SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Mattias_87 »

Vilka floppar i slutspelet och vilka överraskar?

Tippa gärna och skriv vad ni tror. Mitt kommer nedan.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag hoppas att samtliga lag förutom vi floppar hur det sen utfaller är en helt annan historia
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Mattias_87 »

Frölunda-Malmö 4-3
Väldigt svårtippat. Frölunda är ett bättre lag men Malmö har visat att dom är bra i slutspel och jag räknar absolut inte ut skåningarna. Skrällchans om man kan kalla det för det.

Djurgården-Skellefteå 4-2
Nu ska vi ha revansch. Skellefteå har sin förstakedja som är riktigt vass men i övrigt så har dom inte så mycket att komma med enligt mig. Vi ska bara vinna denna. Förmodligen med 4-2 i matcher.

HV71-Rögle 2-0
Vissa tror att Rögle kommer att skrälla men det gör inte jag. Tror faktiskt HV vinner ganska enkelt med 2-0 i matcher.

Växjö-Örebro 2-1
Växjö är storfavoriter och tar förmodligen hem det. Men jag hoppas att Örebro slår ut dom.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid
Inlägg: 4205
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av daaviid »

Jag tycker nog att det väntar värre kvartsfinal för ettan och tvåan i serien än vad vi får. HV och Växjö (mest troliga lag i kvart) är fan så mycket värre än Skellefteå. Inte alltid bäst att vara i toppen när serielunken är över.
daaviid
Inlägg: 4205
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:Frölunda-Malmö 4-3
Väldigt svårtippat. Frölunda är ett bättre lag men Malmö har visat att dom är bra i slutspel och jag räknar absolut inte ut skåningarna. Skrällchans om man kan kalla det för det.

Djurgården-Skellefteå 4-2
Nu ska vi ha revansch. Skellefteå har sin förstakedja som är riktigt vass men i övrigt så har dom inte så mycket att komma med enligt mig. Vi ska bara vinna denna. Förmodligen med 4-2 i matcher.

HV71-Rögle 2-0
Vissa tror att Rögle kommer att skrälla men det gör inte jag. Tror faktiskt HV vinner ganska enkelt med 2-0 i matcher.

Växjö-Örebro 2-1
Växjö är storfavoriter och tar förmodligen hem det. Men jag hoppas att Örebro slår ut dom.
Du har glömt att tippa kvartsfinaler mellan Kaffe och Jesus, samt Skoter och Pekfingervalsen?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Mattias_87 »

daaviid skrev:Du har glömt att tippa kvartsfinaler mellan Kaffe och Jesus, samt Skoter och Pekfingervalsen?
En sak i taget.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Skidlöparn »

Play-in

Växjö-Örebro: 2-1
Örebro har varit riktigt vassa på slutet och kommer med Enroth där bak bli riktigt tuffa för Läjkers att knäcka. Däremot känns Växjö snäppet vassare ändå.

HV71-Rögle: 2-0
HV har haft lite liknande säsong som oss med otroliga toppar och dalar. Rögle känns för tunna för att på allvar hota.

Kvartsfinaler

Färjestad-HV71: 4-2
En relativt jämn kvart där kaffe dock är strået vassare och lär gå rent hemma. Skrällvarning dock på HV som har en rejäl uppsida i sitt spel.

Luleå-Växjö: 4-3
En ruggigt jämn serie där lagen kommer gå jämnt, antagligen till ett par förlängningar. Hemmaplansfördelen och mer utvilade spelare kommer dock fälla avgörandet.

Frölunda-Malmö: 3-4
Tror faktiskt att Malmö kan grisa till sig en vinst här liksom förra året. Frölunda känns som ett lag som kan gå ner sig i ett slutspel, särskilt om Lundqvist är halvskadad.

Djurgården-Skellefteå: 4-2
En glädjekalkyl kanske, men om vi ligger på en relativt lika nivå som i fjol så har skoterråttorna gått ner sig rejält. Vi känns faktiskt lite bättre på allt i år i våra tidigare möten.

Semifinaler

Färjestad-Malmö: 4-1
Malmö kommer inte orka efter urladdningen mot Frölunda och kaffe vinner ganska komfortabelt.

Luleå-Djurgården: 3-4
Luleå skulle normalt sett ses som favoriter efter denna grundserie, men på grund av Växjö-kvarten är de mycket mer slitna än Järnkaminerna som fått en relativt sett behagligare resa mot Skellefteå. Det kommer väga över till Stockholms stolthet som därmed äntligen går till final igen där de hör hemma.

Final

Färjestad-Djurgården: 3-4
Trots massivt spelövertag för kaffe, särskilt i de första matcherna, lyckas grabbarna på ett heroiskt och närmast mirakulöst sätt vinna finalserien och bärga guld nummer 17. Detta med hjälp av en mental publik som hittat tillbaka till Hovet tack vare en enorm semi mot ärkesorkarna från norr. Garrison sammanfattar med guldhjälmen på hjässan att detta förbaske honom är det finaste han varit med om sedan han konfirmerades.

Gott så
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11864
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Play-in
Växjö-Örebro: 1-2
Enroth Vs Fasth
Örebros Ultra-gnet ger bra betalt i en kort matchserie.
Ett trubbigt Växjö utan avstängda ShitteMin ryker direkt, jag myser...

HV71-Rögle: 2-0
HV har inte haft många rätt 18/19, snäppet bättre nu.
RBK har sprattlat klart, bara 2 vinster på de 10 senaste


Kvartsfinaler
Färjestad-Örebro: 4-1
Kaffe gör processen kort med ett proppmätt Örebro som slår måltorka-rekord i Slutspelssammanhang (endast 3 mål framåt på 5 matcher)

Luleå-HV71: 4-2
Luleå jobbar effektivt ner ett temposvagt HV71 som inte kan växla upp ytterligare från sin Serielunks-koma

Frölunda-Malmö: 4-2
Frölundas offensiv blommar ut
Malmös Griserier firar inga större triumfer när Lasch briljerar i Fisk:s PP

Djurgården-Skellefteå: 2-4
Ännu en svidande stjärtsmisk mot Saik.
DIF:s PP fortsätter att hacka
Adam visar återigen upp sin "fina Slutspelsform"
Josef får en tjuvsmäll i huvudet av Pudas i match 2 (day-to-day)
Dick drar i frustration på sig matchstraff i match 3, med 2 matchers avstängning som följd
#33 och #56 turas om att ge bort matcher med nonchalanta sidledsflipp i egen zon..... när matchen står och väger.
Saiks #10 & #45 är äckligt effektiva när lägena väl uppstår.
Armalis är inte bara snyggast utan även tätast.


Semifinaler

Färjestad-Saik: 4-1
Saik har bränt det lilla krut som fanns mot DIF.
FBK är bättre i allt, lite smartare, lite skickligare, lite effektivare

Luleå-Frölunda: 4-3
Slutspelets hittills jämnaste och mest rafflande matchserie.
Luleå vänder underläge 1-3 i matcher.
Fysiskt, tjuvsmällar och stor underhållning i 7 raka presskonferenser med Rönnberg och Bulan

Final
Färjestad-Luleå: 4-2
Luleås defensiv står pall i 4 matcher, sedan sköljer seriens mest kvalitativa lag FBK till sist över luleå och tar sitt 10 SM-Guld.
Efteråt pratar Bulan fortfarande om domarnas avgörande roll ....i match 5 .
-Dää ääh faan-i-mig traagiskt, på dänn hääraa nivåån, få Int gå till Såååh :evil:


Disappointment
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock
Inlägg: 7774
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Manijock »

Ser på förköpet. Någon som vet varför de flyttat klacken en sektion?
Manijock
Inlägg: 7774
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Manijock »

Åttondelsfinaler

Växjö - Örebro: 2-1
Örebro lyckas med en euforisk hemmapublik kriga till sig en match. Men i Vida finns det ingen barmhärtighet. Egentligen inget snack!

HV71 - Rögle: 2-0
Klasskillnad. Rögle mätta över att bara grejat en slutspelsplats. Ljungh fortsatt stekhet!

Kvartsfinaler

Färjestad - HV71: 4-3
Osäker över denna. Tror den kommer bli jämnare än alla tror. En riktig rysare! Färjestads hemmafördel avgör!

Luleå - Växjö: 4-2
Nej, Växjö räcker inte längre den här säsongen. Luleås låshockey blir för frustrerande! Annars bäddat för en riktig målvaktsfight.

Frölunda - Malmö 4-0
Kortaste processen görs här. Frölunda både revanschsugna och sjuuuukt mycket bättre i alla lagdelar, undantaget målvakten. PP kommer straffa Malmö HÅRT!

Djurgården - Skellefteå 1-4
Tror DIF grejar första matchen. Sen blir det jobbigt! Behandlar vi Jocke lika slapphänt som sist så kommer vi bli överkörda deluxe. Målvaktsmatchen blir avgörande, och här har Adam inte bevisat ett skvatt tidigare i sin karriär. Tror vi kommer ha lika svårt uppe i Skellefteå som i fjol.

Semifinaler (utan analyser)

Färjestad - Skellefteå: 4-2

Luleå - Frölunda: 1-4

Final(utan analys)

Färjestad - Frölunda 2-4
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Måste stå fast vid mitt tips. Hv vinner guld.

Spännande kvartar för Luleå och Fbk om både Hv och Växjö går vidare. :D

55-45 i fördel för oss mot Saik.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13749
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Måste stå fast vid mitt tips. Hv vinner guld.

Spännande kvartar för Luleå och Fbk om både Hv och Växjö går vidare. :D

55-45 i fördel för oss mot Saik.
Får HV till sin skit så blir de läskiga men det går att säga samma sak om oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11864
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nick Ebay och Need For Steeg, vad är det? :?

KöpSjö kom undan med andan i halsen, Örebro borde avgjort 30sek in i Sudden.
Solklar tripping innan 3-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5715
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Vikas »

Domarna är som väntat inte ett dugg bättre i slutspelet.

Hade varit rosenrasande om jag varit Örebro-supporter. I hela förlängningnen dömer de endast åt ena hållet (bland annat ett solklart PP/Straff där Växjö flyttar målburen som förhindrar ett mål som de ignorerar).

Och som pricken över i så avgör dem när de får 2v1 när de trippar en back och snor pucken.
daaviid
Inlägg: 4205
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av daaviid »

Domarna hade bestämt att småland skulle gå vidare idag. Tog inte två solklara utvisningar på de blåa medans dom tog petiga utvisningar på gnällbältet. Dålig prestation utav domarna som vanligt den här säsongen.
Skriv svar