Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Antti Pekka Lamberg skrev:Blev väldigt förvånad när Walli fick nytt kontrakt. Kändes långt ifrån SHL-klass i fjol. Tror det blir Almtuna eller liknande till slut i år.
Håller med. Den enda orsaken jag kan tänka mig är att man ville bredda laget billigt. Men det känns konstigt då han inte är junior längre så när han inte platsar bland 13 forwards kommer han få sitta på läktaren i en ålder då det är viktigt med speltid. Även konstigt(men även skönt) att det är ett ettårskontrakt. Att låna ut honom även fast det borde vara den logiska lösningen blir konstigt då det endast är ettårskontrakt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Antti Pekka Lamberg skrev:Blev väldigt förvånad när Walli fick nytt kontrakt. Kändes långt ifrån SHL-klass i fjol. Tror det blir Almtuna eller liknande till slut i år.
Inte det minsta förvånad. Han kommer växa ut till en grym stomspelare om han inte når NHL-nivå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Antti Pekka Lamberg skrev:Blev väldigt förvånad när Walli fick nytt kontrakt. Kändes långt ifrån SHL-klass i fjol. Tror det blir Almtuna eller liknande till slut i år.
Inte det minsta förvånad. Han kommer växa ut till en grym stomspelare om han inte når NHL-nivå.
Svårt att se honom nå NHL-nivå. Inte utvecklats speciellt mycket senaste två säsongerna i en ålder då spelar normalt sett tar stora kliv.
Tror också han kan bli en spelare i typ en fjärdekedja i SHL om ett par säsonger. Men är det så viktigt att knyta upp honom för det. Några säsonger i allsvenskan med regelbunden speltid skulle göra honom gott tror jag.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Svårt att se honom nå NHL-nivå. Inte utvecklats speciellt mycket senaste två säsongerna i en ålder då spelar normalt sett tar stora kliv.
Tror också han kan bli en spelare i typ en fjärdekedja i SHL om ett par säsonger. Men är det så viktigt att knyta upp honom för det. Några säsonger i allsvenskan med regelbunden speltid skulle göra honom gott tror jag.
Grabben är nyligen fyllda 20. Det finns gott om spelare som inte tar jättekliv redan i 18-19-års åldern. Det finns även spelare som är bra mycket äldre innan de fått erfarenhet nog att växla upp, som tex Lilja eller Per Lindholm. Det har blivit någon form av åldershysteri i hockeyn idag med spelare som E.Pettersson eller Rasmus Dahlin men det är ytterst få som börjar peaka i den åldern.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev: Svårt att se honom nå NHL-nivå. Inte utvecklats speciellt mycket senaste två säsongerna i en ålder då spelar normalt sett tar stora kliv.
Tror också han kan bli en spelare i typ en fjärdekedja i SHL om ett par säsonger. Men är det så viktigt att knyta upp honom för det. Några säsonger i allsvenskan med regelbunden speltid skulle göra honom gott tror jag.
Grabben är nyligen fyllda 20. Det finns gott om spelare som inte tar jättekliv redan i 18-19-års åldern. Det finns även spelare som är bra mycket äldre innan de fått erfarenhet nog att växla upp, som tex Lilja eller Per Lindholm. Det har blivit någon form av åldershysteri i hockeyn idag med spelare som E.Pettersson eller Rasmus Dahlin men det är ytterst få som börjar peaka i den åldern.
Jag menar inte att man måste ta jättekliv men att stå hyfsat stilla i utvecklingen under den tiden då det ändå brukar hända mycket är inte så bra. Givetvis är hans karriär inte körd. Men jag tror han skulle må bra av att spela i allsvenskan några säsonger precis som Lilja och Lindholm som du nämner.
Då han dessutom inte är junior längre är det stor risk att han inte får spela matcher alls vilket skulle vara det sämsta av allt för honom i det läget av karriären. Även fast man inte ska underskatta att träna med DIF. Men viktigt att spela matcher också.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av crike »

Har nu lyssnat på podden med Jocke och Ros.

Först och främst känner jag mig väldigt trygg med att Jocke är den som styr skutan, kompetent och affärsmässigt kunnig. Kanske den bästa tillsättningen vi gjort i modern historia. Pga detta litar jag på honom även om det är främst en sak som gör mig lite besviken.

Det är, som jag tolkar det, att rutinerade spelare som Henke har en "gräddfil" jämfört med juniorerna. Man kan leva lite på gamla meriter medan juniorerna verkligen måste bevisa sig själva. Detta kanske är självklart för en del och i det vanliga arbetslivet fungerar det absolut så här men på en scen där det är så enkelt att se resultatet av vad en enskild person bidrar med så skulle jag säga att man måste vara mer öppen med att ge alla samma chans. Jag är bl.a. övertygad om att Grewe kan tillföra mer till laget i år än vad Henke kan göra. Jocke pratar dock om eventuella utlåningar för att få speltid, tvivlar på att han tänker på samma sätt med Henke.

Vidare vill jag säga att jag minns hellre tillbaka på 19/20-säsongen som säsongen då vi gav Holtz chansen och han tog den för att sen dra till NHL än säsongen då vi knappt fick se Holtz och tog in Dick. Gillar Dick men en "egen" produkt som får leverera och sen bli stor i NHL, det minns jag hellre. Kan vara så att säsongen slutar bättre med Dick i laget men så får fallet då vara.

Är inte helt övertygad om att Bemström kommer ha samma effektivitet i år men om han inte stannar i NHL får han gärna överbevisa mig här.

Edit. Gillar även snacket om Svedberg och att det är inga konstigheter med att han är en sådan vinnarskalle att när det går för dåligt då rinner det iväg. Kan borga för att han är bättre på att stänga igen och bärgar lite fler uddamålsvinster än kryss och uddamålstorskar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Dick kommer ju inte att slå ut Holz.
Båda är spets, på olika sätt, och behövs i ett framgångsrikt lag.

Det finns en uppsjö av spelare som ska ställas åt sidan före Holtz om ni frågar mig.

Guter, Grewe, Walli, Ågren, Hank, Possler; Falk är ju inte i närheten av Dickens eller Holtz kvaliteér.

Räcker med att spela Hank och Grewe i en tredje eller fjärde så vi får lite tyngd. Hedman kan också ge laget nödvändig tyngd.

Guter, Walli, Ågren och Possler får väl slåss om speltiden på platser som blir över.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Dick kommer ju inte att slå ut Holz.
Båda är spets, på olika sätt, och behövs i ett framgångsrikt lag.

Det finns en uppsjö av spelare som ska ställas åt sidan före Holtz om ni frågar mig.

Guter, Grewe, Walli, Ågren, Hank, Possler; Falk är ju inte i närheten av Dickens eller Holtz kvaliteér.

Räcker med att spela Hank och Grewe i en tredje eller fjärde så vi får lite tyngd. Hedman kan också ge laget nödvändig tyngd.

Guter, Walli, Ågren och Possler får väl slåss om speltiden på platser som blir över.

Skönt....när nån annan skriver ner det man känner.
Bekvämt :)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

Svedberg kommer till spel ikväll. Kanske inte ska dra FÖR stora växlar av hans första match men ska bli intressant att se vart han står. (förhoppningsvis i mål :lol: )
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev:Svedberg kommer till spel ikväll. Kanske inte ska dra FÖR stora växlar av hans första match men ska bli intressant att se vart han står. (förhoppningsvis i mål :lol: )
Jag hoppas han står på huvudet.
4 segrar kvar
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

crike skrev:Har nu lyssnat på podden med Jocke och Ros.

Först och främst känner jag mig väldigt trygg med att Jocke är den som styr skutan, kompetent och affärsmässigt kunnig. Kanske den bästa tillsättningen vi gjort i modern historia. Pga detta litar jag på honom även om det är främst en sak som gör mig lite besviken.

Det är, som jag tolkar det, att rutinerade spelare som Henke har en "gräddfil" jämfört med juniorerna. Man kan leva lite på gamla meriter medan juniorerna verkligen måste bevisa sig själva. Detta kanske är självklart för en del och i det vanliga arbetslivet fungerar det absolut så här men på en scen där det är så enkelt att se resultatet av vad en enskild person bidrar med så skulle jag säga att man måste vara mer öppen med att ge alla samma chans. Jag är bl.a. övertygad om att Grewe kan tillföra mer till laget i år än vad Henke kan göra. Jocke pratar dock om eventuella utlåningar för att få speltid, tvivlar på att han tänker på samma sätt med Henke.

Vidare vill jag säga att jag minns hellre tillbaka på 19/20-säsongen som säsongen då vi gav Holtz chansen och han tog den för att sen dra till NHL än säsongen då vi knappt fick se Holtz och tog in Dick. Gillar Dick men en "egen" produkt som får leverera och sen bli stor i NHL, det minns jag hellre. Kan vara så att säsongen slutar bättre med Dick i laget men så får fallet då vara.

Är inte helt övertygad om att Bemström kommer ha samma effektivitet i år men om han inte stannar i NHL får han gärna överbevisa mig här.

Edit. Gillar även snacket om Svedberg och att det är inga konstigheter med att han är en sådan vinnarskalle att när det går för dåligt då rinner det iväg. Kan borga för att han är bättre på att stänga igen och bärgar lite fler uddamålsvinster än kryss och uddamålstorskar.
Om vi tar in Dick så gick Jesus på vattnet! Ta in en helt otränad matchtränad spelare en bit in på säsongen är knappast troligt va? Han kommer spela i ett annat lag eller lägga av.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

crike skrev:Har nu lyssnat på podden med Jocke och Ros.

Först och främst känner jag mig väldigt trygg med att Jocke är den som styr skutan, kompetent och affärsmässigt kunnig. Kanske den bästa tillsättningen vi gjort i modern historia. Pga detta litar jag på honom även om det är främst en sak som gör mig lite besviken.

Det är, som jag tolkar det, att rutinerade spelare som Henke har en "gräddfil" jämfört med juniorerna. Man kan leva lite på gamla meriter medan juniorerna verkligen måste bevisa sig själva. Detta kanske är självklart för en del och i det vanliga arbetslivet fungerar det absolut så här men på en scen där det är så enkelt att se resultatet av vad en enskild person bidrar med så skulle jag säga att man måste vara mer öppen med att ge alla samma chans. Jag är bl.a. övertygad om att Grewe kan tillföra mer till laget i år än vad Henke kan göra. Jocke pratar dock om eventuella utlåningar för att få speltid, tvivlar på att han tänker på samma sätt med Henke.

Vidare vill jag säga att jag minns hellre tillbaka på 19/20-säsongen som säsongen då vi gav Holtz chansen och han tog den för att sen dra till NHL än säsongen då vi knappt fick se Holtz och tog in Dick. Gillar Dick men en "egen" produkt som får leverera och sen bli stor i NHL, det minns jag hellre. Kan vara så att säsongen slutar bättre med Dick i laget men så får fallet då vara.

Är inte helt övertygad om att Bemström kommer ha samma effektivitet i år men om han inte stannar i NHL får han gärna överbevisa mig här.

Edit. Gillar även snacket om Svedberg och att det är inga konstigheter med att han är en sådan vinnarskalle att när det går för dåligt då rinner det iväg. Kan borga för att han är bättre på att stänga igen och bärgar lite fler uddamålsvinster än kryss och uddamålstorskar.
Om vi tar in Dick så gick Jesus på vattnet! Ta in en helt otränad matchtränad spelare en bit in på säsongen är knappast troligt va? Han kommer spela i ett annat lag eller lägga av.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

crike skrev:Har nu lyssnat på podden med Jocke och Ros.

Först och främst känner jag mig väldigt trygg med att Jocke är den som styr skutan, kompetent och affärsmässigt kunnig. Kanske den bästa tillsättningen vi gjort i modern historia. Pga detta litar jag på honom även om det är främst en sak som gör mig lite besviken.

Det är, som jag tolkar det, att rutinerade spelare som Henke har en "gräddfil" jämfört med juniorerna. Man kan leva lite på gamla meriter medan juniorerna verkligen måste bevisa sig själva. Detta kanske är självklart för en del och i det vanliga arbetslivet fungerar det absolut så här men på en scen där det är så enkelt att se resultatet av vad en enskild person bidrar med så skulle jag säga att man måste vara mer öppen med att ge alla samma chans. Jag är bl.a. övertygad om att Grewe kan tillföra mer till laget i år än vad Henke kan göra. Jocke pratar dock om eventuella utlåningar för att få speltid, tvivlar på att han tänker på samma sätt med Henke.

Vidare vill jag säga att jag minns hellre tillbaka på 19/20-säsongen som säsongen då vi gav Holtz chansen och han tog den för att sen dra till NHL än säsongen då vi knappt fick se Holtz och tog in Dick. Gillar Dick men en "egen" produkt som får leverera och sen bli stor i NHL, det minns jag hellre. Kan vara så att säsongen slutar bättre med Dick i laget men så får fallet då vara.

Är inte helt övertygad om att Bemström kommer ha samma effektivitet i år men om han inte stannar i NHL får han gärna överbevisa mig här.

Edit. Gillar även snacket om Svedberg och att det är inga konstigheter med att han är en sådan vinnarskalle att när det går för dåligt då rinner det iväg. Kan borga för att han är bättre på att stänga igen och bärgar lite fler uddamålsvinster än kryss och uddamålstorskar.
Tror knappast att vi kommer ta in en Dick som kommer va i princip otränad och inte spelat nått. Tror chanserna att Jesus gick på vattnet är större än att vi tar in Dick.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

Fy fan va uselt det va idag. Och Svedberg jisses!! 2 någorlunda matcher av 6 nä fy fan va dåligt.
Sedan boxplay så här ser våra siffror ut,rekord?
Mot Södertälje: Ett insläppt
Mot Linköping: Två insläppta
Mot Oskarshamn: Två insläppta
Mot Brynäs: Ett insläppt
Mot Tychy: Ett insläppt
Mot Vienna: Två insläppta
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

gaspo skrev:Fy fan va uselt det va idag. Och Svedberg jisses!! 2 någorlunda matcher av 6 nä fy fan va dåligt.
Sedan boxplay så här ser våra siffror ut,rekord?
Mot Södertälje: Ett insläppt
Mot Linköping: Två insläppta
Mot Oskarshamn: Två insläppta
Mot Brynäs: Ett insläppt
Mot Tychy: Ett insläppt
Mot Vienna: Två insläppta
Har väl spelat sju matcher. Mot SSK, Cluben och bortamatcherna i CHL har det varit bra tycker iaf jag. Brynäs var också rätt bra om.man bortser från resultatet. Igår var väl sådär men lite missvisande resultat. Vi gör en bra andra period men inte tillräckligt bra. Dåligt mot Oskarshamn.

Sen finns det en del att oroa sig för. Framförallt målvaktsspelet och BP. Får verkligen hoppas vi kommer ordning med det till nästa helg och att det går åt rätt håll under säsong.
Skriv svar