Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

Finns det verkligen folk som kommer kräva tillbaka sina pengar för slutspelsdelen av säsongskorten?

Modo och Björklöven köper fiktiva matchbiljetter som inte går till några matcher för att stödja.

Vi borde göra något samma.
Expert.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

SirDIFalot skrev:Finns det verkligen folk som kommer kräva tillbaka sina pengar för slutspelsdelen av säsongskorten?

Modo och Björklöven köper fiktiva matchbiljetter som inte går till några matcher för att stödja.

Vi borde göra något samma.
Hoppas jag verkligen inte själv har jag redan mailat DIF Hockey att jag avstår all form av kompensation
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

Vem blev Årets Järnkamin? (ja, jag har svårt att släppa att det är över ok?)
Säg den glädje som varar
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av #10 »

Man blev riktigt deprimerad av detta slut, fyfan, våren förstörd.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av crike »

Sanny&Svensson avfärdade snabbt alternativet att säsongen fortsätter, när det väl är igång igen, så det potentiellt kan bli en säsong om 104 matcher. Det betyder att man skulle ta med sig poängen från 19/20 till 20/21.

Jag tycker ärligt talat inte att det är helt dumt. Då är det inte ogjort de satsningar som lagen gjort och man kan se ”uppehållet” nu som vilket transferfönster som helst.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Puckey »

crike skrev:Sanny&Svensson avfärdade snabbt alternativet att säsongen fortsätter, när det väl är igång igen, så det potentiellt kan bli en säsong om 104 matcher. Det betyder att man skulle ta med sig poängen från 19/20 till 20/21.

Jag tycker ärligt talat inte att det är helt dumt. Då är det inte ogjort de satsningar som lagen gjort och man kan se ”uppehållet” nu som vilket transferfönster som helst.
Bara att se AIK försöka kränga säsongskort vore en behållning i sig :lol:
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Johanneshov »

crike skrev:Sanny&Svensson avfärdade snabbt alternativet att säsongen fortsätter, när det väl är igång igen, så det potentiellt kan bli en säsong om 104 matcher. Det betyder att man skulle ta med sig poängen från 19/20 till 20/21.

Jag tycker ärligt talat inte att det är helt dumt. Då är det inte ogjort de satsningar som lagen gjort och man kan se ”uppehållet” nu som vilket transferfönster som helst.
Tycker att det är en helt fantastisk idé. Bottenlagen skall absolut inte gynnas av att kvalen ställs in.
m0ng00se
Inlägg: 1475
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

Om man var konspiratoriskt lagd skulle man ju kunna tro att det är Leksand, IKO och AIK som fixat fram COVID19 ;)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Vi inleder alltså nästa säsong med två bortamatcher. Det är väldigt udda. Kanske beror lite på att det kommer dugga väldigt tätt med fotbollsmatcher i Globenområdet i höst.

19 September Örebro borta
24 September Leksand borta
27 September Frölunda hemma (söndag)

Helt sjukt med ett halvår kvar till nästa hemmamatch.
Avskaffa tre mot tre.
m0ng00se
Inlägg: 1475
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

fan vilken hockeyabstinens man har nu alltså!

31a mars för 1 år sen så spelade vi kvartsfinal mot SAIK och hade över 1 månad kvar av blod, svett och tårar i Semin mot färjestad och sen finalen mot Förlunda.


ARRRGGGghhh!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Doyle »

Den här säsongen kommer bli märklig. Vi kommer få se oväntade lag både i topp o bott. Hockey är en kampsport o utan publikens känsloyttringar kommer många matcher bli riktiga sömnpiller. Kommer vara svårt för många lag att ha blodsmak i mun o ge det där lilla extra. Dessvärre tror jag denna säsong är körd. Lär inte bli publik i någon större utsträckning är mitt tips.. :(
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev:Den här säsongen kommer bli märklig. Vi kommer få se oväntade lag både i topp o bott. Hockey är en kampsport o utan publikens känsloyttringar kommer många matcher bli riktiga sömnpiller. Kommer vara svårt för många lag att ha blodsmak i mun o ge det där lilla extra. Dessvärre tror jag denna säsong är körd. Lär inte bli publik i någon större utsträckning är mitt tips.. :(
Jag tror tyvärr vi är ett av de lagen som missgynnas mest av att inte ha någon publik.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Doyle skrev:Den här säsongen kommer bli märklig. Vi kommer få se oväntade lag både i topp o bott. Hockey är en kampsport o utan publikens känsloyttringar kommer många matcher bli riktiga sömnpiller. Kommer vara svårt för många lag att ha blodsmak i mun o ge det där lilla extra. Dessvärre tror jag denna säsong är körd. Lär inte bli publik i någon större utsträckning är mitt tips.. :(
Jag tror tyvärr vi är ett av de lagen som missgynnas mest av att inte ha någon publik.
Det känns som det. 16 raka hemmasegrar är väl inte bara enbart en slump.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Att kommande säsongsinledning kommer att vara omöjlig att tippa är så sant som det är skriver. Undrar vilket lag som har spelare som kan tagga till mest av tomma läktare? Omöjligt att förutspå enligt mig men de sämre lagen som Oskarshamn kan nog gynnas av detta.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:Att kommande säsongsinledning kommer att vara omöjlig att tippa är så sant som det är skriver. Undrar vilket lag som har spelare som kan tagga till mest av tomma läktare? Omöjligt att förutspå enligt mig men de sämre lagen som Oskarshamn kan nog gynnas av detta.
I allsvenskan blir AIK de stora vinnarna, de har övat på spel inför tomma läktare i flera år.
Skriv svar