Djurgården Hockey Dam

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Momentumet
Inlägg: 365
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Momentumet »

Personligen har jag noll intresse i damhockey och ett sånt uttalande är ju enbart skrattretande!
Praetori
Inlägg: 13658
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Kritiken riktas helt fel. Sedan kan jag förstå om de är missnöjda.
Idag är det svårt att hinna med att vara på allt. Självklart prioriterar man efter intresse.

Vad jag tror så ska SDHL försöka locka till sig kvinnor/tjejer i första hand. Tror de får oerhört svårt att konkurrera med SHL-publiken.
Produkterna skiljer sig riktigt mycket åt, även om de båda går under namnet ishockey.

Gäller att hitta ny egen publik som kommer för att de VILL se.
Hade föreningen varit lite "på" i frågan kunde de ju kört fler dubbelmatcher med nedsatt pris (ännu bättre om det går att synka mellan föreningar så att det blir både herr och dammatcher borta/hemma, typ 2xLuleå och att vi gör samma resa norrut). Typ värdecheck på baren och dammatchen precis innan herrarnas (det omvända har tyvärr inte funkat) och betydligt närmare samarbete med supportergrupperna. Hovet/Globenområdet har ju dessutom fördelen att det är fysiskt möjligt att köra värmning separat (förutsatt att det ligger is i Globen) för att det inte skall krocka tidsmässigt.

Jag förstår delvis kritiken. SDHL är ändå hockeymässigt underhållande och jag rekommenderar de som inte gått att faktiskt gå och kolla på ett par matcher. Det borde inte vara så svårt att dra publik som det är.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
nevyn
Inlägg: 278
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av nevyn »

Det är svårt när inte ens arrangörerna tar matchen på allvar. Jag kollade fel i veckan och hade laddat upp för herrmatch på onsdag. Letade på Cmore efter matchen, när jag inte hittade sändningen kollade jag noggrannare och såg att det stod SDHL under matchen i kalendern.

Fine, tänkte jag. Den kan jag tänka mig att se, var visas den? Ingenstans märkte jag. Det fanns heller ingen info på DIF Hockeys webbsida, ingen Line Up, ingen skriftlig rapportering, nada. Svårt att trumma upp intresse att faktiskt ta sig hemifrån och gå på matchen om det är omöjligt att följa bortamatcher etc.

Professionalisering i ligan måste upp om man vill se mer publik.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7116
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kritiken riktas helt fel. Sedan kan jag förstå om de är missnöjda.
Idag är det svårt att hinna med att vara på allt. Självklart prioriterar man efter intresse.

Vad jag tror så ska SDHL försöka locka till sig kvinnor/tjejer i första hand. Tror de får oerhört svårt att konkurrera med SHL-publiken.
Produkterna skiljer sig riktigt mycket åt, även om de båda går under namnet ishockey.

Gäller att hitta ny egen publik som kommer för att de VILL se.
Hade föreningen varit lite "på" i frågan kunde de ju kört fler dubbelmatcher med nedsatt pris (ännu bättre om det går att synka mellan föreningar så att det blir både herr och dammatcher borta/hemma, typ 2xLuleå och att vi gör samma resa norrut). Typ värdecheck på baren och dammatchen precis innan herrarnas (det omvända har tyvärr inte funkat) och betydligt närmare samarbete med supportergrupperna. Hovet/Globenområdet har ju dessutom fördelen att det är fysiskt möjligt att köra värmning separat (förutsatt att det ligger is i Globen) för att det inte skall krocka tidsmässigt.

Jag förstår delvis kritiken. SDHL är ändå hockeymässigt underhållande och jag rekommenderar de som inte gått att faktiskt gå och kolla på ett par matcher. Det borde inte vara så svårt att dra publik som det är.
Precis. Och det är dit kritiken ska riktas. Nu blir det ju helt fel.

Jag vet vilken produkt som erbjuds och skulle inte lägga ett par timmar till på att se en extra match. Spelar ingen roll hur många öl jag lockas dricka. :wink:

Finns säkert några i marginalen som går locka, men jag tror de ska sikta in sig på kommande kvinnogeneration. Ett intresse börjar ofta med förebilder/idoler.

Ska jag vara helt uppriktig tror jag frågan är mer komplex än så här. Min fru har 0% intresse av att se folk åka och jaga en puck, eller boll. Men den diskussionen skulle nog behöva en helt egen tråd.
4 segrar kvar
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kritiken riktas helt fel. Sedan kan jag förstå om de är missnöjda.
Idag är det svårt att hinna med att vara på allt. Självklart prioriterar man efter intresse.

Vad jag tror så ska SDHL försöka locka till sig kvinnor/tjejer i första hand. Tror de får oerhört svårt att konkurrera med SHL-publiken.
Produkterna skiljer sig riktigt mycket åt, även om de båda går under namnet ishockey.

Gäller att hitta ny egen publik som kommer för att de VILL se.
Hade föreningen varit lite "på" i frågan kunde de ju kört fler dubbelmatcher med nedsatt pris (ännu bättre om det går att synka mellan föreningar så att det blir både herr och dammatcher borta/hemma, typ 2xLuleå och att vi gör samma resa norrut). Typ värdecheck på baren och dammatchen precis innan herrarnas (det omvända har tyvärr inte funkat) och betydligt närmare samarbete med supportergrupperna. Hovet/Globenområdet har ju dessutom fördelen att det är fysiskt möjligt att köra värmning separat (förutsatt att det ligger is i Globen) för att det inte skall krocka tidsmässigt.

Jag förstår delvis kritiken. SDHL är ändå hockeymässigt underhållande och jag rekommenderar de som inte gått att faktiskt gå och kolla på ett par matcher. Det borde inte vara så svårt att dra publik som det är.
Precis. Och det är dit kritiken ska riktas. Nu blir det ju helt fel.

Jag vet vilken produkt som erbjuds och skulle inte lägga ett par timmar till på att se en extra match. Spelar ingen roll hur många öl jag lockas dricka. :wink:

Finns säkert några i marginalen som går locka, men jag tror de ska sikta in sig på kommande kvinnogeneration. Ett intresse börjar ofta med förebilder/idoler.

Ska jag vara helt uppriktig tror jag frågan är mer komplex än så här. Min fru har 0% intresse av att se folk åka och jaga en puck, eller boll. Men den diskussionen skulle nog behöva en helt egen tråd.
Vår kära förening har fattat detta med "dubbelmatch" helt fel. :roll:
Det är ju inte att köra damernas hemmamatch mot solnapacket exakt samma tid som herrarnas hemmamatch ikväll mot hv.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5847
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Daniel942 »

https://www.difhockey.se/artikel/r6aoaj ... kontraktet

Hanna Olsson drar, lika bra med det uttalandet i ryggen...
DIF!
daaviid
Inlägg: 4156
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av daaviid »

Daniel942 skrev:https://www.difhockey.se/artikel/r6aoaj ... kontraktet

Hanna Olsson drar, lika bra med det uttalandet i ryggen...
Svårt att sia om, men det kanske var på grund utav det uttalandet som situationen till slut blev ohållbar för henne i klubben. Klantigt uttalande och trist att förlora en sådan talang. Men kanske lika bra ändå i det här läget.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av sPTNC »

Daniel942 skrev:https://www.difhockey.se/artikel/r6aoaj ... kontraktet

Hanna Olsson drar, lika bra med det uttalandet i ryggen...
Vad gjorde hon för uttalande?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5847
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Daniel942 »

sPTNC skrev:
Daniel942 skrev:https://www.difhockey.se/artikel/r6aoaj ... kontraktet

Hanna Olsson drar, lika bra med det uttalandet i ryggen...
Vad gjorde hon för uttalande?
Läs längre upp i tråden.
DIF!
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av sPTNC »

Daniel942 skrev:
sPTNC skrev:
Daniel942 skrev:https://www.difhockey.se/artikel/r6aoaj ... kontraktet

Hanna Olsson drar, lika bra med det uttalandet i ryggen...
Vad gjorde hon för uttalande?
Läs längre upp i tråden.

Ahh, såg nu.
Hon verkar ju helt skev. Jag personligen hade prioriterat att titta på DIF U-16 Elit framför damlaget.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2222
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Glory1 »

Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1825
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Andspe »

Glory1 skrev:Verkar vara snyggt skött av DIF..

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ontraktet/
Konstig vinkling på artikeln. Om SDHL ska tas på allvar i framtiden kan man inte bara bryta kontrakt och tro att man ska kunna byta klubb. Hon var trots allt avlönad och satt på ett 2-års kontrakt. Vilken toppspelare i SHL hade fått bryta sitt kontrakt för att gå till en konkurrent? Sen är det såklart stora skillnader på lön SHL vs SDHL. Det blir dock svårt för Ekman att bygga ett lag om toppspelare ska kunna byta klubb utan påföljd.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5847
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Daniel942 »

Glory1 skrev:Verkar vara snyggt skött av DIF..

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ontraktet/
Helt korrekt skött av DIF. Att Hanna Olsson bara tror att man kan vifta bort kontrakt är löjeväckande. Att dessutom kasta skit på DIF om det?

Hon verkar ju älska att göra det öppet, först på oss fans och nu detta. Usch tvi, kom inte tillbaka.
DIF!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Donkels-2.0 »

Glory1 skrev:Verkar vara snyggt skött av DIF..

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ontraktet/
Helt rätt skött av Djurgården och KG - man kan inte bara bryta ett kontrakt som hon gjorde och tro att man kan dra till random SDHL lag utan betalning
Ceterum censeo Solna esse delendam
Momentumet
Inlägg: 365
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Momentumet »

Daniel942 skrev:
Glory1 skrev:Verkar vara snyggt skött av DIF..

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ontraktet/
Helt korrekt skött av DIF. Att Hanna Olsson bara tror att man kan vifta bort kontrakt är löjeväckande. Att dessutom kasta skit på DIF om det?

Hon verkar ju älska att göra det öppet, först på oss fans och nu detta. Usch tvi, kom inte tillbaka.
Exakt! Och det enda hon lyckas med är att göra sig själv till åtlöje och cementera SDHL som en korpliga.
Skriv svar