Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels-2.0 skrev:Agera nu Jocke eller avgå!!!
Kom igen, 3.0, det kan gå, kämpa!
Men va fan återgå då till att ligga sked med din kompis Roger
Känns som du behöver en kram, här kommer en
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Rolv
Inlägg: 248
Blev medlem: 2009-10-29

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Rolv »

Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av crike »

Det jag invänder emot är ju att han inte är tredje man, tredje man är man om det är två som har en "uppgörelse" och man kommer dit efter. Här är det en spelsekvens där man som mest kan dra det till en late hit men inte ens det tycker jag.

Sen ser han absolut ut att träffa hakan med axelskyddet varför en avstängning blir korrekt
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av SirDIFalot »

Synd att han envisas med att jaga hits så ofta Hedman. Han är bra spelare men inte särskilt bra på att tacklas och det kommer han fortsätta straffas för.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av pulverapa »

Tyckte inte ens att det var utvisning på A. Hedman. Jag är väl färgad som vanligt... Men jag ser verkligen inte hur det där är en farlig tackling överhuvudtaget. En total felbedömning av situationen från Disciplinnämnden, och en följd av att vi har hamnat under lupp från hela Hockeysverige med Sanny Lindström och, tyvärr, Thomas Hedlund i spetsen. Jag gillar dig Thomas, men tycker det är fel att såga Högström på det där sättet. Det bidrar inte till någonting positivt.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Frankie »

Borde vi överklaga!
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIFLuWi »

Horribelt hur det kan rendera i fem matcher. Känns som att de slänger på vad som helst nu pga DIF. Ivrigt påhejade av idiotiska fans på sociala media och pissjournalister med hävdelsebehov.

Så jävla illa. Hoppas den här standarden håller nu.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av #10 »

pulverapa skrev:Tyckte inte ens att det var utvisning på A. Hedman. Jag är väl färgad som vanligt... Men jag ser verkligen inte hur det där är en farlig tackling överhuvudtaget. En total felbedömning av situationen från Disciplinnämnden, och en följd av att vi har hamnat under lupp från hela Hockeysverige med Sanny Lindström och, tyvärr, Thomas Hedlund i spetsen. Jag gillar dig Thomas, men tycker det är fel att såga Högström på det där sättet. Det bidrar inte till någonting positivt.
Tacklingen kommer framifrån, killen tittar åt sidan efter pucken och skyddar sig lika med noll, förjävligt
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Vikas »

Disciplinnämnden måste dela ut alla straff de kan för att rättfärdiga sin existens. Och eftersom vi är medias favoritslagpåse så kommer de alltid dela ut maxstraff till oss för att statuera exempel och behålla sina jobb.

Hade vi någon som hells ryggrad hade vi överklagat detta. 5 matcher för den tacklingen är löjligt hårt. Men det kommer vi inte göra.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vikas skrev:Disciplinnämnden måste dela ut alla straff de kan för att rättfärdiga sin existens. Och eftersom vi är medias favoritslagpåse så kommer de alltid dela ut maxstraff till oss för att statuera exempel och behålla sina jobb.

Hade vi någon som hells ryggrad hade vi överklagat detta. 5 matcher för den tacklingen är löjligt hårt. Men det kommer vi inte göra.
Fråga legenden och horungen Elo hur han ser på saken
Ceterum censeo Solna esse delendam
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Magnutz »

Jag orkar fan inte.

Detta är inte längre hockey. Känslan har funnits i några säsonger men jag har avfärdat den som trams. Nu är det ett faktum:

Du FÅR inte vara aggressiv och tävla hårt i den enda lagkampsporten som finns som varit värd namnet "kampsport".

Fem matcher för det där. Hedman får fem matcher för en randomsituation.

Holtz fick tre matcher för att ha krockat med motspelare som befann sig något i vägen för en 17-åring som precis gett sig av på ett breakaway-försök.

Med mera.

Jag orkar fan inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIFLuWi »

Magnutz skrev:Jag orkar fan inte.

Detta är inte längre hockey. Känslan har funnits i några säsonger men jag har avfärdat den som trams. Nu är det ett faktum:

Du FÅR inte vara aggressiv och tävla hårt i den enda lagkampsporten som finns som varit värd namnet "kampsport".

Fem matcher för det där. Hedman får fem matcher för en randomsituation.

Holtz fick tre matcher för att ha krockat med motspelare som befann sig något i vägen för en 17-åring som precis gett sig av på ett breakaway-försök.

Med mera.

Jag orkar fan inte.
Men det är ju så shl vill ha det. Är du nära huvudet så är ska du stängas av.
Så är du något längre än genomsnitt är det bara att glömma att kunna spela fysiskt.

Kul...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Magnutz »

DIFLuWi skrev:
Magnutz skrev:Jag orkar fan inte.

Detta är inte längre hockey. Känslan har funnits i några säsonger men jag har avfärdat den som trams. Nu är det ett faktum:

Du FÅR inte vara aggressiv och tävla hårt i den enda lagkampsporten som finns som varit värd namnet "kampsport".

Fem matcher för det där. Hedman får fem matcher för en randomsituation.

Holtz fick tre matcher för att ha krockat med motspelare som befann sig något i vägen för en 17-åring som precis gett sig av på ett breakaway-försök.

Med mera.

Jag orkar fan inte.
Men det är ju så shl vill ha det. Är du nära huvudet så är ska du stängas av.
Så är du något längre än genomsnitt är det bara att glömma att kunna spela fysiskt.

Kul...
Det behövs sparkas folk med andra ord: De som inte förstår sig på varför Svenska Folket, och många andra hockeyfolk, strömmat till våra hockeylador år ut och år in. Det kan vara U-matcher, eller division 3-matcher eller landskamper. De som inte fattar detta måste sparkas eller börja ta rätt beslut.

Vi som sedan 70-talet och framåt fyllt de svenska arenorna trampas på och vår underhållning tas ifrån oss.

Hur är det ställt med fingertoppskänslan egentligen?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sensei »

Fem matcher är verkligen insane. Ja, det kanske är över nu. Väldigt intressant vilka effekter det får med mediakåta syltryggar på fel plats.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av diftobbe89 »

Ett gäng sossar i den där nämnden förmodligen. När ska man börja straffa puckförarna alternativt låta dom skylla sig själva när dom som elitspelare fortfarande inte lärt sig att försvara sig och vara beredd på tacklingar. Sopor.
Spela fult
Skriv svar