Järnkaminernas dag 2017

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
JO15
Inlägg: 24
Blev medlem: 2009-03-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hudiksvall

Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av JO15 »

Har jag missat helt eller blir det inget järnkaminerna dag i år?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Järnkaminerna dag 2017

Inlägg av Frasse »

Är väl 5/1 som vanligt när det gäller denna speciella match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av MarcusDaze »

Frasse skrev:Är väl 5/1 som vanligt när det gäller denna speciella match.
Ja första matchen efter nyår är det väll alltid JK-matchen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Pogue Mahone »

JK-dagen känns inte längre som en dag då man träffar sina gamla polare som man träffat på fotboll och hockey sammanhang genom åren. Känslan är att alla gamla polare som varit med genom Blue Saints sen Järnkaminerna inte har ngt intresse att gå. Känns som att det mest är yngre och familjer och inte det gamla "gardet" tyvärr för min del.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Keutril »

Ja sen arrangeras det ju ingen Tifo på grund av att några som fastnat i sandlådan fortfarande surar över när Djurgården tog polisens sida för ett gäng år sen.

Alltid oavsett har en viss förmåga att bli jäkligt urvattnat i vissa sammanhang.

Alltid oavsett!! Men våga inte göra något som jag tycker är dåligt för då jäklar.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Magnutz »

Börja inte med en pajkastningstävling nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Mindrocker »

Magnutz skrev:Börja inte med en pajkastningstävling nu.
Bra att det påminns om pk-filtret härinne på forumet!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av SirDIFalot »

Keutril skrev:Ja sen arrangeras det ju ingen Tifo på grund av att några som fastnat i sandlådan fortfarande surar över när Djurgården tog polisens sida för ett gäng år sen.

Alltid oavsett har en viss förmåga att bli jäkligt urvattnat i vissa sammanhang.

Alltid oavsett!! Men våga inte göra något som jag tycker är dåligt för då jäklar.

Tror folk att det inte arrangeras tifon för att tifofolket är sura över att DIF hockey tog polisens sida för sådär fem år sedan?

Vakna upp.

Och det är inte heller en nyhet att några som du grovt misstolkat uttrycket "alltid oavsett".
Expert.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Keutril »

Du har inte lust att ge dig på ett försök att förklara det för en som misstolkat det grovt? :-)
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av dutti »

Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:Börja inte med en pajkastningstävling nu.
Bra att det påminns om pk-filtret härinne på forumet!
"pk-filtret"... vår tids mest uttjatade skitsnack så fort något inte passar. Tröttsamt.

Keutril, menar du att de som förr fixade tifo har någon sorts jävla ansvar att leverera tifo för din skull?

Det är fritt fram att fixa ett eget. Jag hjälper dig hålla flaggor på matchen. Eller ska du sitta i sandlådan och vägra göra det?

Alltid oavsett för fan. Ställ upp för din förening. Fixa tifo.
Du är med oss överallt, Stefan.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:Börja inte med en pajkastningstävling nu.
Bra att det påminns om pk-filtret härinne på forumet!
Skärp dig, är du 12?

En del användare här inne börjar skriva en massa skräp om vem som är mest Djurgårdare etc. så fort UCS frånvaro osv tas upp. Det behövs inte i ytterligare en tråd.

Nästa gång du har en känsla av att du vill tala om för moderator att han gör fel tar du den känslan och skriver ett PM till moderator istället för att jaga lite "likes" inne i tråden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Praetori »

Pogue Mahone skrev:JK-dagen känns inte längre som en dag då man träffar sina gamla polare som man träffat på fotboll och hockey sammanhang genom åren. Känslan är att alla gamla polare som varit med genom Blue Saints sen Järnkaminerna inte har ngt intresse att gå. Känns som att det mest är yngre och familjer och inte det gamla "gardet" tyvärr för min del.
Det gamla gardet har familjer numera 8)
Visst blir det bättre drag när de olika falangerna är på plats men de reguljära klackhjältarna tillsammans med en full klack och aktiv sittplats kan ge bra drag under galoscherna.
Det har varit hyfsad uppslutning på långsidorna på senaste trots publiktappet, känns som att det inte är rena turister överallt i alla fall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Keutril »

dutti skrev:
Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:Börja inte med en pajkastningstävling nu.
Bra att det påminns om pk-filtret härinne på forumet!
"pk-filtret"... vår tids mest uttjatade skitsnack så fort något inte passar. Tröttsamt.

Keutril, menar du att de som förr fixade tifo har någon sorts jävla ansvar att leverera tifo för din skull?

Det är fritt fram att fixa ett eget. Jag hjälper dig hålla flaggor på matchen. Eller ska du sitta i sandlådan och vägra göra det?

Alltid oavsett för fan. Ställ upp för din förening. Fixa tifo.
Jo tanken har funnits hos mig. Vad jag har hört dock är att det redan tidigare gjorts försök att starta upp en TIFO grupp för hockeysektionen men detta motarbetades aktivt ibland dom mer "hängivna" supportrarna. Det kanske bara är kvalificerat svammel vad vet jag men ingen rök utan eld kan jag ju känna.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Pogue Mahone »

Praetori skrev:
Pogue Mahone skrev:JK-dagen känns inte längre som en dag då man träffar sina gamla polare som man träffat på fotboll och hockey sammanhang genom åren. Känslan är att alla gamla polare som varit med genom Blue Saints sen Järnkaminerna inte har ngt intresse att gå. Känns som att det mest är yngre och familjer och inte det gamla "gardet" tyvärr för min del.
Det gamla gardet har familjer numera 8)
Visst blir det bättre drag när de olika falangerna är på plats men de reguljära klackhjältarna tillsammans med en full klack och aktiv sittplats kan ge bra drag under galoscherna.
Det har varit hyfsad uppslutning på långsidorna på senaste trots publiktappet, känns som att det inte är rena turister överallt i alla fall.
Jo självklart har många fått barn osv men det jag syftade på att de som jag står med på fotbollen och de som jag träffar där inte verkar ha något intresse av att dyka upp på hockeyn och JK dagen är inget speciellt i deras ögon längre. Vi är en hyfsat stor grupp i åldern 30 - 50 och inga verkar har något som helst intresse av JK dagen. För att antal år sedan hade nästan alla varit där, tyvärr
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Järnkaminernas dag 2017

Inlägg av Mattias_87 »

Ska bli kul att se vilka som blir nominerade till Årets järnkamin i år.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar