Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Daniel942 »

Nu behöver vi en matchtråd för kvällen!! Säsongen startar nu, urtaggad!
DIF!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Enligt Hockeynews så lämnar Strandberg rollen som center inledningsvis. Vi startar med Josefson, Wandell, Haga och Östman som centrar.
Strandberg lirar med Wandell-Bergfors.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Enligt Hockeynews så lämnar Strandberg rollen som center inledningsvis. Vi startar med Josefson, Wandell, Haga och Östman som centrar.
Strandberg lirar med Wandell-Bergfors.
Var den uppställningen de var inne på på årsmötet också. Med så många centralt behöver nån flytta på sig.
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Darlingdave »

Någon som orkar sammanfatta matchen lite snabbt? Någon som stack ut lite extra? Hur såg nyförvärven ut och så vidare.
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Darlingdave skrev:Någon som orkar sammanfatta matchen lite snabbt? Någon som stack ut lite extra? Hur såg nyförvärven ut och så vidare.
Underskattning av vilken typ av match det skulle vara i första. Allsvenskt tempo och träningsbetonat, 2-0 i baken med Jensen som inte direkt stod på huvudet.
Andra perioden var lika sömnig i början men sen åkte Ågren på en riktig propp och sen var det DIF för hela slanten. Först Haga som visade att han är en trollgubbe. Sen Holtz x2 och Wandell x2.
Grewe utan galler och sen Björnfot riktigt riktigt bra.

Östman också bra. Galet att se en nr 13 som verkligen gör skillnad.
I princip bara positiva besked av nyförvärven.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Rejält orolig för målvaktssidan i år. Robin känns inte klar för att spela shl hockey som jag ser det. Ok insatser varvas med riktiga bottennapp av det man sett hittills. Svedberg skadad under försäsong och skaaaakig under förra säsongen. Behöver en bra start för att bygga självförtroende. Inget lag vinner sm guld utan en grym målis. Nye målvaktstränaren har att göra. Kämpa! Jag tar gärna tillbaka detta om ni visar att jag har fel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av captcash »

Kan bara hålla med, med Adam kvar hade vi def varit en guldkandidat men nu vettefasen faktiskt. Laget ser grymt bra byggt ut förrutom målvaktssidan... nåja, får väl satsa på att vinna alla matcher med typ 7-5 osv.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Darlingdave »

Praetori skrev:
Darlingdave skrev:Någon som orkar sammanfatta matchen lite snabbt? Någon som stack ut lite extra? Hur såg nyförvärven ut och så vidare.
Underskattning av vilken typ av match det skulle vara i första. Allsvenskt tempo och träningsbetonat, 2-0 i baken med Jensen som inte direkt stod på huvudet.
Andra perioden var lika sömnig i början men sen åkte Ågren på en riktig propp och sen var det DIF för hela slanten. Först Haga som visade att han är en trollgubbe. Sen Holtz x2 och Wandell x2.
Grewe utan galler och sen Björnfot riktigt riktigt bra.

Östman också bra. Galet att se en nr 13 som verkligen gör skillnad.
I princip bara positiva besked av nyförvärven.
Tackar!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Doyle »

Vi måste absolut bygga ett betongförsvar inför säsongen. Alla lagdelar ser genomtänkt och väldigt bra ut förutom målvaktssidan. Ser inte ringrost hos Jensen utan helt klart tillkortakommanden i SHL. Robin kan med tiden säkert bli en riktigt bra målis men i nuläget är han ingen matchvinnartyp i mina ögon. Vad gäller Svedberg kan man ju inte uttala sig då han inte visat sin kapacitet. Jag får verkligen hoppas att han kan axla rollen som en matchvinnare men oron gnager tyvärr :x
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Skidlöparn »

Darlingdave skrev:
Praetori skrev:
Darlingdave skrev:Någon som orkar sammanfatta matchen lite snabbt? Någon som stack ut lite extra? Hur såg nyförvärven ut och så vidare.
Underskattning av vilken typ av match det skulle vara i första. Allsvenskt tempo och träningsbetonat, 2-0 i baken med Jensen som inte direkt stod på huvudet.
Andra perioden var lika sömnig i början men sen åkte Ågren på en riktig propp och sen var det DIF för hela slanten. Först Haga som visade att han är en trollgubbe. Sen Holtz x2 och Wandell x2.
Grewe utan galler och sen Björnfot riktigt riktigt bra.

Östman också bra. Galet att se en nr 13 som verkligen gör skillnad.
I princip bara positiva besked av nyförvärven.
Tackar!
Mest imponerande utöver vad Praetori skrev var djupet på centersidan. Alla ägde verkligen spelet med puck och vann tillbaka mycket. Nu var det klasskillnad mot ett mittengäng i HA, men har svårt att se att något annat lag skulle ha en bättre centersida än oss! Både Haga och Wandell är grymma, Haga med sin offensiv där han känns som en som likt Dick eller Sörensen kan bryta mönster. Wandell med sitt allroundspel. Förstår vad Robban menar med att Östman känns som en järnkamin. Kämpar i varenda kampmoment och gör det bra även när han har pucken. Får han chansen att växa in i rollen som ordinarie kommer vi förhoppningsvis kunna se en liknande utveckling som LJ eller Strandberg!

Wandell och Strandberg ser redan nu ut att ha hittat en grym kemi och tillsammans med Bergfors kommer dessa herrar stå för en ruggigt tung kedja som kommer vara mycket svåra att ta pucken av! Välkommen tillbaka Calle-LJ-Ahlén-kedjan säger jag! Strandbergs självförtroende sitter i då han bl a briljerade på Josefsons position i andra PP-formationen.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev:Vi måste absolut bygga ett betongförsvar inför säsongen. Alla lagdelar ser genomtänkt och väldigt bra ut förutom målvaktssidan. Ser inte ringrost hos Jensen utan helt klart tillkortakommanden i SHL. Robin kan med tiden säkert bli en riktigt bra målis men i nuläget är han ingen matchvinnartyp i mina ögon. Vad gäller Svedberg kan man ju inte uttala sig då han inte visat sin kapacitet. Jag får verkligen hoppas att han kan axla rollen som en matchvinnare men oron gnager tyvärr :x
Robin gjorde en godkänd säsong förra året som andraslips. Det var väl egentligen i slutspelet då han också hade oturen att stå de matcher det rann iväg(kan vara hans fel eller resten av lagets men mest troligt en kombination). I grundserien så hade han 90,6 i räddningsprocent. Det är i nivå med Rubin, Rautio och Andrén. Den största oron jag har är att Svedberg inte riktigt kan studsa tillbaka och att vi har två hyfsade andramålvakter.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
Doyle skrev:Vi måste absolut bygga ett betongförsvar inför säsongen. Alla lagdelar ser genomtänkt och väldigt bra ut förutom målvaktssidan. Ser inte ringrost hos Jensen utan helt klart tillkortakommanden i SHL. Robin kan med tiden säkert bli en riktigt bra målis men i nuläget är han ingen matchvinnartyp i mina ögon. Vad gäller Svedberg kan man ju inte uttala sig då han inte visat sin kapacitet. Jag får verkligen hoppas att han kan axla rollen som en matchvinnare men oron gnager tyvärr :x
Robin gjorde en godkänd säsong förra året som andraslips. Det var väl egentligen i slutspelet då han också hade oturen att stå de matcher det rann iväg(kan vara hans fel eller resten av lagets men mest troligt en kombination). I grundserien så hade han 90,6 i räddningsprocent. Det är i nivå med Rubin, Rautio och Andrén. Den största oron jag har är att Svedberg inte riktigt kan studsa tillbaka och att vi har två hyfsade andramålvakter.
Köp in Sahlin från SSK som extra och låna ut honom till SSK mot att vi kan ta in honom vid behov :roll: Tycker han såg väldigt stabil ut igår!
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
mb81 skrev:
Doyle skrev:Vi måste absolut bygga ett betongförsvar inför säsongen. Alla lagdelar ser genomtänkt och väldigt bra ut förutom målvaktssidan. Ser inte ringrost hos Jensen utan helt klart tillkortakommanden i SHL. Robin kan med tiden säkert bli en riktigt bra målis men i nuläget är han ingen matchvinnartyp i mina ögon. Vad gäller Svedberg kan man ju inte uttala sig då han inte visat sin kapacitet. Jag får verkligen hoppas att han kan axla rollen som en matchvinnare men oron gnager tyvärr :x
Robin gjorde en godkänd säsong förra året som andraslips. Det var väl egentligen i slutspelet då han också hade oturen att stå de matcher det rann iväg(kan vara hans fel eller resten av lagets men mest troligt en kombination). I grundserien så hade han 90,6 i räddningsprocent. Det är i nivå med Rubin, Rautio och Andrén. Den största oron jag har är att Svedberg inte riktigt kan studsa tillbaka och att vi har två hyfsade andramålvakter.
Köp in Sahlin från SSK som extra och låna ut honom till SSK mot att vi kan ta in honom vid behov :roll: Tycker han såg väldigt stabil ut igår!
Om vi märker att målvaktssidan inte håller tror jag faktiskt man agerar under säsongen. Men jag håller med alla om att det är det osäkraste kortet på förhand. Skulle gärna haft ett säkrare kort som förstaslips. Men målvaktsmarknaden verkade tunnare i år än ifjol. Framförallt om man letade svenskt.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 635
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Rudi »

Det är i alla fall skönt att vi kan utvärdera Svedberg efter några ispass. Avgå Jocke.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Rudi skrev:Det är i alla fall skönt att vi kan utvärdera Svedberg efter några ispass. Avgå Jocke.
Om det är mig du tänker på så var det inte efter ispassen utan mer generellt. Jag tycker lagbygget är väldigt bra men det man kan vara kritisk till är målvaktssidan och då framförallt förstamålvakten. Där vill jag helst ha ett säkert kort. Dock tror jag Svedberg kommer vara godkänd och inte ha samma låga siffror som i Timrå.
Skriv svar