Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev:jo visst är är väl "gaphalsen" som ledare pensionerad.

men

Är det en ledare som för övrigt har ett rätt lugn framtoning och som spelarna (förhoppningsvis) har respekt för, som ryter i ibland för att markera så tror jag nog det hajas till lite extra bland spelarna. Så var det för mig och många andra i mitt lag iallafall. Visst nog finns det väl Gubbar med teflonhud som allt bara rinner av som vatten på en gås...
Exakt så. Då reagerar man.
4 segrar kvar
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Frankie »

Manijock skrev:Miss av mig. Hur dålig fantasi kan man ha??? Finns bara en Bulan och det är en vidrig jävla Lule-sopa. Vissa smeknamn är för djupt sammankopplade. Exempelvis Foppa, Sudden, Skuggan, Loppan osv. Uselt! Både min miss, men framförallt hans(hans vänners?) val av nickname.
Men vilken är "Trucken" och vilken är "Runken" då? ;)
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Frankie skrev:
Manijock skrev:Miss av mig. Hur dålig fantasi kan man ha??? Finns bara en Bulan och det är en vidrig jävla Lule-sopa. Vissa smeknamn är för djupt sammankopplade. Exempelvis Foppa, Sudden, Skuggan, Loppan osv. Uselt! Både min miss, men framförallt hans(hans vänners?) val av nickname.
Men vilken är "Trucken" och vilken är "Runken" då? ;)
Nu saknar man Androiden lite.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Härligt att säsongen äntligen startar på riktigt ikväll!
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Härligt att säsongen äntligen startar på riktigt ikväll!
Akta dig. Det finns lejon på den här savannen som ser CHL som en svaghet. Ser de en skadad gasell så hugger de direkt.

Men seriöst så är en annan supertaggad inför kvällen men som vanligt finns det ingen MATCHTRÅD! :cry:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Vikas »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Härligt att säsongen äntligen startar på riktigt ikväll!
Akta dig. Det finns lejon på den här savannen som ser CHL som en svaghet. Ser de en skadad gasell så hugger de direkt.

Men seriöst så är en annan supertaggad inför kvällen men som vanligt finns det ingen MATCHTRÅD! :cry:
Får hoppas vi kommer undan lindrigare än Färjestad i deras match. De fick en hjärnskakning och en knäskada som tack för besväret.

Sen vet jag inte om lagen vi möter är busar eller inte.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Står i flera tweets bland annat Dusan och Anton Högsander på vår svenska fans och Mr madhawk skriver här att Holtz gjorde 2 mål och 1 assist igår. https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -i-vinter/

Stämmer det. Vilket mål assade han på. Bergfors mål har ingen fått ass på fast det föregicks av passningar. Var det det målet? I den officiella statistiken har han inte fått någon ass. Slarvigt om så är fallet.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Står i flera tweets bland annat Dusan och Anton Högsander på vår svenska fans och Mr madhawk skriver här att Holtz gjorde 2 mål och 1 assist igår. https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -i-vinter/

Stämmer det. Vilket mål assade han på. Bergfors mål har ingen fått ass på fast det föregicks av passningar. Var det det målet? I den officiella statistiken har han inte fått någon ass. Slarvigt om så är fallet.
Det såg ut som det först men de har justerat statistiken i efterhand.
Istället Bergfors, Haga, Guter, Hulta (sistnämnde på 3p).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Står i flera tweets bland annat Dusan och Anton Högsander på vår svenska fans och Mr madhawk skriver här att Holtz gjorde 2 mål och 1 assist igår. https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -i-vinter/

Stämmer det. Vilket mål assade han på. Bergfors mål har ingen fått ass på fast det föregicks av passningar. Var det det målet? I den officiella statistiken har han inte fått någon ass. Slarvigt om så är fallet.
Det såg ut som det först men de har justerat statistiken i efterhand.
Istället Bergfors, Haga, Guter, Hulta (sistnämnde på 3p).
Såg nu. På Bergfors mål fick Haga och Alsing ass.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Tanken slog mig igår när jag såg Josef och Berglunds framfart. Vi har alltså en förstakedja med 2/3 spelare som håller NHL-klass på riktigt.
När hade ett SHL-lag senast två-tre spelare som skulle kunna spelat säsongen i NHL istället?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Firma Möller Lindström i Saik har ju dominerat ett par år. Under alla deras finaler har de ju haft hyfsat lag. Men visst har vi en härlig duo i Josefsson Berglund.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

Walli Walterholm fick nästan en timmes speltid totalt i slutspelet. Albin Grewe sex minuter i den avgörande matchen och Manuel Ågren närmare åtta minuter.

Jag är nyfiken på vad som hade hänt om Holtz hade fått dom minuterna istället, om man hade vågat. Jag har svårt att tro att vi inte hade fått ut ett eller två kanske avgörande mål. Det var liksom fyra-fem månader sedan. Holtz var samma spelare då som idag.
Expert.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Walli Walterholm fick nästan en timmes speltid totalt i slutspelet. Albin Grewe sex minuter i den avgörande matchen och Manuel Ågren närmare åtta minuter.

Jag är nyfiken på vad som hade hänt om Holtz hade fått dom minuterna istället, om man hade vågat. Jag har svårt att tro att vi inte hade fått ut ett eller två kanske avgörande mål. Det var liksom fyra-fem månader sedan. Holtz var samma spelare då som idag.
Jag håller med om att Holtz borde fått mycket mer förtroende redan ifjol. Redan då ranka jag honom högre än de du nämner.
Dock så tror han är en betydligt bättre spelare nu än för 4-5 månader. Utvecklingen i den åldern över sommaren kan vara gigantisk.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:Walli Walterholm fick nästan en timmes speltid totalt i slutspelet. Albin Grewe sex minuter i den avgörande matchen och Manuel Ågren närmare åtta minuter.

Jag är nyfiken på vad som hade hänt om Holtz hade fått dom minuterna istället, om man hade vågat. Jag har svårt att tro att vi inte hade fått ut ett eller två kanske avgörande mål. Det var liksom fyra-fem månader sedan. Holtz var samma spelare då som idag.
Jag håller med om att Holtz borde fått mycket mer förtroende redan ifjol. Redan då ranka jag honom högre än de du nämner.
Dock så tror han är en betydligt bättre spelare nu än för 4-5 månader. Utvecklingen i den åldern över sommaren kan vara gigantisk.
Jag tycker det är helt rätt att skynda långsamt. Han hade åtaganden i J18, J20 osv och det är extremt viktigt att fullfölja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Antti Pekka Lamberg
Inlägg: 8
Blev medlem: 2018-09-22

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Antti Pekka Lamberg »

Blev väldigt förvånad när Walli fick nytt kontrakt. Kändes långt ifrån SHL-klass i fjol. Tror det blir Almtuna eller liknande till slut i år.
Skriv svar