SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Cirith Ungol »

TheRegime skrev:
mforce skrev:Jag visste inte att det var en regel att man ska ha tröjan utanpå byxorna.
Petig regel kan tyckas, men jag tycker dels att det ser slafsigt ut när de sticker ner tröjan innanför och så kan det vara omöjligt att läsa namnet.

Tror inte att blårandigt skulle funka särskilt bra. Åtminstone inte fotbollströjorna rakt av.
Jag tycker DIF bandys tröjor är jävligt snygga
http://img.cdn.svenskafans.com/Image/7/ ... ruppen.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ser ut som Sirius tröjor.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
mforce skrev:Munskydden borde vara obligatoriska i hockey. De ser fantastiska ut.
Framför allt så borde det vara obligatoriskt att spela utan visir i hockey.
Är du verkligen seriös när du påstår det här? Det är ju inte första gången.

Vad ser du för fördelar med att alla skulle spela utan visir?
Du är lite på hugget idag. Nej det var inte helt seriöst. Men jag föredrar spelare utan visir eftersom de inte kan få face shield unsportsmanlike när de startar fajter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
mforce skrev:Munskydden borde vara obligatoriska i hockey. De ser fantastiska ut.
Framför allt så borde det vara obligatoriskt att spela utan visir i hockey.
Är du verkligen seriös när du påstår det här? Det är ju inte första gången.

Vad ser du för fördelar med att alla skulle spela utan visir?
Du är lite på hugget idag. Nej det var inte helt seriöst. Men jag föredrar spelare utan visir eftersom de inte kan få face shield unsportsmanlike när de startar fajter.
I Sverige får man ju matchstraff vid slagsmål utan handskar så här spelar det väl mindre roll.

Men om du menar utvisningen som gav extra 2 min för "instigating" en fight med visir så togs den bort 2013. Samtidigt som visir blev obligatoriskt i NHL för spelare som kommer in i ligan. Nu får du istället en extra 2 min om du tar av dig hjälmen.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
mforce skrev:Munskydden borde vara obligatoriska i hockey. De ser fantastiska ut.
Framför allt så borde det vara obligatoriskt att spela utan visir i hockey.
Är du verkligen seriös när du påstår det här? Det är ju inte första gången.

Vad ser du för fördelar med att alla skulle spela utan visir?
Du är lite på hugget idag. Nej det var inte helt seriöst. Men jag föredrar spelare utan visir eftersom de inte kan få face shield unsportsmanlike när de startar fajter.
I Sverige får man ju matchstraff vid slagsmål utan handskar så här spelar det väl mindre roll.

Men om du menar utvisningen som gav extra 2 min för "instigating" en fight med visir så togs den bort 2013. Samtidigt som visir blev obligatoriskt i NHL för spelare som kommer in i ligan. Nu får du istället en extra 2 min om du tar av dig hjälmen.
Japp det var den jag menade. Visste inte om att det var borttaget men det var väl bara en tidsfråga antar jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2015-16

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev: Japp det var den jag menade. Visste inte om att det var borttaget men det var väl bara en tidsfråga antar jag.
Ja, spelarfacket tyckte det var lite hyckleri att införa visirtvång (vilket en klar majoritet ville) och samtidigt ha en regel som straffar en för att man har visir.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/kvp/sport/karls ... en-rejalt/

KHK kommer alltså ha 50 miljoner i spelarbudget, bland dom rikaste i SHL första året? Sjukt.
Avskaffa tre mot tre.
KYLERKYLER
Inlägg: 216
Blev medlem: 2012-07-12
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av KYLERKYLER »

Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/kvp/sport/karls ... en-rejalt/

KHK kommer alltså ha 50 miljoner i spelarbudget, bland dom rikaste i SHL första året? Sjukt.
Hur xxx kan den truppen kosta mer än 25 millar? Måste vara faktafel i artikeln. Kolla truppen. Hur många som utfyllnadsspelare som helst. Åtta backar och 17 forwards. Inte är det billiga juniorer heller. Vem kostar pengar där?? Några halvdana värvningar från SHL och en skyttekung från HA. Helt obegripligt. :shock: :shock:

Kanske ska de släppa några och göra en del klassvärvningar till som inte är medräknade. Typ Stamkos och Rinne. Eller kanske vill inte någon flytta dit utan rejält med pengar. Guter ligger väl med tanke på hur truppen ser ut på runt 250.000:- i månaden i så fall. Märkligt.

Jag blir irriterad. Nytt hatlag :twisted: :evil: :twisted:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Växjö gör en vinst på 13 miljoner denna säsong. Budgeterade bara för grundserien. Undrar vad deras lönebudget kommer att ligga på.
Avskaffa tre mot tre.
Djurgårn
Inlägg: 1519
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Djurgårn »

Oj, man satsar rejält i KHK med andra ord. Bära eller brista.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Andspe »

Brukar man jämföra spelarbudget före eller efter moms? Annars kan det ju vara någon sådan grej. Låter oerhört högt för ett så pass litet lag som dessutom ska bygga om hallen och har mindre TV-licenspeng...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sPTNC »

Andspe skrev:Brukar man jämföra spelarbudget före eller efter moms? Annars kan det ju vara någon sådan grej. Låter oerhört högt för ett så pass litet lag som dessutom ska bygga om hallen och har mindre TV-licenspeng...
Plus att de skulle köpa in sig i SHL för x antal miljoner.
Undra om de börjat nalla på starkdrickan till kroppkakemyset i sommar redan nu när de la budgeten.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/kvp/sport/karls ... en-rejalt/

KHK kommer alltså ha 50 miljoner i spelarbudget, bland dom rikaste i SHL första året? Sjukt.
... .... ... ....... Vad fan.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av seppuko »

Verkar vara hela budgeten, dvs personal etc.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Henke_F »

KYLERKYLER skrev:
Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/kvp/sport/karls ... en-rejalt/

KHK kommer alltså ha 50 miljoner i spelarbudget, bland dom rikaste i SHL första året? Sjukt.
Hur xxx kan den truppen kosta mer än 25 millar? Måste vara faktafel i artikeln. Kolla truppen. Hur många som utfyllnadsspelare som helst. Åtta backar och 17 forwards. Inte är det billiga juniorer heller. Vem kostar pengar där?? Några halvdana värvningar från SHL och en skyttekung från HA. Helt obegripligt. :shock: :shock:

Kanske ska de släppa några och göra en del klassvärvningar till som inte är medräknade. Typ Stamkos och Rinne. Eller kanske vill inte någon flytta dit utan rejält med pengar. Guter ligger väl med tanke på hur truppen ser ut på runt 250.000:- i månaden i så fall. Märkligt.

Jag blir irriterad. Nytt hatlag :twisted: :evil: :twisted:

Ja, ytterligare ett likadant lag som Örebro, Växjö som inte heller borde vara i SHL. Eko-dopade som tog sig upp på ett bananskal och blodiglat sig kvar på allmosor ifrån kommun och sponsorer som dom kunnat göra toppvärvningar för. Knappast deras publiksnitt som drar in några pengar att tala om.

Ok om ett "nytt" lag går upp men då förväntar man sig att dom har vettig junisverksamhet och iaf har några egna produkter och har byggt ifrån grunden.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av crike »

I brist på bättre tråd.
Restaurangen i huset där jag bor i Malmö har en relativt frekvent ström av hockeyspelare som äter där och vissa har även hängt in sina tröjor, såsom Pääjäärvi (Edmonton) och Nihlstorp (Dallas). Dessa har nu fått sällskap av den finaste tröjan som finns. DIF´s. Det är Alvarez som hängt dit en vit. Snacka om att man blir glad av att dagligen glida förbi en sådan vacker sak på dessa breddgrader. Det gör iaf min sommar.
Låst