Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Mattias_87 skrev:Fem raka SHL-segrar på hemmaplan alltså. Och kommande fem matcher är dessa:

Djurgården - Linköping
Djurgården - Malmö
Leksand - Djurgården
Djurgården - Örebro
Djurgården - Frölunda

Vi har verkligen chans att visa att vi vill vara med i topp 6 racet nu. Dom kommande tre matcherna ska vi vinna om vi vill vara ett topplag, Malmö tror jag dock blir svåra.
Ska vara riktigt nöjda med 9 poäng på dessa matcher. Tror på 5-6.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av williams »

EspenK skrev:
Mattias_87 skrev:Fem raka SHL-segrar på hemmaplan alltså. Och kommande fem matcher är dessa:

Djurgården - Linköping
Djurgården - Malmö
Leksand - Djurgården
Djurgården - Örebro
Djurgården - Frölunda

Vi har verkligen chans att visa att vi vill vara med i topp 6 racet nu. Dom kommande tre matcherna ska vi vinna om vi vill vara ett topplag, Malmö tror jag dock blir svåra.
Ska vara riktigt nöjda med 9 poäng på dessa matcher. Tror på 5-6.
Jag tror mer än 5-6 iaf. Om vi vinner idag över Linköping som inte vunnit på evigheter så tar vi minst 9p.

Djurgården - Linköping 3p
Djurgården - Malmö 3p
Leksand - Djurgården 3p
Djurgården - Örebro 0p
Djurgården - Frölunda 1p
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

Manuel Ågren ska definitivt ha en nominering till Årets Järnkamin. Mycket bra första säsong med tanke på hans historik och en av få som krigat när resten av laget har degat.

Hoppas JK tittar så pass mycket hockey att de är medvetna om detta, så att de inte väljer safe cards som ser bra ut på pappret.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:Manuel Ågren ska definitivt ha en nominering till Årets Järnkamin. Mycket bra första säsong med tanke på hans historik och en av få som krigat när resten av laget har degat.

Hoppas JK tittar så pass mycket hockey att de är medvetna om detta, så att de inte väljer safe cards som ser bra ut på pappret.
Jag gillar Ågren, skarpt, men finns det någon annan än Hank i år?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:
DIF_Soldier skrev:Manuel Ågren ska definitivt ha en nominering till Årets Järnkamin. Mycket bra första säsong med tanke på hans historik och en av få som krigat när resten av laget har degat.

Hoppas JK tittar så pass mycket hockey att de är medvetna om detta, så att de inte väljer safe cards som ser bra ut på pappret.
Jag gillar Ågren, skarpt, men finns det någon annan än Hank i år?
Absolut, det är dags att Hank vinner. Bästa säsongen kanske någonsin och han har aldrig vunnit priset heller.

Men Ågren ska nomineras!
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Hank, Josef, Ågren och Alsing

Känns fair!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av emilin »

Hank alla dar i veckan, Järnkamin är i mina ögon en person som alltid kommer till jobbet och levererar SITT bästa, oavsett kunskaps status.
Hank gör hittills sin bästa säsong, och det trots att man varit skadad.
Tar sin roll utför den med bravur, han är värd att få en av de finaste utmärkelserna(tröja i taket styr inte vi supportrar) en äkta Djurgårdare kan få.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

emilin skrev:Hank alla dar i veckan, Järnkamin är i mina ögon en person som alltid kommer till jobbet och levererar SITT bästa, oavsett kunskaps status.
Hank gör hittills sin bästa säsong, och det trots att man varit skadad.
Tar sin roll utför den med bravur, han är värd att få en av de finaste utmärkelserna(tröja i taket styr inte vi supportrar) en äkta Djurgårdare kan få.
Gör han inte sin mest anonyma säsong på länge?
Expert.
Detblir3poäng
Inlägg: 2187
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Detblir3poäng »

SirDIFalot skrev:
emilin skrev:Hank alla dar i veckan, Järnkamin är i mina ögon en person som alltid kommer till jobbet och levererar SITT bästa, oavsett kunskaps status.
Hank gör hittills sin bästa säsong, och det trots att man varit skadad.
Tar sin roll utför den med bravur, han är värd att få en av de finaste utmärkelserna(tröja i taket styr inte vi supportrar) en äkta Djurgårdare kan få.
Gör han inte sin mest anonyma säsong på länge?
Tycker personligen att han har fått ett helt annat driv på skridskorna denna säsong och den extrafarten har hjälpt honom mycket. Även grejer som placering och passningar ser bättre ut iår tycker jag.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av emilin »

SirDIFalot skrev:
emilin skrev:Hank alla dar i veckan, Järnkamin är i mina ögon en person som alltid kommer till jobbet och levererar SITT bästa, oavsett kunskaps status.
Hank gör hittills sin bästa säsong, och det trots att man varit skadad.
Tar sin roll utför den med bravur, han är värd att få en av de finaste utmärkelserna(tröja i taket styr inte vi supportrar) en äkta Djurgårdare kan få.
Gör han inte sin mest anonyma säsong på länge?
Inte enligt mig, tycker drivet är högre och mer närvarande, är på plats varje dag, tycker inte man kan belasta honom för att vara anonym.
Vad saknar du i år jämfört med tidigare?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

Heh, sorry men jag håller med sir diffen här. Har knappt sett Hank denna säsong.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

emilin skrev:
SirDIFalot skrev:
emilin skrev:Hank alla dar i veckan, Järnkamin är i mina ögon en person som alltid kommer till jobbet och levererar SITT bästa, oavsett kunskaps status.
Hank gör hittills sin bästa säsong, och det trots att man varit skadad.
Tar sin roll utför den med bravur, han är värd att få en av de finaste utmärkelserna(tröja i taket styr inte vi supportrar) en äkta Djurgårdare kan få.
Gör han inte sin mest anonyma säsong på länge?
Inte enligt mig, tycker drivet är högre och mer närvarande, är på plats varje dag, tycker inte man kan belasta honom för att vara anonym.
Vad saknar du i år jämfört med tidigare?
Alltså han är väl inte direkt dålig eller så. Jag uppskattar att han disciplinerad nog att ta så få utvisningar i sin roll. Han kanske känns mer anonym för att han producerat snäppet mindre än senaste två åren bara. Dom två åren innan dess fick han ju mycket uppmärksamhet eftersom han gjorde just ett och noll mål. Kan bero på det.

Men han får väl gnugga på hos oss. Kul att han nu passerat Challe i antal matcher och tagit sig in på topp 10 i DIF i genom tiderna.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Manijock »

Hank behövde onekligen den där "vilan" ifjol. Håller med om att han gör sin bästa säsong hittils. Betydligt bättre skridskoåkning och driv. Helt plötsligt hinner han in i situationerna. Något han haft problem med innan. Tycker även att rutinen börjar bryta igenom. Betydligt smartare med pucken, vilket gör honom till en ännu bättre boxplay-spelare.

Hade ju något år i HA som han kändes vass också. Men det var ju just en serie ner också.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:
emilin skrev:Hank alla dar i veckan, Järnkamin är i mina ögon en person som alltid kommer till jobbet och levererar SITT bästa, oavsett kunskaps status.
Hank gör hittills sin bästa säsong, och det trots att man varit skadad.
Tar sin roll utför den med bravur, han är värd att få en av de finaste utmärkelserna(tröja i taket styr inte vi supportrar) en äkta Djurgårdare kan få.
Gör han inte sin mest anonyma säsong på länge?
Nä han är riktigt bra denna säsong. Tror mer det handlar om att han inte får samma negativa uppmärksamhet denna säsong. Han har fortfarande samma otacksamma uppgift i samma kedja men har nästan inte gjort en dålig match på hela säsongen.
Fjärdekedjan med Hank bar ju i princip halva laget eller mer under bitar av hösten. De tillverkade kanske inte mängder med mål för egen del men de drog spelet när övriga inte klickade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Hepsnastian »

https://hockeynews.se/articles/12565/

Ingen nyhet att Pettersson varit bänkad, men jag tycker robban gör helt rätt. Han får helt enkelt spela sig tillbaka, och visa att han kan bättre!
Skriv svar