Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

#10 skrev:
android skrev:
Bengan08 skrev:Måste faktiskt säga att jag blir lite förundrad när jag läser att vissa härinne inte tycker att vi ger juniorer chansen. Tycker nästan att det är lite orättvist mot DIF då jag verkligen tycker att vi ger Juniorer chansen. Kolla bara på backsidan, vi har ju endast 3 backar över 20! utöver det har vi Vejdemo som spelar ordinarie i tredje kedjan. Igår hade vi ju en hel kedja med bara junisar! Så på denna punkt håller inte med er
Det är ävl bara jag som sagt det i samband med Haga-lånet? Då har du mina argument i mitt inlägg. I övrigt har det väl handlat om tiden när vi hade Heinerö, Rundqvist och Lundberg i laget. Nu har vi bara en tredjedel kvar av dessa spelare.

Att ta upp en match där vi har mycket skador är ju lite skevt.

Heja Haga.
Tycker precis tvärtom.
som sagt :) spridda skurar, hur många junisar borde vi ha i laget tycker du? 2 kedjor? OBS att frågan är seriös
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Bengan08 skrev:
#10 skrev:
android skrev:
Bengan08 skrev:Måste faktiskt säga att jag blir lite förundrad när jag läser att vissa härinne inte tycker att vi ger juniorer chansen. Tycker nästan att det är lite orättvist mot DIF då jag verkligen tycker att vi ger Juniorer chansen. Kolla bara på backsidan, vi har ju endast 3 backar över 20! utöver det har vi Vejdemo som spelar ordinarie i tredje kedjan. Igår hade vi ju en hel kedja med bara junisar! Så på denna punkt håller inte med er
Det är ävl bara jag som sagt det i samband med Haga-lånet? Då har du mina argument i mitt inlägg. I övrigt har det väl handlat om tiden när vi hade Heinerö, Rundqvist och Lundberg i laget. Nu har vi bara en tredjedel kvar av dessa spelare.

Att ta upp en match där vi har mycket skador är ju lite skevt.

Heja Haga.
Tycker precis tvärtom.
som sagt :) spridda skurar, hur många junisar borde vi ha i laget tycker du? 2 kedjor? OBS att frågan är seriös
Tycker precis tvärtom vad android skrev, håller med dig.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Kul att få se Haga! Har bara läst om han innan, för jag har inte direkt ork att kika på HA.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

#10 skrev:
diftobbe89 skrev:Ja det saknas ju ingen hype iallafall.

Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
+1
BildBildBild
Bild
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Rundqvist är tydligen klar för BIKBOK Karlskoga. Färjestad gör sig av med honom igen.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Rocky3000 skrev:
#10 skrev:
diftobbe89 skrev:Ja det saknas ju ingen hype iallafall.

Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
+1
BildBildBild
Heja Norge!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Puckey skrev:
Rocky3000 skrev:
#10 skrev:
diftobbe89 skrev:Ja det saknas ju ingen hype iallafall.

Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
+1
BildBildBild
Heja Norge!
+1
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

ALLTID DIF skrev:
Puckey skrev:
Rocky3000 skrev:
#10 skrev:
diftobbe89 skrev:Ja det saknas ju ingen hype iallafall.

Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
+1
BildBildBild
Heja Norge!
+1
ALLTID DIF skrev:
Puckey skrev:
Rocky3000 skrev:
#10 skrev:
diftobbe89 skrev:Ja det saknas ju ingen hype iallafall.

Hade jag vart tränare hade jag kastat in honom i förstakedjan med Thoresen och Sallinen.
+1
BildBildBild
Heja Norge!
+1


Skulle gärna se att vi hitta hockeyns Högmo också 8)
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Ni som såg Haga Omdöme ?
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

ALLTID DIF skrev:Ni som såg Haga Omdöme ?
Väldigt anonym, tog inte för sig alls. Kändes stressad i varje situation, mer eller mindre.

Inte förvånande dock, då han varken tränat eller spelat med någon i laget innan match.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:
ALLTID DIF skrev:Ni som såg Haga Omdöme ?
Väldigt anonym, tog inte för sig alls. Kändes stressad i varje situation, mer eller mindre.

Inte förvånande dock, då han varken tränat eller spelat med någon i laget innan match.
Lite samma känsla. Och som du säger, inte så förvånande. Därför tycker jag också det är lite konstigt att man lånar killen en match istället för att spela typ Davidsson, som endå spelat med A laget innan.
Min gissning är att Haga redan är klar för oss till kommande säsong.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Ryktas om att Andreas Borgman i VIK skrivit på för oss. Surras en hel del även om det på deras SvenskaFans forum också.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:Ryktas om att Andreas Borgman i VIK skrivit på för oss. Surras en hel del även om det på deras SvenskaFans forum också.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683
För utlån första säsongen då eller? Ser inte att det finns nån plats i laget för honom annars.
Hoppas mera på att vi jobbar på Olle Alsing i Almtuna.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

mb81 skrev:
TheForsa skrev:Ryktas om att Andreas Borgman i VIK skrivit på för oss. Surras en hel del även om det på deras SvenskaFans forum också.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683
För utlån första säsongen då eller? Ser inte att det finns nån plats i laget för honom annars.
Hoppas mera på att vi jobbar på Olle Alsing i Almtuna.
Vet faktiskt inte mer än vad jag har hört att han ska vara klar för oss... zappade på tvn efter våran match mot HV och såg vik-lif och kollade lite extra på Borgman för att han va på tapeten förut... ser likheter i spelet med Englund fast mycket snabbare på grillorna, verkar gilla spela rejält fysiskt.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:
mb81 skrev:
TheForsa skrev:Ryktas om att Andreas Borgman i VIK skrivit på för oss. Surras en hel del även om det på deras SvenskaFans forum också.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=85683
För utlån första säsongen då eller? Ser inte att det finns nån plats i laget för honom annars.
Hoppas mera på att vi jobbar på Olle Alsing i Almtuna.
Vet faktiskt inte mer än vad jag har hört att han ska vara klar för oss... zappade på tvn efter våran match mot HV och såg vik-lif och kollade lite extra på Borgman för att han va på tapeten förut... ser likheter i spelet med Englund fast mycket snabbare på grillorna, verkar gilla spela rejält fysiskt.
Nu var det ett tag sen jag såg honom men han har klart potential. Bara svårt att se var han ska få plats redan nästa år. Vi har väldigt många backar.
Låst