Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Att man är jävligt irriterande för motståndaren är den viktigaste egenskapen. Vilket man kan bryta ner till allt möjligt, orädd, oöm, envis och sen självklart känsla för var pucken kommer finnas.

Det räcker med att nämna Patric Hörnqvist för att illustrera detta. Fan vad man saknar honom, vi hoppas nu att någon av våra nyförvärv kan tänka sig en liknande roll.

Ja, Hörnqvist är ju såklart den ultimata kombinationen av hård, med bra klubbteknik och bra speluppfattning. Perfekt för den rollen. Även om han kanske inte varit superlyckad i den rollen senaste åren.

Han har börjat tappa en del och jag tror Pittsburgh försöker göra sig av med honom. Försöker nog dumpa honom till Seattle, då han saknar protection i expansionsdraften. Men han kanske får mer utrymme i år då Kessel försvann.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DRC »

mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:Vad tror ni om PP-uppställningar?

Josefson, Berglund, Bemström, Hultström och.. Hedman framför kassen?

Är inte så säker på Högström i PP1 faktiskt, han drar ofta ned tempot vad jag minns.

Ska man sära på Berglund och Josef för att låta dem styra varsitt PP kanske?
Jag gillar när man kör bästa möjliga första PP. Sen ett andra med Högström, Haga, Strandberg,Bergfors och Holtz(i Bemströmposition)?
Oavsett uppställning så kan jag inte med Bemström i truppen minnas en säsong med ett sådant djup av anfallare som skulle kunna tänkas provas i PP. Kanske Hank som känns avlägsen... 5+
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:Att man är jävligt irriterande för motståndaren är den viktigaste egenskapen. Vilket man kan bryta ner till allt möjligt, orädd, oöm, envis och sen självklart känsla för var pucken kommer finnas.

Det räcker med att nämna Patric Hörnqvist för att illustrera detta. Fan vad man saknar honom, vi hoppas nu att någon av våra nyförvärv kan tänka sig en liknande roll.

Ja, Hörnqvist är ju såklart den ultimata kombinationen av hård, med bra klubbteknik och bra speluppfattning. Perfekt för den rollen. Även om han kanske inte varit superlyckad i den rollen senaste åren.

Han har börjat tappa en del och jag tror Pittsburgh försöker göra sig av med honom. Försöker nog dumpa honom till Seattle, då han saknar protection i expansionsdraften. Men han kanske får mer utrymme i år då Kessel försvann.
Över 5000 inlägg av undertecknad och jag tror att detta är första gången någonsin som du i stort sett håller med om något som jag skrivit. En milstolpe :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

Man märker hur taggade alla blir så fort vi får in "riktiga" forwards i truppen. Spelare med storlek som är kompletta och kan ta men i synnerhet ge smällar. Spelare som inte står med mössan i handen och skamset stirrar ner i isen när det hettar till.

Likväl envisas vi med onödiga alibiforwards som utfyllnad. Jag drömmer om och ser fram emot en dag då bulken i truppen har mina och många andras favoritegenskaper och vi istället betraktar de rena målskyttarna som extra krydda. Det synsättet är så mycket mer logiskt och potentiellt framgångsrikt i min värld. Plus att jag kommer att sitta och mysa som aldrig förr under matcherna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

"Dragskott" på Twitter rankar Topp-10 bästa forwards och Josefson är inte med. På listan finns bland annat Niklas Olausson och Patrik Zackrisson.
Han listar även Topp-10 backar och Högström finns inte där. Med på listan bland annat Kodie Curran, Jonathan Pudas och Johan Fransson.

Alltså. Listorna säger ju ingenting, det är bara hans sätt att se på deras kvaliteer, men kan inte fatta den rankingen. :lol:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Man märker hur taggade alla blir så fort vi får in "riktiga" forwards i truppen. Spelare med storlek som är kompletta och kan ta men i synnerhet ge smällar. Spelare som inte står med mössan i handen och skamset stirrar ner i isen när det hettar till.

Likväl envisas vi med onödiga alibiforwards som utfyllnad. Jag drömmer om och ser fram emot en dag då bulken i truppen har mina och många andras favoritegenskaper och vi istället betraktar de rena målskyttarna som extra krydda. Det synsättet är så mycket mer logiskt och potentiellt framgångsrikt i min värld. Plus att jag kommer att sitta och mysa som aldrig förr under matcherna.
Jag gillar fysiska spelare och fysiskt spel men vi skall inte sätta oss på höga hästar bara för att det råkade bli Bruins och Blues som gjorde upp om Stanley Cup i år. Trenden som varit det senaste decenniet kommer fortsätta med rådande regelsystem. SHL är dessutom i framkant på vissa spelartyper som är framgångsrika i den "moderna hockeyn" (vilket märks på hur satans många Svenskar av dylikt snitt som lirar i NHL) och vi fick själva en duktig läxa av Frölunda gällande taktisk bredd och vassa målskyttar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

ciirree skrev:"Dragskott" på Twitter rankar Topp-10 bästa forwards och Josefson är inte med. På listan finns bland annat Niklas Olausson och Patrik Zackrisson.
Han listar även Topp-10 backar och Högström finns inte där. Med på listan bland annat Kodie Curran, Jonathan Pudas och Johan Fransson.

Alltså. Listorna säger ju ingenting, det är bara hans sätt att se på deras kvaliteer, men kan inte fatta den rankingen. :lol:
Verkar mest som att han försökt få med en spelare i varje lag. Skadefri Josefson är top 5 tveklöst.
Högström kan man ändå förstå, hans skadefyllda fjolår är ett frågetecken.

Men, som du säger, man ska inte ta nåt på allvar bara för att det ”står på en sida”.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Högström är nr 1.
Allt annat är larv.
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

OT men...

ajk visar ännu en gång vilken skräpförening de är i agerandet Sundgren. Skitförening utan nån sorts känsla för lojalitet och proffessionalitet. Man gör inte så! Fattar inte hur någon kan spela för den föreningen eller supporta.

Tacksam att man är Djurgårdare!
EspenK
Inlägg: 8729
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Anser Josefsson och Berglund bör vara topp 10 i shl. Högström i gammal fin form är topp 5.

Tycker att målvaktssidan kan bli make or break för oss i år. Hoppas att ny målvaktstränare kan ge lite bättre självförtroende och skills till Robin och Niklas.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Doyle »

Härlig sommarboost o se DIF smiska upp fbk i semi match 7 i Karlstad på Cmore Hockey nu. Vilken härlig vinst :D
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev:Härlig sommarboost o se DIF smiska upp fbk i semi match 7 i Karlstad på Cmore Hockey nu. Vilken härlig vinst :D
Spoila inte resultatet! :lol:
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Doyle »

:lol: :lol: :lol:
J_J
Inlägg: 17
Blev medlem: 2019-04-26
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av J_J »

Doyle skrev:Härlig sommarboost o se DIF smiska upp fbk i semi match 7 i Karlstad på Cmore Hockey nu. Vilken härlig vinst :D
Av förklarliga skäl så har det varit ett tag sedan man varit inloggad här. Stegvis har lusten byggts upp med säsongskortsköp 8/6 och nu en koll här för att läsa in sig lite. Längtar som satan efter hockey nu men får fint vänta ca två månader till.

Har sett och hört många kommentarer om det otroliga stöd truppen fick säsongen 18/19 och förväntar mig att det blir minst lika bra kommande säsong för det är VI som kan göra dif hockey till en maktfaktor i framtiden men visst har vi rätt att kräva lite av dif i utbyte. Är fortfarande traumatiserad av 6'e matchen mot FBK men det är inte så att jag kräver hemmavinst varje gång utan att de ska spela hockey, då kommer det bli fler hyllningar liknande dem fick när säsongen tog slut.

DIF ALLTID OAVSETT
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Usch nämn inte ens den där sjätte matchen. Sätter fortfarande igång kräkreflexen. Som man försöker förtränga denna vidriga dag. Aldrig känt mig så förudmjukad i hela mitt liv. Var så ruskigt förbannad efter den matchen att jag aldrig trodde jag skulle sätta min fot på en DIF-arena igen. Gjorde det hela ännu mera chockartat att vi faktiskt lyckades vinna den sjunde. Hockey du ologiska sport!
Skriv svar