Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Hur många är med på att köra i Globen en säsong när Hovet byggs om/byggs ut? Det är väl enda möjligheten för att flytta tror jag inte på.
Tycker vi kan bygga uterink på Stadion under tiden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av pulverapa »

Mycket trollande... Det var en ärlig frågeställning...

Alla andra ligor i världen spelar lika många eller fler matcher. Jag tror inte problemet ligger där.

Kan spontant känna att det är rätt hopplöst. Det finns hur mycket pengar som helst till allt möjligt, men att rusta upp hovet för några hundra miljoner, nä, det går inte.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Hur många är med på att köra i Globen en säsong när Hovet byggs om/byggs ut? Det är väl enda möjligheten för att flytta tror jag inte på.
Vi har ju inget val. Det är bara att hoppas att det bara blir EN säsong i Globen. Mer än så vore skadligt.
pulverapa skrev:Kan spontant känna att det är rätt hopplöst. Det finns hur mycket pengar som helst till allt möjligt, men att rusta upp hovet för några hundra miljoner, nä, det går inte.
Känner också likadant. Man la ju 47 miljoner på att rusta upp Grimsta IP som Brommapojkarna använder och ännu mer pengar därtill på fotbollen. Men till ishockeyn finns inte en enda jävla krona. Själv så ska jag försöka ta mig in i idrottsnämnden efter nästa val och hoppas man kan påverka något. Sedan har jag också tänkt att kandidera till KF, frågan är om man kan påverka något igenom det om man skulle lyckas bli inkryssad?
Avskaffa tre mot tre.
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Blårand »

Lite kort historia. Jag har varit på Hovet en gång tillsammans med drygt sjutton tusen andra. DIF skal AIK med 13-5. Lasse Björn slog en AIK:are (som stuckit upp) så att han fick bäras ut på bår. "Det är som att behöva slå sina egna barn", sa Lasse till DN. Då var det ståplats och utomhus. 1957 kom arton tusen mot Saftpiraterna från Gävle. Så nog fanns det hockeyintresse i stan. Åren gick och från pressläktaren (där jag satt några år på 80-talet) såg kurvan ut som ett apberg. Ramsorna var inte rumsrena alla gånger. I den nya Globen skulle publiken vara finare. Sponsorer och inga apor. Till en början gick det bra så länge DIF var ett topplag. Men sedan dalade publiksiffrorna och näringslivet hittade roligare saker än att gå på ishockey. Klubben sökte sig tillbaka till Hovet, men där hade ena kurvan blivit krog och alla ståplatser var borta. Nu är det svårt att få biljett till Hovet och klacken står.Så ta bort stolarna i kurvan då ryms dubbelt så många. Och om det behövs så återställ den andra kurvan[/b]. Och få upp AIK. Det är fria utsålda derbyn.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Berra »

minalman skrev:
Salas skrev:Cheerleaders hade nog varit en väg att gå, jag tror att vi hade kunnat nå ut till en bredare massa då. Sen har jag hört att såna där clappers är ganska populära bland många supportrar, kanske skulle det kunna vara något även för oss?
Bangers och bengaler drar ju massa folk till fotbollsklackarna. Kanske kunde hypa de mest svårflörtade Djurgårdarna att välja hockey?
Bengaler på en inomhusläktare fylld med dunjackor vintertid låter som en förträfflig idé. :-)

Men jag förstår att du skojade.

Sportsliga framgångar med en egen ägd arena är den enda vägen framåt.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Mash
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mash »

Om vi startar en insamling för att få hit Djurgårdare från NHL lär det bli sportsliga framgångar. Krüger, Zibbe, Kronwall etc

Insamlingen lär pågå en längre tid, men i slutändan lär det vara värt
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Stulle »

Mash skrev:Om vi startar en insamling för att få hit Djurgårdare från NHL lär det bli sportsliga framgångar. Krüger, Zibbe, Kronwall etc

Insamlingen lär pågå en längre tid, men i slutändan lär det vara värt
Problemet är väl att de flesta spelar där borta för att det är världens bästa liga, så även om man på något mirakulöst sätt skulle kunna matchen en spelares lön så väljer dom nog NHL pga att det är en bättre liga. :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Örnen »

Mash skrev:Om vi startar en insamling för att få hit Djurgårdare från NHL lär det bli sportsliga framgångar. Krüger, Zibbe, Kronwall etc

Insamlingen lär pågå en längre tid, men i slutändan lär det vara värt
Då krävs det en insamling som matchar vad dom tjänar därborta alltså?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av pulverapa »

Berra skrev:
minalman skrev:
Salas skrev:Cheerleaders hade nog varit en väg att gå, jag tror att vi hade kunnat nå ut till en bredare massa då. Sen har jag hört att såna där clappers är ganska populära bland många supportrar, kanske skulle det kunna vara något även för oss?
Bangers och bengaler drar ju massa folk till fotbollsklackarna. Kanske kunde hypa de mest svårflörtade Djurgårdarna att välja hockey?
Bengaler på en inomhusläktare fylld med dunjackor vintertid låter som en förträfflig idé. :-)

Men jag förstår att du skojade.

Sportsliga framgångar med en egen ägd arena är den enda vägen framåt.
Och hur kommer vi till en egen ägd arena? Jag tror mer på att få kontroll över försäljningen inne på arenan.

Men det måste finnas många andra sätt att snitta 10 000 åskådare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mattias_87 »

När ni skojar om cheerleaders och sånt. Behöver det alltid vara jippo om kvinnor är inblandade? Ice girls skulle jag (seriöst) inte ha några problem med. Men cheerleaders nej såklart.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Kan spontant känna att det är rätt hopplöst. Det finns hur mycket pengar som helst till allt möjligt, men att rusta upp hovet för några hundra miljoner, nä, det går inte.
Det är på intresset det faller och inte arenan i sig. Om hockeyintresset och intresset för Djurgården var större i Stockholm så skulle man kunna fylla globen varenda match. Men folk stannar hellre hemma och bakar surdegsbröd och postar bilder på instagram än att ta på sig halsduken och gå på hockey, många för att de inte begriper hur häftig upplevelse det kan vara.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Kall-El »

Frågan är återigen skulle det vara bra med ett upprustad hov?

Frågan är om vi skulle dra in mer pengar efter en upprustning. Betänk då också en gjuten hyreshöjning för vår del. ( Har svårt att se oss locka så mycket mer publik under serielunken, men det är möjligt att det skulle bli enklare att arbeta mot sponsorer med en nyare arena. )

Jag tror snarast att de viktiga för vår del är att äga våra arrangemang till 100% på Hovet.

Gjorde vi det skulle vår ekonomiska situation antagligen förbättras påtagligt.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Inlägg av Malto »

Tror tyvärr att enda chansen är att själva eventet blir viktigare än hockeyn, eller i vart fall viktigare än vem som spelar.

Har haft sonen som är 10 med mig på många matcher i år. Mycket för att han närmast fanatiskt har hållit reda på vad Sörensen, alvarez (av oklar anledning) och Mantas (även i båset) har gjort. Tre stora idoler. Som nu försvinner. Då kommer han återgå till att tycka att popcorn i pausen är det bästa.

Det jag försöker säga är att med för stor spelaromsättning räcker inte laget som dragplåster. Ingen bryr sig om man inte känner igen några spelare. Då blir det bara vi närmast sörjande kvar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mattias_87 »

Kall-El skrev:Frågan är återigen skulle det vara bra med ett upprustad hov?

Frågan är om vi skulle dra in mer pengar efter en upprustning. Betänk då också en gjuten hyreshöjning för vår del. ( Har svårt att se oss locka så mycket mer publik under serielunken, men det är möjligt att det skulle bli enklare att arbeta mot sponsorer med en nyare arena. )

Jag tror snarast att de viktiga för vår del är att äga våra arrangemang till 100% på Hovet.

Gjorde vi det skulle vår ekonomiska situation antagligen förbättras påtagligt.
Ja det är bra med en upprustad arena. Det är pinsamt att Sveriges mest anrika ishockeyförening ska spela i en arena från 50-talet. Kazakstans andraliga lär ju ha modernare arena till sina lag. Hyreshöjning eller inte, en ny arena blir ingen förlust. Sedan så måste vi ju självklart även få ett bra avtal i denna nya arena.
Avskaffa tre mot tre.
Mash
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mash »

Stulle skrev:
Mash skrev:Om vi startar en insamling för att få hit Djurgårdare från NHL lär det bli sportsliga framgångar. Krüger, Zibbe, Kronwall etc

Insamlingen lär pågå en längre tid, men i slutändan lär det vara värt
Problemet är väl att de flesta spelar där borta för att det är världens bästa liga, så även om man på något mirakulöst sätt skulle kunna matchen en spelares lön så väljer dom nog NHL pga att det är en bättre liga. :)
När insamlingen är klar blir NHL världens andra bästa liga 8)
Örnen skrev: Då krävs det en insamling som matchar vad dom tjänar därborta alltså?
8094 pers skänker 10 kr per match, 52 gånger = 4 milj.

Att öka snittet med ca 5,000 pers krävs det att det är attraktivt på isen. Under senaste lockouten kom det fler folk än någonsin när vi mötte Mora o resterande skitlagen i HA.

Bra spelare lockar mer än sportsliga framgångar (till en början).
Skriv svar