Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 18/19

Inlägg av DIF_Soldier »

Detta blir fjärde(!) året i rad vi inleder säsongen på bortaplan. Svåra matcher dessutom.
Vi har inte börjat hemma sedan återkomsten 14/15 (Växjö hemma).

Detta blir också tredje säsongen i rad vi börjar och avslutar säsongen på bortaplan. Vad fan?

18/19
Omgång 1: Frölunda borta
Omgång 52: Färjestad borta

17/18
Omgång 1: HV borta
Omgång 52: Örebro borta

16/17
Omgång 1: Leksand borta
Omgång 52: SAIK borta

15/16
Omgång 1: LHC borta
Omgång 52: FBK hemma
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:Detta blir fjärde(!) året i rad vi inleder säsongen på bortaplan. Svåra matcher dessutom.
Vi har inte börjat hemma sedan återkomsten 14/15 (Växjö hemma).

Detta blir också tredje säsongen i rad vi börjar och avslutar säsongen på bortaplan. Vad fan?

18/19
Omgång 1: Frölunda borta
Omgång 52: Färjestad borta

17/18
Omgång 1: HV borta
Omgång 52: Örebro borta

16/17
Omgång 1: Leksand borta
Omgång 52: SAIK borta

15/16
Omgång 1: LHC borta
Omgång 52: FBK hemma
Men två mellandagsmatcher. Det är viktigare känner jag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7940
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Mattias_87 »

Jag undrade också över det där med att starta på bortaplan/hemmaplan. Bör inte det också roterande vartannat år precis som att mellandagsmatcherna är det vartannat år man får två hemma och en borta och sedan tvärtom nästa år?
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:Jag undrade också över det där med att starta på bortaplan/hemmaplan. Bör inte det också roterande vartannat år precis som att mellandagsmatcherna är det vartannat år man får två hemma och en borta och sedan tvärtom nästa år?
Man får inte ställa för höga krav på SHL - klarar inte ens av att fixa full omgång första matchdagen. Så uselt.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av förevigtdjurgården »

Också sjukt att vi spelar bortamatcherna på helgerna under de inledande omgångarna och spelar hemma på en Lördag först den 6/10, men det ska väl göras allt för att dra folk till ladorna runtom riket.
Vila i Frid, DIF Hockey.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av daaviid »

Äntligen är forumet igång igen.

Säsongens första match slutade med vinst 5-2 borta mot Almtuna. Det såg lite ringrostigt ut, men det var väl inte så konstigt.

Fint att lite nyförvärv fick presentera sig i protokollet direkt.

Blir det någon matchtråd idag???
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:Äntligen är forumet igång igen.

Säsongens första match slutade med vinst 5-2 borta mot Almtuna. Det såg lite ringrostigt ut, men det var väl inte så konstigt.

Fint att lite nyförvärv fick presentera sig i protokollet direkt.

Blir det någon matchtråd idag???
Det får vi hoppas. PP mot Almtuna såg sisådär ut. Men man har noll förhoppningar om PP. Det kan ju knappt bli sämre än senaste säsongerna.

Ny kula ikväll mot Huddinge. Junioruppställning som blir spännande. Själv blir det till att titta på Hörna, Kronwall, Sörensen, Krüger, Kempebröderna och Englund ikväll mot Järfällas A-lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2204
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Glory1 »

Vet vi vad som hände med Bemström?

edit: nvm var inte så svårt att söka upp..
http://hockeynews.se/articles/3618/
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av daaviid »

En sådan här match som ikväll så tycker man ju att Holtz borde fått visa upp sig lite också. Men det kanske rubbar balansen bland juniorerna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9352
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Jim Morrison »

daaviid skrev:En sådan här match som ikväll så tycker man ju att Holtz borde fått visa upp sig lite också. Men det kanske rubbar balansen bland juniorerna.
Han spelar Hlinka Gretzky cup med landslaget :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
daaviid
Inlägg: 4043
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av daaviid »

Jim Morrison skrev:
daaviid skrev:En sådan här match som ikväll så tycker man ju att Holtz borde fått visa upp sig lite också. Men det kanske rubbar balansen bland juniorerna.
Han spelar Hlinka Gretzky cup med landslaget :)
Aha, där ser man. :D
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Vikas »

Vem är #8 i Almtuna? Den backen får Bibic att se schysst ut i jämförelse.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av DIF_Soldier »

Vikas skrev:Vem är #8 i Almtuna? Den backen får Bibic att se schysst ut i jämförelse.
Adam Thilander.

---------

Intressanta PP-formationer vi fick se i match ett.

För er som missade var det:

PP1
Hultström, Dick, Ante, Bergfors, Possler


PP2
Bernhardt, Josefson, J. Davidsson, Bemström, Lilja


Vad tror ni, är det tänkt att Possler och Bemström faktiskt ska spela PP, eller vikarierade de för Brodin och/eller M. Davidsson?

Kan tänka mig att PP1 var som det är tänkt medan Bemström blir petad från PP2. Tror nog man vill fortsätta utveckla Posslers potential i den spelformen.

Då är frågan, är det Brodin eller MD som inte får spela PP?
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

Jag är inte helt nöjd med vad jag sett mot Almtuna och Huddinge men det är tidigt och dessutom träningsbetonat.
Något som jag dock sett och som jag verkligen gillar inom rubriken "fall framåt" är följsamheten inom laget vid positionsbyten. Forwards avlastar backar utan att vi tappar farten i uppspelen och precis alla tongivande spelare verkar ha kuggar i på detta av vad jag sett. Stärker defensiven och ger dessutom yta för uppspelen när backarna får lite mer yta och tid. Återstår att se hur det fungerar mot SHL/CHL-mässigt motstånd men jag gillar konceptet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
Vikas skrev:Vem är #8 i Almtuna? Den backen får Bibic att se schysst ut i jämförelse.
Adam Thilander.

---------

Intressanta PP-formationer vi fick se i match ett.

För er som missade var det:

PP1
Hultström, Dick, Ante, Bergfors, Possler


PP2
Bernhardt, Josefson, J. Davidsson, Bemström, Lilja


Vad tror ni, är det tänkt att Possler och Bemström faktiskt ska spela PP, eller vikarierade de för Brodin och/eller M. Davidsson?

Kan tänka mig att PP1 var som det är tänkt medan Bemström blir petad från PP2. Tror nog man vill fortsätta utveckla Posslers potential i den spelformen.

Då är frågan, är det Brodin eller MD som inte får spela PP?
Här också tänkt hur vi ska ställa upp i pp. Första känns given. Tycker Possler gör det bra också så ingen överraskning.
Men andra lite mera osäkert. Jonte,Josefson och Bernhardt bör vara givna. Men Lilja,Brodin och Macdavid borde väl slåss om de två andra positionerna. Bemström är en outsider med sitt vassa skott också.
Se hur det ser ut när serien börjar. Tror PP kommer vara vassare i år.
Skriv svar