Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kebabtallrik »

Hockeytokig skrev:RENSA I TRUPPEN.
Behåll:
Deilert, Englund, Holm, Norell & ev Högström.
(Ev. därför att han måste bevisa att han kan spela ifrån sig pucken snabbare och inte soloköra som Falken upp i anfallszon om de kommer så långt för att tappa pucken. Annars är de lika duktiga på att tappa puckar på farliga ställen och att spela fast sig i egen zon)
Försök locka:
Gysberg för sina fina passningar att rita på ett år.
Fredrik Claesson från Binghamton
Oscar Eklund borde aldrig hamnat i Brynäs
Andreas Holmqvist från Köln
Daniel Tjärnqvist kanske vill köra en sista säsong???

Behåll:
Ahlen- slitvarg som bidrar med så oerhört mycket
Hank- som ovan
Fällström- har fart och måste få chansen
Hage- hos mig lite nja
Heinerö- också lite nja, men ge han tid över sommaren att bygga på sin kropp.
Lauritzen- bidrar nu när han varit frisk
Ljung- vi förväntar oss betydlig mer och vi vet...
Lundberg- växer kanske in i kostymen
Sörensen- outstanding, men måste ha en lekkamrat. Han kan inte soloköra jämt.
ÖNSKELISTAN:
Magnus Pääjärvi
Brodin
Åberg
Robert Nilsson
Andreas Engqvist
Andreas Falk
Dennis Rasmussen
Linus Videll
Tom Wandell
Mellan 5 å 7 av dessa borde man kunna landa, eller?
Tur att du inte är den nya sportchefen.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bluebrigade08 »

Kebabtallrik skrev:
Hockeytokig skrev:RENSA I TRUPPEN.
Behåll:
Deilert, Englund, Holm, Norell & ev Högström.
(Ev. därför att han måste bevisa att han kan spela ifrån sig pucken snabbare och inte soloköra som Falken upp i anfallszon om de kommer så långt för att tappa pucken. Annars är de lika duktiga på att tappa puckar på farliga ställen och att spela fast sig i egen zon)
Försök locka:
Gysberg för sina fina passningar att rita på ett år.
Fredrik Claesson från Binghamton
Oscar Eklund borde aldrig hamnat i Brynäs
Andreas Holmqvist från Köln
Daniel Tjärnqvist kanske vill köra en sista säsong???

Behåll:
Ahlen- slitvarg som bidrar med så oerhört mycket
Hank- som ovan
Fällström- har fart och måste få chansen
Hage- hos mig lite nja
Heinerö- också lite nja, men ge han tid över sommaren att bygga på sin kropp.
Lauritzen- bidrar nu när han varit frisk
Ljung- vi förväntar oss betydlig mer och vi vet...
Lundberg- växer kanske in i kostymen
Sörensen- outstanding, men måste ha en lekkamrat. Han kan inte soloköra jämt.
ÖNSKELISTAN:
Magnus Pääjärvi
Brodin
Åberg
Robert Nilsson
Andreas Engqvist
Andreas Falk
Dennis Rasmussen
Linus Videll
Tom Wandell
Mellan 5 å 7 av dessa borde man kunna landa, eller?
Tur att du inte är den nya sportchefen.

+1
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Hockeytokig skrev:RENSA I TRUPPEN.
Behåll:
Deilert, Englund, Holm, Norell & ev Högström.
(Ev. därför att han måste bevisa att han kan spela ifrån sig pucken snabbare och inte soloköra som Falken upp i anfallszon om de kommer så långt för att tappa pucken. Annars är de lika duktiga på att tappa puckar på farliga ställen och att spela fast sig i egen zon)
Försök locka:
Gysberg för sina fina passningar att rita på ett år.
Fredrik Claesson från Binghamton
Oscar Eklund borde aldrig hamnat i Brynäs
Andreas Holmqvist från Köln
Daniel Tjärnqvist kanske vill köra en sista säsong???

Behåll:
Ahlen- slitvarg som bidrar med så oerhört mycket
Hank- som ovan
Fällström- har fart och måste få chansen
Hage- hos mig lite nja
Heinerö- också lite nja, men ge han tid över sommaren att bygga på sin kropp.
Lauritzen- bidrar nu när han varit frisk
Ljung- vi förväntar oss betydlig mer och vi vet...
Lundberg- växer kanske in i kostymen
Sörensen- outstanding, men måste ha en lekkamrat. Han kan inte soloköra jämt.
ÖNSKELISTAN:
Magnus Pääjärvi
Brodin
Åberg
Robert Nilsson
Andreas Engqvist
Andreas Falk
Dennis Rasmussen
Linus Videll
Tom Wandell
Mellan 5 å 7 av dessa borde man kunna landa, eller?
Hm... oj vad olika man kan se på saker och ting. Funderar/tänker på följande:

Varför ska vi behålla Deilert?
Varför ska vi göra oss av med Falk?
Varför ska vi göra oss av med Ollas-Mattsson?
Andreas Holmqvist lägger av.
Daniel Tjärnqvist är slut, ja, jag har sett honom i Köln.
Varför skulle Fällström inte få chansen när han har kontrakt?
Vilka är "vi" som förväntar oss mer av Ljungh?
Robert Nilsson stannar i NLA några säsonger till.
Engqvist sannolikt likaså (KHL/utomlands), enligt K-G.
Andreas Falk är trött, dålig säsong i Köln.
Åberg har kontrakt till 16/17.
Alvarez bör vi inte behålla.
Varför ska vi göra oss av med Rundqvist?

Jag hoppas också vi landar någon mumma-forward. Typ Thoresen, Engqvist, Mårtesson, Videll, Bergfors. Inga är särskilt sannolik. Någon AHL-hemvändare vore trevligt, men blir väl huggsexa i SHL. En förstacenter är av största vikt, känns det som.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5724
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

olympusPr1me skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -lagga-av/

Samme spelar sin sista säsong i år
Tämligen väntat.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Farstakostym »

Trist med Samuelsson, men öppnar för ny spetsvärvning som förhoppningsvis håller en hel säsong.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av difanda »

Med tanke på ekonomin så tror jag på följande, tre/fyra toppförvärv, resterande trupp intakt. Då finns det plats för eventuella utlåningar till HA och även möjlighet att spela egna juniorer. Vi har många spelare som platsar i tredje-linan och många faller bort pga detta.

Tror mkt på både Rundqvist och Heinerö i framtiden men tror inte att båda får plats i och med Lundberg och Hage som fått kontakt. Tror även att Samma, Jocke och Honken lägger skridskorna på hyllan. Norell, Englund och AOM bara att behålla, kommer blir bättre nästa säsong. In med Gysbers som gjort det bra i slutet och en till toppback sen två grymma spelare till förstalinan.

Sören-Ny-Ny
Lauritz-Ljung-Fällström
Saviano-Rundqvist-Lundberg
Hank-Hage-Ahlen

Gysbers-Ny, Högström-Norell, Englund-Holm, AOM-Falk

Vilka som ska värvas som nya till truppen ovan får ni namnge...
olympusPr1me
Inlägg: 99
Blev medlem: 2014-04-21

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av olympusPr1me »

Farstakostym skrev:Trist med Samuelsson, men öppnar för ny spetsvärvning som förhoppningsvis håller en hel säsong.
Hur många matcher trodde ni att Samme skulle klara av i början av säsongen?
37 av 55, 70% av säsongen har Samme spelat, det är klart godkänt i mitt tycke.

Jag väntade mig runt 20-30 st
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Paerka »

Hockeytokig skrev:RENSA I TRUPPEN.
Behåll:
Deilert, Englund, Holm, Norell & ev Högström.
(Ev. därför att han måste bevisa att han kan spela ifrån sig pucken snabbare och inte soloköra som Falken upp i anfallszon om de kommer så långt för att tappa pucken. Annars är de lika duktiga på att tappa puckar på farliga ställen och att spela fast sig i egen zon)
Försök locka:
Gysberg för sina fina passningar att rita på ett år.
Fredrik Claesson från Binghamton
Oscar Eklund borde aldrig hamnat i Brynäs
Andreas Holmqvist från Köln
Daniel Tjärnqvist kanske vill köra en sista säsong???

Behåll:
Ahlen- slitvarg som bidrar med så oerhört mycket
Hank- som ovan
Fällström- har fart och måste få chansen
Hage- hos mig lite nja
Heinerö- också lite nja, men ge han tid över sommaren att bygga på sin kropp.
Lauritzen- bidrar nu när han varit frisk
Ljung- vi förväntar oss betydlig mer och vi vet...
Lundberg- växer kanske in i kostymen
Sörensen- outstanding, men måste ha en lekkamrat. Han kan inte soloköra jämt.
ÖNSKELISTAN:
Magnus Pääjärvi
Brodin
Åberg
Robert Nilsson
Andreas Engqvist
Andreas Falk
Dennis Rasmussen
Linus Videll
Tom Wandell
Mellan 5 å 7 av dessa borde man kunna landa, eller?
Trollar du nu eller?
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

På temat helt orimliga förväntningar på blivande sportchef så kommer här ytterligare en fantasiuppställning serverad med några närmare motiveringar:

1:a Sören - Regin - Fällström
Oavsett om det kunde bli Regin, Mårtensson, Wandell eller kanske mindre troligt Ante så hade det ju onekligen smakat med en uttalad förstacenter av rang som ersättare till Jocke. Att Sören ska börja säsongen som första LW är väl egentligen inget som behöver motiveras och även om Fällström kanske inte är givet material för en förstakedja så hoppas jag att hans storlek, fart och fysik skulle lyfta kedjan. AF gick även bra med Sören och Jocke innan skadan.

2:a Thoresen - Ljungh - Fleury
Att signa Thoresen kanske är helt orealistiskt men han skulle onekligen vara ett offensivt jävla monster som rimligen också kan gå på högerkanten eller i mitten (som han gjorde året bredvid Linkan). Ljungh känns gjuten som andracenter. Jag gillar Damiens leverans och även om han inte känns klockren i egen zon så tar jag baguettens skott och offensiva egenskaper både PP och i straffläggning alla dagar i veckan.

3:e Lauritz - Rundqvist - Alvarez
Att förlänga Lauritzen är ingen självklarhet men när rävarna (Jocke, Honken, Samuelsson) går i pension så skulle jag behålla rutin och försöka få kontiniutet. Tycker också att Lauritz, när han nu kunnat spela, har lyft hela sin kedja och till och med fått se Hage att se bra ut. Jag hoppas att Rundqvist kan fortsätta utvecklas och vad gäller Alvarez så skulle jag låta lagt kort ligga. Något finns där och med lite tålamod kanske man kan locka fram det. Med ett kontrakt på plats skulle jag fortsätta satsa även om jag bara hittade en plats på högerkanten.

4:e Hank - Hage - Nilson

Hank och Hage behöver väl inte motiveras närmare. Vad gäller Nilson så lär ovan lösning aldrig hända med tanke på vilken bajsstorm det skulle medföra bland supportrar av något mer lättkränkt snitt. Hur mycket jag än älskar Ahlén så måste även fjärdekedjan uppgraderas. Jag ser inte heller att någon annan i dagens roster har mer cohones och grit än Nilson (ja det skulle vara just Ahlén då) - det är något jag verkligen saknar. Nu lär det inte hända och då hoppas jag Ahlén får en tröja för jag har svårt att se fler externa värvningar för fjärde kedjan. Utan Ahlén kommer det inte bara saknas muskler utan också attityd. Möjligtvis går det at rätta till på backen.

Utöver fyra ordinarie kedjor så tror jag det krävs ytterligare tre till fyra reserver och en bred trupp för att orka utmana. Dels för att ha reserver vid skador men också ha valmöjligheter för kedjekombinationer. Egentligen kanske jag skulle föredra att lägga till reserver, iallafall jämte juniorer, efter hand - när det är tydligare vad som eventuellt saknas. Jag tycker Lundberg har varit bra och borde få spela. Juniorerna ska ha minuter och helst minuter längre upp i kedjorna.

Att lämna Saviano utanför är jobbigt, inte minst då han verkar vara en tydlig och viktig informell ledare, men med tanke på hur stor truppen är redan har jag svårt att se att han får en tröja och juniorerna måste få minuter. Heinerö har visserligen talang men kanske skulle må bra av ett år i Hästen på lån.

På backsidan håller jag tummarna för Gysbers, en riktig jävla tjur och i övrigt att backarna på kontrakt fullföljer. Tack för kaffet Arne men kanske kan Norell (som efter en för jävla svag inledning i mina ögon växt enormt på slutet) stanna en säsong till.

Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
Senast redigerad av DRC den 2015-03-07 10:14:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Att Samme lägger av tycker jag öppnar för Lauritzen!
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

DRC skrev:På temat helt orimliga förväntningar på blivande sportchef så kommer här ytterligare en fantasiuppställning serverad med några närmare motiveringar:

1:a Sören - Regin - Fällström
Oavsett om det kunde bli Regin, Mårtensson, Wandell eller kanske mindre troligt Ante så hade det ju onekligen smakat med en uttalad förstacenter av rang som ersättare till Jocke. Att Sören ska börja säsongen som första LW är väl egentligen inget som behöver motiveras och även om Fällström kanske inte är givet material för en förstakedja så hoppas jag att hans storlek, fart och fysik skulle lyfta kedjan. AF gick även bra med Sören och Jocke innan skadan.

2:a Thoresen - Ljungh - Fleury
Att signa Thoresen kanske är helt orealistiskt men han skulle onekligen vara ett offensivt jävla monster som rimligen också kan gå på högerkanten eller i mitten (som han gjorde året bredvid Linkan). Ljungh känns gjuten som andracenter. Jag gillar Damiens leverans och även om han inte känns klockren i egen zon så tar jag baguettens skott och offensiva egenskaper både PP och i straffläggning alla dagar i veckan.

3:e Lauritz - Rundqvist - Alvarez
Att förlänga Lauritzen är ingen självklarhet men när rävarna (Jocke, Honken, Samuelsson) går i pension så skulle jag behålla rutin och försöka få kontiniutet. Tycker också att Lauritz, när han nu kunnat spela, har lyft hela sin kedja och till och med fått se Hage att se bra ut. Jag hoppas att Rundqvist kan fortsätta utvecklas och vad gäller Alvarez så skulle jag låta lagt kort ligga. Något finns där och med lite tålamod kanske man kan locka fram det. Med ett kontrakt på plats skulle jag fortsätta satsa även om jag bara hittade en plats på högerkanten.

4:e Hank - Hage - Nilson

Hank och Hage behöver väl inte motiveras närmare. Vad gäller Nilson så lär ovan lösning aldrig hända med tanke på vilken bajsstorm det skulle medföra bland supportrar av något mer lättkränkt snitt. Hur mycket jag än älskar Ahlén så måste även fjärdekedjan uppgraderas. Jag ser inte heller att någon annan i dagens roster har mer cohones och grit än Nilson (ja det skulle vara just Ahlén då) - det är något jag verkligen saknar. Nu lär det inte hända och då hoppas jag Ahlén får en tröja för jag har svårt att se fler externa värvningar för fjärde kedjan och utan Ahlén kommer det inte bara saknas muskler utan också attityd. Möjligtvis går det at rätta till på backen.

Utöver fyra ordinarie kedjor så tror jag det krävs ytterligare tre till fyra reserver och en bred trupp för att orka utmana. Dels för att ha reserver vid skador men också ha valmöjligheter för kedjekombinationer. Egentligen kanske jag skulle föredra att lägga till reserver, iallafall jämte juniorer, efter hand - när det är tydligare vad som eventuellt saknas. Jag tycker Lundberg har varit bra och borde få spela. Juniorerna ska ha minuter och helst minuter längre upp i kedjorna.

Att lämna Saviano utanför är jobbigt, inte minst då han verkar vara en tydlig och viktig informell ledare, men med tanke på hur stor truppen är redan har jag svårt att se att han får en tröja och juniorerna måste få minuter. Heinerö har visserligen talang men kanske skulle må bra av ett år i Hästen på lån.

På backsidan håller jag tummarna för Gysbers en riktig jävla tjur och i övrigt att backarna på kontrakt fullföljer. Tack för kaffet Arne men kanske kan Norell (som efter en för jävla svag inledning i mina ögon växt enormt på slutet) stanna en säsong till.

Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
+1 på motiveringarna.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

DRC skrev:På temat helt orimliga förväntningar på blivande sportchef så kommer här ytterligare en fantasiuppställning serverad med några närmare motiveringar:

1:a Sören - Regin - Fällström
Oavsett om det kunde bli Regin, Mårtensson, Wandell eller kanske mindre troligt Ante så hade det ju onekligen smakat med en uttalad förstacenter av rang som ersättare till Jocke. Att Sören ska börja säsongen som första LW är väl egentligen inget som behöver motiveras och även om Fällström kanske inte är givet material för en förstakedja så hoppas jag att hans storlek, fart och fysik skulle lyfta kedjan. AF gick även bra med Sören och Jocke innan skadan.

2:a Thoresen - Ljungh - Fleury
Att signa Thoresen kanske är helt orealistiskt men han skulle onekligen vara ett offensivt jävla monster som rimligen också kan gå på högerkanten eller i mitten (som han gjorde året bredvid Linkan). Ljungh känns gjuten som andracenter. Jag gillar Damiens leverans och även om han inte känns klockren i egen zon så tar jag baguettens skott och offensiva egenskaper både PP och i straffläggning alla dagar i veckan.

3:e Lauritz - Rundqvist - Alvarez
Att förlänga Lauritzen är ingen självklarhet men när rävarna (Jocke, Honken, Samuelsson) går i pension så skulle jag behålla rutin och försöka få kontiniutet. Tycker också att Lauritz, när han nu kunnat spela, har lyft hela sin kedja och till och med fått se Hage att se bra ut. Jag hoppas att Rundqvist kan fortsätta utvecklas och vad gäller Alvarez så skulle jag låta lagt kort ligga. Något finns där och med lite tålamod kanske man kan locka fram det. Med ett kontrakt på plats skulle jag fortsätta satsa även om jag bara hittade en plats på högerkanten.

4:e Hank - Hage - Nilson

Hank och Hage behöver väl inte motiveras närmare. Vad gäller Nilson så lär ovan lösning aldrig hända med tanke på vilken bajsstorm det skulle medföra bland supportrar av något mer lättkränkt snitt. Hur mycket jag än älskar Ahlén så måste även fjärdekedjan uppgraderas. Jag ser inte heller att någon annan i dagens roster har mer cohones och grit än Nilson (ja det skulle vara just Ahlén då) - det är något jag verkligen saknar. Nu lär det inte hända och då hoppas jag Ahlén får en tröja för jag har svårt att se fler externa värvningar för fjärde kedjan och utan Ahlén kommer det inte bara saknas muskler utan också attityd. Möjligtvis går det at rätta till på backen.

Utöver fyra ordinarie kedjor så tror jag det krävs ytterligare tre till fyra reserver och en bred trupp för att orka utmana. Dels för att ha reserver vid skador men också ha valmöjligheter för kedjekombinationer. Egentligen kanske jag skulle föredra att lägga till reserver, iallafall jämte juniorer, efter hand - när det är tydligare vad som eventuellt saknas. Jag tycker Lundberg har varit bra och borde få spela. Juniorerna ska ha minuter och helst minuter längre upp i kedjorna.

Att lämna Saviano utanför är jobbigt, inte minst då han verkar vara en tydlig och viktig informell ledare, men med tanke på hur stor truppen är redan har jag svårt att se att han får en tröja och juniorerna måste få minuter. Heinerö har visserligen talang men kanske skulle må bra av ett år i Hästen på lån.

På backsidan håller jag tummarna för Gysbers en riktig jävla tjur och i övrigt att backarna på kontrakt fullföljer. Tack för kaffet Arne men kanske kan Norell (som efter en för jävla svag inledning i mina ögon växt enormt på slutet) stanna en säsong till.

Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
Bra motiveringar, dock tycker jag inte vi ska förlänga med Lauritzen, han är bra när han kan spela med skaderisken är för stor, då har jag hellre saviano där. Hellre Ahlen än Mackan, då det skulle bli shitstorm som du säger. Ser ändå ut som ett rimligt lag, dessutom med pengar kvar till en bra PP back.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

DRC skrev:Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
Tack för en mycket trevlig läsning. Det ser man inte ofta längre.

Beträffande ovanstående stycke; Förstacentern vi måste ha in får inte enbart besitta spets spelmässigt, utan också precis det du nämner - nämligen att fylla en funktion som ledare. Tomrummet efter Jocke skulle jag hävda närmast är omöjligt att fylla (det handlar inte bara om ekonomiska resurser i lägen som dessa).

Den enda kapten vi haft på senare år som kan nämnas i samma andetag som Jocke är Marcus Ragnarsson - sen äre skralt.

Centern i fråga måste i mina ögon alltså vara en ledartyp och ska vara given ett A på tröjan (nu när Honken med största sannolikhet lämnar in).

Följdfrågan är således; håller Regin för det? Svagt minne att han varit assisterande i danska landslaget någon gång, men vad säger det?

Hank bör för övrigt vara kapten nästa år. Det är han värd. Ser också gärna att Ljungh får ett A, tillsammans med ovan nämnda ledarcenter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
DRC skrev:Till sist så är kanske största oron det tomrum i ledarskap som Jocke kommer lämna efter sig. Har svårt att se någon självklar kapten i truppen just nu.
Tack för en mycket trevlig läsning. Det ser man inte ofta längre.

Beträffande ovanstående stycke; Förstacentern vi måste ha in får inte enbart besitta spets spelmässigt, utan också precis det du nämner - nämligen att fylla en funktion som ledare. Tomrummet efter Jocke skulle jag hävda närmast är omöjligt att fylla (det handlar inte bara om ekonomiska resurser i lägen som dessa).

Den enda kapten vi haft på senare år som kan nämnas i samma andetag som Jocke är Marcus Ragnarsson - sen äre skralt.

Centern i fråga måste i mina ögon alltså vara en ledartyp och ska vara given ett A på tröjan (nu när Honken med största sannolikhet lämnar in).

Följdfrågan är således; håller Regin för det? Svagt minne att han varit assisterande i danska landslaget någon gång, men vad säger det?

Hank bör för övrigt vara kapten nästa år. Det är han värd. Ser också gärna att Ljungh får ett A, tillsammans med ovan nämnda ledarcenter.
Fast måste just Jockes sportsliga ersättare vara en ledartyp? Nu är ju Kronwall utesluten. Men rent hypotetiskt, om han skulle komma in på backsidan så får vi ju in en enorm ledare där.

Ledartyper kommer alla vara svåra att hitta och ersätta dock. Det är ofta något som får växa fram helt enkelt.
Expert.
Låst