Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Varför erbjuder inte vi ett tryout kontrakt till Cehlin? Va har DIF att förlora på det?
Frågan är snarare vad vi har att vinna?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev:
gaspo skrev:Varför erbjuder inte vi ett tryout kontrakt till Cehlin? Va har DIF att förlora på det?
Frågan är snarare vad vi har att vinna?
Ja, jag måste hålla med här. Gillar människan Cehlin men med hans skadehistorik så vore det en helt värdelös signing. I en DIF miljö är det 100% säkert att han skulle åka på bakslag med skadorna och få lägga ner karriären för gott. Vi har inte tid och råd att chansa mer på spelare som är 50/50 till att kunna spela en halv säsong.
Senast redigerad av captcash den 2020-01-21 21:32:46, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:
Mattias_87 skrev:
gaspo skrev:Varför erbjuder inte vi ett tryout kontrakt till Cehlin? Va har DIF att förlora på det?
Frågan är snarare vad vi har att vinna?
Ja, jag måste hålla med här. Gillar människan Cehlin men med hans skadehistorik så vore det en helt värdelös signing. I en DIF miljö är det 100% säkert att han skulle åka på bakslag med skadorna och få lägga ner karriären för gott. Vår har inte tid och råd att chansa mer på spelare som är 50/50 till att kunna spela en halv säsong.
Om Sillen gjort en Crosby och återhämtat sig helt är det kanske perfekt att lira i Oskarshamn på försök utan press från omgivning eller media. Är han 100 mot slutet av säsongen utan återfall kan ju Jocke höra sig för inför nästa säsong. Men utan att veta status innan matchning tycker jag det vore oansvarigt av DIF att erbjuda kontrakt i nuläget. Om Sillen själv vill försöka så är det på eget ansvar och om Oskarshamn är beredda att ta risken så ligger det på dem och inte oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

När Stänger transfer ?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Support 81 skrev:När Stänger transfer ?
15:e februari tror jag!
EspenK
Inlägg: 9042
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Tja....

Man är ju rätt så sugen på en drömvärvning som gärna stannar även nästa säsong.

Kommer Jocke leverera?

SM guld eller ut i kvarten?
Marginalerna är små.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

En drömvärvning skulle vi alla vilja ha. Men finns det ens något realistiskt som skulle stanna hos oss även nästa säsong? Jag kommer inte på någon nu.

Men visst är marginalerna små. Det kan bli ut i kvarten eller SM-final igen. Men samtidigt så har ju publiksiffrorna gått ner denna säsong så vi ligger förmodligen efter i budgeten.
Avskaffa tre mot tre.
Detblir3poäng
Inlägg: 2187
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Magkänslan är att det inte kommer komma in nån dyr spelare, eller nån överhuvudtaget för den delen. Tror också att budgeten börjar närma sig taket om man inte ska gå minus iår. Sen har vi en ganska bred trupp och med lilfimpens intåg är det kö på visa positioner, speciellt när alla kommer tillbaks. Så om ingen som jocke redan kollat på inför kommande säsonger dyker upp tror jag inte vi kommer värva.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

värva hit och värva dit. Varför ska vi värva? Är det bara för värvandets skull å få in nått fint på pappret eller tycker ni det verkligen behövs?

sässen hittills har varit kantad av skador, sjukdomar och avstängningar. Det är ju först nu vi i princip har fullt lag. konkurrens på både forwards och backsidan. Vi ligger 5a och bara 6p upp till 2a plats. 8a raka hemmavinster och en formkurva som pekar starkt uppåt. Senast vi torska hemma i SHL var mot Lule, 14e november

Låt det här laget få vara i fred nu och få en chans att fila på detaljerna som PP och BP som är helt avgörande för att vi ska gå långt i slutspelet.

Blir en riktigt viktig/intressant match mot frölunda imorrn, en riktig värdemätare.

Fooorrrzzzaaa!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Det här hör väl egentligen hemma i en kommande sillytråd. Men gillar att "bygga lag" och undrar hur laget skulle kunna se ut kommande säsong och vad vi borde få in.

Inom parentes spelare som ej är klara än.

Målvakter:

MV1(Svedberg)
MV2(Yngre billig med potential)

Vi bör förlänga med Svedberg. Rämö gör det också helt ok men är nog för dyr att ha kvar. Dock har jag svårt att hitta någon "yngre billig med potential" från allsvenskan. Likt vi gjorde med Jensen som inte blev så lyckat med facit på hand. Tycker ändå det är rätt väg att gå. Jensen bör inte heller få förlängt.

In: MV2
Ut: Rämö, Jensen

Ekonomiskt bör vi spara en del på del på denna lösning men ungefär samma kostnad som vi gick in året med, lite dyrare till och med tanke på att Svedbergs eventuella förlängnng lär innebära höjd lön.

Backar:

B1(Hultström/Ny)
Högström
Tom N
B4(Ekberg/Ny)
Norell
B6(Lill-Tjomme)
Jeppe P
B8(Junior ex Hedström som spelar u19-landslaget och var med i u18-landslaet som tog guld).

Prio 1 är att förlänga med Hultström. Annars måste en ny klassback in såklart. Lill-Tjomme borde vi förlänga med då han gjort det riktigt bra denna säsong. Borde gå in på sex ordinarie backar kommande säsong. Annars en bra stomme med Högström, Tom, Jeppe och Norell kvar.
Tobias Ekberg ryktas in och han skulle kunna vara en bra värvning även fast jag drömmer om namn som Philip Holm. Garrison förlänger vi inte med denna gång. Vi klarar oss på sju backar+junior. Spar in en lönepost så.

In: Ny(Ekberg tex)
Ut: Alsing, Garrison

Ekonomiskt en billigare backsida. Men det är ändå en bra backsida. Vi ska klara oss på detta

Vänsterforwards
VF1(Bulan/Ny)
VF2(Ny/Dick/Vejdemo)
Hedman
Hank
VF5(Lill-Fimpen)

Hoppas att Bulan förlänger. Har inget emot om Dick förlänger heller men tro han kommmer lägga av efter denna säsong. Så någon ny lär behövas. Vejdemo kanske skulle kunna vända hem? Possler bryter vi med då han är skadad för mycket och det inte finns plats för honom. Flera av centrarna kan spela på denna position också. Strandberg, Haga och Östman. Lill-Fimpen får a-lagskontrakt.

In: Ny(Vejdemo tex)
Ut: Possler, Dick

Ekonomiskt bör det bli billigare. Men möjlighet att ta in en dyrare spelare än exemplet Vejdemo(som nog ändå kostar en del nu).

Centrar
Josefson
Strandberg
Haga
Wandell
Östman

Oerhörd trygg position. Vi kan till och med tappa Josefson och sitta hyfsat trygga med centersidan.
Någon av dessa spelare kommer gå ut på en kant kommande säsong.

Ekonomiskt blir det dyrare då Strandberg lär minst ha tredubblat sin lön.

Högerforwards
HF1(Ny sniper)
Bergfors
Ågren
Guter
HF5(Grewe)

In: Ny(Sniper)
Ut: Holtz
Vi borde verkligen förlänga med Ågren då han gjort det riktigt bra. Bör vara hyfsat billig då han ändå inte producerat några supersiffror. Sen vill jag ha in en riktigt bra(och dyr) sniper som gärna får vara högerskytt. Grewe får fortsätta. Hoppas han kan utvecklas då jag tycker han har stannat av lite i utveckligen och till och med backat lite denna säsong. Hoppas han kan studsa tillbaka igen. Holtz lär dra till NHL men är billig om han skulle ta en säsong till i SHL. Ser det som bonus.

In: Ny(Sniper)
Ut: Holtz(och Widing som jag inte riktigt räknar)

Blir väldigt mycket dyrare. Men vi borde satsa på denna position då vi med största sannolikhet tappar Holtz och är i behov av en målskytt av högsta klass.

Så laget skulle kunna se ut nåt i stil med detta:
Svedberg(Ny)

Norell-Hultström
Högström-Tom N
Ny(Ekberg)-Lill Tjomme
Jeppe P

Bulan-Josefson-Ny(Sniper)
Ny(Vejdemo)-Strandberg-Bergfors
Östman-Haga-Ågren
Hedman-Wandell-Hank
Guter/Lill-Fimpen/Grewe

Åsikter?
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Holtz är ju 02a och borde således ha ett år kvar på studierna? Tveksam till att han försvinner redan nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Holtz är ju 02a och borde således ha ett år kvar på studierna? Tveksam till att han försvinner redan nästa säsong.
Beror väl lite på hur högt han går i draften. Då spelar nog inte en gymnasieexamen så stor roll. Men jag har gärna fel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Reflektion gällande Garrison; jag tycker det är en av våra absolut bästa backar sen han kom in den här sejouren. Gör i stort sett inte ett enda misstag, är alltid rätt placerad, spelar enkelt när han skall och kompletterar ju Hultström överjävligt bra. Helt klart en av anledningarna tillsammans med Dick (och läkning av skador) att vi lyft.
Bild
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Praetori skrev:Holtz är ju 02a och borde således ha ett år kvar på studierna? Tveksam till att han försvinner redan nästa säsong.
Beror väl lite på hur högt han går i draften. Då spelar nog inte en gymnasieexamen så stor roll. Men jag har gärna fel.
Vore idioti om han drog över redan nästa säsong. Behöver definitivt mer kött på benen om han ska undvika att harva i farmarligor fram till han är 21. Har mycket kvar att utveckla innan han ens kan ses som en högklassig SHL-spelare.

Tror dock att han skulle kunna vara bärande i exempelvis PP hos oss kommande säsong. Om han stannar! Snorgärsarna brukar ju dock vara ivriga nuförtiden. Trots att det säkerligen hämmar deras utveckling.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Holtz är definitivt inte mogen för NHL ännu och jag hoppas hans rådgivare påtalar det för honom
Ceterum censeo Solna esse delendam
Låst