Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Support 81 skrev:
TheForsa skrev:
Daniel942 skrev:
TheForsa skrev:Verkar som Berglund slutat följa DIF på Instagram.
Felaktigt
Jaså?


kan någon av er förklara hur är det ? följer inte följer ?
Jag kan se att han inte följer DIF längre.

Går jag in på DIF Hockeys instagram och klickar på följare och söker på "bergdawg21" så står det Inga användare hittades.
daaviid
Inlägg: 4227
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:Vad för förklaring vill folk ha? Vi är inte villiga att betala vad som krävs för hans tjänster. Är väl inte svårare än så.
Vi vill nog, men vet inte om vi kan är nog mer korrekt. Jocke har ju hela tiden påpekat utåt att man vill ha Berglund kvar men att man inte vet något förrän i September. Om Berglund sedan vill säkra sitt kontrakt innan dess är ju svårare att styra över.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

TheForsa skrev:
Support 81 skrev:
TheForsa skrev:
Daniel942 skrev:
TheForsa skrev:Verkar som Berglund slutat följa DIF på Instagram.
Felaktigt
Jaså?


kan någon av er förklara hur är det ? följer inte följer ?
Jag kan se att han inte följer DIF längre.

Går jag in på DIF Hockeys instagram och klickar på följare och söker på "bergdawg21" så står det Inga användare hittades.
Kolla åt andra hållet istället :) han kanske är privat nu dock.
DIF!
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

TheForsa skrev:Går jag in på DIF Hockeys instagram och klickar på följare och söker på "bergdawg21" så står det Inga användare hittades.
Daniel942 skrev:Kolla åt andra hållet istället :) han kanske är privat nu dock.
Gick in på Josefsons, Högström och Dickens instagram och klicka på följare och sökte och där ser man att han följer dom, men inte DIF. Aja det är inget att lägga så stor vikt vid när Sundlöv gått ut med att dom e 100% överens om ett 2årskontrakt om de får in tillräckligt med pengar.
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kh31d4r »

https://hockeybladet.nu/ligor/shl/pappa ... tsforslag/

Brunsås skämmer ut sig som vanligt. Är det så illa ställt ekonomiskt att de behöver blåsa sina supportrar i tron att det är Bulan de donerar till?
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 658
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Jag är glad att vi har en ansvarsfull sportchef som inte beter sig lika löjeväckande desperat som Sundlöv gör. Det här är väl verkligen helt fel tid att vara riskbenägen. De ska alltså maxa ut spelarbudgeten en säsong när ingen kan ha en blekaste aning om hur intäkterna kommer se ut. Det de kommer få in på den där insamlingen lär inte ens täcka en månadslön. Det är väl förvisso varje neandertalares dröm att ha en sån ledare, men det slutar ju allt som oftast inte särskilt väl. Men det är klart, har man lite smakfullt kommunfiffel som huvudkudde så kan man nog sova ganska gott ändå.

Nu har ju tyvärr Brynäs bara fyra pers på läktaren match efter match men skulle det inte bli någon publik under nästa säsong finns det ju faktiskt någonting positivt med det.

Alla verkar vara ganska eniga om att Berglund underpresterade sett till förväntningarna, men det verkar också vara något slags ovedersäglig sanning att han plötsligt ska dominera hela ligan nästa säsong. Att en så pass rutinerad spelare inte klarar av att komma upp i nivå över en hel säsong, det kan väl knappast enbart förklaras med att han inte spelade matcher på åtta månader? Förmodligen har han inte särskilt mycket mer i sig än vad han visade förra säsongen och det låter jag gladeligen Brynäs och Gävle spräcka kommunbudgeten för. Lycka till!
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Rudi skrev:Jag är glad att vi har en ansvarsfull sportchef som inte beter sig lika löjeväckande desperat som Sundlöv gör. Det här är väl verkligen helt fel tid att vara riskbenägen. De ska alltså maxa ut spelarbudgeten en säsong när ingen kan ha en blekaste aning om hur intäkterna kommer se ut. Det de kommer få in på den där insamlingen lär inte ens täcka en månadslön. Det är väl förvisso varje neandertalares dröm att ha en sån ledare, men det slutar ju allt som oftast inte särskilt väl. Men det är klart, har man lite smakfullt kommunfiffel som huvudkudde så kan man nog sova ganska gott ändå.

Nu har ju tyvärr Brynäs bara fyra pers på läktaren match efter match men skulle det inte bli någon publik under nästa säsong finns det ju faktiskt någonting positivt med det.

Alla verkar vara ganska eniga om att Berglund underpresterade sett till förväntningarna, men det verkar också vara något slags ovedersäglig sanning att han plötsligt ska dominera hela ligan nästa säsong. Att en så pass rutinerad spelare inte klarar av att komma upp i nivå över en hel säsong, det kan väl knappast enbart förklaras med att han inte spelade matcher på åtta månader? Förmodligen har han inte särskilt mycket mer i sig än vad han visade förra säsongen och det låter jag gladeligen Brynäs och Gävle spräcka kommunbudgeten för. Lycka till!
+1

Sedan handlar det bara om pengar? för en snubbe som redan spelat in pengar för flera generationer framöver,150-200mille? https://www.hockeypuls.se/logga-in/berg ... anska-stor
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kh31d4r »

gaspo skrev:
Rudi skrev:Jag är glad att vi har en ansvarsfull sportchef som inte beter sig lika löjeväckande desperat som Sundlöv gör. Det här är väl verkligen helt fel tid att vara riskbenägen. De ska alltså maxa ut spelarbudgeten en säsong när ingen kan ha en blekaste aning om hur intäkterna kommer se ut. Det de kommer få in på den där insamlingen lär inte ens täcka en månadslön. Det är väl förvisso varje neandertalares dröm att ha en sån ledare, men det slutar ju allt som oftast inte särskilt väl. Men det är klart, har man lite smakfullt kommunfiffel som huvudkudde så kan man nog sova ganska gott ändå.

Nu har ju tyvärr Brynäs bara fyra pers på läktaren match efter match men skulle det inte bli någon publik under nästa säsong finns det ju faktiskt någonting positivt med det.

Alla verkar vara ganska eniga om att Berglund underpresterade sett till förväntningarna, men det verkar också vara något slags ovedersäglig sanning att han plötsligt ska dominera hela ligan nästa säsong. Att en så pass rutinerad spelare inte klarar av att komma upp i nivå över en hel säsong, det kan väl knappast enbart förklaras med att han inte spelade matcher på åtta månader? Förmodligen har han inte särskilt mycket mer i sig än vad han visade förra säsongen och det låter jag gladeligen Brynäs och Gävle spräcka kommunbudgeten för. Lycka till!
+1

Sedan handlar det bara om pengar? för en snubbe som redan spelat in pengar för flera generationer framöver,150-200mille? https://www.hockeypuls.se/logga-in/berg ... anska-stor
Verkar ju vara hans farsa som är girig och tycker att han ska spela i Schweiz istället, medan Bulan själv vill spela i Sverige...
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jag har verkligen inget emot Berglund. Verkligen helskön snubbe och en fantastisk hockeyspelare.
Men ett troligt faktum är att Berglund förmodligen har ett större "eget kapital" än DIF Hockey och Brynäs tillsammans. Och nog för att han är "värd" en månadslön på 3-400k+ (vilket är rimligt med SHL-mått mätt) så måste man ändå, under rådande situation, begripa att Jocke inte kan göra ett sådant erbjudande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av elklingo »

TheForsa skrev:
Support 81 skrev:
TheForsa skrev:
Daniel942 skrev:
TheForsa skrev:Verkar som Berglund slutat följa DIF på Instagram.
Felaktigt
Jaså?


kan någon av er förklara hur är det ? följer inte följer ?
Jag kan se att han inte följer DIF längre.

Går jag in på DIF Hockeys instagram och klickar på följare och söker på "bergdawg21" så står det Inga användare hittades.
Jo han följer DIF.

Bild
"Målsättning: Top 6"
rikkard
Inlägg: 1295
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Berglund är inte spelaren vi behöver i det här läget. Han är en center och vi har redan våra centrar klara. Det fanns ingen kemi mellan Josefsson och Berglund. De gjorde varandra sämre. Smart, om än tufft att släppa honom.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

elklingo skrev:
TheForsa skrev:
Support 81 skrev:
Daniel942 skrev:
TheForsa skrev:Verkar som Berglund slutat följa DIF på Instagram.
Felaktigt


kan någon av er förklara hur är det ? följer inte följer ?
Jag kan se att han inte följer DIF längre.

Går jag in på DIF Hockeys instagram och klickar på följare och söker på "bergdawg21" så står det Inga användare hittades.
Jo han följer DIF.

Bild
Ok, konstigt de blir så när man söker på följare. Prova själv så får du se.

Edit: jag ser nu att det blir samma för flera spelare än Berglund. Så my bad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels-2.0 skrev:
SirDIFalot skrev:Vad för förklaring vill folk ha? Vi är inte villiga att betala vad som krävs för hans tjänster. Är väl inte svårare än så.
Men 37och 56:s tjänster betalar vi på utan ett uns av tvekan...
Vi har inte skrivit något avtal med Norell sedan 2018 och inte med Hank sen mars 2019. Dessutom helt andra spelartyper i en helt annan prisklass. Förstår inte jämförelsen överhuvudtaget.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Berglund var en besvikelse för mig förra säsongen. Hans svaga skridskoåkning var ofta ett problem. Att han petades ut på en vinge och inte fick spela center som han vill var rätt talande. Sen har han ju så stor grundtalang att han ändå klämmer fram 30 poäng med så pass mycket istid som han fick. Men jag tror faktiskt att Berglund inte är det bästa vi kan investera samma pengar i inför 20/21. Han hade varit signat för länge sedan om DIF var helnöjda med honom ifjol.


Jocke har mitt fulla förtroende.
Expert.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

SirDIFalot skrev:Berglund var en besvikelse för mig förra säsongen. Hans svaga skridskoåkning var ofta ett problem. Att han petades ut på en vinge och inte fick spela center som han vill var rätt talande. Sen har han ju så stor grundtalang att han ändå klämmer fram 30 poäng med så pass mycket istid som han fick. Men jag tror faktiskt att Berglund inte är det bästa vi kan investera samma pengar i inför 20/21. Han hade varit signat för länge sedan om DIF var helnöjda med honom ifjol.


Jocke har mitt fulla förtroende.
Så om nu Berglund är passé vad är det bästa vi kan investera i och ett större problem än Berglunds sega skridskoåkning är att 37 och 56 får för mycket istid nästa säsong detta måste på varje sätt förhindras då dom o snitt gör minst ett horribelt misstag per match som inte är värdigt på den nivå som dom spelar på
Ceterum censeo Solna esse delendam
Låst