Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Greato
Inlägg: 252
Blev medlem: 2012-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Greato »

Vi ska alltså inte tänka på Johner för att vi behöver spets till vår topp-6. Hur kommer det sig att vi överhuvudtaget pratar Cehlin då? Ni överskattar honom oerhört enligt min mening.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Greato skrev:Vi ska alltså inte tänka på Johner för att vi behöver spets till vår topp-6. Hur kommer det sig att vi överhuvudtaget pratar Cehlin då? Ni överskattar honom oerhört enligt min mening.
Min motivering var att vi måste signa några spelare av modellen billigare också. Om vi nu tar Sallinen, så är det väl utmärkt att ta Sillen som han redan börjat bygga kemi med och dom två ser riktigt bra ut ihop.

Johner fyller 32 år imorgon. Varför skulle han ta steget till SHL nu? Cehlin är nästan tio år yngre. Jag tycker inte det är jämförbara alternativ.

När någon frågade KG varför Johner inte blev kvar till den här säsongen så svarade han "för dålig passningsspelare, skulle inte passa in i SHL och det i kombination med att han var rätt dyr..."
Expert.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Cehlin kan säkert göra ett gediget jobb i en andralina, men om Samuelsson lägger av hoppas jag på ett säkrare kort bredvid den efterlängtade centervärvningen och Sörensen. Spontant känns Cehlin - Ljungh - Fällström som en lovande trio som skulle kunna spotta in poäng i Djurgården många år framöver.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Puckey skrev:Cehlin kan säkert göra ett gediget jobb i en andralina, men om Samuelsson lägger av hoppas jag på ett säkrare kort bredvid den efterlängtade centervärvningen och Sörensen. Spontant känns Cehlin - Ljungh - Fällström som en lovande trio som skulle kunna spotta in poäng i Djurgården många år framöver.
Jag drömmer väl om en topp 9 som inkluderar Sörensen, Sallinen, Cehlin, Samuelsson, Regin, Brodin, Ljungh, Fällström och något namn till. Sen vilka kedjekonstellationer det blir är inte lika viktigt.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev: När någon frågade KG varför Johner inte blev kvar till den här säsongen så svarade han "för dålig passningsspelare, skulle inte passa in i SHL och det i kombination med att han var rätt dyr..."
Såhär säger Johner om varför han inte fick förlängt

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0415237.ab

"Handlade det om ekonomi?
– Nej, det fanns ingen erbjudande över huvud taget. Jag hörde ingenting och vet fortfarande inte varför de inte ville ha kvar mig."

Intressant endå. Dock så kanske det inte stämmer.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Varför är alla så otroligt kåta på sillen och brodin? Dem är möjligtvis i en 3e eller 4e kedja. Vad ska vi ha alla föredetta djurgårdare till ? Dem 2 är då otroligt överskattade, är bättre o satsa på någon junior eller ta in folk man får något ut av.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bluebrigade08 »

Känns som det blir en intressant silly iår
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Var en miss att inte förlänga med Johner och ta in en sån kille som Truhkno i stället. Johner hade lyft vårt PP. Men ingen idé att hänga läpp över det nu, vi klarade oss kvar ändå och till nästa år får vi förhoppningsvis in bättre spets än Johner.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Morwin skrev:Varför är alla så otroligt kåta på sillen och brodin? Dem är möjligtvis i en 3e eller 4e kedja. Vad ska vi ha alla föredetta djurgårdare till ? Dem 2 är då otroligt överskattade, är bättre o satsa på någon junior eller ta in folk man får något ut av.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vad har vi för andra alternativ?
Varför skrivs det endast om Cehlin och Brodin?
Har vi inte några andra spelare på kroken?

Frågar endast av ren nyfikenhet då det finns ett läger som vill värva hem dem och sedan ett annat läger som inte alls vill värva hem dem. Givetvis måste det finnas andra konkreta alternativ, men vilka?
Då pratar vi forwards på vingen (Johner räknas ej då Cehlin > Johner, Brodin > Johner).
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Bara för att ni ska kunna släppa Johner (om han inte är helt felciterad).
– Mitt mål är att vara kvar nu om vi grejar det. Jag har pratat med Niklas (Johansson, sportchef) och tror det blir så. Den här gången har jag det faktiskt i kontraktet att går vi upp blir jag kvar, säger Johner.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0415237.ab
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Arkju »

crike skrev:Bara för att ni ska kunna släppa Johner (om han inte är helt felciterad).
– Mitt mål är att vara kvar nu om vi grejar det. Jag har pratat med Niklas (Johansson, sportchef) och tror det blir så. Den här gången har jag det faktiskt i kontraktet att går vi upp blir jag kvar, säger Johner.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0415237.ab
Är hans fru informerad? Hon var väl sådär lagom glad i Västerås om jag minns något från Twitter rätt?
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Kalliasson skrev:
Morwin skrev:Varför är alla så otroligt kåta på sillen och brodin? Dem är möjligtvis i en 3e eller 4e kedja. Vad ska vi ha alla föredetta djurgårdare till ? Dem 2 är då otroligt överskattade, är bättre o satsa på någon junior eller ta in folk man får något ut av.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vad har vi för andra alternativ?
Varför skrivs det endast om Cehlin och Brodin?
Har vi inte några andra spelare på kroken?

Frågar endast av ren nyfikenhet då det finns ett läger som vill värva hem dem och sedan ett annat läger som inte alls vill värva hem dem. Givetvis måste det finnas andra konkreta alternativ, men vilka?
Då pratar vi forwards på vingen (Johner räknas ej då Cehlin > Johner, Brodin > Johner).
Thoresen/Mårtensson/Regin/Ahnelöv/Sallinen figurerar rätt flitigt de också, liksom Engqvist och Staffan innan de klargjorde att de inte är klara utomlands riktigt än.

Den jag är lite förvånad över att det inte diskuterats mer kring är Mario Kempe, utgående kontrakt och en riktigt bra säsong borta i KHL (13 mål, 19 assist i ett bottenlag). Är rubeln tillräckligt låg för att vi ska ha en chans att konkurrera om honom tror jag att han skulle bli livsfarlig bredvid Sörensen med sin fina teknik.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Vad ska vi med Johner till? Vi har hans tvilling på backen, som dessutom skjuter bättre. :wink:
Signa Gysbers på 2 år. Vi borde få honom för ca 150k/månaden (Har för mig att han hade väldigt låg lön i TPS) vilket jag tycker skulle vara ett väldigt bra pris för en spelare av hans kaliber.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1646
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Är det någon som har någon info om Gysbers? Han verkade väldigt positiv till klubben och fansen. Hoppas verkligen att han går att signa för ett par säsonger framåt.


Angående Nordlund. Vad tycker ni? Förlänga?

Han var fantastisk i början av säsongen, men de resterande 3/4 har han inte alls sett ut som den självsäkra back som tar för sig i anfallszon som han gjorde i den Finska ligan.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Puckey skrev:
Kalliasson skrev:
Morwin skrev:Varför är alla så otroligt kåta på sillen och brodin? Dem är möjligtvis i en 3e eller 4e kedja. Vad ska vi ha alla föredetta djurgårdare till ? Dem 2 är då otroligt överskattade, är bättre o satsa på någon junior eller ta in folk man får något ut av.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vad har vi för andra alternativ?
Varför skrivs det endast om Cehlin och Brodin?
Har vi inte några andra spelare på kroken?

Frågar endast av ren nyfikenhet då det finns ett läger som vill värva hem dem och sedan ett annat läger som inte alls vill värva hem dem. Givetvis måste det finnas andra konkreta alternativ, men vilka?
Då pratar vi forwards på vingen (Johner räknas ej då Cehlin > Johner, Brodin > Johner).
Thoresen/Mårtensson/Regin/Ahnelöv/Sallinen figurerar rätt flitigt de också, liksom Engqvist och Staffan innan de klargjorde att de inte är klara utomlands riktigt än.

Den jag är lite förvånad över att det inte diskuterats mer kring är Mario Kempe, utgående kontrakt och en riktigt bra säsong borta i KHL (13 mål, 19 assist i ett bottenlag). Är rubeln tillräckligt låg för att vi ska ha en chans att konkurrera om honom tror jag att han skulle bli livsfarlig bredvid Sörensen med sin fina teknik.
Ifall vi får Mario så lär Adrian komma ner tillbaka till Stockholm också.

Sören-Regin-M.Kempe
Thoresen-Sallinen-Samuelsson
A.Kempe-Ljungh-Fällström
Hank-Hage-Bernhardt
Vejdemo

Jag tycker inte att det är alldeles orimligt att vi skulle ha råd med den forwarduppsättningen.
Låst