Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7141
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av DIF_Soldier »

Benjamin L. Willard skrev:
sensei skrev:
Visste att du skulle hugga på det. Jag kan inte veta vilka uppoffringar som skulle behövts för att behålla LJ, och jag inbillar mig inte heller att någon såg det som en 1:1-trade.

Och återigen, just Strandberg har överraskat positivt sett till varifrån han kom. Jag var helt klart för negativ inledningsvis, men man får sätta det lite i kontext med att vi i samma veva tappade mina tre favoritspelare. Det blev lite mycket att svälja på en gång.
Man kan ju jämföra deras två säsonger de spelade innan de värvades till oss och deras senaste säsong hos oss.

LJ

14/15 Storhammar 31 GP 12 mål 30 ass 42 p
15/16 Mora 35 GP 11 mål 17 ass 28 p

17/18 Djurgården 44 GP 9 mål 17 ass 26 p

Strandberg

16/17 Odense 40 GP 12 mål 32 ass 45 p
17/18 IK Pantern 43 GP 14 mål 18 ass 32 p

18/19 Djurgården 52 GP 11 mål 16 ass 27 p

Och då får man även tänka på att detta är Strandbergs första säsong hos oss medan LJ spelade sin andra. Gjorde 15 p under sin första hos oss. Tycker både Jocke och Strandberg får klart godkänt som ersättare till LJ. Strandberg har ju även gjort mer poäng än vad LJ gjorde hos FBK denna säsong..
Snyggt. Och som jag skriver på föregående sida - han var inte ens tänkt som ersättare till LJ. Jämförelsen är fel från början.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Daniel942 »

Tomheten som uppstår när säsongen är över är givetvis aldrig kul att känna. Men vanligtvis brukar man ha några bra känslor att ta med sig till nästa säsong. Förra året Högströms 5-4 med 3,8 sekunder kvar mot LHC.. Målraset i Globen mot SAIK.
Tidigare - Avancemang, Vinst mot Brynäs efter maratonförlängning, Hovet som kokar mot FBK i åttondelsfinalen...

Vad kommer folk tänka på när man ser DIF Hockey 18/19? FUCKING 3-14 i målskillnad på de senaste två matcherna som kan bli ännu större redan imorgon.

Jag är djupt oroad inför vad som komma skall. Imponerande givetvis med 2 semifinaler två år i rad men det känns som en parantes i sammanhanget just nu. Givetvis påverkar min fortsatta besvikelse min känsla här och nu, det kanske är annorlunda i Juli men nu suger livet verkligen.
DIF!
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Frankie »

Daniel942 skrev:Tomheten som uppstår när säsongen är över är givetvis aldrig kul att känna. Men vanligtvis brukar man ha några bra känslor att ta med sig till nästa säsong. Förra året Högströms 5-4 med 3,8 sekunder kvar mot LHC.. Målraset i Globen mot SAIK.
Tidigare - Avancemang, Vinst mot Brynäs efter maratonförlängning, Hovet som kokar mot FBK i åttondelsfinalen...

Vad kommer folk tänka på när man ser DIF Hockey 18/19? FUCKING 3-14 i målskillnad på de senaste två matcherna som kan bli ännu större redan imorgon.

Jag är djupt oroad inför vad som komma skall. Imponerande givetvis med 2 semifinaler två år i rad men det känns som en parantes i sammanhanget just nu. Givetvis påverkar min fortsatta besvikelse min känsla här och nu, det kanske är annorlunda i Juli men nu suger livet verkligen.
Som tur är spelar inte målskillnaden någon som helst roll i ett slutspel (..förutom att det kanske sårat någon spelares ego). Men att vi skulle kunna rycka upp oss och börja spela ok igen verkar nog vara helkört. Så med all sannolikhet så är det över för denna säsong.


Men DIF borde höra av sig på forumet om några här vill lira sista matchen och bänka lankorna som varit på isen de senaste 2 matcherna. Tror fan jag själv hade gjort det bättre på backen än tex Hultström igår.


Botemedlet för att glömma denna skit måste vara att kika på DIF i fotbollen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av sensei »

Benjamin L. Willard skrev: Och då får man även tänka på att detta är Strandbergs första säsong hos oss medan LJ spelade sin andra. Gjorde 15 p under sin första hos oss. Tycker både Jocke och Strandberg får klart godkänt som ersättare till LJ. Strandberg har ju även gjort mer poäng än vad LJ gjorde hos FBK denna säsong..
LJ gör ganska mycket mer nytta på isen än bara poäng, det är vi säkert överens om.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

sensei skrev:
Benjamin L. Willard skrev: Och då får man även tänka på att detta är Strandbergs första säsong hos oss medan LJ spelade sin andra. Gjorde 15 p under sin första hos oss. Tycker både Jocke och Strandberg får klart godkänt som ersättare till LJ. Strandberg har ju även gjort mer poäng än vad LJ gjorde hos FBK denna säsong..
LJ gör ganska mycket mer nytta på isen än bara poäng, det är vi säkert överens om.
Vilket även Strandberg gör.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av sensei »

mb81 skrev:
sensei skrev:
Benjamin L. Willard skrev: Och då får man även tänka på att detta är Strandbergs första säsong hos oss medan LJ spelade sin andra. Gjorde 15 p under sin första hos oss. Tycker både Jocke och Strandberg får klart godkänt som ersättare till LJ. Strandberg har ju även gjort mer poäng än vad LJ gjorde hos FBK denna säsong..
LJ gör ganska mycket mer nytta på isen än bara poäng, det är vi säkert överens om.
Vilket även Strandberg gör.
Att ens jämföra de individuella bidragen är ett skämt, enligt mitt sätt att se det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

Den här diskussionen har ju spårat ur. LJ är en bra spelare. Han valde att inte förlänga med DIF på grund av X antal omständigheter. Släpp det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

sensei skrev:
Benjamin L. Willard skrev: Och då får man även tänka på att detta är Strandbergs första säsong hos oss medan LJ spelade sin andra. Gjorde 15 p under sin första hos oss. Tycker både Jocke och Strandberg får klart godkänt som ersättare till LJ. Strandberg har ju även gjort mer poäng än vad LJ gjorde hos FBK denna säsong..
LJ gör ganska mycket mer nytta på isen än bara poäng, det är vi säkert överens om.
Sitter säkerligen även på en ganska mycket saftigare lön, som det spelat ut sig kan jag inte annat än ge Jocke cred.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av ciirree »

Ni ser vilken grym potential Mackan har va? (har själv varit blind angående honom). Saker han gör på isen. Otroligt smart.

De misstagen som sker är inga bekymmer. Kommer vara en ledande spelare i Växjö nästa säsong.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av pulverapa »

Vad underbart det är med medgång. Det här betyder oerhört mycket för vår förening, både på kort sikt och lång sikt. Nu gäller det, oavsett hur det går den här säsongen, att upprätthålla medgången över längre tid och på så sätt värva supportrar i ung ålder och se till att vi fortsätter vara Sveriges nummer ett.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Vad underbart det är med medgång. Det här betyder oerhört mycket för vår förening, både på kort sikt och lång sikt. Nu gäller det, oavsett hur det går den här säsongen, att upprätthålla medgången över längre tid och på så sätt värva supportrar i ung ålder och se till att vi fortsätter vara Sveriges nummer ett.
EXAKT! Säsongen 09/10 gav oss så mycket mer än bara en SM-final. Det är oerhört viktigt för publikrekryteringen till Djurgårdens IF som helhet att vi får nå framgång och gärna fortsätter ligga i topp. Det surras på skolor, föräldrar som inte så ofta går på match tar med sina barn som sen kommer vilja gå igen osv osv osv...

Framåt DIF!
DIF!
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av jaccan »

Daniel942 skrev:Tomheten som uppstår när säsongen är över är givetvis aldrig kul att känna. Men vanligtvis brukar man ha några bra känslor att ta med sig till nästa säsong. Förra året Högströms 5-4 med 3,8 sekunder kvar mot LHC.. Målraset i Globen mot SAIK.
Tidigare - Avancemang, Vinst mot Brynäs efter maratonförlängning, Hovet som kokar mot FBK i åttondelsfinalen...

Vad kommer folk tänka på när man ser DIF Hockey 18/19? FUCKING 3-14 i målskillnad på de senaste två matcherna som kan bli ännu större redan imorgon.

Jag är djupt oroad inför vad som komma skall. Imponerande givetvis med 2 semifinaler två år i rad men det känns som en parantes i sammanhanget just nu. Givetvis påverkar min fortsatta besvikelse min känsla här och nu, det kanske är annorlunda i Juli men nu suger livet verkligen.
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Vad underbart det är med medgång. Det här betyder oerhört mycket för vår förening, både på kort sikt och lång sikt. Nu gäller det, oavsett hur det går den här säsongen, att upprätthålla medgången över längre tid och på så sätt värva supportrar i ung ålder och se till att vi fortsätter vara Sveriges nummer ett.
EXAKT! Säsongen 09/10 gav oss så mycket mer än bara en SM-final. Det är oerhört viktigt för publikrekryteringen till Djurgårdens IF som helhet att vi får nå framgång och gärna fortsätter ligga i topp. Det surras på skolor, föräldrar som inte så ofta går på match tar med sina barn som sen kommer vilja gå igen osv osv osv...

Framåt DIF!
Skönt att det kan svänga fort i hockey, från katastrof och att livet suger till en riktigt vind i seglet. :wink:
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Daniel942 »

jaccan skrev:
Daniel942 skrev:Tomheten som uppstår när säsongen är över är givetvis aldrig kul att känna. Men vanligtvis brukar man ha några bra känslor att ta med sig till nästa säsong. Förra året Högströms 5-4 med 3,8 sekunder kvar mot LHC.. Målraset i Globen mot SAIK.
Tidigare - Avancemang, Vinst mot Brynäs efter maratonförlängning, Hovet som kokar mot FBK i åttondelsfinalen...

Vad kommer folk tänka på när man ser DIF Hockey 18/19? FUCKING 3-14 i målskillnad på de senaste två matcherna som kan bli ännu större redan imorgon.

Jag är djupt oroad inför vad som komma skall. Imponerande givetvis med 2 semifinaler två år i rad men det känns som en parantes i sammanhanget just nu. Givetvis påverkar min fortsatta besvikelse min känsla här och nu, det kanske är annorlunda i Juli men nu suger livet verkligen.
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Vad underbart det är med medgång. Det här betyder oerhört mycket för vår förening, både på kort sikt och lång sikt. Nu gäller det, oavsett hur det går den här säsongen, att upprätthålla medgången över längre tid och på så sätt värva supportrar i ung ålder och se till att vi fortsätter vara Sveriges nummer ett.
EXAKT! Säsongen 09/10 gav oss så mycket mer än bara en SM-final. Det är oerhört viktigt för publikrekryteringen till Djurgårdens IF som helhet att vi får nå framgång och gärna fortsätter ligga i topp. Det surras på skolor, föräldrar som inte så ofta går på match tar med sina barn som sen kommer vilja gå igen osv osv osv...

Framåt DIF!
Skönt att det kan svänga fort i hockey, från katastrof och att livet suger till en riktigt vind i seglet. :wink:
Haha, jag bjuder faktiskt gladerligen på den. Men står fast vid att match 5 & 6 i semin var pinsamma insatser från vår sida.
DIF!
LasseTM
Inlägg: 53
Blev medlem: 2017-10-13
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av LasseTM »

Rätt roligt för när man läser på detta forum är många av kommentarerna negativa till ett guld för oss eller ytterst tveksamma.
Läser man på fisks forum är rätt många uppgivna frölundasupportrar efter tisdagens match och tror att guldet hamnar i Stockholm :)
Rätt illa att de tror mer på guld för DIF än många Djurgårdare.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av minalman »

Hoppas någon analytiker i strategiska lagledningen efter denna säsong inser att hela historien om vem som vinner SM-guld handlar om special teams. Även om DIF är bäst i fem mot fem kommer det aldrig ge oss guldet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar