Djurgården Hockey Dam

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Magnutz »

I den här tråden diskuteras DIF Hockey Dam. Observera att det inte är en tråd för ifrågasättande av vår förenings satsning på dam/flick-hockey.

Så, varsågoda!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Magnutz »

Jag börjar!

Imorgon, lördagen den 17 oktober, spelar DIF Hockey Dam ett historisk derby mot Aik. Klockan 17.30 släpps pucken i Ulriskdals IP Hall 1. Det finns all anledning att komma till hallen och stötta våra damer. Deras hockey är underhållande och innehåller både fart och intensitet!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Salas »

1-0 efter 12 sekunder... Bra start på mitt spel. Hoppas att dom öser på ordentligt.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Salas »

Seger med 2-1 efter full tid. Var betydligt jämnare än jag hade trott på förhand. Oddset på 2.35 var kanske befogat trots allt. Skönt att den satt!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Magnutz »

Lördagen den 17 oktober mötte vi AIK i ett historisk derby ute i Solna.

Här är vårt reportage om detta: TA MIG TILL REPORTAGET!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av sparwen »

Gillar att följa era reportage om damerna. Gillar även satsningen Djurgården gör på damerna.
Kul att följa.
Using Tapatalk
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Magnutz »

sparwen skrev:Gillar att följa era reportage om damerna. Gillar även satsningen Djurgården gör på damerna.
Kul att följa.
Tack! Ja, det är ju galet roligt att följa damerna, vilka krigare! Där snackar vi full fart i 3x20!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av minalman »

Det vore häftigt om det gick att lägga en match för damerna på Hovet, en lördag eftermiddag före en SHL-match. Biljetterna till herrmatchen skulle gälla på dammatchen också. Kanske omöjligt pga säsongsbiljetter sålda redan till dammatchen, men något att gnugga på för kansliet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

minalman skrev:Det vore häftigt om det gick att lägga en match för damerna på Hovet, en lördag eftermiddag före en SHL-match. Biljetterna till herrmatchen skulle gälla på dammatchen också. Kanske omöjligt pga säsongsbiljetter sålda redan till dammatchen, men något att gnugga på för kansliet?
Precis det som gjordes i samband med Elitseriepremiären i år.
Typ 500 pers som orkade stanna?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:
minalman skrev:Det vore häftigt om det gick att lägga en match för damerna på Hovet, en lördag eftermiddag före en SHL-match. Biljetterna till herrmatchen skulle gälla på dammatchen också. Kanske omöjligt pga säsongsbiljetter sålda redan till dammatchen, men något att gnugga på för kansliet?
Precis det som gjordes i samband med Elitseriepremiären i år.
Typ 500 pers som orkade stanna?
Nej, den var efter.
Tror säkert några till skulle komma om den låg innan herrarnas match
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
ANTECKNINGSBLOCK skrev:
minalman skrev:Det vore häftigt om det gick att lägga en match för damerna på Hovet, en lördag eftermiddag före en SHL-match. Biljetterna till herrmatchen skulle gälla på dammatchen också. Kanske omöjligt pga säsongsbiljetter sålda redan till dammatchen, men något att gnugga på för kansliet?
Precis det som gjordes i samband med Elitseriepremiären i år.
Typ 500 pers som orkade stanna?
Nej, den var efter.
Tror säkert några till skulle komma om den låg innan herrarnas match
Precis vad jag menade. Öppna barer. Värm upp på hockey i stället, för en gångs skull.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av sparwen »

Före skulle kanske ge mer. Och visst, "bara" 500 sist, det är ändå 400 fler än de brukar ha på sina matcher.
Kan det bli 600 som stannar eller kommer före denna gång så är det ju en vinst.

Jag hoppas damerna får mer uppmärksamhet, på ett sätt känns det så mycket mer äkta än SHL.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Andy »

Jag har sett ett gäng matcher med tjejerna i år och måste säga att jag älskar den hockey de spelar. Vilka fighters, vilket lag och vilka järnkaminer. För mig förkroppsligar vårt damlag allt det jag alltid älskat med Djurgården.

Dessutom är det en njutning att som hockeyälskare få se vår förstalina Med Enström som läser spelet som väldigt få hockeyspelare och kan lägga fantastiska passningar, Dalen som i sann Järnkaminsanda alltid ångar på, går rakt på mål med fart och trycker in den samt Olsson, supertalangen som blott 16-år gammal ligger trea i damernas poängliga.

Det är hockeygodis ni går miste om om ni inte går och kollar. Dessutom måste jag säga (trots att jag är medskyldig till att värvningen av henne blev möjlig och trots att jag vet att man inte ska "tuta i eget horn") är Dalen en av de där spelarna man kommer att berätta om för sina barnbarn. Ni måste se henne lira.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Magnutz »

sparwen skrev:Före skulle kanske ge mer. Och visst, "bara" 500 sist, det är ändå 400 fler än de brukar ha på sina matcher.
Kan det bli 600 som stannar eller kommer före denna gång så är det ju en vinst.

Jag hoppas damerna får mer uppmärksamhet, på ett sätt känns det så mycket mer äkta än SHL.
Många (tydligen) går omkring med en dåligt uppdaterad vanföreställning gällande hur sop-usel damhockey är, de har inte sett en match där våra tjejer lirar. Kvalitén i Riksserien är riktigt stark och gillar en hockey och våra färger, är det en sjukt skön upplevelse att se och följa DIF Hockey Dam.

Att Riksserien känns mer äkta beror nog på att det är mindre show runt omkring. Det beror säkert också på att mycket sköts ideellt och då finns enbart äkta intresse närvarande.

Jag hoppas att fler Djurgårdare tar sig tid att se våra tjejer lira, för det är de värda.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Andy »

Magnutz skrev:
sparwen skrev:Före skulle kanske ge mer. Och visst, "bara" 500 sist, det är ändå 400 fler än de brukar ha på sina matcher.
Kan det bli 600 som stannar eller kommer före denna gång så är det ju en vinst.

Jag hoppas damerna får mer uppmärksamhet, på ett sätt känns det så mycket mer äkta än SHL.
Många (tydligen) går omkring med en dåligt uppdaterad vanföreställning gällande hur sop-usel damhockey är, de har inte sett en match där våra tjejer lirar. Kvalitén i Riksserien är riktigt stark och gillar en hockey och våra färger, är det en sjukt skön upplevelse att se och följa DIF Hockey Dam.

Att Riksserien känns mer äkta beror nog på att det är mindre show runt omkring. Det beror säkert också på att mycket sköts ideellt och då finns enbart äkta intresse närvarande.

Jag hoppas att fler Djurgårdare tar sig tid att se våra tjejer lira, för det är de värda.
+1
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar