Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Guter spelar inte fysiskt. I övrigt är han förhållandevis komplett.
Jag förstår ju då inte hur man ens kan formulera en sådan mening. Den första punkten är ju själva grundkravet hurvida en spelare kan kallas komplett och tillgång för en lagmaskin. Det är den understa brickan i behovspyramiden, att kunna bidra med mer än elegant alibiåkning utan puck.

Otroligt hur man kan tycka så olika, det är lite roligt. Vore trist om alla såg på hockey med samma ögon förvisso.

Dock kan vi nog vara överens om att det är besynnerligt statistiskt underlag för artikeln.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13708
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Guter spelar inte fysiskt. I övrigt är han förhållandevis komplett.
Jag förstår ju då inte hur man ens kan formulera en sådan mening. Den första punkten är ju själva grundkravet hurvida en spelare kan kallas komplett och tillgång för en lagmaskin. Det är den understa brickan i behovspyramiden, att kunna bidra med mer än elegant alibiåkning utan puck.

Otroligt hur man kan tycka så olika, det är lite roligt. Vore trist om alla såg på hockey med samma ögon förvisso.

Dock kan vi nog vara överens om att det är besynnerligt statistiskt underlag för artikeln.
Guter KAN spela fysiskt men det är inte där hans styrka ligger. Han är mer eller mindre komplett på så sätt att han kan spela offensivt, defensivt, bära puck och forechecka. Han går att lira i PP och till nöds i BP.
Den största eller kanske enda riktiga styrkan är att han kan sätta pucken med rätt framspelare men han saknar egentligen inga kvalitéer som hockeyspelare (och därmed kan man använda den klassiska termen "komplett").
Sen fin s det spelare i ligan som är bättre OCH kompletta men det är inte vad jag tror avses.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4764
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

Jättemärkligt hur en så duktig och komplett ishockeyspelare lyckas vara så osynlig i matcherna och för den delen har så svalt intresse runt sig.

Aja, man tycker olika.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Aja, man tycker olika.
"Guter är, om man bortser från att han inte vill ge sig in det fysiska kampspelet, helt komplett"

"Min fru är, om man bortser från att hon är otrogen hela tiden, helt komplett"

Det är liksom samma fundamental grundkrav som man struntar i med spelare om Guter.

Men det är klart, vi har ju stackars Hedman som ensam skall lösa den där jobbiga biten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13708
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Jag tror folk tolkar uttrycket "komplett" olika. Uttrycket är inte likhetstecken med att man är en superstjärna utan att man behärskar alla hockeyns färdigheter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7756
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Guter är i min bok en optimal tredjelinaspelare. Precis som Wandell, Possler, Hank m fl. Jobbig att möta med tanke på att han åker mycket. Pressar 100%! Han är ju vädigt sällan stillastående. Men i övrigt? Nee, som någon säger, han syns ju inte. Det är perfekt i de lägre kedjorna. Rätt vad det är så får han ett halvfriläge och trycker upp den i bortre. Skjuta kan han om han får tid på sig. Rätt som det är så snurrrar han sig igenom och lirkar in den mellan benen. Men det är liksom något byte var tolfte match på sin höjd.

Gillar Mattias som fan, riktigt kul att han kom hem igen. Alltid kul med många Djurgårdare! Men att nämna honom som en målskytt fortfarande, det är jag oerhört tveksam över. En skridskostark gnuggare är han dock! Inte särskilt komplett då han saknar den fysiska biten totalt. Då menar jag inte hårda tacklingar enkom, utan framförallt förmågan att erövra och behålla puck. Köpa tid åt sig själv och andra. En egenskap där en spelare som Josefson är spets!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Guter är i min bok en optimal tredjelinaspelare. Precis som Wandell, Possler, Hank m fl. Jobbig att möta med tanke på att han åker mycket. Pressar 100%! Han är ju vädigt sällan stillastående. Men i övrigt? Nee, som någon säger, han syns ju inte. Det är perfekt i de lägre kedjorna. Rätt vad det är så får han ett halvfriläge och trycker upp den i bortre. Skjuta kan han om han får tid på sig. Rätt som det är så snurrrar han sig igenom och lirkar in den mellan benen. Men det är liksom något byte var tolfte match på sin höjd.

Gillar Mattias som fan, riktigt kul att han kom hem igen. Alltid kul med många Djurgårdare! Men att nämna honom som en målskytt fortfarande, det är jag oerhört tveksam över. En skridskostark gnuggare är han dock! Inte särskilt komplett då han saknar den fysiska biten totalt. Då menar jag inte hårda tacklingar enkom, utan framförallt förmågan att erövra och behålla puck. Köpa tid åt sig själv och andra. En egenskap där en spelare som Josefson är spets!
Instämmer till 100%.

Har aldrig riktigt förstått mig på hans spelstil. Det som ändå ursäktat honom lite är just att han emellanåt blixtrar till och sätter någon balja.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Guter spelar inte fysiskt. I övrigt är han förhållandevis komplett.
Jag förstår ju då inte hur man ens kan formulera en sådan mening. Den första punkten är ju själva grundkravet hurvida en spelare kan kallas komplett och tillgång för en lagmaskin. Det är den understa brickan i behovspyramiden, att kunna bidra med mer än elegant alibiåkning utan puck.

Otroligt hur man kan tycka så olika, det är lite roligt. Vore trist om alla såg på hockey med samma ögon förvisso.

Dock kan vi nog vara överens om att det är besynnerligt statistiskt underlag för artikeln.
Jag har inget grundkrav på fysik. Eller inte tacklingar om det är det du syftar på.
Jonathan Davidsson är riktigt stark fysiskt till exempel även om han inte åker runt och jagar hits.

Mitt grundkrav är att man ska vara effektiv. Inte effektiv med skyttet men att man gör fler bra än dåliga saker, man kan vara sämre i vissa delar av spelet så länge slutsumman är på plus.

Guter jagar inte hits men övrigt behärskar han alla delar av spelet, därav förhållandevis komplett.
Expert.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av crike »

Måste ju säga att senaste dagarnas action gjort att man verkligen ser fram emot säsongsstarten. Tänk att en potentiell frälsare kan komma från Västerås.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Puckey »

crike skrev:Måste ju säga att senaste dagarnas action gjort att man verkligen ser fram emot säsongsstarten. Tänk att en potentiell frälsare kan komma från Västerås.
Azor Ahai.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Såg ni senast då Johan Gunterberg körde "Sanken Avslöjar" (Sanken är en karaktär han kör) på Twitter och avslöjade Rödin till Brynäs?

La ut en ny bild igår som fick alla att undra, och ytterliggare en inatt med en bild på en NHL-logga.
Det här kan ju vara Krüger till HV71. Ska tydligen släppas idag.
Men det lär ju knappast handla om oss efter att vi värvade Berglund nyligen.
Detblir3poäng
Inlägg: 2178
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Detblir3poäng »

ciirree skrev:Såg ni senast då Johan Gunterberg körde "Sanken Avslöjar" (Sanken är en karaktär han kör) på Twitter och avslöjade Rödin till Brynäs?

La ut en ny bild igår som fick alla att undra, och ytterliggare en inatt med en bild på en NHL-logga.
Det här kan ju vara Krüger till HV71. Ska tydligen släppas idag.
Men det lär ju knappast handla om oss efter att vi värvade Berglund nyligen.
Tror inte att det är krüger som ska till hv. Är nog bara DIF som gäller i sverige, han ska ju tex ha sin hockeycamp nu med som han gör med DIF i sommar, och det har han ju haft i några år nu.

Är kanske den där nhl backen som ska till oskarshamn som började cirkulera igår som ska bli officiell.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Detblir3poäng skrev:
ciirree skrev:Såg ni senast då Johan Gunterberg körde "Sanken Avslöjar" (Sanken är en karaktär han kör) på Twitter och avslöjade Rödin till Brynäs?

La ut en ny bild igår som fick alla att undra, och ytterliggare en inatt med en bild på en NHL-logga.
Det här kan ju vara Krüger till HV71. Ska tydligen släppas idag.
Men det lär ju knappast handla om oss efter att vi värvade Berglund nyligen.
Tror inte att det är krüger som ska till hv. Är nog bara DIF som gäller i sverige, han ska ju tex ha sin hockeycamp nu med som han gör med DIF i sommar, och det har han ju haft i några år nu.

Är kanske den där nhl backen som ska till oskarshamn som började cirkulera igår som ska bli officiell.
Simon Despres är inte någon bomb för mig. Har inte ens lirat en hel NHL-säsong och gjorde sin senaste match 16/17 där borta (hans enda match den säsongen dessutom). Kommer från Kölner Haie i tyska ligan.

Nej, detta är något större. Räkna med det. Sen är det mycket möjligt att det inte är Krüger, men det är min gissning.

Edit. "BOMB" var alltså i det första inlägget han skrev. Och jag kan inte tänka mig att man gör en så stor grej av en breddspelare.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Difjs »

ciirree skrev:
Detblir3poäng skrev:
ciirree skrev:Såg ni senast då Johan Gunterberg körde "Sanken Avslöjar" (Sanken är en karaktär han kör) på Twitter och avslöjade Rödin till Brynäs?

La ut en ny bild igår som fick alla att undra, och ytterliggare en inatt med en bild på en NHL-logga.
Det här kan ju vara Krüger till HV71. Ska tydligen släppas idag.
Men det lär ju knappast handla om oss efter att vi värvade Berglund nyligen.
Tror inte att det är krüger som ska till hv. Är nog bara DIF som gäller i sverige, han ska ju tex ha sin hockeycamp nu med som han gör med DIF i sommar, och det har han ju haft i några år nu.

Är kanske den där nhl backen som ska till oskarshamn som började cirkulera igår som ska bli officiell.
Simon Despres är inte någon bomb för mig. Har inte ens lirat en hel NHL-säsong och gjorde sin senaste match 16/17 där borta (hans enda match den säsongen dessutom). Kommer från Kölner Haie i tyska ligan.

Nej, detta är något större. Räkna med det. Sen är det mycket möjligt att det inte är Krüger, men det är min gissning.

Edit. "BOMB" var alltså i det första inlägget han skrev. Och jag kan inte tänka mig att man gör en så stor grej av en breddspelare.
Det är inte Simon despres det handlar om eftersom han redan är presenterad.
Läste en av kommentarerna på inlägget då Johan skrev något i stil med: Gamla loggan på märkena, är väldigt hupe på detta släppet vänta bara”
Kanske är det Mario Kempe som han har god kontakt med som vänder hem till oss?
Har svårt att tro det men hoppas kan man ju.
En annan intressant grej i det här är att Johan och Dicken börja följa varandra på sociala medier för inte så länge sedan.
Kan det ha nåt med Dick att göra?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ciirree »

Difjs skrev:
ciirree skrev:
Detblir3poäng skrev:
ciirree skrev:Såg ni senast då Johan Gunterberg körde "Sanken Avslöjar" (Sanken är en karaktär han kör) på Twitter och avslöjade Rödin till Brynäs?

La ut en ny bild igår som fick alla att undra, och ytterliggare en inatt med en bild på en NHL-logga.
Det här kan ju vara Krüger till HV71. Ska tydligen släppas idag.
Men det lär ju knappast handla om oss efter att vi värvade Berglund nyligen.
Tror inte att det är krüger som ska till hv. Är nog bara DIF som gäller i sverige, han ska ju tex ha sin hockeycamp nu med som han gör med DIF i sommar, och det har han ju haft i några år nu.

Är kanske den där nhl backen som ska till oskarshamn som började cirkulera igår som ska bli officiell.
Simon Despres är inte någon bomb för mig. Har inte ens lirat en hel NHL-säsong och gjorde sin senaste match 16/17 där borta (hans enda match den säsongen dessutom). Kommer från Kölner Haie i tyska ligan.

Nej, detta är något större. Räkna med det. Sen är det mycket möjligt att det inte är Krüger, men det är min gissning.

Edit. "BOMB" var alltså i det första inlägget han skrev. Och jag kan inte tänka mig att man gör en så stor grej av en breddspelare.
Det är inte Simon despres det handlar om eftersom han redan är presenterad.
Läste en av kommentarerna på inlägget då Johan skrev något i stil med: Gamla loggan på märkena, är väldigt hupe på detta släppet vänta bara”
Kanske är det Mario Kempe som han har god kontakt med som vänder hem till oss?
Har svårt att tro det men hoppas kan man ju.
En annan intressant grej i det här är att Johan och Dicken börja följa varandra på sociala medier för inte så länge sedan.
Kan det ha nåt med Dick att göra?
Trodde också Dick först men andra bilden var en NHL-logga. Så jag tror det har att göra med en värvning därifrån.

Berglund-Josefson-Kempe. Håller den kedjan i SHL? :wink:
Skämt åsido. Jag räknar inte med DIF här, speciellt inte efter senaste klassvärvningen.
Skriv svar