Nya dräkter 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Estrid
Inlägg: 10
Blev medlem: 2016-04-26

Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Estrid »

Har hört att det blir nya dräkter till kommande säsong. Någon som vet hur de kommer se ut?

Förmodar att man kommer fortsätta köra med NHL-design där originalet är hämtat från en bifintlig NHL-tröja. Vilken skulle ni vilja ha?

http://www.icethetics.co/nhl-2015/
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Lynxlynx »

Skulle gärna se nåt eget, men om det tvunget blir NHL-jerseys skulle jag nog välja Toronto för klassiskt eller Anaheim om man vill ha något som sticker ut lite. Vill man lata sig kan man ju bara sno Floridas ställ och sätta en DIF-logga på.

Edit: Slovakiens eller Ryssarnas kanske går att göra nåt coolt med.

Bild

Bild
Estrid
Inlägg: 10
Blev medlem: 2016-04-26

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Estrid »

Lynxlynx skrev:Skulle gärna se nåt eget, men om det tvunget blir NHL-jerseys skulle jag nog välja Toronto för klassiskt eller Anaheim om man vill ha något som sticker ut lite. Vill man lata sig kan man ju bara sno Floridas ställ och sätta en DIF-logga på.
Toronto har ju bara två färger, så det blir ju inte så mycket DIF. En tröja med tre eller helst fyra färger är det som gäller. Anaheim skulle kunna funka, men Linköping kör med den.

S:t Louis Blues skulle kunna bli bra. Har fyra färger, där hemma och bortatröjan inte är identiska. Så här han man många varianter att välja mellan. Och det är givetvis de två översta jag tänkte på.

Bild
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Lynxlynx »

Äh, det behövs inte så många färger. Ser helst ett ställ med två färger, helst blårött eller blåblått. Blågult går ju bort av självklar anledning och rödgult blir för mycket skåne. Bara för att skölden har tre färger MÅSTE ju inte stället ha det. Kollar du på årets var de ju blåröda med gula ränder.

Jämför man stället 13 men årets var föregående bra mycket snyggare enligt mig.

Bild
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Hildi »

Buffalos hemma tröjor med röd mitten stripe och gula ytter-stripes på ärmarna?
Steef
Inlägg: 342
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Steef »

Vancouvers tror jag skulle va snygg i våra färger.
*skriv signatur här*
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Chicagos eller Dallas
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Think if... »

Tröjan från 1966 är och förblir oslagbar, basta!
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 635
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Rudi »

Adidas gör matchställ för NHL med start 17/18. Jag får därför för mig att det är bättre att köra en till säsong med tröjorna vi redan har. Förvisso bör väl SHL ha egna avtal. Är det någon som vet om matchtröjorna är ligans sak eller om varje klubb är fri att använda sig av vilken tillverkare som helst?
Estrid
Inlägg: 10
Blev medlem: 2016-04-26

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Estrid »

Rudi skrev:Adidas gör matchställ för NHL med start 17/18. Jag får därför för mig att det är bättre att köra en till säsong med tröjorna vi redan har. Förvisso bör väl SHL ha egna avtal. Är det någon som vet om matchtröjorna är ligans sak eller om varje klubb är fri att använda sig av vilken tillverkare som helst?
Varje SHL-klubb har sitt avtal. De vanligaste leverantörerna är CCM och Bauer. Några klubbar har Easton. CCM ägs visserligen av Adidas group. Men bara för att NHL går över till Adidas så innebär det nog inte att DIF, Linköping, Växjö m fl måste göra det.
Neeskens
Inlägg: 13
Blev medlem: 2013-09-08

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Neeskens »

89-90 tröjan är oslagbar.

Bild
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Drömmen är fortfarande den här blåa tröjan, som jag tror DIF_Soldier (?) la upp för några år sedan. Kommer ihåg att den vita varianten samt den mörkblå också var riktigt snygga, men hittar inte dem.

Bild
Senast redigerad av 136_Djurgårdare den 2016-04-27 13:07:00, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Lynxlynx »

136_Djurgårdare skrev:Drömmen är fortfarande den här blåa tröjan, som jag tror DIF_Soldier (?) la upp för några år sedan. Kommer ihåg att den vita varianten samt den mörkblå också var riktigt snygga, men hittar inte dem.

Bild

Precis de färgerna jag velat se också! Blåblått även i hockeyn, sjukt snyggt!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Och sen ändra i reglerna så man får spela i rött på bortaplan i SHL sålänge det inte liknar hemmalagets tröjor.
Avskaffa tre mot tre.
Djurgårn
Inlägg: 1519
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Nya dräkter 2016-17

Inlägg av Djurgårn »

Den blåblåa är läskigt snygg och får min röst. Fixa!
Skriv svar