Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Rudi »

Problemet med CHL är ju att ingen tar det på allvar. Det kommer se annorlunda ut nästa helg i en slutsåld premiär.

Men en annan sak. Att Dick tippar oss som svenska mästare, det är ju inte särskilt bra för honom i den förhandlingssituation vi är i eftersom han då indirekt också säger att han vore överflödig. Kan det då vara så att Dicken redan är klar? Eller är jag bara lite för ambitiös i min analys av hans TV-framträdande?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Doyle »

Tror faktiskt Dick är klar trots allt hemlighetsmakleri :D
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av vr6power »

Doyle skrev:Tror faktiskt Dick är klar trots allt hemlighetsmakleri :D
Får man ju hoppas du tror fel då och att Jocke har koll på läget och vilken form Dick är just i dagsläget.
Manijock
Inlägg: 7612
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

vr6power skrev:
Doyle skrev:Tror faktiskt Dick är klar trots allt hemlighetsmakleri :D
Får man ju hoppas du tror fel då och att Jocke har koll på läget och vilken form Dick är just i dagsläget.
Och det vet du? Mannen med koll? Fördomar och åter fördomar. Vi har bred trupp nog att ge Dick en startsträcka att komma igång om han nu skulle ligga efter mer än matchtempo.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av vr6power »

Manijock skrev:
vr6power skrev:
Doyle skrev:Tror faktiskt Dick är klar trots allt hemlighetsmakleri :D
Får man ju hoppas du tror fel då och att Jocke har koll på läget och vilken form Dick är just i dagsläget.
Och det vet du? Mannen med koll? Fördomar och åter fördomar. Vi har bred trupp nog att ge Dick en startsträcka att komma igång om han nu skulle ligga efter mer än matchtempo.


Vad snackar du om egentligen? Läs igen skrev faktiskt vad jag hoppas på och att Jocke har större koll än alla här på forumet vilken form Dicken ap i och håller, Men du verka ha svårt för att nån annan inte tycker som du.
Manijock
Inlägg: 7612
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

vr6power skrev:
Manijock skrev:
vr6power skrev:
Doyle skrev:Tror faktiskt Dick är klar trots allt hemlighetsmakleri :D
Får man ju hoppas du tror fel då och att Jocke har koll på läget och vilken form Dick är just i dagsläget.
Och det vet du? Mannen med koll? Fördomar och åter fördomar. Vi har bred trupp nog att ge Dick en startsträcka att komma igång om han nu skulle ligga efter mer än matchtempo.


Vad snackar du om egentligen? Läs igen skrev faktiskt vad jag hoppas på och att Jocke har större koll än alla här på forumet vilken form Dicken ap i och håller, Men du verka ha svårt för att nån annan inte tycker som du.
Absolut inte. Tråkigt forum om alla tycker samma. Men känns som alla som av någon anledning inte gillar Dick drar till med "ur form"-kortet. Trots att ingen av oss känner till någonting. Ingen vet hur mycket och hur han tränat. En spelare med hans handleder och skalle är värd att vänta på.
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

Jisses va dåligt vi spelar. Det e fan skrämmande att se backar som e som yra höns. Passningspel som inte existerar överhuvdtaget etc etc. Inte många positiva saker denna försäsong. Så många spelare som måste höja sig både ett o två steg. Frågan e klarar dom av det?
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Rudi »

gaspo skrev:Jisses va dåligt vi spelar. Det e fan skrämmande att se backar som e som yra höns. Passningspel som inte existerar överhuvdtaget etc etc. Inte många positiva saker denna försäsong. Så många spelare som måste höja sig både ett o två steg. Frågan e klarar dom av det?
Nej, förmodligen klarar ingen av det. Det här kommer, återigen, gå åt helvete. Det ser man ju! Har vi tur går det lite bättre än förra året och då blir det guld. Men som en del är inne på så tyder det mesta, även i år, på att det kan komma att gå åt helvete. Igen.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av vr6power »

Manijock skrev:
vr6power skrev:
Manijock skrev:
vr6power skrev:
Doyle skrev:Tror faktiskt Dick är klar trots allt hemlighetsmakleri :D
Får man ju hoppas du tror fel då och att Jocke har koll på läget och vilken form Dick är just i dagsläget.
Och det vet du? Mannen med koll? Fördomar och åter fördomar. Vi har bred trupp nog att ge Dick en startsträcka att komma igång om han nu skulle ligga efter mer än matchtempo.


Vad snackar du om egentligen? Läs igen skrev faktiskt vad jag hoppas på och att Jocke har större koll än alla här på forumet vilken form Dicken ap i och håller, Men du verka ha svårt för att nån annan inte tycker som du.
Absolut inte. Tråkigt forum om alla tycker samma. Men känns som alla som av någon anledning inte gillar Dick drar till med "ur form"-kortet. Trots att ingen av oss känner till någonting. Ingen vet hur mycket och hur han tränat. En spelare med hans handleder och skalle är värd att vänta på.
Ja fast jag ogillar väl inte han som spelare men hur han själv uttryckt sig i media så säger han ju ofta får se hur det känns och då hoppas man ju iaf jag och tror att Jocke har koll på Dick och hur han tränar och formen och hoppas att han inte plockas in bara för att.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Rudi skrev:
gaspo skrev:Jisses va dåligt vi spelar. Det e fan skrämmande att se backar som e som yra höns. Passningspel som inte existerar överhuvdtaget etc etc. Inte många positiva saker denna försäsong. Så många spelare som måste höja sig både ett o två steg. Frågan e klarar dom av det?
Nej, förmodligen klarar ingen av det. Det här kommer, återigen, gå åt helvete. Det ser man ju! Har vi tur går det lite bättre än förra året och då blir det guld. Men som en del är inne på så tyder det mesta, även i år, på att det kan komma att gå åt helvete. Igen.
Jag anar ironi. :?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av minalman »

I fjol hade vi ett gäng som bara skulle vinna SM innan de skulle starta sina riktiga karriärer i andra lag.
I år har vi ett större gäng mer erfarna krigare som vet att de i sina karriärer kanske aldrig riktigt nådde peaken, eller att de behöver jobba rejält för att komma tillbaka till den nivå där de vill vara.
Jocke har gett dem chansen. Berglund, Guter, Svedberg, Hedman, Wandell, Högström. JJ ska väl också räknas dit.
De är rejält revanschsugna allihop. Bemström, brorsorna D, Acke. De hade sina egentliga mål i fjärran.
Utmaningen ligger i år hos Robban, som meriterad juniortränare, van att få ungtuppar att leverera, att också få gubbar att jobba synkroniserat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Rudi »

Praetori skrev:Jag anar ironi. :?
Mjo, men den var tydligen illa dold. Jag ska försöka vara lite mer subtil nästa gång.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:I fjol hade vi ett gäng som bara skulle vinna SM innan de skulle starta sina riktiga karriärer i andra lag.
I år har vi ett större gäng mer erfarna krigare som vet att de i sina karriärer kanske aldrig riktigt nådde peaken, eller att de behöver jobba rejält för att komma tillbaka till den nivå där de vill vara.
Jocke har gett dem chansen. Berglund, Guter, Svedberg, Hedman, Wandell, Högström. JJ ska väl också räknas dit.
De är rejält revanschsugna allihop. Bemström, brorsorna D, Acke. De hade sina egentliga mål i fjärran.
Utmaningen ligger i år hos Robban, som meriterad juniortränare, van att få ungtuppar att leverera, att också få gubbar att jobba synkroniserat.
Insiktsfullt. Årets lag är, med ett par få undantag och då främst på juniorsidan, ett gäng grabbar som aldrig vunnit något och där flertalet antingen gör hundåren eller inte är dagsaktuella för NHL-spel. Det finns enorm potential men då handlar det om att ledningen skall få gänget att komma ihop som lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Första gången på flera år som jag inte är ett dugg taggad på seriestarten.
Genomusel försäsong med ett spretigt lag, darrande målvaktssida och helt utan "identitet".
Hur vill ens Robban att vi ska spela?
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Första gången på flera år som jag inte är ett dugg taggad på seriestarten.
Genomusel försäsong med ett spretigt lag, darrande målvaktssida och helt utan "identitet".
Hur vill ens Robban att vi ska spela?
Du lyckas göra en poäng även om jag tycker slutsatsen är fel.
Identiteten i spelet finns ju där och är nog solklar för spelarna. Men man har varit dålig med att kommunicera vilken typ av hockey som Djurgården skall representera till den potentiella publiken.
Äga-mycket-puck sladdret känns lite intetsägande och vid bleka insatser som i fredags och söndags blir det svårt att se den röda tråden eller vart motståndaren gör det bra och vilka av våra delar som havererar.
Klockrena tajmade insatser som bland annat Hedman och Hank stod för när de gjorde platsbyten med centern i uppspelet och i perfekt avvägda tjurrusningar kom ner på dumppuckar, hamnade i skymundan bakom otaligt dåligt slagna pass från backar, siljansvängar i egen zon och bristande rörlighet utan puck från våra ledande spelare.

Gällande insatserna i övrigt så spelade vi betydligt mer inspirerat på bortaplan i CHL medan den hemtama bekvämligheten och bristande motivationen för CHL var pinsamt tydlig hemma på Hovet. Spelarnas allmänna uppsyn och hållning skrek inte direkt spelglädje eller lagkänsla utan det kändes klart försäsongsbetonat i stil med halvhjärtade träningsmatcher.

Tyvärr såg det likadant ut förra säsongen där vi var praktusla i CHL. Även om förra säsongen också visade att CHL inte är en värdemätare på SHL så får man nog fundera på varför motivationen verkar vara så pass kass om nu föreningens mål är att gå långt i turneringen.

De bästa matcherna de senaste säsongerna är när spelarna haft roligt ute på isen och spelat harmoniskt. Det blir växelverkan med publiken och de matcherna var vi totalt ostoppbara.

Målvaktssidan tror jag faktiskt reder sig. Svedberg behöver spela matcher för att jaga bort Timråspöket och att hålla nollan mot ett avigt Tychy tror jag var ett bra första steg. Precis som för ett par säsonger sedan (när Adam växte fram bakom Tellan) så gäller det för övriga spelare att se till så skotten kommer utifrån (även om det kanske blir ett par fler avslut på det sättet) så målvakterna får bli varma i kläderna.

Fortsätter dock bristerna i defensiv zon och det tillhörande alibispelet så kommer både Jensen och Svedberg få en tung höst.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar