SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Dessutom är ditt resonemang om Viaplay fortfarande skevt eftersom alla som endast vill se NHL endå får betala 299 kr(?). Även fast de inte bryr sig ett smack om fotboll.

Så visst. Man FÅR mer med Viaplay. Men vem har sagt att alla NHL nördar gillar fotbollen?
Senast redigerad av ciirree den 2015-09-12 19:04:52, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Vi kan iaf då dra slutsatsen av att du inte tycker att Djurgården är värda ynka 5,75 kr/match?
För det är vad du betalar för om du köper TV4 Play för 299 kr.

Dessutom är ditt resonemang om Viaplay fortfarande skevt eftersom alla som endast vill se NHL endå får betala 299 kr(?). Även fast de inte bryr sig ett smack om fotboll.

Så visst. Man FÅR mer med Viaplay. Men vem har sagt att alla NHL nördar gillar fotbollen?

5.75 spänn per match skulle alltså innebära att DIF skulle spela dryga 50 matcher per månad i SHL.

Det är något i det upplägget som jag inte köper.

Och återigen måste du objektivt bedöma vad du får för pengarna.

Efter att den Allsvenska fotbollen är slut får du för 300 kronor i månaden:

SHL
Allsvenskan i ishockey
några matcher från Franska ligan

Det där är inte objektivt sett ett sportabonnemang värt 300 kronor i månaden.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:
ciirree skrev:Vi kan iaf då dra slutsatsen av att du inte tycker att Djurgården är värda ynka 5,75 kr/match?
För det är vad du betalar för om du köper TV4 Play för 299 kr.

Dessutom är ditt resonemang om Viaplay fortfarande skevt eftersom alla som endast vill se NHL endå får betala 299 kr(?). Även fast de inte bryr sig ett smack om fotboll.

Så visst. Man FÅR mer med Viaplay. Men vem har sagt att alla NHL nördar gillar fotbollen?

5.75 spänn per match skulle alltså innebära att DIF skulle spela dryga 50 matcher per månad i SHL.

Det är något i det upplägget som jag inte köper.

Och återigen måste du objektivt bedöma vad du får för pengarna.

Efter att den Allsvenska fotbollen är slut får du för 300 kronor i månaden:

SHL
Allsvenskan i ishockey
några matcher från Franska ligan

Det där är inte objektivt sett ett sportabonnemang värt 300 kronor i månaden.
Haha grovt fel, ja. In my defense har jag en sjuk son hemma och har inte sovit på typ två dygn.

Jo men det innebär fortfarande att du betalar 299 kr/mån för att få se DIF. Det räcker väl så? Fast det viktigaste är väl vad som är värt för DIG? Varför ska du bedöma det objektivt? Är Djurgården värda 299 kr/mån så behöver man ju inte bry sig om vad man får utöver SHL.

Diskussionen kommer ingen vart så vi kan bara enas om att man tycker olika helt enkelt.

Mer korrekt räknat så innebär 299 kr/mån (om man bara ser DIF) att du betalar 40 kr/match räknat från september-mars. Väl? Det är fortfarande ett bra pris. Sen är resterande SHL och HA som sagt bara bonus för mig.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2015-16

Inlägg av #10 »

Sitter och ser HA på CMore just nu och kommer på hur jävla skönt det är att inte vi befinner oss där!
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av KYLERKYLER »

Kall-El skrev:
Andspe skrev:
Kall-El skrev:
I rimlighetens namn borde cmore/tv4 ge oss möjlighet att köpa bara SHL/bara mitt lags samtliga matcher. Det sistnämnda hade varit värt 1000 kronor över en säsong. Det andra hade varit värt 150 kronor i månaden ungefär.
Så 20kr per match tycker du är rimligt att betala om man räknar bort slutspel?

Betydligt mer rimligt än att betala 300 kronor i månaden för en serie.

Dessutom skulle ju kanalen få in 1000 kronor på ett bräde direkt vilket inte kan anses vara direkt dåligt det heller.

Eller för all del låt mig köpa loss och betala bara för SHL då och sätt den på en lämplig nivå eller skapa ett hockeypaket och lägg den på en vettig nivå.

Eller bara för att göra en jämförelse:

Just nu betalar jag 339 kronor per månad för viaplay och får ut följande:

Allsvenskan
NHL
KHL
CL
PL

Med detta i åtanke kan väl ingen påstå att 300 kronor i månaden för tv4 är i närheten av att vara rätt prissatt?

Allsvenskan
SHL
Allsvenskan
Några menlösa matcher från franska ligan.

Och snacket om att man får tv4 övriga kanaler kan med enkelhet jämföras med att Viaplay också har ett utbud av filmer och serier.

tv4/cports borde sänkas till 200 kronor i månaden då hade de legat på en vettig nivå sett till vad som erbjuds.
Kan du även se NFL? Tyvärr ingen riktig fotboll på 10:an i år. Tänkte hoppa på viasat efter helgen just för att kunna se NFL.
Djurgårdare86
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-02-27

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Djurgårdare86 »

Jag har skaffat cmores sportpaket via telia, som har halva priset i 6 månader + att cmoreplay ingår. Jag har tv-kanalerna och en polare använder streamen, vi delar på kostnaden vilket innebär ca 135:-/mån för oss båda 6 månader framåt.
Streamen är för övrigt ljusår bättre i år än förra året.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

KYLERKYLER skrev:
Kall-El skrev:
Andspe skrev:
Kall-El skrev:
I rimlighetens namn borde cmore/tv4 ge oss möjlighet att köpa bara SHL/bara mitt lags samtliga matcher. Det sistnämnda hade varit värt 1000 kronor över en säsong. Det andra hade varit värt 150 kronor i månaden ungefär.
Så 20kr per match tycker du är rimligt att betala om man räknar bort slutspel?

Betydligt mer rimligt än att betala 300 kronor i månaden för en serie.

Dessutom skulle ju kanalen få in 1000 kronor på ett bräde direkt vilket inte kan anses vara direkt dåligt det heller.

Eller för all del låt mig köpa loss och betala bara för SHL då och sätt den på en lämplig nivå eller skapa ett hockeypaket och lägg den på en vettig nivå.

Eller bara för att göra en jämförelse:

Just nu betalar jag 339 kronor per månad för viaplay och får ut följande:

Allsvenskan
NHL
KHL
CL
PL

Med detta i åtanke kan väl ingen påstå att 300 kronor i månaden för tv4 är i närheten av att vara rätt prissatt?

Allsvenskan
SHL
Allsvenskan
Några menlösa matcher från franska ligan.

Och snacket om att man får tv4 övriga kanaler kan med enkelhet jämföras med att Viaplay också har ett utbud av filmer och serier.

tv4/cports borde sänkas till 200 kronor i månaden då hade de legat på en vettig nivå sett till vad som erbjuds.
Kan du även se NFL? Tyvärr ingen riktig fotboll på 10:an i år. Tänkte hoppa på viasat efter helgen just för att kunna se NFL.

Man kunde det förra säsongen vet jag.
Nu vågar jag inte svara bu eller bä på den frågan.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL 2015-16

Inlägg av B.I.B.A »

KYLERKYLER skrev: Kan du även se NFL? Tyvärr ingen riktig fotboll på 10:an i år. Tänkte hoppa på viasat efter helgen just för att kunna se NFL.
Viasat kör NFL. Brukar gå 4 matcher på söndagskvällen och sen en på natten.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Doyle »

Är det fler än jag som känner att vi kommer bli galet överkörda i matcherna mot lhc o saik. Tycker vi inte fått ihop lagdelarna och ser alldeles för vilsna ut i försvaret. Sätter hoppet till att laget gått på sparlåga mot Brynäs o mif för att undvika skador. Hoppas magkänslan är galet fel :roll:
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL 2015-16

Inlägg av Morwin »

Doyle skrev:Är det fler än jag som känner att vi kommer bli galet överkörda i matcherna mot lhc o saik. Tycker vi inte fått ihop lagdelarna och ser alldeles för vilsna ut i försvaret. Sätter hoppet till att laget gått på sparlåga mot Brynäs o mif för att undvika skador. Hoppas magkänslan är galet fel :roll:
beror nog lite på om vi får ha 2-3 kedjor som är friska. Men i försvarzon ser det väldigt mörkt ut :/

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

Doyle skrev:Är det fler än jag som känner att vi kommer bli galet överkörda i matcherna mot lhc o saik. Tycker vi inte fått ihop lagdelarna och ser alldeles för vilsna ut i försvaret. Sätter hoppet till att laget gått på sparlåga mot Brynäs o mif för att undvika skador. Hoppas magkänslan är galet fel :roll:
Jag tror risken för detta är stor, sitter redan och filar på spel av typen LHC -2 och liknande.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:
Doyle skrev:Är det fler än jag som känner att vi kommer bli galet överkörda i matcherna mot lhc o saik. Tycker vi inte fått ihop lagdelarna och ser alldeles för vilsna ut i försvaret. Sätter hoppet till att laget gått på sparlåga mot Brynäs o mif för att undvika skador. Hoppas magkänslan är galet fel :roll:
Jag tror risken för detta är stor, sitter redan och filar på spel av typen LHC -2 och liknande.
Efter att ha sett LHC på försäsongen så känns det som att de är några veckor före oss i träningen. Känns som en given förlust här om inte vi kliver upp några snäpp.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2015-16

Inlägg av ciirree »

Växjö slutar med klappor i Vida Arena. Förjävla skön nyhet! Tack.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Edin »

ciirree skrev:Växjö slutar med klappor i Vida Arena. Förjävla skön nyhet! Tack.
Fantastiskt, ett steg i rätt riktning. Hoppas andra följer efter.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
superfast
Inlägg: 60
Blev medlem: 2011-03-28

Re: SHL 2015-16

Inlägg av superfast »

Så sjukt peppad på denna säsong just nu. Vet inte vad jag ska ta mig till.
Låst