Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev:
kaminor skrev:
mb81 skrev:
Jag tycker man ska spela så här:
Wille-Josefson-Holtz
Dick-Basse-Bokk
Ågren-Haga-Linus
Hank-Wandell-Bergfors
Östman/Grewe/Bjerselius
Jag är enig. Det borde bli Berget som får flytta ned.
Fjärdekedjan funkar ju bra, varför ändra på den? Andra måste komma igång, alternativt sätta ngn av dem på bänken men de har ju verkligen visat att de funkar ihop tidigare år.
Tredje har ju inte funkat men alltid ngn borta där så ingen kontinuitet.

Tycker vi tog in fel typ av back, skulle behöva en Urbom eller liknande. Stora problemet har ju varit att städa framför eget mål med många insläppta. Framåt har det ju ändå känts helt ok.
Fjärdekedjan tycker inte jag funkat så bra men man har såklart lite lägre krav på den än en kedja som Basses. Bokk måste in nånstans och det skulle kännas konstigt att peta någon av spelarna från en toppkedja för att inte röra Hank eller Grewe. Bergfors har funkat i en liknande kedja förut och jag har svårare att se Bokk i en sådan kedja. Får man ner Bergfors i fjärde tror jag den kan få många defensiva zonstarter till offensiva på ett annat sätt även fast det kommer hämma Bergfors produktion.

Tredjekedjan om det nu ska vara Ågren-Haga-Andersson har väl spelat typ 1,5 match ihop. Andersson har varit skadad och nu är Haga avstängd. Svårt att säga om den funkat eller ej.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
BigJ skrev:
kaminor skrev:
mb81 skrev:
Jag tycker man ska spela så här:
Wille-Josefson-Holtz
Dick-Basse-Bokk
Ågren-Haga-Linus
Hank-Wandell-Bergfors
Östman/Grewe/Bjerselius
Jag är enig. Det borde bli Berget som får flytta ned.
Fjärdekedjan funkar ju bra, varför ändra på den? Andra måste komma igång, alternativt sätta ngn av dem på bänken men de har ju verkligen visat att de funkar ihop tidigare år.
Tredje har ju inte funkat men alltid ngn borta där så ingen kontinuitet.

Tycker vi tog in fel typ av back, skulle behöva en Urbom eller liknande. Stora problemet har ju varit att städa framför eget mål med många insläppta. Framåt har det ju ändå känts helt ok.
Fjärdekedjan tycker inte jag funkat så bra men man har såklart lite lägre krav på den än en kedja som Basses. Bokk måste in nånstans och det skulle kännas konstigt att peta någon av spelarna från en toppkedja för att inte röra Hank eller Grewe. Bergfors har funkat i en liknande kedja förut och jag har svårare att se Bokk i en sådan kedja. Får man ner Bergfors i fjärde tror jag den kan få många defensiva zonstarter till offensiva på ett annat sätt även fast det kommer hämma Bergfors produktion.

Tredjekedjan om det nu ska vara Ågren-Haga-Andersson har väl spelat typ 1,5 match ihop. Andersson har varit skadad och nu är Haga avstängd. Svårt att säga om den funkat eller ej.
Jag har inte järnkoll hur det ser ut efter senaste men vår fjärdekedja har legat riktigt bra till i defensiva zonstarter till offensiva. Vetetusan om man skall in där och peta.
Tror mer på att flytta på lillfimpen och in med Berget där. Östman får vila sig i form och Bokken får kliva in där istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
BigJ skrev:
kaminor skrev:
mb81 skrev:
Jag tycker man ska spela så här:
Wille-Josefson-Holtz
Dick-Basse-Bokk
Ågren-Haga-Linus
Hank-Wandell-Bergfors
Östman/Grewe/Bjerselius
Jag är enig. Det borde bli Berget som får flytta ned.
Fjärdekedjan funkar ju bra, varför ändra på den? Andra måste komma igång, alternativt sätta ngn av dem på bänken men de har ju verkligen visat att de funkar ihop tidigare år.
Tredje har ju inte funkat men alltid ngn borta där så ingen kontinuitet.

Tycker vi tog in fel typ av back, skulle behöva en Urbom eller liknande. Stora problemet har ju varit att städa framför eget mål med många insläppta. Framåt har det ju ändå känts helt ok.
Fjärdekedjan tycker inte jag funkat så bra men man har såklart lite lägre krav på den än en kedja som Basses. Bokk måste in nånstans och det skulle kännas konstigt att peta någon av spelarna från en toppkedja för att inte röra Hank eller Grewe. Bergfors har funkat i en liknande kedja förut och jag har svårare att se Bokk i en sådan kedja. Får man ner Bergfors i fjärde tror jag den kan få många defensiva zonstarter till offensiva på ett annat sätt även fast det kommer hämma Bergfors produktion.

Tredjekedjan om det nu ska vara Ågren-Haga-Andersson har väl spelat typ 1,5 match ihop. Andersson har varit skadad och nu är Haga avstängd. Svårt att säga om den funkat eller ej.
Jag har inte järnkoll hur det ser ut efter senaste men vår fjärdekedja har legat riktigt bra till i defensiva zonstarter till offensiva. Vetetusan om man skall in där och peta.
Tror mer på att flytta på lillfimpen och in med Berget där. Östman får vila sig i form och Bokken får kliva in där istället.
Jag vill som sagt inte röra på Josefsson och ungtupparna då de funkat bra. Och då ska Bokk in som högerforward i en andra eller tredjekedja. Bergfors tror jag passar mycket bättre i en fjärdekeja än Linus Andersson. Då han dessutom funkat bra med Wandell tidigare så tror jag det skulle lyfta fjärdekedjan. Sen har väl inte fjärdekedjan varit vårt problem utan att vi innan matchen mot HV iaf bara hade Josefsons kedja som producerade. Jag tycker min blir den mer naturliga med:
Wille-Josefson-Holtz
Dick-Basse-Bokk
Ågren-Haga-Linus
Hank-Wandell-Berget

Hur tänker du dig?
Berget-Josefson-Holtz
Dick-Basse-Wille
Bokk-Haga-Linus/Ågren
Hank-Wandell-Grewe

Nån av Ågren eller Linus blir utanför laget om vi behålller fjärdekedjan intakt. Just nu är Haga avstängd men endast en match till. Jag menade alltså när laget är fullt. Blir också en konstig fördelning väster och högerforwards.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Det mest naturliga är att Greve eller Östman blir trettonde forward när samtliga forwards är tillgängliga och om Hedman kommer tillbaka så spetsar vi truppen ytterligare
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17504
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels-2.0 skrev:Det mest naturliga är att Greve eller Östman blir trettonde forward när samtliga forwards är tillgängliga och om Hedman kommer tillbaka så spetsar vi truppen ytterligare
Håll inte andan
Expert.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Robban lät lite kryptisk på presskonferensen efteråt där "han såg framför sig en bulldozer/stor traktor framför egen kasse" sen igen "stor traktor" och ett kryptiskt leende. Är det nån på ingång? Urbom, Englund?!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Urbom hade varit en fin present till nästa vecka. Nått behöver helt klart in NU. Högas avstängning gjorde det ännu mer akut...
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev:Urbom hade varit en fin present till nästa vecka. Nått behöver helt klart in NU. Högas avstängning gjorde det ännu mer akut...
Ett korttidslån skulle väl vara ok med tanke på Toms skada men att värva nån för en längre period vore konstigt med tanke på att vi har åtta backar på kontrakt och situationen är som den är.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Synd att vi inte kunde lägga beslag på Lagesson på nåt vänster.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Doyle skrev:Urbom hade varit en fin present till nästa vecka. Nått behöver helt klart in NU. Högas avstängning gjorde det ännu mer akut...

tror Englund blir bättre av dom 2
med dagens nya regler så skulle urbom sitta utvisad alldeles för mycket den typen av spel är ett minne blot !
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

samtliga här tycker att Hank kan användas som 13e då i alla defensiva box mm
Och då match behöver hållas stängd använda Hank i utvilat tillstånd i jobbiga defensiva situationer

och försöka få även 4e att bidra med mål

wille josep holtz
dick basse ågren
bokk haga linus
Berget Wandell Greve
hank 13e petas in där vi behöver defensiv

östman vid skador
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hawk »

kaminor skrev:Synd att vi inte kunde lägga beslag på Lagesson på nåt vänster.
Väldigt synd!
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Support 81 skrev:samtliga här tycker att Hank kan användas som 13e då i alla defensiva box mm
Och då match behöver hållas stängd använda Hank i utvilat tillstånd i jobbiga defensiva situationer

och försöka få även 4e att bidra med mål

wille josep holtz
dick basse ågren
bokk haga linus
Berget Wandell Greve
hank 13e petas in där vi behöver defensiv

östman vid skador
Inte jag. Jag tycker Hank ska få mer istid istället för mindre.
Haga i all ära men ser hellre Ågren som center med Hank.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2272
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
Support 81 skrev:samtliga här tycker att Hank kan användas som 13e då i alla defensiva box mm
Och då match behöver hållas stängd använda Hank i utvilat tillstånd i jobbiga defensiva situationer

och försöka få även 4e att bidra med mål

wille josep holtz
dick basse ågren
bokk haga linus
Berget Wandell Greve
hank 13e petas in där vi behöver defensiv

östman vid skador
Inte jag. Jag tycker Hank ska få mer istid istället för mindre.
Haga i all ära men ser hellre Ågren som center med Hank.
Absolut rätt, Hank är DIF
Manijock
Inlägg: 7785
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Det här laget saknar mycket. Men nummer 1 och det mest prekära är avsaknaden av backar som kan föra sig i egen zon. Just nu har vi Tom.... Högström tar sig fram med speluppfattning! JP, Simon, Björnfot, Norell och Ekberg är fullständigt sneda. Inte sett Nardellla tillräckligt! Vi har byggt backsidan med små sprättiga spelare som lätt drabbas av stress och rusar. Mycket fart och vilja, inga skallar. Väldigt tydligt!

Urbom hade varit exemplarisk. Fortfarande ett grovt tjänstefel att vi gjorde oss av med honom och behöll Garrison. Sådana spelare som både är starka fysiskt, psykiskt och med bra händer, växer inte på träd. Inga direkta svagheter efter att han städade bort onödiga utvisningar.
Låst