Patrik Berglund till DIF!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Otroligt att han inte ens har fått ett nummer än.
Det har han nog valt för länge sen. Det är bara DIF som skiter att uppdatera.

Det är ju sommar - svenska för då får man ju skita i precis allting
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av diftobbe89 »

Det är Patrik Berglund vi värvat, hemsidan tror det är Nordin El Harafaoui och att ingen bryr sig.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev:Det är Patrik Berglund vi värvat, hemsidan tror det är Nordin El Harafaoui och att ingen bryr sig.
Harfaoui väl?

:lol:
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:
diftobbe89 skrev:Det är Patrik Berglund vi värvat, hemsidan tror det är Nordin El Harafaoui och att ingen bryr sig.
Harfaoui väl?

:lol:
Korrekt :D
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av DIF_Soldier »

diftobbe89 skrev:Det är Patrik Berglund vi värvat, hemsidan tror det är Nordin El Harafaoui och att ingen bryr sig.
Att de själva vet är det viktigaste. Att andra får veta är skitsamma. De har ju varit på Bosön och fått en uppfattning, att andra får det är skitsamma. Sen har de ju faktiskt filmat ett två min långt klipp därifrån så de har ju faktiskt gjort sitt jobb.

Fattar inte alltså. Jag skulle filma hela jävla tiden.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:
diftobbe89 skrev:Det är Patrik Berglund vi värvat, hemsidan tror det är Nordin El Harafaoui och att ingen bryr sig.
Att de själva vet är det viktigaste. Att andra får veta är skitsamma. De har ju varit på Bosön och fått en uppfattning, att andra får det är skitsamma. Sen har de ju faktiskt filmat ett två min långt klipp därifrån så de har ju faktiskt gjort sitt jobb.

Fattar inte alltså. Jag skulle filma hela jävla tiden.
Det finns ju ett gäng galningar som tänker hockey hela sommaren, som skriver på forum och gör egna lineups. Sen finns det normala supporters som utgör merparten av intressenterna som ägnar sig åt aktiviteter i solen, dricker bärs och tänker på fotboll istället för att knarka hockeyvideo.
Du menar alltså att DIFhockey inte gör tillräckligt för att stödja oss i den förstnämnda gruppen i vårat missbruk? 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 658
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Rudi »

Verkligen inte! Laget har väl varit på is i en och en halv vecka nu. Att prångla ut en intervju på dryga minuten under den tiden är allt annat än en rivstart. Det är synd att vi har en kommunikationsavdelning som närmar sig försäsongsträningen lika oseriöst som Dicken. Jag hoppas ni alla har prestationsbaserade kontrakt.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Henke95 »

Längre intervju med tidigare nämnde Berglund ute på hemsidan.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:
diftobbe89 skrev:Det är Patrik Berglund vi värvat, hemsidan tror det är Nordin El Harafaoui och att ingen bryr sig.
Att de själva vet är det viktigaste. Att andra får veta är skitsamma. De har ju varit på Bosön och fått en uppfattning, att andra får det är skitsamma. Sen har de ju faktiskt filmat ett två min långt klipp därifrån så de har ju faktiskt gjort sitt jobb.

Fattar inte alltså. Jag skulle filma hela jävla tiden.
Det finns ju ett gäng galningar som tänker hockey hela sommaren, som skriver på forum och gör egna lineups. Sen finns det normala supporters som utgör merparten av intressenterna som ägnar sig åt aktiviteter i solen, dricker bärs och tänker på fotboll istället för att knarka hockeyvideo.
Du menar alltså att DIFhockey inte gör tillräckligt för att stödja oss i den förstnämnda gruppen i vårat missbruk? 8)
Rudi här ovan sätter huvudet på spiken. Säsongen har faktiskt börjat nu, då ska man vara med. Jag har inget emot att det är dött i juni-juli när ingenting händer, men när försäsongen börjar ska man vara med. Annars kan man byta jobb.

Vi "missbrukare" är en stor del till att DIF säljer biljetter. Det är ingen bra strategi av DIF att missbruka missbrukarna. Det är skevt när supportrarna är mer engagerade än vad DIF själva är.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:Rudi här ovan sätter huvudet på spiken. Säsongen har faktiskt börjat nu, då ska man vara med. Jag har inget emot att det är dött i juni-juli när ingenting händer, men när försäsongen börjar ska man vara med. Annars kan man byta jobb.

Vi "missbrukare" är en stor del till att DIF säljer biljetter. Det är ingen bra strategi av DIF att missbruka missbrukarna. Det är skevt när supportrarna är mer engagerade än vad DIF själva är.
Jag menar mest att vi kanske inte utgör den stora massan.
Om "Fimpens Resa" avsnitt Djurgården drar 120k viewers på tuben efter 6mån så känns det som att börja i fel ände att slänga resurser på video från försäsongsträningen.
Skall man få valuta för insatsen så måste DIFhockey börja i någon annan del av internets näringscykel. Typ bloggare och dylikt. Sen kan man komma med mer köttigt content när det börjar bli viralt. Annars kostar det tyvärr nog mer än det smakar.

Inte för att jag säger att det inte borde göras mer. Men man skall nog försöka skälla ekorrarna upp i rätt träd till att börja med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:Rudi här ovan sätter huvudet på spiken. Säsongen har faktiskt börjat nu, då ska man vara med. Jag har inget emot att det är dött i juni-juli när ingenting händer, men när försäsongen börjar ska man vara med. Annars kan man byta jobb.

Vi "missbrukare" är en stor del till att DIF säljer biljetter. Det är ingen bra strategi av DIF att missbruka missbrukarna. Det är skevt när supportrarna är mer engagerade än vad DIF själva är.
Jag menar mest att vi kanske inte utgör den stora massan.
Om "Fimpens Resa" avsnitt Djurgården drar 120k viewers på tuben efter 6mån så känns det som att börja i fel ände att slänga resurser på video från försäsongsträningen.
Skall man få valuta för insatsen så måste DIFhockey börja i någon annan del av internets näringscykel. Typ bloggare och dylikt. Sen kan man komma med mer köttigt content när det börjar bli viralt. Annars kostar det tyvärr nog mer än det smakar.

Inte för att jag säger att det inte borde göras mer. Men man skall nog försöka skälla ekorrarna upp i rätt träd till att börja med.
Möjligt, men nu är ju personalen redan på plats så pengarna är redan betalda. Det är inte svårt och det har rapporterats mer förut. Att nåt går viralt är en utopi, händer såklart inte. Alla klubbar måste ändå ha rörligt för sån är marknaden idag och Fimpens resa är inte en DIF-produkt, dvs har inte samma räckvidd. Jag kräver inga långfilmer - däremot ska det finnas content från första isträningen vilket vi inte fick öht. Det är inte okej.

Äh jag vet inte. Märks skillnad på ambition när Norberg jobbar iaf, det är bra.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 658
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Rudi »

Jag tänker bara att det kanske finns en poäng i att hålla igång lite om man vill ta tillvara finalplatsen och värvningen av Berglund? Det kan väl månne vara ett sätt att försöka kränga några fler säsongskort? Sen är jag också medveten om att försvinnande få av alla som trängdes i de virtuella biljettköerna till finalmatcherna i våras har abstinensbesvär och frekventerar forum och hemsida i början av augusti. Så illa är det tyvärr.

Vi har åtminstone en tränare, en kapten, en prestigevärvning och en ny förstamålvakt som hade kunnat få dra lite härliga floskler. Det hade man kunnat sprida ut över några dagar tills träningsmatcherna drar igång. Jag tycker intervjun med Berglund var bra, men allt behöver verkligen inte vara rörligt. Sen hade det ju varit härligt om han fick ett tröjnummer och om det kom ut lite bilder på honom och alla andra nyförvärv i vår tröja. Det handlar väl egentligen lite om att marknadsföra spelare både internt och externt. Men...det är klart att man kan ta det lite mañana, mañana också och gömma några fler CHL-puckar istället.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Daniel942 »

Nu går vi kraftigt OT men detta gjorde Frölunda:


OBS scrolla bara med risk för spyor i munnen. Men man får ge dem att det är jävligt bra jobbat av kommunikationsavdelningen.
DIF!
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av Grabben från Söder »

Udda att Berglund inte tog en kaptensbindel?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Patrik Berglund till DIF!

Inlägg av SirDIFalot »

Grabben från Söder skrev:Udda att Berglund inte tog en kaptensbindel?
Stör mig alltid på när man säger "bindel" i hockey.

Till sakfrågan så... Nej, inte direkt. Ny spelare utan koppling till klubben. Josefson given kapten. Finns många med meritlistan och egenskaperna för att ta en assisterande roll. Bergfors fick ju inte heller plats till exempel.


Spara en bokstav till Dick!!!
Expert.
Skriv svar