Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Dubbelpost
Senast redigerad av EspenK den 2019-08-26 18:48:46, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Så här gör vi:
Cehlin på tryout(är han free agent?) tills vi vet hur Bema gör. Inte hela världen att ha en injuryprone spelare i ett sånt läge. Brodecki? Nja. Jag tror nog det är en tredjelina på honom och såna har vi redan gott om.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

EspenK skrev:Så här gör vi:
Cehlin på tryout(är han free agent?) tills vi vet hur Bema gör. Inte hela världen att ha en injuryprone spelare i ett sånt läge. Brodecki? Nja. Jag tror nog det är en tredjelina på honom och såna har vi redan gott om.
Är Cehlin ens kvitt sin hjärnskakning än?
peter johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Jag tycker följande när det gäller Dick att visst när han är som bäst som han var i slutspelet då ska han absolut få en plats i truppen men inte som i dagsläget då han är längder från övriga truppen träningsmässigt och det vore ett svek mot truppen att ta in en spelare på dom premisserna att"ja men han kommer att leverera i ett kommande slutspel" hade jag själv aldrig gjort och ska vi vara riktigt ärliga så var han inte alls bra resterande del av förra säsongen innan slutspelet och dessutom mycket skadad i sitt knä från och till !!! Det man måste fråga sig är att OM knät/na är fitt for fight och vart ligger han i den fysiska statusen ??? innan dess nej tack ! Dick Axelsson i all ära men en halvtränad/skadad Dick är inget att ha tyvärr enligt min åsikt. Däremot en fulltränad och frisk Dick JA TACK :D :D
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Troligen betydligt bättre form än Berglund men visst... Dessutom bidrog han visst tidigare på säsongen. Grejen för honom bara är att en spelare som honom måste spela dubbelt så bra som alla andra för att bli accepterad i DIF. Av diverse anledningar! Det var han i slutspelet och då vart det annat ljud i skällan. Men när han bidrog mera normalt så var han bedrövlig enligt vissa.

Knäet är naturligtvis en oro. Men där är ju till exempel Sillen en betydligt större chansning. Max 10% chans till lycka.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Troligen betydligt bättre form än Berglund men visst... Dessutom bidrog han visst tidigare på säsongen. Grejen för honom bara är att en spelare som honom måste spela dubbelt så bra som alla andra för att bli accepterad i DIF. Av diverse anledningar! Det var han i slutspelet och då vart det annat ljud i skällan. Men när han bidrog mera normalt så var han bedrövlig enligt vissa.

Knäet är naturligtvis en oro. Men där är ju till exempel Sillen en betydligt större chansning. Max 10% chans till lycka.
Det är en myt att Dick var dålig tidigare under säsongen. Dock inte lika bra som i slutspelet(men det behövs väl knappt säga).
Jag vet att du inte gillar den underliggande statistiken så mycket men både corsi och expected goals för och emot var riktigt bra under grundserien.

Jag tror och hoppas Dick blir klar hyfsat snart. Har svårt att se några vettiga ersättare till Bemström så här sent nu.

Cehlin som jag var inne på tidigare och då på ett prestationsbaserat kontrakt(low risk high reward) kan man nog glömma helt. Undrar om han ens kommer spela hockey igen. Känns som han borde varit klar för nån klubb nu om han varit friskförklarad. Eller åtminstone att man hade läst något om det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Lång intervju med Jocke om bland annat Dick i bladet.


– Man ska inte prata runt ämnet. Dicks utmaning är att han inte har orken att vara uthållig i sin träning, det har han själv sagt, och då hade han dominerat i NHL. Nu är det upp till honom i hur många matcher han orkar dominera i, säger Eriksson.
Expert.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Lång intervju med Jocke om bland annat Dick i bladet.


– Man ska inte prata runt ämnet. Dicks utmaning är att han inte har orken att vara uthållig i sin träning, det har han själv sagt, och då hade han dominerat i NHL. Nu är det upp till honom i hur många matcher han orkar dominera i, säger Eriksson.
Intressant intervju tycker jag. Ska bli kul att höra det i podd imorgon. Verkar som Jocke redan nu tagit i beräkning att fotbollens guldjakt kommer påverka hockeyn och publiksiffrorna negativt under hösten. Hoppas dock att DIF-abstinensen blir stor hos många av de som mest går på bollen sen och det inte påverkas så mycket i långa loppet.
Sedan har vi en aspekt i hur fotbollshösten påverkar våra publiksiffror.
PETTAX
Inlägg: 184
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

finns det risk att Dicken hamnar i Brynäs? eller Örebro för den delen? Signa honom på ett tryout kontrakt tills vi vet hur det blir med bemström.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

PETTAX skrev:finns det risk att Dicken hamnar i Brynäs? eller Örebro för den delen? Signa honom på ett tryout kontrakt tills vi vet hur det blir med bemström.
Knappast nån risk att hamnar i Brynäs nu när de värvat Brodecki och redan innan hade rätt tjockt samtidigt som de behöver plats om Boqvist skulle komma tillbaka.

Till Örebro finns väl en liten risk som blev större när de tappade(dumpade) Kerby Rychel. Sen är väl Linköping(om man älskar att åka bil) det sista riktiga alternativet om han ska bo i Stlm och pendla till en annan klubb. Om de ska värva så är det en center. Det kommer inte vara Dick.

Så ska han spela i SHL och bo i Sthlm så är det en stor chans att han spelar hos oss och en minimal i Örebro och sen tycker iaf inte jag det finns några andra vettiga alternativ.

Kan han tänka sig flytta(förmodligen om vi ger ett skambud/inget bud alls) så finns ju ändå bara Skellefteå och eventuellt HV som letar fler forwards. Det känns som vi sitter i ett bra förhandlingsläge och Jocke försöker komma undan så billigt som möjligt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

PETTAX skrev:finns det risk att Dicken hamnar i Brynäs? eller Örebro för den delen? Signa honom på ett tryout kontrakt tills vi vet hur det blir med bemström.
Dicken är på SVT i CHL-studion, matchen mellan Luleå och Augsburg.
Jag har inte tyckt varken från eller till tidigare men nu får fan Jocke agera.
Spelar mindre roll att ha Dick ett år eller Bema ett år. Den ena har vi ju redan så det känns onödigt snålt om man skall gå och vänta på att en lönepost för Bemström försvinner.
"We want Dick"
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
PETTAX skrev:finns det risk att Dicken hamnar i Brynäs? eller Örebro för den delen? Signa honom på ett tryout kontrakt tills vi vet hur det blir med bemström.
Dicken är på SVT i CHL-studion, matchen mellan Luleå och Augsburg.
Jag har inte tyckt varken från eller till tidigare men nu får fan Jocke agera.
Spelar mindre roll att ha Dick ett år eller Bema ett år. Den ena har vi ju redan så det känns onödigt snålt om man skall gå och vänta på att en lönepost för Bemström försvinner.
"We want Dick"
Dessutom har Bemström knappt någon lön. Bara för Bemström försvinner så frigörs det jnte några summor som är i närheten av Dicks eller någon spelare i hans kaliber.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Dicken flörtade rejält med kaffe.
Betydligt kyligare när DIF kommer på tal. Nämner Kaffe och Indianerna som favoriter men inget om DIF.

Hoppas av förhandlingsstrategiska skäl. Man kan lätt tolka det som en viss bitterhet mot oss.

Märklig soppa när vi inte förlänger med vår klart bästa slutspelslirare.
Kan vara knäna som fäller avgörandet om man anser att det inte är värt risken.

Hoppas fortfarande han signar strax.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Dicken flörtade rejält med kaffe.
Betydligt kyligare när DIF kommer på tal. Nämner Kaffe och Indianerna som favoriter men inget om DIF.

Hoppas av förhandlingsstrategiska skäl. Man kan lätt tolka det som en viss bitterhet mot oss.

Märklig soppa när vi inte förlänger med vår klart bästa slutspelslirare.
Kan vara knäna som fäller avgörandet om man anser att det inte är värt risken.

Hoppas fortfarande han signar strax.
Klart att Dick funderat på att sitta i tv i framtiden. Den tryouten kan man inte göra om man sitter på kontrakt och skall spela. Win-win för alla.
Men det är dags att sluta med charaderna och sätta Dicken på ett 1+1 nu. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Märkligt är verkligen ordet. Garanterat inte det ekonomiska som felar. Han skulle troligen skriva på för ett low-line pris. Snarare som ni säger, risken med knät. Men tycker uppsidan är så brutalt mycket större att den lilla risken knappt borde göra utslag på radarn.

Sen har vi ju skrikit efter hans egenskaper i våra träningsmatcher. Fortfarande inte ersatt Dick i nuvarande lag. Berglund och Josef är puck och handledsspelare. Resten är gravt beroende att spela med sådana. Strandberg kan inte leda en lina, Haga kan inte, Bergfors kan inte. Vi kommer bli så sjukt beroende av en lina framåt. En lina som dessutom leds av, just det, en skadebenägen spelare. Nuff Said!
Låst