SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:Och inga fler söndagsmatcher. Riktigt bra.
4 Söndag 2016-10-02 16:00 Frölunda HC Djurgården Scandinavium
22 Söndag 2016-11-27 16:00 Djurgården Karlskrona HK Hovet
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

-daniel- skrev:
Mattias_87 skrev:Och inga fler söndagsmatcher. Riktigt bra.
4 Söndag 2016-10-02 16:00 Frölunda HC Djurgården Scandinavium
22 Söndag 2016-11-27 16:00 Djurgården Karlskrona HK Hovet
Jävla Expressens skitartiklar.
Avskaffa tre mot tre.
Jan Holgersson
Inlägg: 8
Blev medlem: 2013-12-05

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Jan Holgersson »

mb81 skrev: Vad talar för Karlskrona? De har värvat riktigt dåligt i sommar. Paulsson och Kolan är väl hyfsade men tycker de är överskattade. David Printz :lol: ???
Men givetvis kommer de vara bättre än ifjol med mer elitserierutin.
De växte under säsongen och var riktigt bra mot AIK i kvalet. Nu vet de vad som gäller och kan grisa mycket eftersom ingen förväntar sig annat från dem.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

Jan Holgersson skrev:
mb81 skrev: Vad talar för Karlskrona? De har värvat riktigt dåligt i sommar. Paulsson och Kolan är väl hyfsade men tycker de är överskattade. David Printz :lol: ???
Men givetvis kommer de vara bättre än ifjol med mer elitserierutin.
De växte under säsongen och var riktigt bra mot AIK i kvalet. Nu vet de vad som gäller och kan grisa mycket eftersom ingen förväntar sig annat från dem.
Ja de växte under säsongen och de var bättre än poängen visade. Men ändå var de det klart sämsta laget ifjol. Sen var de väl inte speciellt bra mot gnaget direkt vad jag kan minnas.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL 2016-17

Inlägg av sPTNC »

mb81 skrev:
Jan Holgersson skrev:
mb81 skrev: Vad talar för Karlskrona? De har värvat riktigt dåligt i sommar. Paulsson och Kolan är väl hyfsade men tycker de är överskattade. David Printz :lol: ???
Men givetvis kommer de vara bättre än ifjol med mer elitserierutin.
De växte under säsongen och var riktigt bra mot AIK i kvalet. Nu vet de vad som gäller och kan grisa mycket eftersom ingen förväntar sig annat från dem.
Ja de växte under säsongen och de var bättre än poängen visade. Men ändå var de det klart sämsta laget ifjol. Sen var de väl inte speciellt bra mot gnaget direkt vad jag kan minnas.

Torksade första försäsongsmatchen mot Västervik som är nykomling i Allsvenskan med 7-0. Sedan vann de andra matchen mot Oskarshamn tror jag det var och lyckades bara göra ett mål, andra i tom kasse. Visst är försäsong just försäsong men deras backar är allt för tunga och långsamma.
Som jag förstår det läckte khk bakåt rätt mycket förra året och har i år satsat på tunga och stora backar istället.

Edit*

Och i två matcher mot allsvenskt motstånd bör man kunna göra mer än "ett" spelmål. De kanske får ihop gruppen, vem vet.
Vi har ju sådär bra historia mot dem så man får väl vara beredd på det värsta ändå när vi möter dem.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4503
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av captcash »

Vilken flopp,,, skulle snylta åt sig 12 mille men fick bara 6? Kanske vänder det så smått i byhålorna? /fuckingjävlasarkasm

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3448318.ab
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Puckey »

Nu har de dessutom tagit in Mikko Louma och jagar Erik Hanses. Från akut kris och behov av kommunalt stöd för att klara verksamheten till två, med allsvenska mått mätt, väldigt ambitiösa värvningar.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
Nu har de dessutom tagit in Mikko Louma och jagar Erik Hanses. Från akut kris och behov av kommunalt stöd för att klara verksamheten till två, med allsvenska mått mätt, väldigt ambitiösa värvningar.
Så fort de fick stålar av kommunen så kommer de dyra värvningarna igen. Undrar om det vardet kommunen tänkte att deras stålar skulle gå till? Hoppas verkligen Modo konkar. Men lär aldrig hända med kommunen och Foppa på sin sida.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: SHL 2016-17

Inlägg av DIFtomppa »

http://www.corren.se/sport/tv-se-hela-l ... 93661.aspx

Kollar matchen gratis från igår:

- Press fortfarande lika fjuttig och oangagerad i egen zon
- Försvarsspelet ser fortfarande skakigt ut
- Tambellini nästan osynlig

+ Emil Johansson överlag, men speciellt den gudabenådade skridskoåkningen
+ Reideborn spelade överlag bra
+ Urboms tuffhet
+ Davidssons energi
Neeskens
Inlägg: 13
Blev medlem: 2013-09-08

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Neeskens »

Är det bara jag som tycker det är märkligt att vi har 1 dags vila inför Malmö fighten och dom har 6?

Vi möter Leksand den 22:a och Malmö den 24:e, och då ska vi även resa från Dalarna även om det säkerligen blir direkt efter match.
Malmö lirar sin premiär den 17:e och sen då mot oss den 24:e. Totalt efterblivet om du frågar mig.

Edit: Såg nu att Malmö lirar även den 21:a så dom hinner med 2 fighter innan vi lirar vår premiär.
Praetori
Inlägg: 13750
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Praetori »

Neeskens skrev:Är det bara jag som tycker det är märkligt att vi har 1 dags vila inför Malmö fighten och dom har 6?

Vi möter Leksand den 22:a och Malmö den 24:e, och då ska vi även resa från Dalarna även om det säkerligen blir direkt efter match.
Malmö lirar sin premiär den 17:e och sen då mot oss den 24:e. Totalt efterblivet om du frågar mig.

Edit: Såg nu att Malmö lirar även den 21:a så dom hinner med 2 fighter innan vi lirar vår premiär.
Ja det är en märklig start med ojämna omgångar. Kan det ha med World Cup att göra? Svårare för cmore att konkurrera med viasat för 3pm matcherna som då hamnar mitt i SHL? Långsökt förvisso men jag begriper inte vad det annars skulle vara. Är ju ingen CHL då och inga av de inblandade arenorna verkar uppbokade för annat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2016-17

Inlägg av ciirree »

Neeskens skrev:Är det bara jag som tycker det är märkligt att vi har 1 dags vila inför Malmö fighten och dom har 6?

Vi möter Leksand den 22:a och Malmö den 24:e, och då ska vi även resa från Dalarna även om det säkerligen blir direkt efter match.
Malmö lirar sin premiär den 17:e och sen då mot oss den 24:e. Totalt efterblivet om du frågar mig.

Edit: Såg nu att Malmö lirar även den 21:a så dom hinner med 2 fighter innan vi lirar vår premiär.
Malmös första match den 17 September är egentligen omgång 37 som blivit flyttad.
Praetori
Inlägg: 13750
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Praetori »

DIFtomppa skrev:http://www.corren.se/sport/tv-se-hela-l ... 93661.aspx

Kollar matchen gratis från igår:

- Press fortfarande lika fjuttig och oangagerad i egen zon
- Försvarsspelet ser fortfarande skakigt ut
- Tambellini nästan osynlig

+ Emil Johansson överlag, men speciellt den gudabenådade skridskoåkningen
+ Reideborn spelade överlag bra
+ Urboms tuffhet
+ Davidssons energi
Tillägg:
- Finska backarna
+ Brodins kedja kan bli ruggigt bra i höst.
++ Emil Johansson.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Enbom »

Johan Forsberg var nära att bli hockeyinvalid nyss.

Tur att han klarade sig. /s
Skriv svar