Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Hank ska alltså enligt planen förhoppningsvis vara tillbaka till seriestart. Possler är inte heller någon omöjlighet.... Varifrån kom uppgifterna om att de skulle vara borta till typ November?
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Hank ska alltså enligt planen förhoppningsvis vara tillbaka till seriestart. Possler är inte heller någon omöjlighet.... Varifrån kom uppgifterna om att de skulle vara borta till typ November?
Början på oktober läste jag iaf i denna hockeynewsartikel. Vet inte om det varit snack om november någon annanstans.
https://hockeynews.se/articles/9484/

Skadeläget ser positivt ut iaf. Sen får man väl låta det ta tid med Hank och Possler om inte situationen är akut. De behöver inte gå in helt matchotränade och spela 15 min/match.
https://hockeynews.se/articles/9484/
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sPTNC »

Någon som vet om matchen mot Södertälje på fredags kommer att sändas någonstans?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Jag tror ingen av er blir förvånade men Berglund gjorde illa ryggen på första träningen med Djurgården. Även Svedberg gick av, sträckning i baksida ben.

Man säger att det "nog inte ska vara någon större grej" men vi alla vet vid det här laget att Djurgården inte direkt brukar pricka rätt i det området.

Orkar inte länka men det är från Hockeynews.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Jag tror ingen av er blir förvånade men Berglund gjorde illa ryggen på första träningen med Djurgården. Även Svedberg gick av, sträckning i baksida ben.

Man säger att det "nog inte ska vara någon större grej" men vi alla vet vid det här laget att Djurgården inte direkt brukar pricka rätt i det området.

Orkar inte länka men det är från Hockeynews.
Är väl inga konstigheter att man överbelastar lite under försäsongen.
Är väl snarare så att det brukar vara halva laget borta i de mförsta träningsmatcherna men när väl säsongen drar igång så brukar de flesta kunna spela.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Vikas »

Är väl snarare regel än undantag att just våra viktigaste spelare åker på långtidsskador. Sen älskar ju kvällstidningar att komma med domedagsrubriker för att få klicks, så det behöver ju inte betyda mycket.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag tror ingen av er blir förvånade men Berglund gjorde illa ryggen på första träningen med Djurgården. Även Svedberg gick av, sträckning i baksida ben.

Man säger att det "nog inte ska vara någon större grej" men vi alla vet vid det här laget att Djurgården inte direkt brukar pricka rätt i det området.

Orkar inte länka men det är från Hockeynews.
Är väl inga konstigheter att man överbelastar lite under försäsongen.
Är väl snarare så att det brukar vara halva laget borta i de mförsta träningsmatcherna men när väl säsongen drar igång så brukar de flesta kunna spela.
Absolut, mest att det var SHLs största stjärna och tilltänkte förstamålvakten.
Och det faktum att det var hans första träning.

Men visst, hellre en sträckning nu än December.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag tror ingen av er blir förvånade men Berglund gjorde illa ryggen på första träningen med Djurgården. Även Svedberg gick av, sträckning i baksida ben.

Man säger att det "nog inte ska vara någon större grej" men vi alla vet vid det här laget att Djurgården inte direkt brukar pricka rätt i det området.

Orkar inte länka men det är från Hockeynews.
Är väl inga konstigheter att man överbelastar lite under försäsongen.
Är väl snarare så att det brukar vara halva laget borta i de mförsta träningsmatcherna men när väl säsongen drar igång så brukar de flesta kunna spela.
Kan ändå förstå, det känns ju jävligt typiskt och skrattretande nästan.

Frågan är hur länge man kan tillskriva alla dessa skador som "otur" när det sker så regelbundet. Är det något i träningsupplägget som är skevt? Man börjar ju undra.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Jag tror ingen av er blir förvånade men Berglund gjorde illa ryggen på första träningen med Djurgården. Även Svedberg gick av, sträckning i baksida ben.

Man säger att det "nog inte ska vara någon större grej" men vi alla vet vid det här laget att Djurgården inte direkt brukar pricka rätt i det området.

Orkar inte länka men det är från Hockeynews.
Är väl inga konstigheter att man överbelastar lite under försäsongen.
Är väl snarare så att det brukar vara halva laget borta i de mförsta träningsmatcherna men när väl säsongen drar igång så brukar de flesta kunna spela.
Kan ändå förstå, det känns ju jävligt typiskt och skrattretande nästan.

Frågan är hur länge man kan tillskriva alla dessa skador som "otur" när det sker så regelbundet. Är det något i träningsupplägget som är skevt? Man börjar ju undra.
Är väl så för alla lag i början av säsongen. Att man överbelastar lite. I Bulans fall har han dessutom vilat längre än alla andra. Onödigt att oroa sig just nu. Men ser det likadant ut om några veckor kommer jag också oroa mig.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Som jag skrev i skadetråden:

Lika bra att vänja sig. Finns inga nyckelspelare som klarar av att spela mer än 50% av säsongen i Djurgården.

Detta känns varje säsong som en ständig följetång. Allt ifrån Dicks och Josefs föregående säsong. Pungskador och hans slutspel som vart totalt förstörd. Förstå vilken match vi kunde gett Frölunda bara genom att få ha en sådan spelare hel? Händer ju knappast Lasch liksom!

Sen genom åren tillbaka med Daniel Tjärnqvists comeback. Bäste back i SHL blir en skugga av sig själv efter Tolsas överkörning. Nisse Ekmans vidriga hockeyöde när han skulle vara en hemvändande frälsare. Andreas Engqvist likaså! Finns säkert betydligt fler.

Väldigt svårt att tänka mig att en spelare av Berglunds dignitet kommer klara sig någorlunda skapligt i våran dress. Vad denna "otur" beror på kan bara högre makter svara på. SirDIF?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

Haha, det var roligt. Får se om Sir Diffen svarar på den passningen 8)

Skämt åsido så har du fan en poäng alltså, väldigt många högprofilsspelare i DIF som åker på helt sjuka grejjer. Ekman förstås det tydligaste exemplet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DRC »

Manijock skrev:Som jag skrev i skadetråden:

Lika bra att vänja sig. Finns inga nyckelspelare som klarar av att spela mer än 50% av säsongen i Djurgården.

Detta känns varje säsong som en ständig följetång. Allt ifrån Dicks och Josefs föregående säsong. Pungskador och hans slutspel som vart totalt förstörd. Förstå vilken match vi kunde gett Frölunda bara genom att få ha en sådan spelare hel? Händer ju knappast Lasch liksom!

Sen genom åren tillbaka med Daniel Tjärnqvists comeback. Bäste back i SHL blir en skugga av sig själv efter Tolsas överkörning. Nisse Ekmans vidriga hockeyöde när han skulle vara en hemvändande frälsare. Andreas Engqvist likaså! Finns säkert betydligt fler.

Väldigt svårt att tänka mig att en spelare av Berglunds dignitet kommer klara sig någorlunda skapligt i våran dress. Vad denna "otur" beror på kan bara högre makter svara på. SirDIF?
Också Garpens och Espens comebacker...
daaviid
Inlägg: 4223
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av daaviid »

sPTNC skrev:Någon som vet om matchen mot Södertälje på fredags kommer att sändas någonstans?
Det ser ut som att SSK's egna Tv kommer sända matchen, kostar dock 129 kr. Har ingen aning om hur bra kvalitet deras tjänst håller.

https://ssk.play.livearena.com/

Hade hoppats att Sportkanalen skulle sända matchen, men så verkar det inte bli. Dom sänder tydligen Oskarshamn mot Växjö på Fredag.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Grabben från Söder »

https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... d=71665190

"Många SHL backar lär få problem när de ställs mot superduon Berglund och Jacob Josefsson i sarghörnen. Jag tror bägge dessa herrar kommer att dominera i SHL i vinter och tredjelänken i den kedjan, tänk om man vågade spela supertalangen Alexander Holtz, gör nog bäst i att hålla klubban i isen."
J
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Grabben från Söder »

Grabben från Söder skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... d=71665190

"Många SHL backar lär få problem när de ställs mot superduon Berglund och Jacob Josefsson i sarghörnen. Jag tror bägge dessa herrar kommer att dominera i SHL i vinter och tredjelänken i den kedjan, tänk om man vågade spela supertalangen Alexander Holtz, gör nog bäst i att hålla klubban i isen."
J
Det vattnas i munnen av den tanken. Måste även säga att det känns som att det är jäkla mycket klasspelare det fyllts på med i ligan utan att speciellt många duktiga spelare lämnat. Kommer nog bli en riktigt underhållande säsong vi har framför oss.
Skriv svar