycket "Förhoppningsvis", "tror", "ska vara okej", och inte bara på Berglund.

Gillar inte sånt.
Återstår att se hur många matcher han gör i DIF-tröjan.
Allt är höljt i dunkel
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Ingen match för Berglund den här veckan heller.

Nya rapporteringen i Hockeynews är inget som direkt lugnar någon. Det är alldeles för mycket "Förhoppningsvis", "tror", "ska vara okej", och inte bara på Berglund.

Gillar inte sånt.
Återstår att se hur många matcher han gör i DIF-tröjan.
Berglund tränade ju med laget på is så så jäkla illa lär det inte vara med ryggen.
Däremot sätter du inte in skadade spelare i träningsmatcher. Det säger sig självt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hellre skavanker nu.......än i februari/mars
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:Hellre skavanker nu.......än i februari/mars
Ska nog kunna få fram några stycken sådana också ska du se...
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av JiWe »

ciirree skrev:Ingen match för Berglund den här veckan heller.

Nya rapporteringen i Hockeynews är inget som direkt lugnar någon. Det är alldeles för mycket "Förhoppningsvis", "tror", "ska vara okej", och inte bara på Berglund.

Gillar inte sånt.
Återstår att se hur många matcher han gör i DIF-tröjan.
Är det verkligen så konstigt att man tar det försiktigt med Berglund? Är ju hur tydligt som helst att det löper enligt plan. Att Robban inte vill spekulera för mycket kring saker han inte vet säkert är ju inte heller så värst konstigt. Alla skador/känningar är ju preliminära då alla spelare är olika så bara dumt att slå fast att någon är tillbaka ett givet datum om man inte vet. Då blir det ett jäkla liv om det inte stämmer.

Jag må vara unik i ditt perspektiv men jag är faktiskt helt lugn inför säsongen!

Lite optimism gör inte ont vettu ;)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9433
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Jim Morrison »

Registrerad som #21 på swehockey nu åtminstone. Tror inte vi får se Ante någonting mer. Hoppas han kan leva ett någorlunda normalt liv utan alltför stora bekymmer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar