Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:
Farstakostym skrev:Fick ingen respons förut, men Linus Hultström, har han utgående kontrakt? Är inte det en väldigt bra värvning i sådana fall?
En 22-åring som nyss var ligans bästa offensiva back hade varit en extrem drömvärvning ja.
Extrem drömvärvning? Har för mig att du själv har förespråkat vikten av att vara komplett i sitt spel. Att inte vara extremt bra på en sak för att vara extremt dålig på en annan. Om inte, så gör jag det i alla fall.

Hultström är som sagt otroligt skicklig i offensiven, förmodligen en av det absolut bästa i SHL.

Defensiven är i princip obefintlig och det finns leksingar som till och med är osäkra om de vill behålla honom.
Ja, det finns alltid folk som kommer ha något emot offensiva backar. Det finns ett par saker som stör mig med det. Fattar man inte hur mycket mindre istid som spenderas i egen zon när man har en sån spelare inne? Möjligheterna för att pucken ska tas ur zon kontrollerat och hamna under kontrollerade former (utan dump) i anfallszon är ju enormt mycket större med Hulström och så sjuuuukt mycket värt. Något vi saknat ofantligt i år som gjort att vi fått spendera mycket tid i egen zon och tröttat ut vårt lag. För det andra så verkar offensiva backar alltid anklagas för att vara dåliga defensivt bara för att deras defensiv inte lever upp till deras offensiv. Lex Erik Karlsson. Han är ju inte dålig defensivt men anklagas ändå för att vara det.
Expert.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:
Farstakostym skrev:Fick ingen respons förut, men Linus Hultström, har han utgående kontrakt? Är inte det en väldigt bra värvning i sådana fall?
En 22-åring som nyss var ligans bästa offensiva back hade varit en extrem drömvärvning ja.
Extrem drömvärvning? Har för mig att du själv har förespråkat vikten av att vara komplett i sitt spel. Att inte vara extremt bra på en sak för att vara extremt dålig på en annan. Om inte, så gör jag det i alla fall.

Hultström är som sagt otroligt skicklig i offensiven, förmodligen en av det absolut bästa i SHL.

Defensiven är i princip obefintlig och det finns leksingar som till och med är osäkra om de vill behålla honom.
Ja, det finns alltid folk som kommer ha något emot offensiva backar. Det finns ett par saker som stör mig med det. Fattar man inte hur mycket mindre istid som spenderas i egen zon när man har en sån spelare inne? Möjligheterna för att pucken ska tas ur zon kontrollerat och hamna under kontrollerade former (utan dump) i anfallszon är ju enormt mycket större med Hulström och så sjuuuukt mycket värt. Något vi saknat ofantligt i år som gjort att vi fått spendera mycket tid i egen zon och tröttat ut vårt lag. För det andra så verkar offensiva backar alltid anklagas för att vara dåliga defensivt bara för att deras defensiv inte lever upp till deras offensiv. Lex Erik Karlsson. Han är ju inte dålig defensivt men anklagas ändå för att vara det.
Jag förstår precis hur du resonerar och håller till viss del med. Generaliseringen av offensiva backar är ganska irriterande faktiskt. Det räcker med några minustecken i statistiken och ett par felpassningar i egen zon så är man uthängd direkt. Trots att man tillför otroligt mycket i det spelet som du beskriver här ovan.

I det enskilda fallet (Hultström) håller jag inte med dig. Har du sett Leksand tillräckligt mycket för att göra den bedömningen?

Hans offensiva sida skulle vilket lag som helst ha nytta av.

MEN det finns absolut backar men en liknande offensiv uppsida som hanterar spelet i egen zon på ett betydligt bättre sätt. Därav kan jag inte riktigt se honom som en "extrem drömvärvning "
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Harold Camping skrev:
Jag förstår precis hur du resonerar och håller till viss del med. Generaliseringen av offensiva backar är ganska irriterande faktiskt. Det räcker med några minustecken i statistiken och ett par felpassningar i egen zon så är man uthängd direkt. Trots att man tillför otroligt mycket i det spelet som du beskriver här ovan.

I det enskilda fallet (Hultström) håller jag inte med dig. Har du sett Leksand tillräckligt mycket för att göra den bedömningen?

Hans offensiva sida skulle vilket lag som helst ha nytta av.

MEN det finns absolut backar men en liknande offensiv uppsida som hanterar spelet i egen zon på ett betydligt bättre sätt. Därav kan jag inte riktigt se honom som en "extrem drömvärvning "
Jag kan inte påstå att jag detaljstuderat Hultström. Men hans offensiva kvaliteter är ju något som verkligen fått en att höja på ögonbrynen. Hans handledsskott måste ju tillhöra ligans vassaste?

När jag säger extrem drömvärvning är det väl för att han är 22 år, svensk, har haft en dundersäsong i ett lag som kan åka ur. Ska han lämna Leksand känns som att betydligt bättre klubbar borde stå i kö. Skellefteå satsade liksom på ett projekt som Tim Heed. Hulström är ju mer färdig än var Heed var då.

Nu är väl jag väldigt angelägen att värva en väldigt bra offensiv back. Men tror vi får nöja oss med något sämre. Även om man såklart ska vara med och hugga på alla bästa spelare.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.
Expert.
DIF-DIF
Inlägg: 62
Blev medlem: 2015-01-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF-DIF »

DRC skrev: Men vad är det du inte fattar? Det fanns 14 miljoner i kassan vid senaste rapporten.

Att vi har pengar i kassan är väl ett ganska dåligt argument för att göra en dyr värvning. Jag kan inte se varför man ska bränna pengar bara för att man kan.

Har du funderat på vad de 14 miljonerna ska användas till?
Vi hade t.ex. en skuld på 5 miljoner som skulle betalas i februari.
Vi kommer att ha löneutbetalningar under April, Maj, Juni, Juli och Augusti men inga matcher som genererar pengar. (och det är inte bara spelare utan även tränare, vd, sportchef etc som ska ha lön)
Dessutom tycker iaf jag att det skulle vara väldigt skönt om vi för en gångs skulle gjorde en ekonomisk vinst.

Om Lash är bättre än Fleury låter jag vara osagt men även om han är det så hade det förmodligen inte hjälpt oss ändå. Jag vet inte om du såg matcherna mot Luleå men jag tyckte iaf att skillnaden på lagen var så pass stor att vi förmodligen inte hade vunnit om vi bytt ut Fleury mot Crosby.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Börjar bli less på att experterna gör hål på alla våra rykten för att sedan inte komma med några konkreta alternativ själva.

Någonting sker bakom kulisserna, nu får experterna ta reda på lite inside information kan man tycka.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Spelare i slutspelet med utgående kontrakt:

http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... ssa-lamna/
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Kalliasson skrev:Börjar bli less på att experterna gör hål på alla våra rykten för att sedan inte komma med några konkreta alternativ själva.

Någonting sker bakom kulisserna, nu får experterna ta reda på lite inside information kan man tycka.
Jag tror Abrahamsson hade lite "inside-info" om Mårtensson (nobbat bud) men spekulerade enbart på Regin och Sallinen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:Börjar bli less på att experterna gör hål på alla våra rykten för att sedan inte komma med några konkreta alternativ själva.

Någonting sker bakom kulisserna, nu får experterna ta reda på lite inside information kan man tycka.
Jag tror Abrahamsson hade lite "inside-info" om Mårtensson (nobbat bud) men spekulerade enbart på Regin och Sallinen.
Är klart nu att Mårtensson fortsätter karriären i Schweiz.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:Börjar bli less på att experterna gör hål på alla våra rykten för att sedan inte komma med några konkreta alternativ själva.

Någonting sker bakom kulisserna, nu får experterna ta reda på lite inside information kan man tycka.
Jag tror Abrahamsson hade lite "inside-info" om Mårtensson (nobbat bud) men spekulerade enbart på Regin och Sallinen.
Är klart nu att Mårtensson fortsätter karriären i Schweiz.
Inside-info?!?!? :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:Börjar bli less på att experterna gör hål på alla våra rykten för att sedan inte komma med några konkreta alternativ själva.

Någonting sker bakom kulisserna, nu får experterna ta reda på lite inside information kan man tycka.
Jag tror Abrahamsson hade lite "inside-info" om Mårtensson (nobbat bud) men spekulerade enbart på Regin och Sallinen.
Är klart nu att Mårtensson fortsätter karriären i Schweiz.
Tråkigt om det är sant. drömcentern ju!
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Jim Morrison skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
Jim Morrison skrev:
Kalliasson skrev:Börjar bli less på att experterna gör hål på alla våra rykten för att sedan inte komma med några konkreta alternativ själva.

Någonting sker bakom kulisserna, nu får experterna ta reda på lite inside information kan man tycka.
Jag tror Abrahamsson hade lite "inside-info" om Mårtensson (nobbat bud) men spekulerade enbart på Regin och Sallinen.
Är klart nu att Mårtensson fortsätter karriären i Schweiz.
Inside-info?!?!? :)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0443319.ab

Stoppel bekräftar det.

– Ja, vi hade pratat nivåer, berättar Stoppel.

Vad betyder det egentligen?

DIF: Jo, men vi kan lägga typ 300 i månaden på en spelare.
Mårtensson: Mina nivåer ligger på minst det dubbla.
DIF: Jaha ...
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Hoppas vi nobbar honom om två år när han har svårt att gå utan rullatorn och vill avsluta karriären med en säsong hemma i Sverige till alldeles för hög lön..
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Harold Camping »

Finner det väldigt förvånande att Mårtensson nobbat DIF. Han var ju trots allt helt klar enligt Hockeydagbladet.

Större dyngspridare får man ju leta efter.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bluebrigade08 »

Harold Camping skrev:Finner det väldigt förvånande att Mårtensson nobbat DIF. Han var ju trots allt helt klar enligt Hockeydagbladet.

Större dyngspridare får man ju leta efter.
Instämmer, hockeydagbladet vilken jävla dyngspridare. Roger Melin skulle ju också vara klar som sportchef. Årets skittidning alla kategorier
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Äsch, Mårtensson var ju bara en bonusvärvning ändå. Men jag trodde verkligen han var klar med utlandsäventyren. Money talks, antar jag.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-03-11 11:31:39, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst