Djurgården Hockey Dam

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2204
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Glory1 »

Faktiskt tittat på de två inledande matcherna i SDHL nu när det sänds på Cmore. Våra damer har verkligen inlett imponerande dåligt tyvärr. Men fick i alla fall in ett mål sent i andra matchen alltid något :roll:
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

Glory1 skrev:Faktiskt tittat på de två inledande matcherna i SDHL nu när det sänds på Cmore. Våra damer har verkligen inlett imponerande dåligt tyvärr. Men fick i alla fall in ett mål sent i andra matchen alltid något :roll:
Jag begriper inte att nivån kan vara så mycket sämre i år. De senaste säsongerna har kvalitén ändå varit hög men det jag sett i år har tyvärr varit på tok för dåligt.
Nu skall jag villigt erkänna att jag är dåligt insatt i damernas förutsättningar inför säsongen så det är möjligt att det är något annat som ligger bakom men det känns som ett helt annat lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Daniel942 »

Praetori skrev:
Glory1 skrev:Faktiskt tittat på de två inledande matcherna i SDHL nu när det sänds på Cmore. Våra damer har verkligen inlett imponerande dåligt tyvärr. Men fick i alla fall in ett mål sent i andra matchen alltid något :roll:
Jag begriper inte att nivån kan vara så mycket sämre i år. De senaste säsongerna har kvalitén ändå varit hög men det jag sett i år har tyvärr varit på tok för dåligt.
Nu skall jag villigt erkänna att jag är dåligt insatt i damernas förutsättningar inför säsongen så det är möjligt att det är något annat som ligger bakom men det känns som ett helt annat lag.
Har man en mv med 84% räddningsprocent så vinner man nada.
DIF!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:
Praetori skrev:
Glory1 skrev:Faktiskt tittat på de två inledande matcherna i SDHL nu när det sänds på Cmore. Våra damer har verkligen inlett imponerande dåligt tyvärr. Men fick i alla fall in ett mål sent i andra matchen alltid något :roll:
Jag begriper inte att nivån kan vara så mycket sämre i år. De senaste säsongerna har kvalitén ändå varit hög men det jag sett i år har tyvärr varit på tok för dåligt.
Nu skall jag villigt erkänna att jag är dåligt insatt i damernas förutsättningar inför säsongen så det är möjligt att det är något annat som ligger bakom men det känns som ett helt annat lag.
Har man en mv med 84% räddningsprocent så vinner man nada.
Berndtsson var riktigt grym mot kolsäckarna, enda riktigt bra spelaren i premiären. Ridgewell hade oflyt men kanske behöver komma upp lite i nivå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

Domarnivån i SDHL lämnar en del övrigt att önska. Nu har de inte tillgång till repriser och målkameror men om målvakten ligger med en brynässpelare i målet och pucken går in borde det vara offside i målgården kan man tycka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2204
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Glory1 »

Damerna har i alla fall trampat igång nu. Spöade nyss råtta vilket jag tror innebär femte raka vinsten
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

Glory1 skrev:Damerna har i alla fall trampat igång nu. Spöade nyss råtta vilket jag tror innebär femte raka vinsten
Har sett riktigt bra ut stundvis på senare. Matchen mot Luleå var riktigt underhållande. Missade derbyt dock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Jimmy Peterson »

Mycket fin första match mot Linköping. Bra driv in på mål och utmärkt målskytte. Hoppas att formen håller i sig i match två och sedan in i semifinal. Tycker dock att Linköpings försvar var extremt slappt, så misstänker att det blir klart ťajtare i morgon.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Brukar inte se på damhockey så ofta

Men jag noterade igår mot LHC att förutom de mest uppenbara skillnaderna (fysik, fart, teknik) så är förmågan att se medspelare (splitvision) ungefär på nivå Pojkar 2013.
Väldigt ofta som en spelare åker full fart in i en medspelarens yta och liksom…-Oj, nej men, står du här?!!
Fullt fokus på klubba och puck, vilket leder till att vissa passningar endast blir en ½ meter

Men fighterinställningen går ju inte att klaga på :)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Harmageddon »

Tufft motstånd i semin men så länge man visar krigarhjärta och inte viker ner sig så kan det bli intressant. Man ska aldrig säga aldrig i ett slutspel men det känns som det är viktigt att man vinner första matchen imorgon.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av m0ng00se »

snyggt av damerna att kriga till sig en vinst uppe i Luleå!

man ska aldrig underskatta det psykologiska i såna här vinna eller försvinna matcher. Vilket praktfiasko av Luleå om dom nu skulle åka mot oss så kan tjejerna bara släppa axlarna och KÖRA och Lule bli lite mer krampaktiga så är det inte heeelt omöjligt med en kvittering till 2-2. Kääääämpa!
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Grabben från Söder »

m0ng00se skrev: 2021-03-11 08:13:02 snyggt av damerna att kriga till sig en vinst uppe i Luleå!

man ska aldrig underskatta det psykologiska i såna här vinna eller försvinna matcher. Vilket praktfiasko av Luleå om dom nu skulle åka mot oss så kan tjejerna bara släppa axlarna och KÖRA och Lule bli lite mer krampaktiga så är det inte heeelt omöjligt med en kvittering till 2-2. Kääääämpa!
Man hoppas ju det, vinner vi nästa kommer nog inte Luleå klara pressen. Ett fiasko då de nu endast skulle spela hem guldet som storfavorit.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Jimmy Peterson »

Mycket starkt att nolla dem senast. Ida gjorde en makalös insats i målet. Tror det ska mycket till att vi tar ytterligare två segrar ändå. Vårt spel var ändå en nivå högre nu men när Luleå tuggar igång är de riktigt vassa. Men håller tummarna för att vi kan göra en ny stark insats ikväll till att börja med.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgården Hockey Dam

Inlägg av Praetori »

I brist på annan hockey fick det bli DIF LIF. Svettigt värre in på 5e perioden men seger tillslut. Jäkligt kul att se.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar