Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Varför skulle Thoresen flytta? Det finns ju absolut inget vettigt skäl alls.
Han kommer inte flytta tillbaka till Ryssland. Hade han varit ute efter pengarna hade han stannat.
Är han redo att flytta hem till Norge och spela med Vålerenga eller Storhammar som motsvarar division 1 i Sverige? Han är inte bara 2-3, utan snarare 5-6 klasser för bra. Inte en chans att han gör den flytten än.

Han har familjen i Stockholm, ungarna i svensk skola. Varför skulle han stressa iväg från något som han uppenbarligen var beredd att offra tiotals miljoner kronor för? För att harva runt i Schweiz ett år?

Anser för övrigt att en förläng med Matt är given, om han vill. Den kedjan med en hel säsong bakom sig kommer vara riktigt bra.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Att Thoresen stannar är ju lika självklart som att Karlskrona får kvala.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Fast Thoresen har ju hela tiden varit väldigt tydlig med att han inte vet om han blir kvar här "ett, två eller tre år". Så har han uttryckt sig flera gånger, att det är 1-3 år som gäller.

Jag skulle väl gissa att det blir minst ett år till men känns fel att räkna med det när Thoresen alltid sagt att det är ett alternativ att han bara blir här ett år.

Senaste gången han sa det var väl i den här intervjun, men han har gjort det flera gånger.
https://youtu.be/e69kviOaQjg?t=2m12s
Expert.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev:Fast Thoresen har ju hela tiden varit väldigt tydlig med att han inte vet om han blir kvar här "ett, två eller tre år". Så har han uttryckt sig flera gånger, att det är 1-3 år som gäller.

Jag skulle väl gissa att det blir minst ett år till men känns fel att räkna med det när Thoresen alltid sagt att det är ett alternativ att han bara blir här ett år.

Senaste gången han sa det var väl i den här intervjun, men han har gjort det flera gånger.
https://youtu.be/e69kviOaQjg?t=2m12s
Som jag förstod det så var det ju för att han inte visste om han skulle hålla på SHL nivå särskilt länge. Och det såg ju inte så jättebra ut i början på säsongen efter operationen men nu på senaste har han ju varit en gigant.
Hoppas han fått mersmak och stannar över säsongen 2017/18.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:Fast Thoresen har ju hela tiden varit väldigt tydlig med att han inte vet om han blir kvar här "ett, två eller tre år". Så har han uttryckt sig flera gånger, att det är 1-3 år som gäller.

Jag skulle väl gissa att det blir minst ett år till men känns fel att räkna med det när Thoresen alltid sagt att det är ett alternativ att han bara blir här ett år.

Senaste gången han sa det var väl i den här intervjun, men han har gjort det flera gånger.
https://youtu.be/e69kviOaQjg?t=2m12s
Som jag förstod det så var det ju för att han inte visste om han skulle hålla på SHL nivå särskilt länge. Och det såg ju inte så jättebra ut i början på säsongen efter operationen men nu på senaste har han ju varit en gigant.
Hoppas han fått mersmak och stannar över säsongen 2017/18.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Som jag förstod det var det för att han redan köpt/byggt hus i Hamar och familjen är riktigt sugen på att flytta hem på riktigt satt säga.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Hälsa thoresens att Hamar är svintråkigt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Vore ju förjävla tråkigt hockeymässigt om en så pass bra spelare redan varvade ned i Norge. Karln ligger över PPG i ett mittenlag i en ändå så pass bra liga som SHL.

Nä du Thore, när du är 35, då har du min tillåtelse att börja tänka på refrängen.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Tycker det är ett stort skämt att han inte är vår kapten. Vi alla vet att han öser in poäng. Han agerar ledare i laget åt dom unga utanför och på isen osv. Jag tror att ska vi försöka få han att fortsätta spela nåt år till så är det just det som han behöver få ett kvitto på att få visa upp att det är fanimej jag som leder det här laget. Det gör inte Hank.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Det skulle vara tragiskt för sporten om en så pass bra ishockeyspelare varvade ner i sin ålder och kroppen är fräsch.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

TheForsa skrev:Tycker det är ett stort skämt att han inte är vår kapten. Vi alla vet att han öser in poäng. Han agerar ledare i laget åt dom unga utanför och på isen osv. Jag tror att ska vi försöka få han att fortsätta spela nåt år till så är det just det som han behöver få ett kvitto på att få visa upp att det är fanimej jag som leder det här laget. Det gör inte Hank.
Ett C är ett cänke.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:
TheForsa skrev:Tycker det är ett stort skämt att han inte är vår kapten. Vi alla vet att han öser in poäng. Han agerar ledare i laget åt dom unga utanför och på isen osv. Jag tror att ska vi försöka få han att fortsätta spela nåt år till så är det just det som han behöver få ett kvitto på att få visa upp att det är fanimej jag som leder det här laget. Det gör inte Hank.
Ett C är ett cänke.
Om man inte heter Erik Karlsson då?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Göte »

Tycker att jag ser stora brister i försvarsspelet, tänker på backarna först å främst. Som jag ser det nu så finns det bara 3 backar som jag ser som bra SHL backar. Högström, Hultström och Englund. Övriga tycker jag inte riktigt håller måttet. Ska Djurgården ha en chans att gå långt i ett slutspel så måste det in en riktigt bra back, annars tar säsongen slut snabbt... Fernholm är saknad!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Göte skrev:Tycker att jag ser stora brister i försvarsspelet, tänker på backarna först å främst. Som jag ser det nu så finns det bara 3 backar som jag ser som bra SHL backar. Högström, Hultström och Englund. Övriga tycker jag inte riktigt håller måttet. Ska Djurgården ha en chans att gå långt i ett slutspel så måste det in en riktigt bra back, annars tar säsongen slut snabbt... Fernholm är saknad!
AOM snart tillbaka.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Känns ju verkligen som att lånet av Lehtonen var helt rätt. 7 pinnar på 8 matcher nu. Kul för honom!
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 41: Djurgårdens IF - Rögle BK 4/2 2016

Inlägg av elklingo »

Figrens kontrakt går ut i april, intressant värvning?
"Målsättning: Top 6"
Låst