Djurgården Hockey Dam

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lätt Kränkt
Inlägg: 103
Blev medlem: 2016-05-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Lätt Kränkt »

Skidlöparn skrev:Alla till Hovet på lördag!
Japp kommer gå här :) imponerande av tjejerna :)
daaviid
Inlägg: 4189
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av daaviid »

Bra kämpat och gött med final. Vore ju fantastiskt kul för damerna om dom fick knipa bucklan. Men man ska inte ropa hej ännu, det ska spelas om det också.

Trist att man bor så långt borta, annars hade jag lätt gått på matchen. Damerna förtjänar hyll och stöd från läktaren.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av crike »

Pga att råttorna går vidare så får våra damer spela SM-final på Stora Mossen :shock: :evil:
Det är ju fan sjukt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Mattias_87 »

crike skrev:Pga att råttorna går vidare så får våra damer spela SM-final på Stora Mossen :shock: :evil:
Det är ju fan sjukt.
Vidrigt. Att det inte finns någonstans att spela i helgen som är större?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Think if... »

Borde inte damerna få spela i Globen isf
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Mattias_87 »

Think if... skrev:Borde inte damerna få spela i Globen isf
AEG ville tydligen ha stora summor för att lägga is där.
Avskaffa tre mot tre.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Keutril »

Måste ju säga att det är ju sjukt dåligt hur det ivf utifrån sett verkar som att Djurgårdens ledning bara lägger sig på rygg när det gäller spelplats för damerna.

Sjukt jävla dåligt, man borde försöka slåss lite mer. Hur fan kan en förkval match till att få kvala till SHL få högre prioritet än en SM final i Sveriges högsta damliga?

Hade förväntat mig lite mer råg i ryggen än den tama kommentar KG gav i aftonblaskan.

Man blir ju fan mörkrädd. Kom för fan inte och säg sen att det är jämställt för det är en stor fet lögn.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1253
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Henkos »

Keutril skrev:Måste ju säga att det är ju sjukt dåligt hur det ivf utifrån sett verkar som att Djurgårdens ledning bara lägger sig på rygg när det gäller spelplats för damerna.

Sjukt jävla dåligt, man borde försöka slåss lite mer. Hur fan kan en förkval match till att få kvala till SHL få högre prioritet än en SM final i Sveriges högsta damliga?

Hade förväntat mig lite mer råg i ryggen än den tama kommentar KG gav i aftonblaskan.

Man blir ju fan mörkrädd. Kom för fan inte och säg sen att det är jämställt för det är en stor fet lögn.
Damerna har inte ens snittat 300 pers på hemmamatcherna i slutspelet och du undrar hur kvalet till SHL kan gå före. Pappa till nån av tjejerna?
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Keutril »

Henkos skrev:
Keutril skrev:Måste ju säga att det är ju sjukt dåligt hur det ivf utifrån sett verkar som att Djurgårdens ledning bara lägger sig på rygg när det gäller spelplats för damerna.

Sjukt jävla dåligt, man borde försöka slåss lite mer. Hur fan kan en förkval match till att få kvala till SHL få högre prioritet än en SM final i Sveriges högsta damliga?

Hade förväntat mig lite mer råg i ryggen än den tama kommentar KG gav i aftonblaskan.

Man blir ju fan mörkrädd. Kom för fan inte och säg sen att det är jämställt för det är en stor fet lögn.
Damerna har inte ens snittat 300 pers på hemmamatcherna i slutspelet och du undrar hur kvalet till SHL kan gå före. Pappa till nån av tjejerna?
Haha nej jag är inte pappa till någon av tjejerna. Det är väl ca 2300 biljetter sålda till matchen som jag förstått?

Är det så himla märkligt att man tycker att någonstans på vägen måste dom ju börja prioritera jämlikt annars kommer ju aldrig intresset byggas upp för damhockeyn? Sen borde dom ju kunna lösa problemet rent tidsmässigt sett med att senarlägga AIKs match och eventuellt kanske tidigarelägga dammatchen. Det borde dock räcka med att flytta fram AIKs match till 18.30 vilket är ingen konstig matchtid för en match på en lördag.
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av B.I.B.A »

Är arenan bokad så är den. Vill sorkhögarna ha vår tid ska de fan betala annars kan de hitta is på annat ställe.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av crike »

När jag läser artikeln så får jag intrycket av att diskussionerna redan har först och att KG insett att oavsett vad han säger här och nu så kommer det inte ändra på något varför han lägger sig lite platt.

Råttorna kanske var så förutseende och reserverade Hovet tidigt medan våra damer trodde (som alla andra) att Luleå skulle gå till final och på så sätt få hemmamatchen på lördagen.
Oavsett vad så måste man kunna hitta en lösning, fan en SM-final på Stora Mossen är inte värdigt våra damer. Länge sedan jag inventerade hallbeståndet i Sthlm men måste väl finnas någon annan bättre lämpad? Om inte är jag beredd att (för en gångs skull) bidra för att AEG ska fixa isen i Globen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Mattias_87 »

Att AEG inte lägger is i Globen är riktigt dåligt faktiskt. Och inom några år rivs Hovet och då har vi ytterligare en arena borta. Det kommer ju gå åt pipan.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
JackHeart
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Åkersberga

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av JackHeart »

Stora Mossen är ett skämt att spela en SM-final på.
Att inte Djurgårdsledningen tar en hårdare strid att ordna en bättre arena att hålla SM-finalen på är väl bara ett bevis för hur lite dom verkligen bryr sig om damhockeyn.

Skam går på torra land om våra tjejer tvingas spela finalen på Stora Mossen.

...och nej, jag är inte släkt eller ens känner någon som spelar damhockey, utan en Djurgårdare som hade sett fram att få se en SM-final på en värdig arena. Tänker inte stå som en packad sill i en träningshall.
Användarvisningsbild
angus
Inlägg: 25
Blev medlem: 2014-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av angus »

JackHeart skrev:Stora Mossen är ett skämt att spela en SM-final på.
Att inte Djurgårdsledningen tar en hårdare strid att ordna en bättre arena att hålla SM-finalen på är väl bara ett bevis för hur lite dom verkligen bryr sig om damhockeyn.

Skam går på torra land om våra tjejer tvingas spela finalen på Stora Mossen.

...och nej, jag är inte släkt eller ens känner någon som spelar damhockey, utan en Djurgårdare som hade sett fram att få se en SM-final på en värdig arena. Tänker inte stå som en packad sill i en träningshall.
Det första jag gjorde när jag hörde att damernas match skulle flyttas till Stora Mossen var att köpa tre biljetter till mig och familjen. DIF ska fanimej få mitt stöd nu när de inte får det inramningen de förtjänar.

//Angus the sill
Praetori
Inlägg: 13713
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

JackHeart skrev:Stora Mossen är ett skämt att spela en SM-final på.
Att inte Djurgårdsledningen tar en hårdare strid att ordna en bättre arena att hålla SM-finalen på är väl bara ett bevis för hur lite dom verkligen bryr sig om damhockeyn.

Skam går på torra land om våra tjejer tvingas spela finalen på Stora Mossen.

...och nej, jag är inte släkt eller ens känner någon som spelar damhockey, utan en Djurgårdare som hade sett fram att få se en SM-final på en värdig arena. Tänker inte stå som en packad sill i en träningshall.
KG borde öppnat plånboken och fixat Globen. Nu är det ju matchkrock tyvärr men det skulle nog gått att få folk ändå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar