Är det dags för en ny supporterinsamling?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Tycker du att det är dags för en ny supporterinsamling?

Omröstningen slutade 2016-11-10 21:25:31

Ja, allt som kan göras ska göras.
7
58%
Nej, vi kan inte tjata om pengar var och varannan säsong.
5
42%
 
Antal röster: 12

Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Puckey »

Just nu råder totalt jävla mörker. Hur miserabelt och hopplöst det än känns är det för min del en total omöjlighet att sluta bry mig om hockeyn, den är det enda som får mig att gå upp om dagarna när det är vinter och jävligt. Att vi inte kan springa runt och köra supporterinsamlingar år ut och år in är uppenbart, #fairplay fick en enorm uppslutning på grund av SHL:s shenanigans, och insamlingen då vi skramlade för att rädda kvar Otto var också vid en speciell situation. Även om det börjar bli var och varannan säsong det känns akut att det kommer in pengar så går det inte att hymla med att risken för degradering är betydligt högre än av som går att stå ut med.

Tror ni att folk skulle sluta upp kring ett sådant initiativ? Finns de som organiserade #fairplay att få igång för ytterligare en drive? Finns det bättre tillvägagångssätt?
Senast redigerad av Puckey den 2016-10-27 21:56:43, redigerad totalt 1 gånger.
B.I.B.A
Inlägg: 2785
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av B.I.B.A »

Sist vi gjorde en sådan insamling värvade man Damien Fleury. Tror tyvärr inte det finns en chans i världen att vi får ihop tillräckligt med pengar för att ta in något annat än en medelmåtta. Och det har vi redan gott om i truppen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Mattias_87 »

Vi skulle inte lyckas få in tillräckligt med pengar för en värdig SHL spelare. En spelare i HA kan man göra insamling till men inte SHL. Det är för stora pengar det handlar om.
Avskaffa tre mot tre.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Örnen »

Jupp, pengarna supportrarna kan samla in räcker inte långt på SHL-nivå tyvärr. Var en helt annan sak i Allsvenskan.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:Vi skulle inte lyckas få in tillräckligt med pengar för en värdig SHL spelare. En spelare i HA kan man göra insamling till men inte SHL. Det är för stora pengar det handlar om.
Då kanske en nödvändig förutsättning vore att få med sponsorer på att gemensamt matcha varje insamlad krona eller liknande och hitta en lämplig plattform för att de ska få rimlig exponering i gengäld?
Oscar2017
Inlägg: 3
Blev medlem: 2016-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Oscar2017 »

Jag tror många supportrar och sponsorer skulle stötta DIF i en sådan insamling.

Då kan man ju känna som supporter eller sponsor som inte bor så närma Hovet och andra arenor och inte kan gå på så många matcher att man är en del av familjen och hjälper laget genom denna ev insamling.

Och blir det inte mycket pengar, vad man nu räknar som mkt.

Så blir det ju ändå ett bidrag till en spetsspelare, och det kan ju vara det lilla som avgör att det blir ett köp. När föreningen känner att man även har supportrarnas och sponsorernas stöd i ryggen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av captcash »

Pejjar gärna om jag vet vem pengarna går till.. tänker ju inte direkt kasta in stålar för att Grossman elr nån dyker upp, i så fall ska det vara typ Bud Hollybollywood elr nån, någon som kan göra mer än 0 mål på bortaplan!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Örnen »

captcash skrev:Pejjar gärna om jag vet vem pengarna går till.. tänker ju inte direkt kasta in stålar för att Grossman elr nån dyker upp, i så fall ska det vara typ Bud Hollybollywood elr nån, någon som kan göra mer än 0 mål på bortaplan!
Det kan man ju aldrig veta. Finns ju ingen spelare som går med på att gå till DIF men kan tänka sig sitta och vänta 2-3 veckor på att supportrarna ska skänka tillräckligt med pengar.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av captcash »

Örnen skrev:
captcash skrev:Pejjar gärna om jag vet vem pengarna går till.. tänker ju inte direkt kasta in stålar för att Grossman elr nån dyker upp, i så fall ska det vara typ Bud Hollybollywood elr nån, någon som kan göra mer än 0 mål på bortaplan!
Det kan man ju aldrig veta. Finns ju ingen spelare som går med på att gå till DIF men kan tänka sig sitta och vänta 2-3 veckor på att supportrarna ska skänka tillräckligt med pengar.
Näe, men låt säga så här då, ge mig en lista på 10 tänkbara namn... asså efter senaste insamligarna och vad vi fått så känner iallafall jag lite tvivel om hur avkastningen på mina stålar hanteras.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Örnen »

captcash skrev:
Örnen skrev:
captcash skrev:Pejjar gärna om jag vet vem pengarna går till.. tänker ju inte direkt kasta in stålar för att Grossman elr nån dyker upp, i så fall ska det vara typ Bud Hollybollywood elr nån, någon som kan göra mer än 0 mål på bortaplan!
Det kan man ju aldrig veta. Finns ju ingen spelare som går med på att gå till DIF men kan tänka sig sitta och vänta 2-3 veckor på att supportrarna ska skänka tillräckligt med pengar.
Näe, men låt säga så här då, ge mig en lista på 10 tänkbara namn... asså efter senaste insamligarna och vad vi fått så känner iallafall jag lite tvivel om hur avkastningen på mina stålar hanteras.
Vad händer om 7 av dom namnen inte är tillgängliga när pengarna är inne och övriga tre tackar nej?
Användarvisningsbild
Håkan Södergren
Inlägg: 47
Blev medlem: 2005-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Håkan Södergren »

Oscar2017 skrev:Jag tror många supportrar och sponsorer skulle stötta DIF i en sådan insamling.

Då kan man ju känna som supporter eller sponsor som inte bor så närma Hovet och andra arenor och inte kan gå på så många matcher att man är en del av familjen och hjälper laget genom denna ev insamling.

Och blir det inte mycket pengar, vad man nu räknar som mkt.

Så blir det ju ändå ett bidrag till en spetsspelare, och det kan ju vara det lilla som avgör att det blir ett köp. När föreningen känner att man även har supportrarnas och sponsorernas stöd i ryggen.
Tror också att många är på en insamling. Läget är redan tämligen akut och vi gör inga mål...
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Henke_F »

Örnen skrev:
captcash skrev:
Örnen skrev:
captcash skrev:Pejjar gärna om jag vet vem pengarna går till.. tänker ju inte direkt kasta in stålar för att Grossman elr nån dyker upp, i så fall ska det vara typ Bud Hollybollywood elr nån, någon som kan göra mer än 0 mål på bortaplan!
Det kan man ju aldrig veta. Finns ju ingen spelare som går med på att gå till DIF men kan tänka sig sitta och vänta 2-3 veckor på att supportrarna ska skänka tillräckligt med pengar.
Näe, men låt säga så här då, ge mig en lista på 10 tänkbara namn... asså efter senaste insamligarna och vad vi fått så känner iallafall jag lite tvivel om hur avkastningen på mina stålar hanteras.
Vad händer om 7 av dom namnen inte är tillgängliga när pengarna är inne och övriga tre tackar nej?
Skall det till någon typ av insamling, så får nog DIF göra köpet först och fråga efter stålar sedan för att plåstra om det ekonomiska såret.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Örnen »

Henke_F skrev:
Örnen skrev:
captcash skrev:
Örnen skrev:
captcash skrev:Pejjar gärna om jag vet vem pengarna går till.. tänker ju inte direkt kasta in stålar för att Grossman elr nån dyker upp, i så fall ska det vara typ Bud Hollybollywood elr nån, någon som kan göra mer än 0 mål på bortaplan!
Det kan man ju aldrig veta. Finns ju ingen spelare som går med på att gå till DIF men kan tänka sig sitta och vänta 2-3 veckor på att supportrarna ska skänka tillräckligt med pengar.
Näe, men låt säga så här då, ge mig en lista på 10 tänkbara namn... asså efter senaste insamligarna och vad vi fått så känner iallafall jag lite tvivel om hur avkastningen på mina stålar hanteras.
Vad händer om 7 av dom namnen inte är tillgängliga när pengarna är inne och övriga tre tackar nej?
Skall det till någon typ av insamling, så får nog DIF göra köpet först och fråga efter stålar sedan för att plåstra om det ekonomiska såret.
Och hur mycket pengar skulle komma in då? Köpet är redan gjort och notan ska nu betalas, ingen har något behov att kliva fram med stålarna då. Särskilt inte om vår invärvade spetsvärvning skulle börja med tre-fyra poänglösa matcher.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Andy »

Jag låg ju bakom både Rädda Otto och Fairplay tillsammans med lite olika konstalationer.

Är övertygad om att det skulle gå att samla in en rejäl slant. Problemet är att många som var med brände sig då. Ofta fick vi mer skit än uppskattning från andra Djurgårdare - särskilt under Rädda Otto när andra samtidigt propagerade för en bojkott av Djurgården. Det är tungt att jobba och försöka bidra då.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Är det dags för en ny supporterinsamling?

Inlägg av Puckey »

Andy skrev:Jag låg ju bakom både Rädda Otto och Fairplay tillsammans med lite olika konstalationer.

Är övertygad om att det skulle gå att samla in en rejäl slant. Problemet är att många som var med brände sig då. Ofta fick vi mer skit än uppskattning från andra Djurgårdare - särskilt under Rädda Otto när andra samtidigt propagerade för en bojkott av Djurgården. Det är tungt att jobba och försöka bidra då.
Trist att höra, tycker att ni gjorde ett grymt jobb gånger två.
Skriv svar