Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av mb81 »

Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?

Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Han verkar inte ångra sig iaf. Han sa väl att det är sånt som händer och också att Runken faller lätt.. Borde vara i paritet med Thoresens.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Don66-2 »

Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?

Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Är han ens anmäld? Jag tror inte det kommer att hända ett skit.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av mb81 »

Don66-2 skrev:
Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?

Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Är han ens anmäld? Jag tror inte det kommer att hända ett skit.
Brukar väl komma info dagen efter om anmälningar. Varför skulle han inte vara anmäld?
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Davidsson »

mb81 skrev:
Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?

Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Han verkar inte ångra sig iaf. Han sa väl att det är sånt som händer och också att Runken faller lätt.. Borde vara i paritet med Thoresens.
Uppsåt och handling tycker jag är värre i detta fall. Ren hämndaktion utanför spelet.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Keutril »

Han är anmäld till DN.

http://shl.se/artikel/71724/
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Stavhoppet »

Davidsson skrev:
mb81 skrev:
Stavhoppet skrev:Så vad tror vi om Nick Sörensens överfall på Rundqvist?

Personligen tycker jag att DN har tappat greppet helt så tror på 2+1 med motiveringen att han inte tidigare har gjort det och att det inte var "avsett som en huvudtackling"....
Han verkar inte ångra sig iaf. Han sa väl att det är sånt som händer och också att Runken faller lätt.. Borde vara i paritet med Thoresens.
Uppsåt och handling tycker jag är värre i detta fall. Ren hämndaktion utanför spelet.

Ja så är det och det är väl det som är problemet då det inte är en ren huvudtackling i spelet så jag tror att den kommer att bedömas annorlunda tyvärr. DN är ju inte direkt konsekventa....
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Frasse »

Så här står det i anmälan.

Nick Sörensen - Checking to the head
Efter en kollision på egen blålinje i matchen Linköping-Djurgården så reser sig Sörensen och åker utan klubba efter Djurgårdsspelaren och hoppar enligt anmälan in en tackling med båda händerna upp mot huvudet. Sörensen anmäls för Checking to the head, regel 124.

Med tanke på att Nick själv tycke "det är sådant som händer" så borde straffet bli kännbart.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av minalman »

Det djävliga är fortfarande att Nick var mycket aktiv i resten av matchen när han skulle ha stått i duschen. Blir han avstängd hjälper det inte oss. Avstängningar borde gälla de kommande matcherna mot samma motståndare som då förseelsen begicks.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Avstängningar borde gälla de kommande matcherna mot samma motståndare som då förseelsen begicks.
Sådär borde det definitivt vara, har ju pratats om det i fotbollen men där kommer det aldrig hända något. Nu gynnar det ju våra motståndare istället.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av mb81 »

Han tacklade mig först. Det är hockey, det är sånt som händer. Så hårt rör jag inte honom, han lägger sig väldigt lätt. Han är ju ute bytet efter, sa Sörensen.
Visar verkligen ingen ånger.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av sensei »

Men herregud, släpp det där nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av sauron »

Allvarligt talat, det funkar inte med alla dessa anmälningar i efterhand. Domarna måste bli bättre på isen. Det är det korta av det.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av ciirree »

sauron skrev:Allvarligt talat, det funkar inte med alla dessa anmälningar i efterhand. Domarna måste bli bättre på isen. Det är det korta av det.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vad vi vill är väl egentligen att spelarna slutar med sjuka grejer som det här? Nick vet uppenbarligen vad han gjort och visar ingen ånger, samtidigt händer det utanför spelet.
När det tydligt som här inte är en olyckshändelse så bör DN sätta ner foten för att visa att det inte är okej. Gynna oss eller gynna dem. Det handlar väl mer om spelarnas säkerhet. Det är ju därför dessa ska bort.

Se Campolis tackling som även den blev anmäld från igår. Den liknar Forsbergs väldigt mkt. Skillnaden är väl att han sätter upp händer och inte armbåge. Förväntar mig minst 7 matcher där.

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Sv: Säsongen 15/16

Inlägg av sauron »

ciirree skrev:
sauron skrev:Allvarligt talat, det funkar inte med alla dessa anmälningar i efterhand. Domarna måste bli bättre på isen. Det är det korta av det.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vad vi vill är väl egentligen att spelarna slutar med sjuka grejer som det här? Nick vet uppenbarligen vad han gjort och visar ingen ånger, samtidigt händer det utanför spelet.
När det tydligt som här inte är en olyckshändelse så bör DN sätta ner foten för att visa att det inte är okej. Gynna oss eller gynna dem. Det handlar väl mer om spelarnas säkerhet. Det är ju därför dessa ska bort.

Se Campolis tackling som även den blev anmäld från igår. Den liknar Forsbergs väldigt mkt. Skillnaden är väl att han sätter upp händer och inte armbåge. Förväntar mig minst 7 matcher där.

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Håller med. Men samtidigt så måste domarnivån upp, vi kan inte fortsätta med dessa ständigt återkommande 'skandaler'. Dessutom uppkommer ju idiothandligarna ur deras inkompetens. När spelarna märker att domarna inte klarar av situationen på planen och att de inte kommer att åka ut för... Låt oss kalla det otillbörliga handlingar, så kommer dessa handlingar att inträffa.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Sv: Säsongen 15/16

Inlägg av KYLERKYLER »

sauron skrev:
ciirree skrev:
sauron skrev:Allvarligt talat, det funkar inte med alla dessa anmälningar i efterhand. Domarna måste bli bättre på isen. Det är det korta av det.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Vad vi vill är väl egentligen att spelarna slutar med sjuka grejer som det här? Nick vet uppenbarligen vad han gjort och visar ingen ånger, samtidigt händer det utanför spelet.
När det tydligt som här inte är en olyckshändelse så bör DN sätta ner foten för att visa att det inte är okej. Gynna oss eller gynna dem. Det handlar väl mer om spelarnas säkerhet. Det är ju därför dessa ska bort.

Se Campolis tackling som även den blev anmäld från igår. Den liknar Forsbergs väldigt mkt. Skillnaden är väl att han sätter upp händer och inte armbåge. Förväntar mig minst 7 matcher där.

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Håller med. Men samtidigt så måste domarnivån upp, vi kan inte fortsätta med dessa ständigt återkommande 'skandaler'. Dessutom uppkommer ju idiothandligarna ur deras inkompetens. När spelarna märker att domarna inte klarar av situationen på planen och att de inte kommer att åka ut för... Låt oss kalla det otillbörliga handlingar, så kommer dessa handlingar att inträffa.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
Fattar inte riktigt vad du menar. Vill du alltså att domarna under matchen ska fatta beslut om eventuell avstängning eftersom du inte vill ha anmälningar i efterhand??

Menar du att det är domarnas inkompetens som får spelare att utföra idiotiska överfall??
Det är som att påstå att det är fel på våra lagar som får folk att utföra brott eftersom straffskalan i Sverige är löjligt låg. Är det fel på straffskalan eller på personen som väljer att utföra något alla vet är fel och olagligt. Jag måste missuppfatta dig helt.

Som jag förstår det vill du vill att fula tilltag skall upphöra och kan stoppas genom att höja domarkårens standard?? Hur får det den enskilda spelaren att upphöra med fula påhopp?
Är inte det lite som att tro att brottsligheten i samhället skulle upphöra genom bättre utbildade poliser och fler och mer kompententa människor i BRÅ.

Jag är helt klar för granskning och anmälningar i efterhand. Som vi har det idag är ett fungerande system. Sedan tycker väl jag som många andra att straffen är lite godtyckliga och märkliga i många fall. Det kan vi i alla fall inte klandra domarkåren för.
Skriv svar