Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

williams skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Älskar Högström. Men det han gjorde var inte tufft, han stod inte upp för laget. Han tappade det.
Som sagt, hade Everberg gjort så mot Josefsson hade det låtit annorlunda. Inte en chans att någon i laget gillade tilltaget. Dåligt ledarskap och inget annat. Visa hjärta på plan och stå upp för laget istället.
Okej, den var inte så vacker, just att han tar tag i huvudet och sedan slår till. Så blir inte förvånad nu om han får vila lite. Det som är märkligt är hur dom nu plötsligt kan ändra sig och anmäla. Nu är han nöjd pådrivaren sanny som aldrig spelat grisigt eller gjort fula tilltag i sin aktiva karriär..

Kanske lika bra att Högström blir avstängd, så han får reboota om sig själv. Hoppas att övriga i laget har gjort detsamma.
Tycker också det är klantigt skött. Borde skickats av plan direkt.
Drevet i media är väl inget nytt. Det skrivs mest om storstadsklubbarna oavsett om det är guldfirande eller skandaler. Så kommer det alltid att vara. Örebro är inte lika intressant, typ.

Men det kan komma något gott ur detta.
Högström har varit blek senaste matcherna. Kanske kan lite vila och distans få honom på banan igen. Han var riktigt bra i början av serien. I toppform är han seriens bäste back.
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Vad hände med snabba beslut från DN? Vi har alltså inte ens samma förmiddag som vi har match fått veta om Högström får spela eller ej.
Som jag fattat det av deras uttalande så kan han inte dömas då det inte är avstängning för det han gjorde enligt reglerna. Men SHL har ändrat regler mitt under säsong tidigare. Vore iofs sjukt märkligt at göra det efter nåt har hänt.

Slår inte folk varandra nästan vid varje avblåsning framför målen under slutspelen. Ska det bli avstängningar på halva lagen då? Sen tycker jag det är sjukt töntigt att slåss både framför mål vid avblåsningar och det som Everberg och Högström gjorde.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11864
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Alltså vi kan ju inte hålla på att försvara Högströms aktion när vi hatade Svedberg i typ åtta år efter att han höll fast Ekmans klubba i Brynäs bås.

Högström skapar ju hela situationen själv, och delar ut en mycket värre smäll än Everberg som försöker komma loss.

Sen är det ju såklart skit att ligan vänder kappan efter vinden pga ett mediadrev. Men superuselt agerande av Högström framför allt nu i egenskap av kapten.
Tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11864
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gaspo skrev:Då vart flera härinne nöjda nu då. Och självklart DIF hataren Sanny.
Haha, Bajen-offer-mentalitet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1477
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Ohddan »

Roger sa ifrån. Då anmälde fort som attan!
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Han verkar ha klarat sig?

https://www.shl.se/spelarnas-sakerhet/a ... tangningar
Lita inte på det där. De lär väl uttala sig något om detta?
gaspo
Inlägg: 1531
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av gaspo »

Ohddan skrev:Roger sa ifrån. Då anmälde fort som attan!
Hela SHL’s gullegris
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ohddan skrev:Roger sa ifrån. Då anmälde fort som attan!
Och som jag tidigare påpekat - Roger is a great man!

Donkels.. höj nivån.. Jag har raderat dina dummaste grejer men håll nivån. Tack så mycket! :)
/Mod
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av pulverapa »

Högström avstängd 3 matcher. Efter att Rögle gnällt i media och hittat på att han har hjärnskakning. Om Everberg spelar mot Linköping på lördag är det ett skämt.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av ken1968 »

Marcus avstäng till 14 november

Länk https://www.shl.se/artikel/k3pmak2eq-40 ... s-hogstrom
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Högström avstängd 3 matcher. Efter att Rögle gnällt i media och hittat på att han har hjärnskakning. Om Everberg spelar mot Linköping på lördag är det ett skämt.
Blir kul när alla spelare ska stängas av 3 matcher vid varje fight. Då kan det förekomma bra många slag. 10-20 är väl inte ovanligt.
Varje gruff framför målvakteen. Inte ovanligt det delas ut slag då. Jag får gärna bort det då jag tycker det är töntigt men svårt att se SHL vara konsekventa.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1477
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Ohddan »

Jul att en anledning är att Everberg inte kan försvara sig. Vem bakband honom undrar jag.
m0ng00se
Inlägg: 1475
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

Helt rätt med en avstängning på Högström och han borde ha skickats av på en gång när det hände! Sånt där hör inte hemma på en hockeyplan.

Hoppas han nu tar avstängningen på rätt sätt. Rebootar och börjar om för som han spelat på sistone med den här idiotgrejen på Everberg som "pricken över i:et" så verkar han vara i stort behov av en omstart
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11864
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:
Ohddan skrev:Roger sa ifrån. Då anmälde fort som attan!
Och som jag tidigare påpekat - Roger is a great man!

Donkels.. höj nivån.. Jag har raderat dina dummaste grejer men håll nivån. Tack så mycket! :)
/Mod
3.0?
Kämpa : 8)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar