Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev:Jag vill inte pissa på folks parad men så länge vi sitter i en hyrd gammal arena med tränings och runtomkring-standard som knappt var modernt på 80-talet så kommer få eller inga hetare spelare komma hit på de löner vi kan erbjuda.

Dagens professionella hockeyspelare behöver en standard som vi inte har och då är det färre som söker sig till DIF.
Du är helt rätt ute där. Arenastandarden är pinsam och vi måste ju ha sämre möjligheter än lagen i Kazakstan och andra länder österut. Minns när Thoresen la ut en bild på Twitter där det regnade in i omklädningsrummet.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Jag vill inte pissa på folks parad men så länge vi sitter i en hyrd gammal arena med tränings och runtomkring-standard som knappt var modernt på 80-talet så kommer få eller inga hetare spelare komma hit på de löner vi kan erbjuda.

Dagens professionella hockeyspelare behöver en standard som vi inte har och då är det färre som söker sig till DIF.
Därför vi bygger så mycket på stockholmare. Också väldigt viktigt att ha en bra juniorverksamhet för att bygga bra relationer.
Som tur är vi Sveriges största stad och alla vettiga stockholmare kan inte tänka sig att bo någon annanstans i Sverige.
Ja det är en sund strategi men vi sitter långt ner i konkurrensen och det är klart att det påverkar. Man kan jämföra med tex Malmö där en spelare kan ta bilen 10-15min från villan och parkera direkt utanför en dörr som innehåller allt som en hockeyspelare behöver på en och samma plats. Eller Västra Frölunda som tom har isytor att köra på 24/7 om det behövs.

Stockholm är till sin natur en bilfientlig kommunikationsmässig mardröm och Hovet må vara en klassisk borg men det är INTE en ståndmässig träningsanläggning.

Om man jämför med arbetsgivare utanför hockey är vissa andra lag som hippa IT-firmor med moderna lokaler för både arbete, friskvård, samkväm och kommunikationsmöjligheter medan DIF en skrubb i bakre delen av sunkig trång källarlokal utan p-plats.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev:
Praetori skrev:Jag vill inte pissa på folks parad men så länge vi sitter i en hyrd gammal arena med tränings och runtomkring-standard som knappt var modernt på 80-talet så kommer få eller inga hetare spelare komma hit på de löner vi kan erbjuda.

Dagens professionella hockeyspelare behöver en standard som vi inte har och då är det färre som söker sig till DIF.
Du är helt rätt ute där. Arenastandarden är pinsam och vi måste ju ha sämre möjligheter än lagen i Kazakstan och andra länder österut. Minns när Thoresen la ut en bild på Twitter där det regnade in i omklädningsrummet.
Kommer krävas att Hovet rasar och skördar dödsoffer. Då kanske vi kan få njuta av ett SM-guld, när ett tusentals av våra bröder plockats ut ur massorna.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Känns tråkigt att man inte hört något eller blivit klart med Björnfot än till denna säsong tills NHL startar igen i höst. Lennström och Höglander är redan klara för sina klubbar och Bromé, Händemark och Sandin verkar vara så gott som klara för sina klubbar. Vore ultimat att få in han på lån. Framförallt så länge vi inte får in något annat på backplatsen.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Ja verkligen. Känns helt klart oroande då vi inte verkar ha något på G. Dick var enda positiva livstecknet. Har sedan varit tyst emedan konkurrenterna rustar flr fullt :(
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Doyle skrev:Ja verkligen. Känns helt klart oroande då vi inte verkar ha något på G. Dick var enda positiva livstecknet. Har sedan varit tyst emedan konkurrenterna rustar flr fullt :(
Jag är inte orolig. Men en back borde vi ändå få in. Då är det perfekt med Björnfot tills vidare iaf. Både ekonomiskt och kvalitetsmässigt.
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Momentumet »

Varifrån kommer pratet om Björnfot? Till skillnad från Höglander, Lennström med flera som förra året spelade i SHL så har ju Björnfot redan gjort en säsong i Nordamerika.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Momentumet skrev:Varifrån kommer pratet om Björnfot? Till skillnad från Höglander, Lennström med flera som förra året spelade i SHL så har ju Björnfot redan gjort en säsong i Nordamerika.
Det gäller spelare som har ett SHL-kontrakt men är "tjänstlediga" för att spela i NHL. Som jag fattat det gäller det Höglander, Sandin, Bromé, Lennström, Händemark och Björnfot.

https://hockeynews.se/articles/14936/
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Doyle skrev:Ja verkligen. Känns helt klart oroande då vi inte verkar ha något på G. Dick var enda positiva livstecknet. Har sedan varit tyst emedan konkurrenterna rustar flr fullt :(
Jag är inte orolig. Men en back borde vi ändå få in. Då är det perfekt med Björnfot tills vidare iaf. Både ekonomiskt och kvalitetsmässigt.
Jag hoppas verkligen att vi lyckas/vågar knyta till oss Philip Holm. Får vi in honom i år kan han bli en av få i modern tid som kommer upp i över 500 matcher i djurgårdströjan. Perfekt ålder för ett kontrakt på 3-4 år som mycket väl skulle kunna förlängas med ytterligare ett par säsonger efter det.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
Doyle skrev:Ja verkligen. Känns helt klart oroande då vi inte verkar ha något på G. Dick var enda positiva livstecknet. Har sedan varit tyst emedan konkurrenterna rustar flr fullt :(
Jag är inte orolig. Men en back borde vi ändå få in. Då är det perfekt med Björnfot tills vidare iaf. Både ekonomiskt och kvalitetsmässigt.
Jag hoppas verkligen att vi lyckas/vågar knyta till oss Philip Holm. Får vi in honom i år kan han bli en av få i modern tid som kommer upp i över 500 matcher i djurgårdströjan. Perfekt ålder för ett kontrakt på 3-4 år som mycket väl skulle kunna förlängas med ytterligare ett par säsonger efter det.
Håller med. Skulle passa perfekt i lagbygget i år också och bygga långsiktigt på. Känns som han kan vara färdig med spel utomlands också om vi har tur. Nu när Färjestad värvade Virtanen så är det väldigt få lag i SHL som söker backar också.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AHL verkar starta den 4:e december. Det lär öppna upp en hel del möjligheter för oss. NHL-klubbarna lär vara mer villiga att spelare gör en säsong i Europa istället. Lär bli lättare att värva från nordamerika. Så kan vara en stor fördel att vi är en av få klubbar som fortfarande har plats i truppen.

Om Björnfot inte ska spela juniorhockey i nordamerika är vi enda alternativet. Och juniorhockey för en spelare som redan gjort debut i NHL känns föga troligt.

Kollar man sedan spelare som är kontraktslösa i AHL bland svenskarna så finns bland annat Lagesson, Englund, Keps-Classe och Vejdemo. Jag har ingen superkoll på troligheten om de får förlängt eller ej men känns som ett år det är troligare att få hem spelare än tidigare. Sen ska vi bara ha in en back och en forward över hela säsongen så alla kan inte komma. Bjrnfot får man nog bara räkna som bonus en kort stund.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:AHL verkar starta den 4:e december. Det lär öppna upp en hel del möjligheter för oss. NHL-klubbarna lär vara mer villiga att spelare gör en säsong i Europa istället. Lär bli lättare att värva från nordamerika. Så kan vara en stor fördel att vi är en av få klubbar som fortfarande har plats i truppen.

Om Björnfot inte ska spela juniorhockey i nordamerika är vi enda alternativet. Och juniorhockey för en spelare som redan gjort debut i NHL känns föga troligt.

Kollar man sedan spelare som är kontraktslösa i AHL bland svenskarna så finns bland annat Lagesson, Englund, Keps-Classe och Vejdemo. Jag har ingen superkoll på troligheten om de får förlängt eller ej men känns som ett år det är troligare att få hem spelare än tidigare. Sen ska vi bara ha in en back och en forward över hela säsongen så alla kan inte komma. Bjrnfot får man nog bara räkna som bonus en kort stund.
Spelmässigt bland backarna du nämner presterade Lagesson bäst under sin sejour här. Tycker han var i det närmaste felfri i sitt spel, dolt outstanding och jävligt underskattad.

Men egna produkter kommer ju, och ska, prioriteras. Claesson är ju den som skulle bidra mest i båda sidor av isen. Men jag är galet svag för Lagessons säsong här alltså. Har dock inte sett honom sedan dess.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:AHL verkar starta den 4:e december. Det lär öppna upp en hel del möjligheter för oss. NHL-klubbarna lär vara mer villiga att spelare gör en säsong i Europa istället. Lär bli lättare att värva från nordamerika. Så kan vara en stor fördel att vi är en av få klubbar som fortfarande har plats i truppen.

Om Björnfot inte ska spela juniorhockey i nordamerika är vi enda alternativet. Och juniorhockey för en spelare som redan gjort debut i NHL känns föga troligt.

Kollar man sedan spelare som är kontraktslösa i AHL bland svenskarna så finns bland annat Lagesson, Englund, Keps-Classe och Vejdemo. Jag har ingen superkoll på troligheten om de får förlängt eller ej men känns som ett år det är troligare att få hem spelare än tidigare. Sen ska vi bara ha in en back och en forward över hela säsongen så alla kan inte komma. Bjrnfot får man nog bara räkna som bonus en kort stund.
Spelmässigt bland backarna du nämner presterade Lagesson bäst under sin sejour här. Tycker han var i det närmaste felfri i sitt spel, dolt outstanding och jävligt underskattad.

Men egna produkter kommer ju, och ska, prioriteras. Claesson är ju den som skulle bidra mest i båda sidor av isen. Men jag är galet svag för Lagessons säsong här alltså. Har dock inte sett honom sedan dess.
Jag skulle tacka ja till alla av de tre. Men är väl bara en som är aktuell, mer plats finns inte. Min teori är att relativt unga spelare som mest håller till i AHL nog mår bra av att spela i SHL(eller åtmnstone börja) denna säsong på utlån eller ettårskontrakt. Annars kan de stå utan matchspel i typ 9 månader. Det kan inte vara jättebra för utvecklingen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:
mb81 skrev:AHL verkar starta den 4:e december. Det lär öppna upp en hel del möjligheter för oss. NHL-klubbarna lär vara mer villiga att spelare gör en säsong i Europa istället. Lär bli lättare att värva från nordamerika. Så kan vara en stor fördel att vi är en av få klubbar som fortfarande har plats i truppen.

Om Björnfot inte ska spela juniorhockey i nordamerika är vi enda alternativet. Och juniorhockey för en spelare som redan gjort debut i NHL känns föga troligt.

Kollar man sedan spelare som är kontraktslösa i AHL bland svenskarna så finns bland annat Lagesson, Englund, Keps-Classe och Vejdemo. Jag har ingen superkoll på troligheten om de får förlängt eller ej men känns som ett år det är troligare att få hem spelare än tidigare. Sen ska vi bara ha in en back och en forward över hela säsongen så alla kan inte komma. Bjrnfot får man nog bara räkna som bonus en kort stund.
Spelmässigt bland backarna du nämner presterade Lagesson bäst under sin sejour här. Tycker han var i det närmaste felfri i sitt spel, dolt outstanding och jävligt underskattad.

Men egna produkter kommer ju, och ska, prioriteras. Claesson är ju den som skulle bidra mest i båda sidor av isen. Men jag är galet svag för Lagessons säsong här alltså. Har dock inte sett honom sedan dess.
Jag skulle tacka ja till alla av de tre. Men är väl bara en som är aktuell, mer plats finns inte. Min teori är att relativt unga spelare som mest håller till i AHL nog mår bra av att spela i SHL(eller åtmnstone börja) denna säsong på utlån eller ettårskontrakt. Annars kan de stå utan matchspel i typ 9 månader. Det kan inte vara jättebra för utvecklingen.
I så fall gärna Englund. Han var riktigt stabil sista tiden hos oss och kan stärka upp med defensivt backspel i första hand.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag får känslan av att vi inte kommer värva något mer inför säsongsstart. Det är bara någon vecka kvar till första träningsmatchen och det verkar inte finnas några rykten över huvudtaget. Kan dock vara klokt eftersom det inte låter som att det blir publik i september eller alls i år.
Låst