Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per match?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
fullmonty
Inlägg: 143
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kolmården

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av fullmonty »

captcash skrev:Tja, lite fler stolar vid rinkside antar jag? ... 4 stolar i all ära men det är fan lite gulligt att gå ut med nyhet att "wow, vi utökar platserna på Hovet!!".. och sen ser man att det är 4st.. gulliga vi är ibland! ;)
Kan inte det vart en snygg pik mot dem som vägrar lägga några pengar på att rusta arenan... :o

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av captcash »

emilin skrev:
Salas skrev:Cheerleaders hade nog varit en väg att gå, jag tror att vi hade kunnat nå ut till en bredare massa då. Sen har jag hört att såna där clappers är ganska populära bland många supportrar, kanske skulle det kunna vara något även för oss?
Kastar du in ett par trummor på det så kan vi garanterat dra mer än 10000.
Nu spånar jag fritt varför inte en kisscam också.
Kisscam har jag längtat efter länge, så jag får en anledning att smaska mustasch med min polare!
En annan sak som är ganska awesome är om vi får fylla i målgörares efternamn, speaker skriker förnamn och vi fyller på, då känner man sig delaktig och glad!
Ja jo, en sak till, jag vill gärna ha en sån där smågris/kyckling-lampa som KHK har över sin klack, så man ser dem lite bättre och profilerar dem mer!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av captcash »

fullmonty skrev:
captcash skrev:Tja, lite fler stolar vid rinkside antar jag? ... 4 stolar i all ära men det är fan lite gulligt att gå ut med nyhet att "wow, vi utökar platserna på Hovet!!".. och sen ser man att det är 4st.. gulliga vi är ibland! ;)
Kan inte det vart en snygg pik mot dem som vägrar lägga några pengar på att rusta arenan... :o

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Väljer att tro på din teori istället för min egen, känns mkt bättre så! :)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av minalman »

Salas skrev:Cheerleaders hade nog varit en väg att gå, jag tror att vi hade kunnat nå ut till en bredare massa då. Sen har jag hört att såna där clappers är ganska populära bland många supportrar, kanske skulle det kunna vara något även för oss?
Bangers och bengaler drar ju massa folk till fotbollsklackarna. Kanske kunde hypa de mest svårflörtade Djurgårdarna att välja hockey?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:
Salas skrev:Cheerleaders hade nog varit en väg att gå, jag tror att vi hade kunnat nå ut till en bredare massa då. Sen har jag hört att såna där clappers är ganska populära bland många supportrar, kanske skulle det kunna vara något även för oss?
Bangers och bengaler drar ju massa folk till fotbollsklackarna. Kanske kunde hypa de mest svårflörtade Djurgårdarna att välja hockey?
Tror du är nåt på spåren där, helt klart.
Rök och knallpulver kan man nog inte få för mycket av, det stavas dessutom kultur har jag fått lära mig.

Annars då, fler tutor? kanske en vuvuzela-ensemble på långsidan?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash
Inlägg: 2247
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mash »

Högtalarsystem från klacken, till långsidorna! Så alla kan få njuta av stämningen, även de med väldigt dålig hörsel.

Flygplansstolar, och personlig servitör, så man slipper resa sig för att köpa popcorn.

Skämt å sido, att snitta 10,000 är nog ingen svår utmaning för oss. Det som behövs är ett 09/10-lag som slåss bland topp 4 (alla är vi medgångare) och bra stämning. Så TIFOn och Sveriges bästa läktarkultur måste ske under 52 omgångar + slutspel.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Henke_F »

captcash skrev:Tja, lite fler stolar vid rinkside antar jag? ... 4 stolar i all ära men det är fan lite gulligt att gå ut med nyhet att "wow, vi utökar platserna på Hovet!!".. och sen ser man att det är 4st.. gulliga vi är ibland! ;)
Hehe, ja Hovet måste ju rustas och byggas om så det är platser runt hela rinken sen på NHL-manér så skall ju det var sittplats ända ned till sargen. Plexi-dunkar-plater så att säga. =)
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Praetori »

En arena som tar 10.000 samt en tillräckligt stor publikbas i Stockholm. Det förra är svårt att ordna på egen hand, det senare går att lösa med hype men fingertoppskänsla krävs så att det inte blir klappjippo. Att få bortapublik att trivas är också viktigt om man vill fylla stolar tyvärr.

Enkla helhetslösningar som gör det "enkelt" att gå på hockey för folk som inte är vana. VIP paket med taxi och ledsagare för de som är beredda att flisa men inte har någon koll. Hockeydagis eller liknande aktiviteter för de som har ungar/fruar/män som normalt sett agerar tröskel för arenabesök. Fri parkering med speciell entrébiljett, kanske till och med numrerad plats (folk är alltid mer benägna att slanta om det är "enkelt").

Profilering är otroligt viktigt. Föreningen måste synas och höras i tillräckligt stor mängd utanför de insnöade kretsarna som läser nyhetsbrev och dylikt. Finns det 1 miljon som håller på ett hockeylag är det inga problem alls att fylla en arena som rymmer 10.000, eller 13.000 för den delen, varje gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Erik af Sibirien
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Erik af Sibirien »

Mash skrev:...........Flygplansstolar, och personlig servitör, så man slipper resa sig för att köpa popcorn..
Blöjor till samtliga så man slipper stå i dasskön.
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Praetori »

Erik af Sibirien skrev:
Mash skrev:...........Flygplansstolar, och personlig servitör, så man slipper resa sig för att köpa popcorn..
Blöjor till samtliga så man slipper stå i dasskön.
Pissoar på ståplats med gigantisk hävert ovanför jumbotronen, den som pissar mest får det att regna över motståndarklacken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Skidlöparn »

Ett upprustat eller helt nytt Hovet med 11-12000 stolar. Se bara på fotbollen med Tele2.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tänkte på det här med ett nytt Hovet med 10.000 platser. Borde vi inte ha lite större så man även har potential att kunna växa? Vi är ändå Europas snabbast växande stad. Sen kanske många av dessa som kommer hit inte har ishockey som en del av sin kultur.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skidlöparn skrev:Ett upprustat eller helt nytt Hovet med 11-12000 stolar. Se bara på fotbollen med Tele2.
Är inne på samma linje. Tror inte vi kan lyckas få med oss alla från Hovet och dessutom öka snittet med Globen som Arena.

Vi behöver en modern hockeyarena där högsta prioritet ska vara akustiken. Sätt klacken som första prioritering och sedan sittplats osv. De ena behöver naturligvis inte utesluta det andra, tvärtom. Ska gå lätt att köpa snacks/öl/kaffe. Minimala toalettköer. Möjligheter att både äta billigt samt finare alternativ.

Antal platser är väl utmaningen. Möjligen ett bygge där man kan "stänga av" vissa sektioner så det inte ser tomt ut när vi inte säljer slut. Exempelvis platser längst upp.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av Mattias_87 »

Ja om vi får en ny arena med typ 11.000 platser så ska dom översta raderna inte säljas när det är en match med låg publik för att det fortfarande ska kännas intimt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vad krävs för att vi ska snitta 10 000 åskådare per matc

Inlägg av minalman »

Hur många är med på att köra i Globen en säsong när Hovet byggs om/byggs ut? Det är väl enda möjligheten för att flytta tror jag inte på.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar